וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדו בכבוד באתגר: סטטיק ובן אל סיפקו שואו אדיר ומושקע

18.6.2018 / 6:27

אחרי חימום נהדר של סטפן, עלו סטטיק ובן אל לבמה בהיכל מנורה מבטחים וכבשו את האלפים. כל נאמבר במופע הפופ המהוקצע והמרשים היה מושקע מאוד ובסדר גודל חריג לישראל. וזה כולל הכול: עיבודים, תלבושות, כוריאוגרפיה, וידאו, תפאורה ותאורה. אז כן, זה עובד בענק במופע חי

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו למעלה: סטטיק ובן אל שרים את הלהיט "סתם". צילום: דייב שחר)

יש מי שהעדיף לראות אתמול היסטוריה קטנה בגביע העולם בכדורגל, ויש מי שהעדיף לראות אתמול היסטוריה קטנטנה בהיכל מנורה מבטחים - שם סטטיק ובן אל, כוכבי הפופ הבולטים של השנתיים האחרונות, פתחו לראשונה קופות בהופעות פתוחות למול כמויות בלתי נתפסות של אנשים, רובם ככולם ילדים. השניים היו יכולים כנראה לנצח להתפרנס מהופעות סגורות והופעות אולפן, אבל עכשיו גם אנשים מהשורה - כלומר: ילדים מהשורה - יכולים להתרשם משתי הדמויות החביבות הללו ומנוכחותן על הבמה.

זה אתגר לא קטן, וחשש אמיתי: האם השניים מסוגלים בכלל? האם מה שעובד בקליפים ובאולפן מסוגל להחזיק במה בהופעה חיה? בלי יכולת לתקן ולשפר ולהוסיף אפקטים? אז התשובה היא שכן: זה עובד ואפילו טוב מאוד. בלי להסס הם הלכו על מופע ראוותני, צבעוני ושאפתני, ודאגו לכך שזה יהיה הרבה יותר מאשר בסדר.

סטטיק ובן אל - "סלסולים", מתוך המופע (צילם: דייב שחר)

יח"צ - חד פעמי

אבל קודם כל, איך צמד אמנים עם רפרטואר די מצומצם ממלא ערב? זה מתחיל בחימום ארוך של הרקדן/זמר סטפן והחליפה המוזהבת שלו, שאם אתם לא יודעים מיהו זה מעיד בעיקר על העשור שבו נולדתם, כי הילדים שבקהל מכירים היטב כל פזמון ופזמון שלו. סטפן הוא דמות די ייחודית בנוף הבידור הישראלי, ושווה להרחיב עליו כבר בפעם אחרת, אך רק נגיד שמדובר בבחור מוכשר וכריזמטי מאוד, שאמנם נעזר ברקדנים אבל מיקד אליו את תשומת הלב במשך הופעה לא קצרה כמעט בלי אמצעים. אם יישאר בתעשייה המקומית, צפוי לו עתיד מזהיר.

לאחר הפסקה קצרה, וספירה לאחור, התחיל סוף סוף האירוע המרכזי: הוא התחיל בשורת סרטונים שהציגו את סטטיק, בן אל, ג'ורדי וחבריהם משתעשעים להם, וברגע הופכים את השעשוע שלהם לשיר קצר, שגולש לריקודים קצרים על הבמה, ובחזרה לסרטון נוסף. הסרטון הוא למעשה המקום הנוח: כמו ילד שמכניס בכל פעם עוד קצת מן הרגל שלו לבריכה כדי להתרגל לטמפרטורה של המים, כך סטטיק ובן אל בדקו את הבמה לפני שנכנסו אליה. אם בהתחלה זה באמת טיפה חרק, מהר מאוד השניים התרגלו לבמה הגדולה ולקהל הגדול, וחגגו את תשומת הלב שהם זכו לה.

עוד באותו נושא

להיט בסטייל יפני: סטטיק ובן אל מוציאים שיר חדש - "Kawaii"

לכתבה המלאה

סטטיק ובן אל - "זהב", צילום: דייב שחר

יח"צ - חד פעמי

הם שרו למעשה את כל שיריהם המשותפים, כולל "#דובי גל" ו"בא לה לרקוד" של גל מלכה וסטטיק ("איך היא אוהבת את השמש"). כל אחד מהם זכה לעיבוד מעודכן, אבל בעיקר למעטפת ויזואלית צבעונית, ובמידת מה הם באמת הצליחו להביא את הקליפים שלהם אל הבמה. ההיבט הוויזואלי היה כל כך צעקני על הבמה, שלרגעים הוא האפיל על השירים, אבל לצד זאת גם סיפק חוויה יוצאת דופן שנדירה מאוד בהופעות בישראל. הקרנבל הברזילאי שחגג את "טודו בום", כולל קונפטי בכמות עצומה, היה על פי הדיווחים מרשים בהרבה מהביצועים של הסלסאו מול שוויץ, במשחק שהתקיים פחות או יותר במקביל.

שווה להזכיר עוד כמה רגעים יוצאי דופן: ההברקה של הערב הייתה "כביש החוף", דווקא שיר מאוד "פרווה" של השניים, שבו הרקדנים וזמרי הליווי התלבשו ושרו כמו מקהלת כנסייה אמריקאית, על רקע אורות ניאון זועקים בסגנון קזינו. המשחק הכפול בשירים של השניים, בין ילדים טובים לילדים רעים, קיבל כאן את הנפח המרשים ביותר, אולי הכנה לקראת ההרפתקה הצפון-אמריקנית שלהם. הלהיט "זהב" נהנה ממאש-אפ מעניין עם "בילי ג'ין" של מייקל ג'קסון; ואת השעמום שלי משיר כמו "הכל לטובה" הקהל לא חלק איתי כלל: ההיכל התמלא באור טלפונים סלולריים שליוו אותו, מה שיצר אפקט מרתק ומבהיל בו בזמן.

סטטיק ובן אל תבורי. דנה למברגר,
מחווה לדני סנדרסון. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר

היו גם, כמובן, חריקות. כמו שאני מבין את סטטיק ובן אל, הם מנסים כל הזמן לזוז על הציר שבין שירים לילדים וחומרים לקהל מבוגר יותר. ההופעה שהתקיימה אמש כמו הוכיחה מהו החלק הדומיננטי יותר מבחינת הקהל, ובהתאם קשה להגיד שהמופע היה חף מאינפנטיליות. שיא השיאים היה קטע מעבר שבו התחרו סטטיק ובן אל במרוץ מכוניות בפלייסטיישן על הבמה: לא ברור למה היינו צריכים לראות את זה, למה זה מעניין באיזושהי צורה, ואיזה ערך יש לזה בכלל. גם שיר שבמהלכו סטטיק הצטלם ושר "אינסטגרם אינסטגרם", כשעל המסך מוקרן הלוגו של הרשת החברתית, השאיר טעם רע.

יחד עם זאת, הומור עצמי היה שם בשפע יחד עם כוונות טובות, גם אם אלו לא התממשו היטב תמיד. סרטון ארכיון שמראה את סטטיק מתראיין לערוץ 2 באיחוד האחרון של להקת כוורת, הוביל לאירוח מפתיע של דני סנדרסון (!), בביצוע משותף (וחלש) ל"יו יה". זאת הייתה מחווה יפה של השניים לדורות שקדמו להם, גם אם לדרדקים באולם לא היה מושג מי ניגן מולם בגיטרה (אולי מעטים מהם זיהו ציטוט מתוך "אצל הדודה והדוד", שכזכור בימינו הוא מוכר כשיר של נועה קירל ואגם בוחבוט). מיד לאחר מכן הוקרן סרטון ובו רצף מסרים לחיים טובים יותר: אסור לוותר על התקווה, חייבים להילחם בגזענות, וכו'. זה חשוב ובעל השפעה אמיתית כשאמנים אהובים כל כך מציגים את המסרים האלה לקהל צעיר ומעריץ, גם אם זה רק פרומו למניפסט שטחי כמו "נמסטה".

אך אלה בסך הכול זוטות: לאורך שעה ועשרים בערך סיפקו השניים שואו מרהיב, מהנה מאוד, שכל נאמבר בו היה מושקע מאוד, וזה כולל עיבודים, תלבושות מיוחדות, כוריאוגרפיה, וידאו, תפאורה ותאורה. זה היה מופע פופ מהוקצע ומרשים, בסדרי גודל חריגים לישראל. יש מה לתקן ולשנות, להשתפר ולהתבגר, אבל בינתיים, באתגר הראשוני שהעמידו לעצמם, סטטיק ובן אל עמדו בכבוד.

סטטיק ובן אל תבורי. דנה למברגר,
התעלו על המונדיאל. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי. דנה למברגר,
עמדו בזה בכבוד. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
מי שבא לא הצטער. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
מחכים לפעם הבאה. סטטיק ובן אל/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
הכירו אותו לדור חדש. סטטיק ובן אל עם דני סנדרסון/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
ערב שלא יישכח במהרה. סטטיק ובן אל/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
לא סתם דיברו על ההופעה הזו במהדורת החדשות. סטטיק ובן אל/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
היה כיף. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים. דנה למברגר,
עברו את המבחן. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר
סטטיק ובן אל תבורי. דנה למברגר,
תענוג. מתוך ההופעה אתמול/דנה למברגר

סטטיק ובן אל - "יו יה" עם דני סנדרסון

יח"צ - חד פעמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully