וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: עמיר בניון קיבל ויזה לארצות הברית ויטוס לטקס יום השואה הבינלאומי באו"ם

26.1.2018 / 9:52

לפני שבועיים סרבה שגרירות ארה"ב להנפיק ויזה לזמר, בנימוק מוזר שלא הציג הוכחות על קשר לישראל שמבטיחות את שובו. ברגע האחרון קיבל היום בניון ויזה, ויטוס מחרתיים לניו יורק כדי לשיר עם מירי מסיקה ודוד ד'אור בטקס יום השואה הבינלאומי באו"ם. בניון: "מה שהיה היה"

עמיר בניון, "תכתבי לו". אלדד רפאלי,
בסוף הכל הסתדר. עמיר בניון/אלדד רפאלי

ברגע האחרון, קיבל הבוקר (שישי) הזמר והיוצר עמיר בניון ויזה לארצות הברית, ויטוס ביום ראשון הקרוב לניו יורק כדי לבצע עם מירי מסיקה ועם דוד ד'אור את השיר "האחרון שנשאר" שבניון הלחין וכתב משה קלוגהפט.בטקס יום השואה הבינלאומי שיתקיים באו"ם ביום שני. באירוע צפויים להשתתף ניצולי שואה ואישי ציבור.

כפי שפרסמנו לפני שבועיים, עד עתה סירבה שגרירות ארצות הברית להנפיק ויזה לזמר וליוצר. בנימוק הרשמי והמוזר של הקונסול האמריקאי נכתב לבניון "בבקשה לא הצגת הוכחות המצביעות על קשרים (לישראל) אשר יבטיחו את חזרתך לארצך לאחר הביקור בארצות הברית". מסיקה וד'אור, לעומת זאת, קיבלו מהשגרירות האמריקאית ויזה לארצות הברית כבר בשלב מוקדם יותר.

בניון הוזמן להופיע בטקס על ידי שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. לאחר הסירוב להעניק לו ויזה מוקדם יותר החודש, כתב בעמוד הפייסבוק שהתגייסו לעזור לו "אנשים רמי דרג (שרים וכו')". אתמול (חמישי) בניון הוזמן שוב על ידי השגרירות האמריקאית, אליה הגיע היום ויצא ממנה לפני זמן קצר עם ויזה בידו. "אני שמח לייצג את ארצי ואת עמי בטקס לזכר קדושי השואה. מה שהיה היה ומשימה חשובה לפנינו", מסר היום עם סיומה של הסאגה.

הסירוב מוקדם יותר החודש להעניק לבניון ויזה הגיע לאחר עימות בין בניון לשגרירות האמריקאית שנחשף בוואלה! תרבות באמצע שנת 2015. תחילת הפרשה בשיר שבאותה תקופה בניון העלה לעמוד הפייסבוק שלו, שעסק בנשיא לשעבר ברק אובמה. בשיר מתאר בניון כיצד רכש לעצמו עורב אכזר, לו קרא בשם אובמה, על מנת "שיוכל להזריק לו כמה טיפות של לב". לאחר שנכשל הוא מעיד על עצמו כמי שמייחל למותו של היצור, אותו הוא מכנה "זבל אכזרי". בריאיון לוואלה! תרבות במאי 2015 בניון השווה בין אובמה להיטלר ואמר כי אובמה עובד בהשמדת עם ישראל.

הדבר עורר אז כעס בשגרירות ארצות הברית, שמסרה לוואלה! תרבות באופן יוצא דופן תגובה חריפה לדבריו. "נעצבנו לשמוע את התיאורים הדוחים", מסר לנו בזמנו דובר שגרירות ארה"ב. "אנו מגנים כל שפה פרובוקטיבית וגזענית, בין אם היא נגד נשיא ארה"ב ובין אם היא נגד כל אדם אחר, ואנו מאמינים כי רוב הישראלים חושבים כמונו". בניון, מצדו, טען אז כי אינו חושש שתיאסר כניסתו לארה"ב בעקבות דבריו. "אוי אוי אוי, עכשיו ציפור נפשי נפטרה בזה הרגע! לא רק שאני לא חושש, אני בעזרת השם מקווה, מתפלל, שלא ירצו לראות את הפרצוף שלי שם. אגב, לא היה לי שום תכנון לנסוע לשם, לארץ הפלסטיק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully