וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרעות בכותרות: כל מה שצריך לזכור ולדעת לקראת "אנטמן והצרעה"

רותם יפעת, אברי רוזן צבי

5.7.2018 / 6:50

לרגל עליית "אנטמן והצרעה", זה הזמן להיזכר מה קרה בפרק הקודם ומה היה כל כך מיוחד בו, ולתהות איזה השלכות יהיו לסרט הזה על היקום המופלא של מארוול

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "אנטמן והצרעה", באדיבות פורום פילם)

היום (חמישי) עולה לאקרנים בארץ וברחבי העולם "אנטמן והצרעה", הסרט העשרים במספר ביקום הקולנועי של מארוול. אפשר היה לצפות כי האולפן יחגוג ציון דרך שכזה באופן ספקטקולרי, אבל מתברר שיש גבול למידת התכנון והשליטה שלהם. וכך, יצא שלכבוד זכה דווקא ההמשכון של "אנטמן", שהוא ללא ספק התוצר הכי קטנטן בעולם הקולנועי העצום הזה.

קטן - גם בגלל אופי כוחות המיוחדים של הגיבור, הניחן ביכולת להתכווץ לגודל של נמלה; גם בגלל סדר הגודל התקציבי - הקודם עלה "רק" 130 מיליון דולר, כחמישים מיליון דולר פחות מן הממוצע של האולפן; וגם בגלל שהפרק הראשון בסדרה, ולפי הדיווחים גם ההמשכון, מנותקים כמעט לחלוטין מן היקום של מארוול ועומדים בפני עצמם.

בזמנו, "אנטמן" נודע גם בשל הבעיות הרבות מאחורי הקלעים שלו. הבמאי הבריטי המוערך אדגר רייט ("האקסים של החברה שלי", "בייבי דרייבר") עבד על התסריט במשך יותר מעשור, אלא שרגע לפני תחילת הצילומים ואחרי שכבר נחשפו בקומיק-קון קטעים שהלהיבו את הקהל, הוא עזב את הפרויקט מאחר ובמארוול רצו לשכתב את התסריט בלעדיו.

חשוב לציין כי הקולנוען נכנס לסיטואציה ייחודית למדי: הוא התחיל לעבוד על התסריט יחד עם ג'ו קורניש ("השכונה Vs חייזרים") כשהיקום הקולנועי של מארוול היה בקושי בגדר רעיון. בשלב מסוים האולפן והעומד בראשו קווין פייגי ביקשו לשלב שינויים משלהם, כנראה כדי להתאים את הסרט לעולם שלהם מבחינה עלילתית או סגנונית. רייט, שהתרגל להיות בעל המילה האחרונה, פרש מן הפרויקט. במקומו נכנס פייטון ריד, הידוע בעיקר כבמאי של הסרט "מעודדות צמודות" (פנינה שלעיתים אינה זוכה לכבוד הראוי לה). התסריט קיבל חיזוק מידיו של אדם מקיי, המוכר משיתופי הפעולה הרבים שלו כבמאי ותסריטאי עם וויל פארל ("והרי החדשות", "החבר'ה האחרים" ועוד) ואף זכה באותה שנה באוסקר לתסריט המעובד עבור "מכונת הכסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע לאקרנים אחרי שרשת של עזיבות ושכתובים. מתוך "אנטמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כש"אנטמן" יצא, היו דיונים והשערות איך הייתה נראית הגרסה של רייט לו זכה להשלים אותה. אפשר לומר, כי ריד לא ממש הרס שום דבר והצליח לייצר סרט שפרט לסצנה אחת וחיבור רופך למדי לש.י.ל.ד. נפרד כמעט לחלוטין משאר התוצרים של מארוול. יותר מאשר בגזרת התוכן, הסרט שלו שונה סגנונית: זוהי למעשה קומדיית שודים על גנב שעושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית כדי לבצע את השוד - בקיצור, יותר "אושן 11" מאשר "איירון מן".

כזכור, גיבור "אנטמן" הוא סקוט לאנג (פול ראד, שגם היה שותף של מקיי לשכתוב), רובין הוד מודרני שלאחר שחרורו מהכלא מתקשה למצוא עבודה. בהיותו תפרן, הוא גם אינו יכול להפגש עם בתו הקטנה מנישואיו שהתפרקו. בצוק העתים, מקבל הדלפון הצעה ייחודית מאדון בשם האנק פים (מייקל דאגלס): לעזור לו למנוע מתלמידו לשעבר, דארן קרוס (קורי סטול), לייצר טכנולוגיה מסוכנת, ובתמורה לקבל עזרה עם ענייניו המשפחתיים.

זו עסקה קצת משונה, אבל לאנג זורם ומקבל גישה לחליפה שיכולה להקטין אותו לגודל של נמלה, ומספקת גם יכולת לשלוט בנמלים. יחד עם חבריו, כולל לואיס (מייקל פנייה) שותפו לתא, ובתו של פים, הופ, (אוונג'לין לילי) הם מתכננים פריצה למעבדות של קרוס על מנת לגנוב את חליפת ההקטנה המתחרה שיצר.

עוד באותו נושא

מי מת, מי חי ולאן ממשיכים מכאן: כל התשובות בעקבות "הנוקמים: מלחמת האינסוף"

לכתבה המלאה
אנטמן והצרעה. פורום פילם,
כרונולוגית, אמור להתרחש אחרי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ולפני "הנוקמים: מלחמת האינסוף". מתוך "אנטמן והצרעה"/פורום פילם

זה לא בהכרח הסרט הכי מצחיק ביקום של מארוול, אבל הוא היחיד שניתן היה להגדיר כקומדיה, לפחות עד אותה נקודה. הדבר בא לידי ביטוי בין היתר באופי המגושם והמאוד לא גיבורי של סקוט וחבריו, המוביל לסיטואציות קומיות רבות. הייחוד של "אנטמן" לא נעצר כאן, ועושה שימוש חכם בתחבולה הפנטסטית שבבסיסו כדי לייצר אקשן ייחודי רק לו המבוסס על הגודל של הגיבור. בהמשך, כחלק מהקרב המרכזי ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" סקוט לאנג הופיע כשחקן חיזוק מפתיע, כולל חשיפת יכולות כ"איש הענק" - היכולות שלו לגדול לגובה של כמה עשרות מטרים. מהלך זה, לפי הטריילרים, יחזור על עצמו ב"אנטמן והצרעה".

פרט לכך, מה עוד ידוע על הסרט החדש? ראשית, הוא אמור להתרחש אחרי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ולפני "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ממנו למדנו שסקוט נמצא במעצר בית. שנית, כפי שראינו באחת מסצנות הפוסט-קרדיטים של הסרט הקודם, הופ מקבלת כנפיים ונכנסת לחליפת הצרעה שאמה לבשה בעבר. מעניין יהיה לראות מה קרה ליחסים בינה לסקוט: בסופו של "אנטמן", חזינו בנשיקה בין השניים שהרגישה מעט מאולצת. כעת, בהיותם שותפים מקצועיים, נגלה אם הקו הזה ימשיך או שמא כנפיו קוצצו כבר בתחילת הרומן.

אך ייתכן כי הג'וקר של הסרט יהיה בכלל דמות אחרת, שתתגלה לא רק כמפתח למאבק בנבל שבו, אלא גם בת'אנוס בהמשכון הבא של "הנוקמים". מדובר בג'אנט ואן דיין, אשתו של האנק ואמא של הופ, אותה מגלמת לא אחרת מאשר מישל פייפר.

אנטמן והצרעה. פורום פילם,
לא רק סרט גיבורי-על, גם קומדיה משפחתית. מתוך "אנטמן והצרעה"/פורום פילם

דמות זו נחשבה מתה לאחר שעברה במהלך מבצע שלה ושל בעלה ל"ממד הקוונטי" - המקום שבו חוקי הפיזיקה המוכרים מתפרקים. לפי הטריילרים לסרט, נראה כי הוא יתמקד גם בניסיון להוציא אותה משם - ניסיון שככל הנראה יהיה אחראי ליצירתה של נבלית נוספת.

שאלת "האיש הרע/האישה הרעה" מעניינת באופן כללי בהקשר לסרטים של מארוול. בתוצרים רבים שלהם הייתה נטייה לכפילות בתחום, ותמיד הסתתר רשע גדול יותר מאחורי מי שנדמה בתחילה כנבל האמיתי. בקרוב נגלה אם זה כך, ובאיזו צורה, גם ב"אנטמן והצרעה". דבר אחד בטוח, והוא גם הכי חשוב: הסרט הזה ארוך בדקה שלמה מקודמו.


רותם יפעת ואברי רוזן צבי מגישים את "מארוול מא' ועד ת'ור" - פודקאסט שבועי המוקדש ליקום הקולנועי של מארוול.

מישל פייפר ב"אנטמן והצרעה". פורום פילם,
הג'וקר האמיתי. מישל פייפר ב"אנטמן והצרעה"/פורום פילם
אנטמן.
לא מזיק לרענן את הזיכרון לפני הסרט החדש. מתוך "אנטמן"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מסע קולנועי ארוך מתחיל בצעד קטן. מתוך "אנטמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully