וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלודרמה: שגריר ישראל בניו זילנד הזמין את לורד לפגישה כדי לשכנע אותה להופיע בארץ

לאחר שביטלה את הופעתה בישראל, הוזמנה המוזיקאית הניו זילנדית לפגישה אצל השגריר שלנו בארצה. "אנחנו רוצים להסביר למה הביטול היה טעות", מסר דובר משרד החוץ

עריכת וידאו:ניר חן

בהמשך לסערה הבינלאומית שעורר ביטול ההופעה של לורד בישראל, הודיעה היום דוברות משרד החוץ כי שגריר ישראל בניו זילנד יצחק גרברג הזמין את הזמרת לפגישה בניסיון לשכנע אותה להופיע כאן בכל זאת.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מסר כי "הזמנו את לורד לפגישה על מנת שתשמע גם את הצד של ישראל. אנחנו רוצים להסביר למה הביטול היה טעות"

השאלה כמובן היא אם פגישה כזו אכן יכולה להועיל במשהו, ואם לורד בכלל תתייצב אליה – שהרי אין לה כל מחויבות לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשרד החוץ סבורים כנראה שהם המנהל והיא תלמידת בית ספר. לורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, שלשום הודיעה חברת ההפקות נרנג'ה על ביטול הופעתה של הזמרת הניו-זילנדית בת ה-21, שתוכננה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. בהודעת החברה נמסר כי מעריצים שרכשו כרטיסים להופעה יוכלו לקבל החזר כספי תוך 14 ימי עסקים. ערן אריאלי, מבכירי נרנג'ה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הייתי נאיבי לחשוב שאמנית בגילה תכיל את הלחץ שכרוך בלהגיע לישראל, ואני לוקח אחריות מלאה ומבקש את מחילת המעריצים".

לורד עצמה הסבירה את החלטתה כך: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של מסרים ומכתבים וניהלתי בעקבות כך דיונים רבים עם אנשים שמחזיקים בדעות שונות. אני חושבת שההחלטה הנכונה בעת הזו היא לבטל את ההופעה. אני גאה להיות אזרחית צעירה ומודעת. קראתי הרבה מאוד ושמעתי הרבה דעות לפני שהודעתי על ההחלטה להופיע בתל אביב אך אני לא גאה מדי להודות שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, במשך שנים זה היה חלום שלי לבקר בצד היפה הזה של העולם ואני מצטערת מאד להפר את ההתחייבות שלי להגיע ולהופיע שם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

ההודעה על הביטול הגיעה על רקע דיווחים על לחצים כבדים שהופעלו על לורד להצטרף לחרם התרבותי על ישראל, ולבטל את הופעתה. שתי מעריצות ניו זילנדיות של לורד פרסמו מכתב ארוך בעיתון מקומי, ובו הם הפצירו בזמרת בת עמן לבטל את ההופעה ולא להעניק אשרור לכיבוש הישראלי על פלסטין. בתגובה השיבה להם הזמרת: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

עוד באותו נושא

היהודיה ששכנעה את לורד לא להופיע בישראל: "זה יעשה שינוי עצום, זה רגע קריטי"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי בכל זאת? לורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הטור שנשלח אל לורד היו חתומות צמד מעריצות, יהודיה ופלסטינית - ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב - והוא התפרסם באתר האינטרנט הניו-זילנדי The Spinoff. השתיים מציגות עצמן כפעילות למען שלום וצדק במזרח התיכון, הפועלות נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתן. בין היתר מציינןת השתיים כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. את מכתבן חתמו במילים: "לורד, הציתי מחדש את הרוח שלנו והראי לעולם שניו-זילנדים הם אנשים מתקדמים ורואים את המחר, כפי שאנו מגדירים את עצמנו. אנא, הצטרפי לחרם האמנותי על ישראל, בטלי את הופעותייך ונקטי עמדה. קולך יצטרף לזה של רבים אחרים, ויחד נעשה את השינוי".

בריאיון בלעדי לוואלה! תרבות, הוסיפה ג'אקס "אני מבינה את הכעס של הישראלים, אבל הרגשות שלכם לגבי הביטול של לורד לא מתעלים על חייהם וזכויותיהם של הפלסטינים"

המקרה הנוכחי הוא החוליה האחרונה בשרשרת של לחצים שהופעלו על אמנים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. האחרונים לעמוד בהם היו רדיוהד וניק קייב, שהציגו עמדה חד משמעית המתנגדת לחרם אמנותי על ישראל.

הזמרת לורד. Brendan Walter,
לפי השמועה, השגריר בכלל מעריץ של טיילור סוויפט. לורד/Brendan Walter
  • עוד באותו נושא:
  • לורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully