וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל מדהים: מה ה-"ITGIRLS" רוצות להיות בעצמן כשהן קמות בבוקר?

3.7.2018 / 7:34

הכל ב-"ITGIRLS" ערוך היטב אבל מרגיש מאוד מבוים - שיחות, ולפעמים סיטואציות שלמות נראות כאילו נגזרו לפי תסריט קלישאתי, מעין שאריות של תכניות ריאליטי אחרות. חבל שהיא לא בודקת מה האיט גירל רוצה להיות בעצמה, לפני שהיא מצחצחת שיניים ומורחת איפור

It Girls, ItGirls, איט גירלז, עדן פינס, ליבר בלילתי, ספיר אביסרור, איב קורשיא. רונן פדידה,
מה קורה מאחורי האיפור? ליבר בלילתי, ספיר אביסרור, עדן פינס ואיב קורשיא, "ITGIRLS"/רונן פדידה

פעם אנשים היו רואים את ערוץ החיים הטובים בשביל לקנא במי ששפר עליו גורלו. היום אפשר פשוט להסתכל על האינסטגרם. זאת לא המצאה שלי - רבות כבר דובר על תחושות הקנאה ואף הדיכאון שעולה מצפייה בפיד של הרשת החברתית הזאת, שמלאה אנשים צעירים בשיא יופיים, נהנים מחופש אקזוטי, ארוחות פאר ובתים מושלמים, כאילו לא קיימים בעולם חצ'קונים או קמטים, עבודה במשמרות, פיתות יבשות ודירות שותפים מחולקות. את אלה אפשר לשמור לטוויטר ולפייסבוק.

האיט גירל של היום היא מלכת האינסטגרם, ו-"ITGIRLS", שהעונה הרביעית שלה החלה אתמול (שני) ב-HOT בידור ישראלי, היא אינסטגרם מצולם. ליבר בלילתי, אחת מהמשתתפות של העונה החדשה של התוכנית, מסכמת את זה היטב: "איט גירל היא בחורה שקמה בבוקר והיא משהו שאנשים רוצים להיות". יחד איתה משתתפות בתוכנית עוד שלוש בנות נוספות - ספיר אביסרור, איב קורשיא ועדן פינס - האחרונה כבר דמות מוכרת יחסית. התוכנית עוקבת אחרי הארבע בדרכן לכבוש את עולם האופנה, ומספקת הצצה אל "מאחורי הקלעים" של העולם הזה, אם כי כמובן אלה אחורי הקלעים הכי יפים שאפשר לביים.

כך, האיט גירלז מדלגות כל הזמן על התפר שבין אמת ופנטזיה. כמו סטורי טוב, הכל ערוך היטב אבל מרגיש מאוד מבוים - שיחות, ולפעמים סיטואציות שלמות נראות כאילו נגזרו לפי תסריט קלישאתי, מעין שאריות של תכניות ריאליטי אחרות. מעבר לבגדים ולהרפתקאות של הבנות, הפנטזיה שמוכרים לצופים מגולמת בשפה: הכל "מדהים ברמות", כל חוויה היא החוויה "של החיים", והכי גרוע - הכל "מושלם". הסופרלטיבים המושלמים האלה שמופיעים שוב ושוב ושוב חושפים דווקא את ההיפך. זה לא אמין ולכן גם לא ממש מעניין. הכל צפוי ומיועד לשווק בדיוק את אותה אווירה: הכל מ-ו-ש-ל-ם.

אפשר להתמסר לזה רק כי הגיבורות כובשות את המסך. ברוח התקופה, התוכנית מכריזה על המשתתפות שלה כעל נשים חזקות ועצמאיות. הגם שהתווית הזאת נשמעת בטקסטים של התוכנית כמו אקססורי בעצמה ותו לא, הן עצמן דווקא באמת כאלה: ארבע המשתתפות חכמות, מצחיקות, כולן נשות עסקים ממולחות ומצליחות, שמפרגנות אחת לשניה. מי יכול לזלזל בהן? אין שום סיבה שלא לחבב אותן, או לחשוב שמדובר במודל רע לחיקוי.

עוד באותו נושא

סינדרלה דומעת: "עין קווירית" בונה מפגשים מעצימים ומצמיחים

לכתבה המלאה

אולי כבר מיותר לדבר על ההשחתה ההיפר-קפיטליסטית: העיסוק האובססיבי במותגים, בקידום עצמי, בזוהר - כל אלה הם חלק מהעולם שאנחנו חיים בו. בכל זאת, יכול להיות נחמד לו התוכנית הייתה מציצה אל מה שקורה מחוץ לחנויות ולמסעדות היוקרה, אל בעיות אמיתיות שיכולות להיות נחלתם של הצופים הצעירים שלה, אל מה שמעבר לשער הבא וגם קצת יותר עמוק לתוך הגיבורות שלה. איט גירל היא אולי בחורה שקמה בבוקר והיא משהו שאנשים רוצים להיות, ולכן היא מצולמת רק כשהיא במיטב הלבוש והסטייל, אבל מי האיט גירל רוצה להיות בעצמה כשהיא קמה בבוקר, לפני שהיא מצחצחת שיניים ומורחת איפור? זאת שאלה שלא עונים ב-"ITGIRLS", וחבל, כי התשובה הייתה יכולה להיות מדהימה ברמות.

"ITGIRLS" משודרת ב-HOT בידור ישראלי בימים שני-רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully