וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעמים נמאס לשיר את Take On Me": להקת א-הא בריאיון מיוחד באולפן וואלה! NEWS

19.6.2018 / 17:16

החיבור העמוק לישראל ("קשורים לאזור"), המחיר הכבד של הפרסום ("אתה מתנתק מהחברה"), התגובה ל-BDS ("הם התנגדו ואנו סירבנו") והחשש מאפקט קמפיין MeToo ("זה יכול להבהיל גברים"). רגע לפני הופעתם בארץ ביום ה', הגיעו חברי להקת א-הא לאולפן וואלה! NEWS לריאיון מיוחד

שגיא בן נון מראיין את חברי להקת א-הא, באולפן השקוף של וואלה! NEWS/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: אביב ארגז

השמש תמיד זורחת מעל המוזיקה המשובחת של א-הא, אחת הלהקות הענקיות ביותר של שנות ה-80 וה-90, וענף הייצוא המוביל של נורווגיה. הלהקה נחתה אמש בישראל לקראת הופעה ראשונה בישראל, עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות. ההופעה, שתתקיים באמפי פארק רעננה ביום חמישי הקרוב (21 ביוני), היא במסגרת סיבוב ההופעות של הלהקה, "קיץ חשמלי" שמו. לאחר שלפני ארבעה חודשים התראיין לוואלה! תרבות בלונדון מורטן הארקט, הסולן בעל הקול היפה ביותר הפופ, היום התארחו כל שלושת חברי הלהקה באולפן השקוף של וואלה! NEWS, לשיחה מרתקת ומרגשת.

למה לקח לכם כל כך הרבה זמן להגיע בפעם הראשונה להופיע הישראל?

מאגנה פיורהלמן ("מאגס"), קלידן הלהקה: "אני לא חושב שהזמינו אותנו לפני כן".

הזמרת לורד לצערנו ביטלה את הופעתה בישראל, בגלל ה-BDS. מסי ונבחרת הכדורגל של ארגנטינה ביטלו את משחקם בישראל. עליכם הופעל לחץ לבטל את הופעתכם כאן. למה הייתם צריכים את כאב הראש הזה?

פיורהלמן: "אני מאמין שהעולם מלא באנשים נחמדים, שעושים כמיטב יכולתם לגרום לעולם להיות מקום נחמד יותר, ויוצא שהם לא מסכימים עם הדרך לעשות שינוי חיובי. אנחנו חושבים שהדרך החיובית ביותר בשבילנו היא להופיע בפני המעריצים. אנחנו לא כאן כדי לתמוך או כדי למחות כנגד משהו. אנחנו כאן כדי להתחבר עם האנשים, שבשבילם אנחנו עושים את המוזיקה. בתקווה שהיא משמעותית בשבילם. בשבילנו זאת בחירה פשוטה מאוד".

להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
חברי להקת א-הא באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

האם פעילי ה-BDS יצרו אתכם קשר אתכם או דיברו אתכם?

מורטן הארקט, סולן הלהקה: "הם התנגדו לבואנו. ואנחנו לא מסכימים עם הדרך שלהם. אם היינו מחרימים אתכם, מכל סיבה שהיא, איפה נעצור? יש כל כך הרבה מדינות שאפשר להחרים בסופו של דבר. באופן אישי, אני לא מאמין שזה נכון. זאת לא היתה החלטה קשה להגיע לכאן".

מורטן, אחיך הוא היסטוריון שכתב ספר על היסטוריית היהדות ומקורות הציונות. האם אתה מרגיש איזשהו קשר מיוחד לישראל או ליהדות?

"ובכן, גדלנו כנוצרים, זה הדת שלנו, מאיפה שאני בא. זה חיבור עמוק לישראל, להיסטוריה של הארץ הזאת, האיזור הזה והאנשים. זה קשר עמוק במובן הזה".

עוד באותו נושא

סולן להקת א-הא לא נכנע ללחץ: "נופיע בישראל, אני לא מאמין בחרם תרבותי"

לכתבה המלאה
להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
מורטן הארקט, סולן להקת א-הא/ראובן קסטרו

גרעין המעריצים החזק ביותר שלכם היו בני נוער לפני 30 ומשהו שנים, שתלו את הפוסטרים שלכם בחדר. היום הם בני יותר מ-40. איך אתם רואים את הקשר הזה היום בהשוואה לתקופה בה התחלתם.

פיורהלמן: "אני חושב שהיתה לנו את הזכות, שיהיה לנו גרעין מעריצים שגדל והתרחב במהלך השנים, גם במובן של איזה סוג של אנשים מאזינים למוזיקה שלנו - אנשים צעירים, אנשים מבוגרים יותר, כל סוגי האנשים. עבורנו זאת זכות עצומה להיות כאן, 30 שנים אחרי הפריצה שלנו, ועדיין אנחנו יכולים להופיע, עם המוזיקה שיש לנו תשוקה אליה בפני האנשים שבאים לראות אותנו מופיעים".

עם יד על הלב, האם אתם עייפים לפעמים מלבצע את "Take on me"?

הארקט: "האם אתה עייף מלשמוע את זה לפעמים? זה אותו דבר עם כל שיר וכל דבר, האמת. זה נדבק לחברה, ואז יש לך יותר מדי מזה. לנו היה יותר מדי מזה. מפעם לפעם, נמאס לנו מזה, ואז גילינו את זה מחדש בעצמנו. אני חושב שאנחנו חיים בשלום עם זה".

פול וואקטבר-סבו, גיטריסט הלהקה: "כן. אני חושב שזה החלק הכיפי בסיבוב ההופעות. אתה יכול להלביש את השירים הישנים בדרך אחרת, ולגלות אותם מחדש. אני חושב שאנחנו עושים את זה בסיבוב הנוכחי. כשאנחנו מבצעים שירים ישנים, אנחנו יכולים לשנות אותם, הם מקבלים פנים טריים, או מתיחת פנים קטנה".

להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
מאגנה פיורהלמן, קלידן א-הא/ראובן קסטרו

כלהקה, התפרקתם, ועשיתם קאמבק לאורך השנים. מאגס, אמרת "הפירוק היה נהדר!". למה התכוונת?

פיורהלמן: "אני לא חושב שתכננו לעצור ולהתחיל, זה פשוט קרה לאורך הדרך. אני חושב שזה נבע מהצורך לאתגר את הנוסחה ולעשות עוד דברים, למצוא השראה בשיתופי פעולה אחרים, ובמקומות אחרים. אני חושב שזה הביא אנרגיה רבה ללהקה, לאורך השנים. לא נדע מה היה קורה ללא ההפסקות האלה. העובדה היא שאנחנו עדיין כאן, אחרי שלקחנו הפסקות ארוכות או קצרות, לאורך השנים. זאת ההיסטוריה שלנו, כך יצא שעשינו את זה. אני לא חושב שהלהקה הפסידה מזה. אני חושב שהרווחנו מזה".

מה היתרונות ומה החסרונות בלהיות אדם מפורסם?

הארקט: "החיסרון בלהיות מפורסם הוא להיות מבודד מהחברה. זה מנתק אותך מקשרים חברתיים, במידה רבה. כי אתה משהו אחר. אתה לא חלק מהקבוצה, אבל אתה שייך לקבוצה. אבל אתה חלק ממנה".

מה דעתכם על קמפיין MeToo?

הארקט צוחק. וואקטר-סבו: "הגיע אחרי הרבה זמן".

הארקט: "זה הוכח כמשהו נחוץ. אבל זה גם דבר מורכב. זה לא קל. יש לזה תופעות לוואי, שהן לא טובות. אתה צריך שיהיה לך ראש צלול לגבי זה. זה יכול להבהיל או להפחיד אנשים טובים, גברים טובים, מכל סוג של קשר טבעי, הגיוני ורגיש עם נשים".

להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
פול וואקטבר-סבו, גיטריסט א-הא/ראובן קסטרו

פיורהלמן: "בבסיסו, זה עניין של אנשים שמשתמשים בכוח שלהם כלפי נשים. זה משהו ש... אנחנו באים מאזור בעולם, שבו שוויון מגדרי היה חלק משמעותי מהאג'נדה, מאז שנות השבעים. עבורנו זה... כמובן שאנחנו תומכים בחשיפה של ניצול בכוח בכל צורה. זה הליבה של זה".

הופעתם מספר פעם בטקס פרס נובל לשלום. האם לדעתכם מוזיקת פופ יכולה לתרום לשלום?

פיורהלמן: "אני חושב שהיא יכולה לתרום לשיחות בין אנשים. לקרב בין אנשים. אני חושב שזאת התפקיד העיקרי של המוזיקה כשפה, לקרב אנשים מחלקים שונים בעולם, לחגוג את הרגע הזה, או את הרצון המשותף הזה. במידה מסוימת, אם המוזיקה משמעותית בחייך, ואתה מוצא מישהו אחר ששונה ממך, נהנה מאותה מוזיקה, זה חיבור משותף. וזאת התחלה".

צפו למעלה בריאיון הווידאו המלא עם חברי להקת א-הא

א-הא תופיע ביום חמישי הקרוב (21 ביוני) באמפי פארק רעננה. להקת החברים של נטאשה והזמר אדם יחממו את ההופעה. לרכישת כרטיסיםם להופעה לחצו כאן

להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
חברי להקת א-הא באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
מורטן הארקט/ראובן קסטרו
להקת א-הא באולפן השקוף של וואלה! NEWS מורטן הארקט מאגנה פיורהולמן פול וואקתר. ראובן קסטרו
מעריצים ממתינים ללהקת א-הא מחוץ לאולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully