וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהקות Big Thief ו-Seasonal Beast יגיעו לישראל

30.8.2017 / 12:00

שתי להקות מעניינות הפועלות בניו יורק, ובעלות נציגים ישראליים, יגיעו בנפרד להופעה בתל אביב: להקת האינדי פולק-רוק Big Thief, בה חבר מקס אולארצ'יק, תגיע בנובמבר, ו-Seasonal Beast המונהגת ע"י יובל סמו (לא השחקן) תופיע בספטמבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמאל למטה: זה הבן של אלון, הוא יגיע מארצות הברית. להקת Big Thief/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיקאים ישראלים רבים פועלים בניו יורק, כידוע, ובזמן הקרוב יגיעו אלינו שני הרכבים מסקרנים מהתפוח הגדול בהם חברים ישראלים: Big Thief ו-Seasonal Beast. התפוח, אם כן, לא נופל רחוק מהתפוז.

"זהו מאיר וזה אלון, שהגיעו מארצות הברית", שרה פעם להקת כוורת על חבריה אלון אולארצ'יק ומאיר פניגשטיין. כעת ניתן לבצע את שורות אלו בשינוי מלים קל שיתייחס למקס אולארצ'יק, בנו של אלון. הסיבה: הוא יגיע לביקור מולדת מארצות הברית עם Big Thief, להקת האינדי פולק-רוק מברוקלין שבה חבר כבסיסט אולארצ'יק הבן. הלהקה תקיים הופעת בכורה בארץ ב-21 בנובמבר בבארבי תל אביב. את הלהקה מביא לישראל שוקי וייס.

Big Thief הוציאה במאי של שנה שעברה את אלבום הבכורה שלה, "Masterpiece" שמו, בלייבל סאדל קריק, וזכתה לשבחים ממבקרי מוזיקה נחשבים. הוא זכה לממוצע של 79 נקודות באתר שקלול הביקורות, Metacritic. בכתבה במגזין פיצ'פורק על מנהיגת ההרכב, הזמרת והגיטריסטית אדריאן לנקר, היא הוגדרה כ"יחידה במינה". ונראה כי היא עונה להגדרה זאת גם בסיפור חייה הלא שגרתי: היא העבירה את ילדותה בכת נוצרית באינדיאנפוליס, נדדה עם אביה בוואן ברחבי המערב התיכון במשך חמש שנים עד שהתקבלה בגיל 17 ללימודי מוזיקה במלגה מלאה בבית הספר למוזיקה של ברקלי בבוסטון, וזאת ללא ידע תאורטי. לצד לנקר ואולארצ'יק חברים בלהקה גם הגיטריסט מיק באק והמתופף ג'יימס קריבנצ'ייה. ביוני השנה שחררה באותה חברה את אלבום האי.פי. "Capacity".

אולארצ'יק, שבעוד מספר ימים יחגוג 30, פעל בעבר בסצנת הג'אז בארץ, ובנוסף שיחק בין השאר בסדרות הטלוויזיה "אדומות", "פיק אפ" ו"אליפים". הוא אף השתתף בעונה השניה של הדוקו ריאליטי "גולסטאר". בשנים האחרונות הוא חי בניו יורק. "זאת הגשמת חלום להגיע בפעם הראשונה עם ביג ת'יף לארץ", מסר אולארצ'יק. "אנחנו כל יום במקום אחר בעולם, על במה אחרת, ואני מתרגש שהלהקה תזכה לחוות את הקהל הישראלי החם והאוהב ולהכיר קצת את המקום שממנו אני מגיע".

עוד באותו נושא

מקס אולארצ'יק: הסיוט? להיות רן דנקר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היובל סמואים משתלטים על עולם התרבות. להקת Seasonal Beast/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, להקה ניו יורקית נוספת עם מעורבות ישראלית, Seasonal Beast שמה, תגיע גם היא לארץ, להופעה במוצאי שבת, 16 בספטמבר, ב-21:00 במועדון האזור בתל אביב. את הלהקה מנהיג המוזיקאי הישראלי יובל סמו (אין קשר לשחקן והקומיקאי מ"ארץ נהדרת"). היא פועלת בין ברוקלין למנהטן מזה שלוש שנים, וחתומה על פופ אלקטרוני קטיפתי, אפל ומלטף.

בארצות הברית Seasonal Beast מופיעים בליווי אמנים ישראלים בולטים בסצנת המוזיקה הישראלית בניו יורק, בהם הסולנית יולה בארי (סולנית להקת ננוצ'קה), הבסיסט יונתן לוי (מלהקת איזבו) והגיטריסט אלון אלבגלי (שניגן עם אריק ברמן, איה כורם ונינט). בין המוזיקאים הנוספים ששיתפו פעולה עם הלהקה מצויים הגר בן ארי (Moby) ודניאל קורן, שאחראי על עיבודי המיתרים, והמוזיקאים האמריקאיים טים לאפין (שניגם עם צ'אט בייקר) ואייזק גרדנר (Blue Man Group), שיצטרף גם להופעה בארץ.

לפני שעבר לארצות הברית, יובל סמו שיתף פעולה עם רונה קינן, בועז בנאי ואביגיל רוז, ואף היה חבר באחד מגלגוליה הראשונים של להקת אטליז. לאחר שסיים את לימודיו עבר להתגורר בניו יורק, שם הוא שיתף פעולה עם בת המחזור שלו בברקלי אנני קלארק (St. Vincent) והופיע עם מוזיקאים כמו קקי קינג ו-The Mountain Goats (איתם התארח אצל דיוויד לטרמן). בעשור האחרון הוא מלווה אמנים ישראלים כמו A-WA, יהונתן גפן, אבי סינגולדה ואחרים בהופעותיהם מעבר לים, ועובד כמלחין לפרסומות, קולנוע וטלוויזיה להפקות בינ"ל וישראליות ("לצוד פילים" של רשף לוי, "ג'וני ואבירי הגליל" בכיכובו של עוז זהבי).

אלבום הבכורה של הלהקה, "Muscle Memory" שמו, מתוכנן לצאת באוקטובר. להופעה בארץ יחברו לסמו, בארי וגרדנר המוזיקאים המקומיים עידית מינצר על כלי נשיפה, נהדי לזר על הבס וחן פרייס על הגיטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פופ אלקטרוני קטיפתי, אפל ומלטף. להקת Seasonal Beast/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרטיסים להופעת Big Thief, שתתקיים ב-21 בנובמבר בבארבי תל אביב, החל מ-105 ש"ח, ניתן לרכוש באתר הבארבי

כרטיסים להופעת Seasonal Beast, שתתקיים ב-16 בספטמבר במועדון האזור בתל אביב, במחיר 40-50 ש"ח, ניתן לרכוש באתר האזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully