וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתניקס: "מציגים את ישראל כפלורליסטית, אבל היא בעצם חשוכה"

20.7.2017 / 17:00

כועסים על איסור האימוץ לזוגות חד מיניים ("נשארנו חשוכים"), מתים על סטטיק ובן אל ("הקהל אוהב אז מי אנו שנתווכח?") ולא פוסלים את חזרת תמיר קליסקי ללהקה ("אנו לא כאלה שאומרים לא"). לרגל הוצאת אלבום וסיבוב הופעות חדש, אתניקס באו להרים את אולפן וואלה! NEWS

להקת אתניקס מתראיינת ומבצעת שני שירים באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

מבט ראשון בעטיפת אלבומה החדש של אתניקס, "בטוח", שיצא השבוע מגלה שהלוגו של הלהקה השתנה במפתיע. גרסתו החדשה כולל שני קווים שדומים לחרבות סיף. השינוי הזה יכול לרמז על שינוי הרבה יותר גדול - זהו האלבום הראשון שמוציאה הלהקה בלי תמיר קליסקי, שהיה ממייסדי הלהקה, קלידן ההרכב ושותף ליצירת להיטיה. הוא נוצר על רקע השנה המטלטלת לכל הצדדים, בלונדון, שם חזרו לשתף פעולה עם המפיק יועד נבו. למרות הסכסוך הקשה, הנמצא בהליכים משפטיים בין הצדדים, סולן הלהקה זאב נחמה מפתיע ואומר כי הוא אינו פוסל על הסף את חזרתו של קליסקי ללהקה (לריאיון הווידאו ולביצוע של שני השירים "בטוח ו"היא לא תשוב" - צפו למעלה).

תמיר קליסקי היה חלק חשוב מה-DNA של הלהקה. איך אפשר להצליח בלעדיו?

המתופף גל הדני: "תראה, קודם כל אנחנו נקלענו למצב שלא אנחנו יזמנו אותו, שהוא כואב לכולנו. מטבע הדברים זה היה המצב, היינו חייבים להמשיך הלאה. כמו שאתה רואה, אנחנו ממשיכים, הלהקה ממשיכה בשלה, עם המון דברים חדשים ומרגשים. העבודה על האלבום, האופן שבו העבודה התבצעה, ההפוגות האלה, ללכת ולשנות פריזמה, לשנות אווירה, זה מאוד מאוד עזר להתנתק ממה שהתרחש. ובסופו של דבר היתה אחלה חוויה".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
אתניקס באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בספטמבר 2016 העזיבה אתניקס את תמיר קליסקי מהלהקה, על רקע פרסומים שקליסקי מגבש תביעה נגד נחמה, מנהל הלהקה מיקי דה פז וחברת הליקון כנען, המייצגת את אתניקס, בטענה לאי סדרים בלהקה שמנעו ממנו הכנסות בסך מאות אלפי שקלים. הלהקה מינתה קלידן מחליף והמשיכה להופיע בלעדיו, והגישה נגדו תביעה על סך 2 מיליון שקלים. בחודש שלאחר מכן, קליסקי הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה להוציא צו מניעה שיאסור להשעותו מההרכב. בינואר בית המשפט דחה את העתירה לצעדים זמניים, וקבע כי הלהקה תמשיך לפעול בלעדיו תוך העברת חלקו מההופעות לחברת "שולטן". בימים אלה הצדדים נמצאים בתהליך גישור ולכן מנועים מלדבר על הסכסוך המשפטי.

באלבום אתם חוזרים לעבוד עם מפיק העל המוזיקלי יועד נבו. זוהי סגירת מעגל כי הוא היה שותף ביצירת אלבום הבכורה. מה הוביל לכך, ואיך השפיעה על האלבום היצירה וההקלטה בלונדון?

זאב נחמה: "מוזיקה בדרך כלל מנתקת אותך מכל מיני דברים ביום יום שלך. כל המעבר הזה לעבודה עם יועד נבו באולפן בלונדון, כל הניתוק הזה במשך 8 חודשים של עבודה על אלבום בעצם נתן לנו סוג של קרקע יותר שקטה לעבודה. השקינו את הצמחים, וצמחה ערוגה. דרך אגב, ההחלטה לנסוע ללונדון לעבוד עם יועד היתה של כולם, במתכונת הגדולה, המלאה".

עוד באותו נושא

לראשונה מאז שסולק מהלהקה: תמיר קליסקי נפגש עם זאב נחמה

לכתבה המלאה
להקת אתניקס. יח"צ, עיבוד תמונה
הוא לא ישוב? אתניקס עם תמיר קליסקי/עיבוד תמונה, יח"צ

הגיטריסט יורם פויזנר: "את התקליט הראשון של אתניקס עם יועד נבו אני שמעתי כשהייתי בן 22, עבדתי בפורום בבאר שבע. (האלבום יצא ב-1990, ופויזנר הצטרף ללהקה כשש שנים לאחר מכן – ש.ב). זה היה משהו שנתן לי איזה בעיטה בקטע של סאונד. זאת היתה אחת היציאות הכי גדולות ששמעתי במוזיקה הישראלית. ושמע, בשנים האחרונות זאב חידש את הקשר עם יועד. נוצרה איזו כימיה, והם אמרו יאללה, בוא נעשה את זה עוד פעם. זה התלבש בול לתקופה הזאת. וזאת היתה חוויה להיות בלונדון, יש לו אולפן מטורף, מדהים, היה כיף".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
זז כמו נחמה. אתניקס מופיעים באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

זאב, האלבום נפתח בשיר הנושא "בטוח", ובו מופיעה השורה שכתבת ושרת "עולה בשביל אל הר הבית". האם התחזקת?

"לא. אני חזק. מי שחזק לא צריך להתחזק. גם חזקים לפעמים צריכים לבנות לעצמם כל מיני מגנים, זה בסדר. אבל במקרה של השיר הזה ספציפית, השיר נכתב בעקבות ביקור שעשו לנו במנהרות הכותל לפני שנה ומשהו. הביקור הזה הוא מאוד מטלטל. לא ממקום של אורתודוקסיות או בית כנסת, פשוט להיכנס למקום הזה ולהבין את כל ההיסטוריה של העם שלנו, ואז אתה בעצם מבין את כל התמונה. הטקסט הזה ישב לי בראש כל הזמן. אמרתי לעצמי, זה חייב לצאת מתישהו. וזה השיר. דרך אגב, זה שיר על שלום".

שיר על שלום בעת מלחמה?

"בעולם האוטופי שאני מדמיין אותו, מה שנקרא התנ"ך של Imagine של לנון, אז ירושלים היא עיר של שלום ואהבה".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
אתניקס באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

מה דעתכם על הסערה שהתעוררה בימים אלה בשל התנגדות המדינה לשינוי החוק שיאפשר גם לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בישראל?

נחמה: "כל דבר שמונע מבני אדם לעשות משהו שהוא הגיוני, בעיני הוא פסול. הרבה חוקים הם פסולים בעיני. יש דברים הרבה יותר חשובים שמדינה צריכה לטפל בהם כמו לטפל בניצולי שואה, במה שקורה בבתי חולים, בחדרי מיון, מלא דברים. משום מה, יש איזושהי קיצוניות שלא מתאימה לאווירה הישראלית, לא מתאימה לאיך שמשווקים את המדינה או את תל אביב. נגיד ביום הגאווה תמיד ישראל היא 'פלורליסטית', ואנחנו כאילו מנסים לכבוש את העולם ולא יודע מה. ובמקום הזה אנחנו נשארנו מאוד חשוכים".

הדני: "אנחנו בדרך לאיראן"

נחמה: "אני לא חושב שצריך להגזים בהגדרות כאלה. אנחנו לא בדרך. אני מאמין שהדברים ישתנו, כי העולם משתנה. בסופו של דבר הכל יהפוך להיות Imagine של ג'ון לנון. יהרגו את כל הרעים, ישאירו את כל הטובים ויהיה עולם יפה".

פסטרנק: "או שהרעים יהפכו להיות טובים".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
אתניקס באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

יש שיר שיצרתם ואתם מתחרטים עליו?

נחמה: "ברור, איזו שאלה. גם בתקליט האחרון. אני יכול להגיד לך שלא תמיד כל מילה או כל משפט שאני כותב... לפעמים במרווח של זמן אני אומר לעצמי, יכולתי לקחת אותו בכלל למקום אחר, ולהביע את עצמי שם הרבה יותר נכון. אלה דברים שאתה תמיד רואה אותם בפרופורציה של זמן, אחרי שיצרת, זה לא חדש".

הגיטריסט גלעד פסטרנק: "זה גם קטע קלאסי של אמן, שהוא תמיד מרגיש הוא יכול לעשות את זה יותר טוב. תמיד יש את המקום הזה. זה גם מה שנותן את הרעב להמשיך לעשות את הפעם הבאה עוד יותר טוב".

נחמה: "אמן מסופק הוא אמן מת".

הדני: "שמע, בהיסטוריה עשינו דברים די מטופשים, יש הסכמה לגביהם".

פויזנר: "שיר האינטרנט למשל".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
זאב נחמה באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

מה דעתכם על גל הפופ העכשווי? הרגאטון, סטטיק ובן אל?

חברי הלהקה: "מתים עליהם, לגמרי".

נחמה: "כל מה שקהל אוהב - מי אנחנו שנתווכח? אתה יודע, פעם כתב אלביס פרסלי על אחד האלבומים שלו: 'מיליונים אינם טועים'. במקרה הזה ספציפית אנחנו מאוד אוהבים. אני חושב שבשלב מסוים צריך לעבור לטיפה יותר תוכן מלהיטי פופ קלילים, אבל זה כבר עניין של כל אחד והאמנות שלו".

להקת אתניקס מופיעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
זאב נחמה באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

הגעתם לאולפן וואלה! גם כדי לבצע שני שירים - שיר הנושא של האלבום החדש, "בטוח", והקלאסיקה "היא לא תשוב". מה שמעלה את השאלה, הוא (קליסקי) כן ישוב (ללהקה)?

נחמה: "אנחנו לא אנשים שאומרים לא".

כלומר, הדלת עדיין פתוחה?

נחמה: "התשובה אומרת את כל מה שאמרתי".

צפו ריאיון עם חברי אתניקס ובשני שירים שהיא מבצעת באולפן וואלה! NEWS

seperator

בעקבות אלבומה החדש, "בטוח", שיצא השבוע לחנויות המוזיקה ולפלטפורמות הדיגיטליות, אתניקס משיקה סיבוב הופעות חדש בשם "המסיבה של אתניקס בטוח 2017", בהופעה בהיכל התרבות, תל אביב, ב-2 בספטמבר.

להקת אתניקס באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
אתניקס באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully