וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב על סערת אבי נשר: "אכן יש מועדון סגור, אתקן את העוול"

1.4.2018 / 20:05

שרת התרבות התייחסה לסערה שקמה לאחר הפרסום בוואלה! תרבות לפיו הבמאי אבי נשר החליט לא להשתתף בתחרות פרסי אופיר עם סרטו החדש משום שלא היה מעולם מועמד בקטגוריית הבמאי והתסריטאי ובשל טענתו כי "באקדמיה המשחק מכור". לדברי רגב, "נדרשת התערבות ממשלתית וכזו תהיה"

צילום מסך

שרת התרבות מירי רגב מתייחסת לסערה שהתעוררה בעקבות הפרסום בוואלה! תרבות לפיו הבמאי הוותיק והמצליח אבי נשר החליט לא להשתתף בתחרות פרסי אופיר השנה כמחאה על הדרתו לאורך השנים מהטקס. בשיחה עם וואלה! תרבות אמרה רגב: "הצטערתי לשמוע את דבריו של אבי נשר, אחד מגדולי הבמאים שלנו. לצערי, הוא מחזק את מה שאמרתי לא אחת: בתעשיית הקולנוע הישראלי קיים מועדון חברים סגור, ששעריו נעולים בפני ציבורים רחבים. ועדת הקולנוע שמיניתי סיימה את עבודתה וצפויה בהקדם להעביר אלי את ממצאיה והמלצותיה. בקרוב אודיע על שורה של צעדים, שיתקנו את העוול ואת הכשלים, שבהם לוקה תעשיית הקולנוע הישראלית. אכן, כפי שאמר אבי נשר, נדרשת התערבות ממשלתית וכזאת תהיה גם תהיה".

כפי שפורסם מוקדם יותר בוואלה! תרבות, אבי נשר הוא אמנם הבמאי הישראלי הקופתי ביותר אבל באופן תמוה אף אחד מחמשת סרטיו המצליחים האחרונים לא היה מועמד לפרסי אופיר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, מלבד הסרט "פעם הייתי", שקיבל מועמדות אך לא זכה. נוסף לכך, נשר עצמו מעולם לא היה מועמד בתחרות, לא כבמאי ולא כתסריטאי. מאחר והזוכה בפרס אופיר נשלח אוטומטית לייצג את ישראל באוסקר כך נמנעה מעבודותיו של נשר האפשרות להתחרות על הפרס האמריקאי היוקרתי. השנה החליט נשר שנקעה נפשו, ובצעד דרמטי בחר לראשונה שלא לרשום לתחרות האקדמיה את סרטו החדש, "סיפור אחר", בו מככבים ששון גבאי, מיה דגן, ג'וי ריגר, נתן גושן ויובל סגל. בכך שלל גם מכל אנשי הצוות האחרים את האפשרות לקבל מועמדות בקטגוריות השונות.

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"אודיע על שורה של צעדים". שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

"המשחק באקדמיה לקולנוע מכור מראש. במדינה מתוקנת מישהו היה מקים צעקה מאוד גדולה על כך", אמר נשר היום בשיחה עם וואלה! תרבות. "מדובר בסרטים הכי מצליחים עם ביקורות מאוד טובות ונוכחות נרחבת בפסטיבלים. ארבעת הסרטים האחרונים שלי ברצף הוצגו בטורונטו. הם סרטים מעוטרים ולא רק מצליחים. מבקרים מאוד אוהבים. מגיע הרגע שאתה מבין שהמשחק מכור ואין טעם להשתתף בו. אני ושותפיי להפקה, שגם להם מאוד נמאס, החלטנו לא לרשום את הסרט".

"באקדמיה בטח יגידו שהכל מקרי לחלוטין, שהכל פתוח והכל דמוקרטי", הוסיף. "זה גוף עם אג'נדה מאוד ספציפית. בניגוד לאמריקה, חברי האקדמיה הם מאוד הומוגניים. זה אנשים שיושבים באותם בתי קפה, הולכים לאותן חתונות ובר מצוות, זה כמו לעשות בחירות בקיבוץ עם אלף אנשים. הם אנשים דומים. הדבר המשונה שאני לא מאוד שונה, אבל אני לא מוזמן לאותן חתונות ובר מצוות. זה סוג של חרם שאני לא לגמרי מבין אותו. מוש דנון בטח יגיד שזה לא חרם. אתה יודע, בלוס אנג'לס בשנות ה-60 היה מועדון גולף שלא רצו בו יהודים. הם לא אמרו את זה בפה מלא, אבל בכל שנה שהיו מועמדויות להיות חברים במועדון משום מה הם לא לקחו אף פעם יהודי. רשמית הם לא הודו שזאת המדיניות. עד שיום אחד מישהו שלח את אלוף הקולג'ים בגולף, שהגיש את עצמו תחת שם יהודי למרות שלא היה יהודי, גם הוא לא התקבל. ואז הממשלה הפדרלית סגרה אותם. אז אם תשאל את האקדמיה לקולנוע, בטח יגידו לך שאין משחק מכור, אבל זה כמו מועדון הגולף הזה - אין להם שום דבר נגד יהודים, במקרה לחלוטין יש תמיד מועמדים טובים יותר".

עוד באותו נושא

אבי נשר מסרב להשתתף בפרסי אופיר: "נמאס לי, המשחק מכור מראש"

לכתבה המלאה
אבי נשר. איריס נשר,
הבמאי אבי נשר/איריס נשר

"כש-MGM קנו את הסרט 'החטאים' היה ברור להם שזה סרט שיכול להתברג בחמישייה האחרונה באוסקרים, זה בדיוק מסוג הסרטים שמצביעי האקדמיה האמריקאית מאוד אוהבים וקיבל ביקורות מצוינות. ב-MGM חשבו שזה אבסורד ובלתי אפשרי שהסרט אפילו לא יהיה מועמד", אמר נשר לוואלה! תרבות והוסיף: ""בישראל זה לא מקום שממהרים בו לתקן עוול. עד שלא תהיה התערבות מלמעלה, מגורם ממשלתי, זה לא ייפתר מבפנים. מעניין שאותם אנשים שמאוד מתקוממים כשמירי רגב מחרימה סרטים ליוצרים, נוהג נפסל בפני עצמו, נוקטים באותה מדיניות עצמה כשזה נוגע להעדפות שלהם ולראיות שלהם. לסרט שלי קוראים 'סיפור אחר', ואכן יש סיפור אחר מאחורי העמדה החסודה של מוש דנון של 'ככה זה בדמוקרטיה'".

יו"ר האקדמיה, מוש דנון, אמר בתגובה לדברי השרה רגב: "על פי תגובתה זו של השרה הנראית כפעולה מתואמת לצורך התערבות מלמעלה, כדאי שאבי נשר ישמור קצת על צניעות כמי שביים ואף הפיק בקצב של סרט בשנתיים וקיבל על כל הגשה שלו תקציב מדינה לסרטיו כמעט באופן אוטומטי יותר מכל במאי ישראלי. הוא חבר בכיר במועדון מאד סגור אותו משום מה השרה אינה מעוניינת לפרק אלא לטפח".

(עדכון, שני, 11:00) משה אדרי, מפיק הסרט "סיפור אחר" הגיב לפרשה ואמר לוואלה! תרבות: "אכן חוסר הבחירה של האקדמיה לאורך השנים, בסרטיו של אבי נשר, מאז סוף העולם שמאלה (2004) ועד חטאים (2017) מעוררת תהיות, וכבר ציינתי זאת בפני יו"ר האקדמיה הנוכחי וגם בפני קודמיו. כל זה עומד בניגוד גמור גם לבחירות הקהל , שנהר בהמוניו לצפות בסרטיו של נשר, וגם לקרנות הקולנוע שתמכו ביצירתו בצדק. ייתכן מאוד שיש לעשות רוויזיה באקדמיה ובשיטות הבחירה שהיא משתמשת בהן בבואה לבחור את הסרטים המועמדים הראויים.בכל מקרה, עלי לציין, שסרטיו של אבי נשר מכרו ב15 השנים האחרונות את מספר הכרטיסים הגבוה ביותר בבתי הקולנוע ברחבי הארץ".

מוש דנון, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, בטקס פרסי הטלוויזיה. מגד גוזני
יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully