וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרת "טיימלס": "אנשים מופתעים לגלות שהסיפורים בסדרה אמיתיים"

שחר פלד, ניו יורק

15.3.2018 / 0:00

יוצרות סדרת המסע בזמן של רשת NBC, וכוכבת הסדרה אביגיל ספנסר, גאות בעובדה שהעונה השנייה שלה מוקדשת בעיקר לסיפורים של נשים ובני מיעוטים. "הקדמנו את תנועת MeToo#", אומרת ספנסר, "מדהים איך באמנות אנשים מגיעים ביחד להצביע על צורך בשינוי בתרבות"

יח"צ - חד פעמי

חודש ההיסטוריה הנשית ורוחות השינוי הנושבות בהוליווד הגיעו בתזמון מושלם עם פתיחתה של העונה השנייה של "טיימלס", דרמת מדע בדיוני על חוקרת היסטוריה שחוזרת בזמן לאירועים משמעותיים מהעבר. למרות שזכתה לאהדה בקרב הקהל ומנהלי האולפנים גם יחד, העלויות הגבוהות והרייטינג הנמוך הובילו את רשת NBC להודיע בשנה שעברה על ביטולה לאחר עונה אחת בלבד. אבל המעריצים האדוקים שפצחו במחאה אינטרנטית, כולל ההשאטאג שהפך ויראלי ResuscitateTimeless# (להחיות את טיימלס), הובילו למהפך תוך שלושה ימים. הרשת הודיעה על הזמנתה של עונה חדשה.

"אנחנו כל כך אסירי תודה למעריצים", אומרת כוכבת הסדרה אביגיל ספנסר. "אלה באמת היו האהבה והתיאבון הנלהב שלהם שהחזירו את התכנית לחיים". העונה הראשונה של "טיימלס" התמקדה בצוות שכולל היסטוריונית (ספנסר), לוחם (מאט לאנטר) ומתכנת (מלקולם בארט) הדולקים אחרי סוכן (גוראן ויסניץ', לנצח לוקה מ"אי.אר") שגנב מכונת זמן במטרה לשנות את ההיסטוריה. בין היתר הם פוגשים בנשיא ארצות הברית אברהם לינקולן, השודד המפורסם ג'סי ג'יימס, צמד הגנבים בוני וקלייד והאיש מאחורי ג'יימס בונד, איאן פלמינג.

טיימלס עונה 2, אביגיל ספנסר, מלקולם בארט, מאט לרנר. יח"צ,
"אנחנו כל כך אסירי תודה למעריצים". אביגיל ספנסר מתוך "טיימלס"/יח"צ

בעונה החדשה כמעט כל הדמויות ההיסטוריות בהן ייתקלו הגיבורים יהיו נשים או בני מיעוטים. "אנחנו בקושי פוגשים גברים לבנים", ספנסר אומרת בחיוך, "וזה הכל הקדים את תנועת MeToo#, וזה מה שמדהים בעיניי באמנות - שאנשים מגיעים ביחד להצביע על צורך בשינוי בתרבות". כבר בפרק הפתיחה של העונה מככבת המדענית המהוללת מארי קירי, הראשונה בהיסטוריה לזכות בשני פרסי נובל. בהמשך עוד יפגשו הנוסעים בזמן בסופרג'יסטיות שנלחמו על זכות ההצבעה לנשים, בפעילה הארייט טאבמן שהובילה את מחתרת העבדים השחורים ובאירועי ציד המכשפות בסיילם.

"אנחנו תמיד מנסים למצוא סיפור לא מוכר על דמויות מפורסמות", אומרת אריקה ליסאן מיטמן, אחת הכותבות ויוצרת הסדרה, שמעסיקה גם היסטוריון מוסמך. "אנשים אולי מכירים את מארי קירי אבל רבים לא יודעים שהיא בנתה מכונות רנטגן ניידת, שהביאה לשדה הקרב לטפל בפצועים במלחמת העולם הראשונה".

ספנסר, 37, פעילה מאוד ברשתות החברתיות, ובחשבון הטוויטר שלה החודש היא מעלה בכל יום אנקדוטה על נשים פורצות דרך בהיסטוריה. היא גם מסתכלת קדימה, ומהדהדת את דבריה של הזוכה הטרייה בפרס השחקנית הטובה ביותר באוסקר, פרנסיס מקדורמנד, שקראה בנאומה להתעקש על סעיף בחוזה שמבטיח שוויון מגדרי ואתני בהפקות, לפני ומאחוריי המצלמה. "אם אנחנו כשחקנים ואמנים ניתן את הטון ונתעקש על הדברים האלה, אולי דברים ישתנו", היא אומרת."בהחלט צריך כרגע לעשות תיקון יתר כדי להשיג איזון ואני חושבת שאנחנו בתקופה טובה לזה".

עוד באותו נושא

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - חלק ד'

לכתבה המלאה
טיימלס עונה 2, אביגיל ספנסר, מלקולם בארט, מאט לרנר. יח"צ,
עונה שמתמקדת כמעט כולה בנשים ובמיעוטים. מתוך "טיימלס"/יח"צ

אחרי משא ומתן מול חברת סוני, שמפיקה את הסדרה, ההפקה עברה מוונקובר שבקנדה ללוס אנג'לס - העיר שמתפכחת מגל מכונן של פתיחות לגבי הטרדות מיניות ופערי שכר. ספנסר, המוכרת מימיה באופרת הסבון "כל ילדיי" ובסדרות "התיקון", "חליפות" ו"מד מן", מרגישה שהמהפכה מתרחשת בימים אלה והיא עצמה משמשת מנטורית לאחרות. "הייתה שחקנית על הסט ששאלתי אותה איזה שכר הציעו לה, וכשענתה אמרתי לה שמגיע לה יותר. אמרתי 'זה מה ששילמו לי על העבודה הזאת, אז את אמורה לפחות לקבל את זה. אם לא יותר'", היא מספרת. "צריך לפתוח ולדבר על זה יותר, ואני חושבת שנראה את פירות המאמצים שלנו בשנים הקרובות".

"טיימלס" מוצגת כסדרה לכל המשפחה, והיוצרות שואפות שילדים ובני נוער יצפו בה ויתעניינו יותר בהיסטוריה. "כוח-העל" של הדמות אותה מגלמת ספנסר, ההיסטוריונית לוסי פרסטון, הוא חריפות המוח שלה, הן אומרות, ואין בה שום אלמנט של חפצון מיני. "אחת הסיבות שהסכמתי לתפקיד הוא שלוסי תשמש דוגמא לילדים ולבנות צעירות", מסבירה ספנסר. "המורה להיסטוריה של הבת שלי ושל הבן של אביגיל, שהולכים לאותו בית ספר, היא מעריצה גדולה של התכנית", מוסיפה מפיקת הסדרה מארני הוכמן. "זה כלי מעניין ללמד דרכו כי זה לא מרגיש כמו שיעור יבש, זה מרגיש מודרני". היוצרות גם מקפידות ככל הניתן על העובדות בסדרה. "אנחנו מנסות להיות מאוד מדויקות בכל הקשור לדמויות", אומרת מיטמן. "לפעמים נזייף בפרטים כמו מרחק גיאוגרפי אבל לרוב אנשים מופתעים לגלות שהסיפורים עצמם אמיתיים".

טיימלס עונה 2, אנני וורצ'ינג. יח"צ,
הציפייה היא שהסדרה תשמש מוטיבציה לבני נוער להתעניין בהיסטוריה/יח"צ

ומה אם הייתה להן מכונת זמן משלהן? ספנסר אומרת שהיא הייתה חוזרת בזמן ומשפיעה על תוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית. "מצד שני", היא טוענת, "אני חושבת שיש קורלציה ישירה בין תנועת MeToo# לבין הבחירות. ואני גאה בתעשייה בהוליווד שפרצה את הדרך. לא הייתה לנו דרך להשפיע על הבחירות אז החלטנו להסתכל פנימה ולמצוא את הבעיות בתוכנו, בתקווה להיות מודל לשינוי בתעשיות אחרות, פשוט כי יש לנו מגפון".

"בתקופה המתוקה של אובמה" היא מוסיפה, "כל זה גם התרחש. אבל היינו שמחים ומבושמים מדיי ולכן לפעמים צריך גל של ניקיון ומשהו כל כך מושחת כדי שאנשים יקומו וימנעו מזה לקרות שוב".

seperator

העונה השנייה של "טיימלס" עולה היום ב-HOT ובסלקום TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully