וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוף בצמרת: בבוקר חצי הגמר נטע ברזילי כבר לא הפייבוריטית לזכייה

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

8.5.2018 / 7:25

החזרה הגנרלית הנוספת שהתקיימה אמש (שני), הייתה קריטית במיוחד לסיכוייה של הנציגה הישראלית משום שהיא שווה מחצית מניקוד השופטים. אף שברזילי סיפקה עוד ביצוע נהדר וסוחט תשואות, הנציגה המפתיעה של קפריסין עוד עשויה להפוך לסוס השחור של התחרות

AP

(בווידאו: השיר הקפריסאי שמוביל בחלק מאתרי ההימורים)

נטע ברזילי בחזרת השופטים של אירוויזיון 2018. יח"צ,
אף אחד לא אמר שלנצח באירוויזיון יהיה קל. נטע ברזילי בחזרת השופטים אמש/יח"צ

לפני כמעט חודשיים פורסם הקליפ לשיר "TOY" של נטע ברזילי, שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. עוד באותו יום טיפס השיר למקום הראשון בסיכויי הזכייה בתחרות בכל סוכנויות ההימורים, ולא זז משם עד היום (שלישי). אמש בשעה 22:00 שעון ישראל התקיימה החזרה הגנרלית השנייה מבין שלוש, והחשובה ביותר. זו החזרה שבה השופטים ב-19 המדינות שמשתתפות בחצי הגמר הראשון, ביחד עם שלוש מבין שש המדינות שמשתתפות אוטומטית בגמר, ניקדו את השירים ובכך קבעו 50% מהתוצאות.

כבר מספר ימים שאלני פוריירה, נציגת קפריסין, מטפסת במעלה הטבלאות. עד תחילת החזרות כמעט אף אחד לא ספר אותה. פוריירה, שנולדה באלבניה והיגרה עם הוריה ליוון בגיל צעיר, לא השתתפה באף אחד מהאירועים המקדימים לאירוויזיון, גם לא ב-"Israel Calling", מה שגרם לרבים מהחובבים לפקפק ביכולות השירה שלה בלייב.

אבל אז התחיל שלב החזרות ואלני הראתה שהיא לא באה לשחק אלא לנצח. הכמעט-מהפך הושלם אמש, כשבמהלך החזרה מול אולם כמעט מלא פוריירה זכתה לתשואות הרמות ביותר מבין כל המתחרים, וכמה כואב להודות - גם יותר מנטע ברזילי וישראל. בסוכנויות ההימורים לא נשארו אדישים וחלקן הציב את פוריירה במקום הראשון. אתר Eurovision World, המאגד סוכנויות הימורים רבות, הציג נכון לשעה 4:00 לפנות בוקר שש סוכנויות הימורים המציגות שוויון מוחלט בין פוריירה לבין ברזילי. נכון לשעה 10:00 בבוקר, הושלם המהפך כשקפריסין דורגה במקום הראשון באתר המאגד את כל סוכנויות ההימורים.

עוד באותו נושא

רגע לפני הדבר האמיתי: צפו בתקלה בחזרה הגנרלית של נטע ברזילי

לכתבה המלאה
סוכנוית ההימורים בבוקר שלפני חצי גמר אירוויזיון 2018. צילום מסך
יתרון קטן בלבד לישראל על פי סוכנויות ההימורים/צילום מסך

מקורב למשלחת הישראלית סיפר לוואלה! תרבות לאחר החזרה הגנרלית, כי ראשי משלחות רבים באו לברך את הישראלים בתום החזרה החשובה. חלקם שאלו "אז איפה תארחו, בירושלים או בתל אביב?". אבל יש גם מי שמנסה לפגוע בסיכויים של ישראל ולא בגלל חוסר אהדה כלפי השיר. אתמול הסתובבו פעילים אנטי-ישראלים בכפר האירוויזיון וחילקו לעוברים והשבים פליירים עם בקשה: "סיימו עם הכיבוש והאפרטהייד הישראלי בפלסטין. תנו אפס נקודות לשיר הישראלי".

מחבר הספר "שלוש דקות של נצח" אלון אמיר, שעמד בראש משלחות רבות לאירוויזיונים בשני העשורים האחרונים, נקלע למקום וסיפר כי הפעילים הסבירו שמדובר בקמפיין שנתי שהושק על ידי ישראלים המתנגדים לכיבוש, ומטרתו לגרום להפסקת הפרת החוק הבין-לאומי. לדברי הפעילים מדובר במאמץ של הישראלים להלבין באמצעות שיר העצמה נשית את האפליה ממנה סובלות נשים פלסטיניות.

ובחזרה לנטע. העיתון METRO הבריטי פרסם ריאיון עם נציגת ישראל לאירוויזיון שבו אמרה כי היא נבוכה מכך שהגיעה לתחרות כפייבוריטית המובהקת. כתב העיתון בני רויטסון סיפר כי למרות זאת נטע נשארת "צנועה, מתוקה וחברותית". למרות זאת, נטע לא משתתפת באירועי אירוויזיון כמו הופעות בכפר האירוויזיון, ביורוקלאב או ביורוקפה, בניגוד למשלחות אחרות שנחשבות פייבוריטיות. חברי המשלחת הישראלית לא מתערבבים עם העיתונאים או המעריצים באירועים חברתיים, שוב - בניגוד למשלחות אחרות שגם הן באו לתחרות כדי לנצח.

נציגת קפריסין בחזרת השופטים של אירוויזיון 2018. יח"צ,
אלני פוריירה, תגנוב לנטע את הניצחון?/יח"צ

בשעה 16:00 שעון ישראל תתקיים חזרה גנרלית שלישית ואחרונה. בשעה 22:00 בדיוק יישמעו צלילי הפתיח של תחרות הזמר של האירוויזיון, וכחצי שעה לאחר מכן נטע תעלה לבמה ותעשה את הכל כדי להתברג בין עשר המדינות הראשונות ולהבטיח מקום בגמר. קפריסין, שמסתמנת כסוס השחור של התחרות, תבצע את שיר מספר 19 והאחרון. לקראת חצות יעלו ארבע המנחות אל הבמה ויכריזו בזו אחר זו על עשר המדינות בנות המזל שזכו למרב קולות השופטים והצופים.

נטע ברזילי תתמודד מול אזרבייג'ן, איסלנד, אלבניה, בלגיה, צ'כיה וליטא שיופיעו לפניה. השיר "TOY" שמייצג את ישראל יהיה שיר מספר שבע, ומיד אחר כך יעלו בזו אחר זו בלרוס, אסטוניה, בולגריה, מקדוניה, קרואטיה, אוסטריה, יוון, פינלנד, ארמניה, שווייץ, אירלנד וקפריסין. חצי הגמר הזה נחשב לקשה יותר מחצי הגמר השני שייערך יומיים אחר כך, השירים בו נחשבים טובים יותר ומשתתפת בו מדינה אחת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully