וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעה בחצי גמר המונדיאל? "מי שיצעק את התוצאה מהקהל, אהרוג אותו"

10.7.2018 / 0:00

הערב ומחר ייערכו חצאי הגמר של המונדיאל, ובדיוק ברגעי ההכרעה הדרמטיים יופיע אדם בזאפה הרצליה: "הנגנים שלי מקללים אותי". ויהיו גם שחקנים שיעלו על במת התיאטרון: "אנחנו שואלים את עצמנו מה יש לאנשים לצאת מהבית, לראות אותנו במקום את המונדיאל?"

שחקנים צופים במונדיאל. (צילום: יושלם בהמשך, כרגע אסורה לשימוש), באדיבות המצולמים
שחקני ההצגה "הים הכחול העמוק", תיאטרון בית ליסין./באדיבות המצולמים, (צילום: יושלם בהמשך, כרגע אסורה לשימוש)

הערב ייערך חצי הגמר הראשון של המונדיאל; מחר ייערך השני. מי שייקלע בעל כורחו לחתונה או יתעכב במשרד, קרוב לוודאי יצטייד באפליקציה המשדרת את המשחקים וידאג להיצמד כמה שיותר מהר אל מסך הטלוויזיה הקרוב. אך מה יקרה כששחקן תיאטרון ייאלץ לעלות מחר על הבמה בדיוק בזמן שאמבפה יבעט את בעיטת הפתיחה של צרפת-בלגיה או בזמן שהארי קיין ונבחרת אנגליה ינסו להביס את קרואטיה מחר? ומה יעשה הזמר אדם בזמן הופעתו במועדון "זאפה" בדיוק ברגע שהבלגים ינסו להבקיע לשער של צרפת?

הזמר אדם. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה! NEWS
הזמר אדם/מערכת וואלה! NEWS, יפעת רוזנברג

הזמר אדם סגר הופעה בזאפה בהרצליה ביום רביעי הקרוב כבר לפני חודשים ארוכים. הוא לא שיער לעצמו שההופעה תיפול דווקא בערב בו ישודר חצי הגמר השני והמסקרן בין קרואטיה לאנגליה. לפני כשבוע נשם לרווחה כשהתבשר שהכרטיסים נמכרו כולם. הוא אמנם מעיד על עצמו שהוא טיפוס של כדורסל, אבל לאורך השיחה איתו הוא הפגין בקיאות מרשימה בנעשה בגביע העולם בכדורגל. "אני עוקב, כי אתה לא יכול שלא. כמו שאם יש מישהו שאני לא מעניין אותו, עדיין הוא ידע שהייתי בבית חולים", הוא צוחק. "אם הייתי חושב מראש, אולי לא היינו תופסים את התאריך. היו רגעים של דאגה, אבל לפני כשבועיים כבר כמעט לא נשארו כרטיסים ולפני כשבוע הכל נמכר, אז הדאגה לא לטווח ארוך".

אדם רגוע, אבל הצוות שלו הרבה פחות. "חלק מהנגנים שלי מקללים אותי", הוא חושף, "הקלידן שלי אמר שלפחות את המחצית הראשונה הוא יספיק לראות מאחורי הקלעים, אבל הוא הוא מצטייד באקדח, מי שיצעק את התוצאה מהקהל, הוא יירה בו מיידית, הוא מתכנן לראות את המשחק המוקלט, וינסה לחוות אותו".

עבור אדם מדובר בהופעה מרגשת במיוחד. צוות הרופאים שטיפל בו בזמן האישפוז הממושך באיכילוב יהיה בקהל. "חלקם מוותרים על חצי גהמר כדי להיות בהופעה", הוא אומר בגאווה, "אז עם כל הכבוד, אני יכול לרשום לעצמי עוד ניצחון". הוא טוען שיבין עם מי מהקהל יפזול לסלולרי בזמן ההופעה: "אני לא כועס", הוא צוחק, "אבל אם הם רוצים לחיות שלא יגידו מילה לקלידן".

עוד באותו נושא

עפים עליה: כך "בשבילה גיבורים עפים" הפכה ללהיט טלוויזיוני ענק

לכתבה המלאה
בלי פילטר עודד לאופולד. מערכת וואלה!
עודד לאופולד/מערכת וואלה!

שחקן התיאטרון הקאמרי, עודד לאופולד, משחק בקומדיה של שייקספיר "מהומה רבה על לא דבר" המציגה הערב בזמן חצי הגמר הראשון. שנים ארוכות הוא נאלץ להכריע בין משחקי כדורגל חשובים לעבודתו כשחקן. "פעם הייתי יורד מהבמה ורץ לראות תוצאות, אבל זה קשה. אי אפשר להיקרע ככה בין העולמות". לשיטתו, בכל פעם כשנערך משחק חשוב, הוא על הבמה. "לפני שנים מאז שאיחדו את משרד הספורט ומשרד התרבות, אל התיאטרון ואל הכדורגל לא מסתדרים אחד עם השני והם עושים דווקא", הוא צוחק.

כך למשל בערב הגמר (יום ראשון, 18:00) הוא צריך להגיע מוקדם להתלבש ולהתאפר לפני ההצגה. כדי לא להפסיד את סיום המשחק, הוא הגיע לפשרה עם התיאטרון: הוא יגיע בסביבות השעה 17:00 להתלבש ולהתפאר, וישב בתלבושת של הדמות שלו לצפות בגמר עד תחילת ההצגה, "בתקווה שלא יהיו פנדלים", צחק. "בהצגה רוב הזמן אני על הבמה, אז לא יכול להתעדכן בתוצאות. ובכלל, אני לא מבין את הקהל שמגיע. מי בא כשיש אירוע כזה מדהים?".

נתי רביץ משחק בתיאטרון הבימה בהצגה "עקומים", ולמרבה מזלו נמצא לו מחליף והערב הוא חופשי: "אני מטורף על המונדיאל, זה המונדיאל הכי טוב שהיה עד כה, אנחנו שואלים את עצמנו מה יש לאנשים לצאת מהבית, לראות אותנו במקום את המונדיאל?".

בחודש האחרון הוא נקרע לא אחת בין התשוקה שלו לעמוד על הבמה לבין הצורך לראות כדורגל. "כשאני יכול אני הולך לחדרי ההלבשה ומתעדכן, אבל כשאני בהצגה אני שם לגמרי", הוא אומר, מודע לכך שהערב החופשי שקיבל עשוי להתבטל בכל רגע אם השחקן המחליף חלילה יחוש ברע. "אם אני אצטרך לשחק הערב, אשחק בכיף. אני אשחק ואקלל", הוא צוחק. "אני אוהב את המקצוע שלי וכבר יצא לי לפספס גמרים, שלא לדבר על חתונות. אני כבר 25 שנה במקצוע, זה חלק מהמחיר שאתה משלם".

נתי רביץ. ניר פקין
נתי רביץ/ניר פקין

"אי אפשר להתחמק מהעובדה שתקופת המונדיאל זו תקופה שמטריפה את כל העולם, לא משנה מה אתה עושה, כולם מתעסקים בזה מהבוקר עד הלילה", מוסיף שחקן תיאטרון בית ליסין, לירון ברנס, המשחק הערב ומחר ב"משרתם של שני אדונים" וצפוי להחמיץ את שני חצאי הגמר. "גם אנחנו בתיאטרון, כשעלינו עם ההצגה, זה היה בתחילת המונדיאל. היינו מודעים למצב ונאלצנו לאכול את הכובע על זה שיש משחק תוך כדי ההצגה". לדבריו ולהפתעתו, האולמות מלאים ערב ערב. "היינו בטוחים שחצי אולם יהיה ריק והקהל לא יגיע אבל האולמות מלאים". הוא מספר שהמונדיאל משתלב היטב בהצגה ומשלהב את הקהל: "זו הצגה מאוד אינטראקטיבית, יניב ביטון (השחקן הראשי בהצגה - י"ג) מדבר עם הקהל ויש שם מקומות שהוא נדרש לאלתר, אז באופן טבעי הוא מכניס דברים שקשורים למונדיאל והקהל מת על זה".

ומה לגבי שאר הצוות? מאחורי הקלעים נקבע נוהל. מי שלא על הבמה, אחראי לעדכן: "יניב הביא אייפד ואנחנו מתחברים לאפליקציה. כל זמן שיש זמן פנוי ואפשרי, אנחנו מתעדכנים. בנוסף יש לנו את איש הקשר, שחקן שלא בסצנה והתפקיד שלו לעדכן זמן ותוצאה. אנחנו קוראים לו 'תן זמן ותוצאה', ונכנסים לבמה". לדבריו, זה אפשרי כי מדובר בקומדיה, אחרת ספק אם יכול היה ליהנות מהמשחקים באופן הזה. עוד הוא מספר שבסיום ההצגה השחקנים נשארים לצפות בסוף המשחק "זה כיף, ומחבר את הצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully