וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתם מוסרי? לא מתעסק בכך": בקרוב - מחזמר משירי אייל גולן

29.5.2018 / 15:15

התיאטרון הקאמרי הציג את הרפרטואר ל-2018-2019, הכולל מחזמר המבוסס על שירי אייל גולן, שיכתוב מאור זגורי; "אותלו" בכיכוב עמוס תמם וחידוש של "שיגעון המוזיקה". המנכ"ל החדש, רן גואטה, לוואלה! תרבות: "יש לאייל הרבה שירים מעולים. אני לא מתעסק בעניין הכתם או לא"

יח"צ - חד פעמי

"זה אני" הוא שמו של מחזמר חדש המבוסס על שיריו של אייל גולן, שיכתוב מאור זגורי ויעלה בתיאטרון הקאמרי בסוף דצמבר - כך הוכרז היום בעת מסיבת עיתונאים שבה הוצג הרפרטואר של התיאטרון לעונת 2018-2019. המנכ"ל החדש של התיאטרון, רן גואטה, הודף את הביקורת שלפיה אייל גולן הוכתם מוסרית בעקבות פרשת הקטינות ולפיכך ההחלטה להעלות מחזמר על פי שיריו היא שנויה במחלוקת. "יש לנו מחזמר מקורי ישראלי שכתב מאור זגורי, שכל ילדותו ספג את המוזיקה של אייל גולן", הוא מסביר בריאיון לוואלה! תרבות. "מדובר במחזמר שמשולב בשירים שביצע גולן. אייל גולן הוא זמר ש-70-90 אחוז מהאנשים במדינה נהנים מהמוזיקה שלו. אנחנו לא נכנסים לכל המקומות שאין צורך להיכנס אליהם אלא עוסקים ביצירה. קראתי את המחזה והוא טוב וייתן דרמה אמיתית, שהרבה אנשים יכולים להזדהות איתה. יש לאייל הרבה שירים מעולים. אני לא מתעסק בעניין הכתם או לא כתם. מבחינתי הוא זמר גדול ויש לו מקום ביצירה הישראלית".

המחזמר יציג את סיפורה של משפחת טולדנו - אב ושלוש בנותיו - המנהלת יחד את "התזמורת הספרדית ירושלים". לעת זקנה מבקש האב, אלמן ירא שמיים שגידל לבדו את שלוש בנותיו המרדניות, לשכנע אותן לרשת את מפעל חייו, בניגוד לרצונן. מאור זגורי מסר כי "הבחירה בכתיבת מחזמר בו שלובים שיריו של אייל גולן הייתה טבעית לחלוטין עבורי. אלו השירים שליוו את התבגרותי וזו המוזיקה עליה גדלתי מהשיכון בבאר שבע ועד היום במרכז תל אביב. שיריו של אייל גולן הם הקונצנזוס היציב והמצליח ביותר בפופ הישראלי ובמרוצת השנים הם הפכו לאבן הדרך החשובה ביותר בתרבות הישראלית המזרחית מאז זוהר ארגוב".

מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה. ראובן קסטרו
רן גואטה/ראובן קסטרו

על מינויו של רן גואטה לתפקיד המנכ"ל הוכרז לפני חודשיים על ידי מועצת הנאמנות של הקאמרי, והוא נכנס לתפקיד אותו נטש באופן מפתיע שמוליק יפרח בתום פחות משנה. גואטה בן ה-43 כיהן קודם לכן במשך כ-11 שנים כמנכ"ל תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער. בין השנים 2007-2003 ניהל את תיאטרון גבעתיים ובין השנים 2003-1999 את תיאטרון הפרינג' בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בנעוריו השתתף כשחקן בין השאר ב"תופסים ראש" ובצעירי תל אביב.

אתה מסוגל להיכנס לנעליים של נעם סמל, לעבוד כמוהו מבוקר עד ערב ולהימצא כמעט בכל רגע בתיאטרון?

"נעם באמת הקדיש את כל חייו לתיאטרון, ונכח בתיאטרון גם בימים וגם בלילות. הוא מייעץ לי היום, אני עובר סוג של חפיפה מולו, ונהנה מכל רגע. הוא באמת דמות ללמוד ממנו".

עוד באותו נושא

ארגוני נשים נגד קשת בעקבות החזרת אייל גולן לפריים טיים: "מקוות שהציבור יבחר נכון"

לכתבה המלאה
עמוס תמם. ראובן קסטרו
טענו שהוא "לא מספיק שחור כדי לגלם את אותלו". עמוס תמם/ראובן קסטרו

גואטה נכנס לתפקיד במקום שמוליק יפרח, שהתפטר בתום כ-10 חודשים בלבד, לתדהמת שחקני ועובדי התיאטרון. הוא טען כי הסיבה לעזיבתו היא "נסיבות משפחתיות בלתי צפויות". גורמים בתיאטרון אמרו לוואלה! תרבות כי חשו צער, כעס ואכזבה על עזיבתו המיידית, והיה בקאמרי מי שאמר כי "הדרך שבה יפרח עזב אינה מתקבלת על הדעת ואינה אחראית. הוא צריך היה לעשות את זה בצורה יותר פתוחה, לכנס עובדים, לבוא ולדבר, ולא לעשות דבר כזה כל כך מהר, מבלי להכין אף אחד".

האם דלתך תהיה פתוחה לעובדים, בניגוד למה שנטען לגבי קודמך יפרח?

"הדלת שלי תמיד פתוחה. יום יום. המקום ספג טלטלה לא פשוטה. לכן אחד הנושאים העיקריים שבחרתי לטפל בהם בתוך המערכת הוא לדאוג ליצור את הגיבוש מחדש, לחדד את הנהלים מחדש, להחזיר להם את חדוות היצירה".

איתי טיראן. ראובן קסטרו
איתי טיראן/ראובן קסטרו

יש לך ניסיון כשחקן וכמנהל אבל אין לך ניסיון כבמאי. עד כמה זה חסר?

"תראה, למצוא אדם שהוא גם שחקן, גם במאי, גם מפיק וגם בעל יכולת לנהל זה לא פשוט. אני חושב שכל הניסיון שיש לי בתחום המשחק עוזר לי מאוד לנהל את התיאטרון בצורה טובה. צריך לזכור שיש לי ניסיון גם בניהול תיאטרון הפרינג' במשך 5 שנים, ששם כמנהל עשיתי גם שיווק, פרסום, יחסי ציבור, משחק, תפאורה ועוד. יש לי מספיק ידע להתמודד עם מה שקורה פה".

איזו השפעה יש לוועד המנהל על ניהול התיאטרון? יש לך חופש עבודה וחופש יצירה?

"הועד המנהל - תפקידו לפקח על העבודה בתיאטרון, במקרים מסוימים הם יכולים להטיל וטו, הם יכולים להתוות את הדרך. המטרה שלי היא לשכנע שהדרך שלי טובה ושיתנו לי את ההזדמנות לעשות את הדברים על פי הדרך שלי. שנות הניהול האחרונות שלי הובילו לתוצאות טובות".

עמרי ניצן. ראובן קסטרו
עמרי ניצן, מנהלו האמנותי של תיאטרון הקאמרי/ראובן קסטרו

איתי טיראן נוסע לגרמניה, הלך ה"אס" של הקאמרי. מה תעשו?

"הוא רוצה להתפתח קצת בחו"ל. הוא כל פעם יעשה גיחות לפה ולשם. נדאג שהוא יעשה גם וגם".

תיאטרון הבימה, על אף בעיותיו, נחשב כתיאטרון המוביל מבחינת רפרטואר ומגוון. משה קפטן הצליח להבקיע כמה שערים מול הקאמרי, למשל המחזמר משיריה של נעמי שמר שמצליח להביא קהל גדול ובהם חיילים ובתי ספר. התחושה היא שהקאמרי ירד מגדולתו. איך תחזיר עטרה ליושנה?

"אני לא חושב שצריך להחזיר עטרה ליושנה. התחרות היא תמיד בריאה. שנה אחת תיאטרון אחד יותר טוב, שנה שנייה תיאטרון שני יותר טוב. בסופו של דבר, המחזור הכספי והיקף הפעילות עדיין נשמרו כשהקאמרי נמצא בראש. קפטן בנאדם מקסים, יוצר ובמאי אחד הטובים שיש בארץ. ויש מקום לכולם".

גלעד קמחי. ראובן קסטרו
גלעד קמחי, במאי הבית של הקאמרי/ראובן קסטרו

המחזמר "שורת המקהלה" הוא רווח או הפסד לתיאטרון? השמועה אומרת שהוא הפסד.

"כרגע האולמות מלאים. אני לא חושב שיש מטרה לתיאטרון להחזיר את עלויות ההפקה. בשביל זה אנחנו נתמכים על ידי משרד התרבות. אבל הרבה כסף נכנס לתאטרון בזכות ההפקה הזאת, ואנחנו מאוד מרוצים ממנה".

seperator

בנוסף למחזמר של זגורי המבוסס על שיריו של גולן, במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר הוצגו הפקות נוספות שיעלו בתיאטרון ב-2018-2019. ההפקות הנמצאות בחזרות הן: "אל נקמות" מאת שלום אש בבימוי איתי טיראן המספר על גורלה של משפחה יהודית, שבו האב מחזיק בקומת הקרקע בית בושת ובו בזמן מגדל את בתו היחידה לטוהר מידות. הוא עורר סערה כשעלה ב1920 בברודווי; וכן "מעשייה מגונה" מאת פאולה פוגל ורבקה טייכמן ובבימוי יאיר שרמן, המספר את פרשת המאבק של העלאת "אל נקמות" באירופה ובאמריקה.

מסיבת עיתונאים של תיאטרון הקאמרי שבה הוצג מחזמר משירי אייל גולן שיכתוב מאור זגורי. ראובן קסטרו
במסיבת העיתונאים של הקאמרי הוכרז על העלאת מחזמר משירי אייל גולן שיכתוב מאור זגורי/ראובן קסטרו

בנוסף, נמסר על הפקות שירוצו בעונה הבאה: "רומיאו ואמא" - קומדיה ישראלית חדשה מאת גור קורן וגלעד קמחי, שגם ביים, ובכיכובם של שרה פון שוורצה, דוד שאול, ענת מגן שאבו ורועי אסף; "האחרים" - מחזה ישראלי חדש מאת הלל מיטלפונקט ובבימויו, ובכיכובם של נטע גרטי, עירית קפלן, אסתי קוסוביצקי וג'וי ריגר; ו"אותלו" מאת שייקספיר בתרגומו של אלי ביז'אווי, בבימוי עירד רובינשטיין ובכיכובם של עמוס תמם, רמי ברוך ואביגיל הררי.

עוד צפויים לעלות בעונה הבאה המחזמר "שגעון המוסיקה", שבו חתומים על המחזה והשירים ג'רום ראגנו וג'יימס ראדו, על המוזיקה גאלט מק'דרמוט ועל הבימוי גלעד קמחי; "לא לריב!", קומדיה חדשה מאת גור קורן, בבימוי קמחי; "הריון" מאת עדנה מזי"א בבימוי עמרי ניצן; "תיקון" מאת אמנון לוי ורמי דנון, שגם ביים; "המקרה של פרויד" מאת סביון ליברכט בבימוי עודד קוטלר; "חבילות מאמריקה" מאת הלל מיטלפונקט (על פי מחזהו "חבילות מאמריקה"); "כימים אחדים" מאת מאיר שלו בעיבודו ובימויו של עירד רובינשטיין; "אניהו" - קומדיה לירית עם פזמונים מאת אתגר קרת ורוני סיני, בעיבוד ובימוי מיכאל גורביץ'; "רווקים ורווקות" מאת חנוך לוין; "שפת אם" מאת מריאנה זלצמן ובבימוי מירי לזר; "אמהות ובנים" מאת טרנס מק'נלי; "אוליאנה" מאת דייויד מאמט, בבימוי שרה פון שוורצה; ו"השחף" מאת אנטון צ'כוב, בבימוי גלעד קמחי.

מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה. ראובן קסטרו
מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully