וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי ה-NBR: "פוקסטרוט" זכה בפרס הסרט בשפה זרה; פרס מיוחד לגל גדות

28.11.2017 / 22:30

הישג אדיר לסרט הישראלי, בפרס בו הסרט הזוכה המשיך לזכייה באוסקר בארבע מתוך שש הפעמים האחרונות. כוכבת "וונדר וומן" זכתה לפרס מיוחד על תרומתה ליצירתו. "העיתון" הוכתר לסרט הטוב ביותר של השנה

צילום מסך

הנשיונל בורד אוף ריוויו (National Board of Review) הזניקה הערב (שלישי) באופן רשמי את עונת הפרסים ההוליוודית, עם טקס הפרסים המסורתי שנערך מדי שנה מאז 1932. מעבר להיותו הסנונית הראשונה של העונה, העיטור הזה גם נחשב לאחד האינדיקטורים המהימנים לקראת האוסקר, שעושה סדר לקראת הצפוי בו.

הבשורה הגדולה מהזווית הישראלית בערב הזה היא זכייתו של "פוקסטרוט" בפרס הסרט הטוב ביותר בשפה זרה. מעבר לכבוד וההישג המרשים, הזכייה הזאת מנבאת בוודאות גבוהה שהסרט של שמוליק מעוז יככב גם במועמדויות בקטגוריה המקבילה בטקס האוסקר. בניגוד לקטגוריות האחרות, בתחום הסרט הזר נרשמה סימטריה כמעט מוחלטת בין הבחירות של ה-NBR ושל חברי האקדמיה. בארבע מתוך שש השנים האחרונות, היתה זהות בין הסרט הזר של ה-NBR והסרט הזוכה של האקדמיה. ומכאן שסיכויי הזכייה של "פוקסטרוט" בפרס האוסקר הראשון לסרט זר בתולדות ישראל, נראים מבטיחים במיוחד.

פוקסטרוט. גיורא ביח,
חדשות מצוינות להמשך הדרך. מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

כאן לא נגמרו ההישגים הישראלים בערב הזה. גל גדות ופטי ג'נקינס זכו בפרס מיוחד מטעם המועצה עבור ההכרה בהישגים היצירתיים שלהן ב"וונדר וומן". אף שלא מדובר בפרס בקטגוריה רשמית, אין ספק שההכרה הזאת בכוחו והשפעתו של סרט גיבורת העל, מעיד על הכבוד הגדול לו הוא זוכה מקרב אנשי התעשייה ההוליוודית.

נוכחות ישראלית נוספת נרשמה ברשימת הסרטים העצמאיים הטובים של השנה, בה נכללו גם "מנשה" שהופק בישראל, דובר יידיש ועוסק בחייהם של חרדים בניו יורק, וכן "נורמן" של יוסף סידר, שגם בו, כמו ב"פוקסטרוט", מככב ליאור אשכנזי.

עוד באותו נושא

לרקוד עם חיילים מתים בלב: "פוקסטרוט" הוא יצירת פאר קשה מנשוא על אובדן וגורל

לכתבה המלאה
פוסטר הסרט נורמן.
שלושה סרטים ישראלים זוכים בטקס אחד

ובפרספקטיבה רחבה הרבה יותר, ה-NBR שרטט את מתווה הפייבוריטים הנוכחי במרוץ לטקס האוסקר. פרס הסרט הטוב ביותר הלך ל"העיתון" של סטיבן ספילברג, ומריל סטריפ וטום הנקס הוכתרו כשחקנים הטובים ביותר. ווילם דפו ("פרויקט פלורידה") ולורי מטקלף ("ליידי בירד") הם שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר.

בפרס צוות השחקנים הטוב ביותר זכה "תברח" של ג'ורדן פיל (שזכה בפרס מיוחד על סרט הבכורה בבימויו), שכבר נראה כאחד מחביביה של גילדת השחקנים - הגוף הגדול והמשפיע ביותר מבין חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע. בפרס הבימוי זכתה גרטה גרוויג עבור "ליידי בירד", עטור שבחי המבקרים.

בפרס סרט התעודה הטוב ביותר זכה "ג'יין". פרס התסריט המעובד הלך ל"Phantom Thread" של פול תומאס אנדרסון, ופרס התסריט המקורי ל"The Disaster Artist" של ג'יימס פרנקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לאוסקר נוסף? מריל סטריפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרת הסרטים הנוספים שנבחרו לטובים ביותר השנה הם: "בייבי דרייבר", "קרא לי בשמך", "The Disaster Artist", "דנקרק", "פרויקט פלורידה", "תברח", "לוגאן", "ליידי בירד", "Phantom Thread" ו"לחיות בקטן".

בהמשך השבוע ייערך טקס הפרסים היוקרתי של איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק, ובעוד שבועיים וחצי יוכרזו המועמדויות לטקס גלובוס הזהב 2018. הדרך אל האוסקר תהיה השנה ארוכה במיוחד, וזאת בשל אולימפיאדת החורף בדרום קוריאה, שהביאה לדחייתו של הטקס השנה לחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully