וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע ברזילי: "מעולם לא חלמתי גדול כל כך, נטע הילדה רק רצתה להיות רזה"

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

13.5.2018 / 9:17

במסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית שערכה לאחר הניצחון הגדול באירוויזיון 2018, אמרה נטע ברזילי הנרגשת: "הזכות לשמח כל כך הרבה אנשים ואת העם שלך - זה משהו שלא הרבה אנשים מקבלים". היא בחרה להקדיש את הניצחון "לכולם" ואמרה שהיא תמשיך לגור בדירת השותפים שלה

ניב אהרונסון

"אני רעבה!" כך פתחה נטע ברזילי את מסיבת העיתונאים לתקשורת הישראלית שערכה לאחר שזכתה באירוויזיון 2018. כשאמרתי לה "לא נורא, עוד מעט תאכלי חומוס", היא אמרה "כן, זה עוד מלא מלא שעות, כנראה שבטורקיה נאכל עוד איזה משהו. בקונקשן. בקונקשן!", נאנחה והליטה את פניה בידה. כן, זוכת האירוויזיון הטרייה חוזרת מליסבון בטיסת אקונומי בחברה זרה עם עצירת ביניים של שלוש שעות. משום מה לא אל-על ולא ישראייר קפצו על ההזדמנות ליחסי ציבור ומימון תמורת הפרסום של "הדיווה החדשה של ישראל טסה איתנו".

בשעה מאוחרת נטע ברזילי תחזור לדירת השותפים שלה. "התקשרתי עכשיו להורים שלי", סיפרה נטע. "הם בשוק טוטאלי, הם מחכים לי במלון שלי בלובי", אמרה. "ראיתי את התמונות מהכיכר. זה מטורף. איזה טירוף, איזה כיף! הזכות לשמח כל כך הרבה אנשים ואת העם שלך - זה משהו שלא הרבה אנשים מקבלים. אני גאה ונרגשת שזה המצב". נטע נראתה מאושרת גם במסיבת העיתונאים לתקשורת הזרה באנגלית, אז אפילו הזילה דמעה מרוב התרגשות.

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
מלכת אירופה. נטע/AP

למי את רוצה להקדיש את הניצחון?

"אני לא חושבת שיש בן אדם שהניצחון הזה לא מגיע לו. זה מגיע לכולנו ולכולנו מגיע לשמוח מתישהו. איזו תקופה מגעילה עברנו ואיזה כיף שיש את הרגעים האלה מדי פעם שאנחנו יכולים להתרפק עליהם ולהגיד "אהלן, אני ישראלי ואיזה כיף זה להיות ישראלים". תראו מה עשינו ואני לא מדברת רק על המשלחת. כל הכוח שקיבלתי מהארץ במכתבים, הודעות, אנשים. כל הגב הזה שנלחמתי בו כל העונה ופתאום קיבלתי רוח מטורפת מישראל ואני מקדישה את הניצחון הזה לכולם. זה של כולנו".

את יודעת שנכנסת עכשיו לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל?

"צחוקים. אני מתכוונת להיות אמנית, יוצרת ומוזיקאית. אני מתכוונת לקום בעוד יומיים, אחרי הקונקשן בטורקיה, ולכתוב את השיר החדש שלי עם המפיק שלי אבשלום ושותפים שנאסוף בדרך".

יצא לך לחשוב איך החיים שלך הולכים להשתנות?

"אני חושבת שדווקא זה מאוד מפקס. אני נהנית לגור בדירת שותפים, הם הדבר הכי מדהים בעולם וזה לא להיות לבד, הכי כיף".

עוד באותו נושא

מלכת אירופה: נטע ברזילי ניצחה בגמר האירוויזיון

לכתבה המלאה

ביצוע הגמר של נטע

מה יש לך להגיד לנטע הילדה, זמרת החתונות?

"איזה צחוקים! החיים פשוט מצחיקים! כשהייתי זמרת חתונות רק חשבתי איך אני מתקדמת רק עוד צעד אחד, איך אני מספיקה את שכר הדירה ואיך אני לא מפסיקה להתרגש ולדמיין. זאת אחלה דרך לא להפסיק להתרגש. זה מאוד מצחיק מה שקרה עם החיים שלי".

חתונות כבר לא תעשי.

"למה? זה הדבר הכי כיף שיש לעשות, אין מצווה יותר גדולה מלשמח חתן וכלה ביום שלהם, פשוט נראה שישלמו לי יותר מה-500 שקל שמשלמים לי".

יש כבר הצעות מחו"ל?

"יש עניינים שמתפתחים ויש הצעות. זה מגניב, אני מצלמת את הדרכון של הצוות שלי ו"מיי גוד", אני טסה עם סטייליסט ואיזה כיף, זה מרגש ברמות להגיע למעמד כזה מהר. יש לי שיר מדהים לנסוע איתו בעולם ואני מקווה שעוד שירים נוספים".

ומה תגידי לפוליטיקאים שינסו לרכוב על הסיפור הזה?

"לי קוראים נטע ברזילי ואני לא מבינה כלום בפוליטיקה ומי שמצפה ממני להבין משהו בפוליטיקה שלא ינסה. מעולם לא הייתי בן אדם פוליטי, שיעורי אזרחות? כאילו באמת... שום דבר. אני מסתכלת על אנשים כאנשים ואם יהיו פוליטיקאים שירצו ללחוץ לי את היד ולהתחבק, לברך אותי, אני לגמרי לגמרי מבורכת כי הם אנשים".

המשלחת של נטע ברזילי נהנית בין החזרות וההופעות

תמונות גולשים
תמונות גולשים

מה הדבר הכי רחוק שאי פעם דמיינת והאם המצב שלך קרוב לזה?

"זה סינק מאוד מפורסם שלי. החלום שלי היה להופיע באינדינגב וזה ידוע. בחיים לא חלמתי גדול כל כך. נטע הילדה רצתה להיות כוכבת רזה כמו ביונסה, לא תיארתי לעצמי שאני אהיה אותו הדבר".

דורון מדלי אמר מהתחלה שהשיר זוכה ואי אפשר היה לדבר איתו על שום אפשרות אחרת. הוא גם אמר שאין אנטישמיות ואין BDS. האם זה היה ככה גם אצלך?

"אצלי זה טיפה אחרת מדורון. אבל אפשר ללמוד ממנו המון, המחשבה יוצרת מציאות והאנרגיה שהוא שולח לעולם זה מטורף. גיליתי שאפשר לעשות את זה. קשה לי לבקש בשביל עצמי דברים טובים. אבל מה שאני הכי אוהבת זה לעבוד מאוד קשה ולא לוותר לעצמי אף פעם. אני בודקת את הגבולות שלי ושל העולם, כל הזמן, ואם אני מתחילה לפחד אז יש לי אנשים מדהימים לידי שאומרים לי "אין לך זכות לפחד, זה שלך".

חגיגות ניצחון נטע ברזילי באירוויזיון ה-13 במאי 2018. ראובן קסטרו
החגיגות בכיכר רבין/ראובן קסטרו

נציגת ישראל לאירוויזיון נטע ברזילי כבשה הלילה את אירופה כשניצחה בגמר האירוויזיון 2018 והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים", אמרה עם ניצחונה על הבמה. לאחר שהופיעה בליסבון מול מעל 11 אלף איש, נטע ברזילי זכתה ב-529 נקודות בסך הכול. למקום השני הגיע "Fuego" הקפריסאי עם 436 נקודות ואת המקום השלישי תפס "Nobody But You" האוסטרי עם 342 נקודות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נטע לאחר ניצחונה ואמר לה: "יש לי שתי מילים לומר לך - כפרה עלייך. את השגרירה הכי טובה של ישראל. ישבנו וצפינו בך ואמרנו 'נטע, נטע, נטע'. אוהבים אותך". במסיבת העיתונאים הרשמית שהתקיימה מיד לאחר הזכייה, אמרה ברזילי: "אני חושבת שכולם נתנו הופעה מדהימה הערב, אבל מישהו היה חייב לנצח. ההמתנה לתוצאות, במשך כחצי שעה, הייתה החלק הכי קשה מבחינתי. זה היה נורא. אני גאה ושמחה להביא את האירוע הקסום הזה לישראל. אין כמו מסיבה ישראלית ואתם תגלו את זה בשנה הבאה".

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נטע אחרי הניצחון/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נטע אחרי הניצחון/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
החגיגות הישראליות בליסבון/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נטע אחרי הניצחון/AP
חגיגות ניצחון נטע ברזילי באירוויזיון ה-13 במאי 2018. ראובן קסטרו
החגיגות בכיכר רבין/ראובן קסטרו
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
אלי הקפריסאית מאוכזבת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully