וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלם חוק הקולנוע, מירי רגב: "סגירת חשבונות של אדלשטיין"

18.7.2018 / 11:07

הישג לאופוזיציה: חוק הקולנוע החדש שמקדמת שרת התרבות לא יעבור במושב הנוכחי בכנסת. לאחר שהאופוזיציה הגישה מאות הסתייגויות לדיוני החוק בועדת החינוך, ויו"ר הכנסת לא אישר את המשך הדיון בועדה במקביל לדיוני המליאה. רגב מאשימה את אדלשטיין בנקמה ממניעים אישיים

עריכת וידאו:אביב אירגז

חוק הקולנוע החדש שמקדמת שרת התרבות מירי רגב לא יעבור במושב הנוכחי של הכנסת. האופוזיציה רשמה ניצחון במאבקה נגד תיקוני החוק השנויים במחלוקת. לאחר שהאופוזיציה הגישה מאות הסתייגויות לדיוני על תיקוני החוק בוועדת החינוך והתרבות, לקראת קריאה שניה ושלישית, הדבר מנע את אישור החוק בועדה ובכך כפי הנראה הפיל את חוק הקולנוע החדש במושב הנוכחי. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא אישר את המשך הדיון בוועדת החינוך והתרבות במקביל לדיוני המליאה, שחודשו בשעה עשר ויימשכו ברציפות מעתה ללא כינוס ועדות עד תום המושב.

מלשכת שרת התרבות והספורט מירי רגב האשימו את אדלשטיין בנקמה ממניעים אישיים: "נעשו מאמצים כבירים על מנת להעביר את חוק הקולנוע. לצערי יו"ר הכנסת התעקש לקטוע את ההצבעות בוועדת החינוך ולמנוע אותן - דבר שהיה מסתיים בתוך כחצי שעה, למרות שבמקביל הוא אישר ארכה בדיון על חוק הלאום. ההתנהלות של יולי אדלשטיין הנובעת ממקום אישי ולא מקצועי, פוגעת בהתנהלות הממלכתית הנדרשת בעבודת הכנסת. לא יכול להיות שסגירת חשבונות אישיים תפגע בעבודתם של משרדי הממשלה". יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הבהיר ששיקוליו עניינים לגמרי. "הוריתי לכולם לנעול את הדלתות כמתוכנן. אין סיבה שח"כים ישבו בועדות בזמן המליאה".

מירי רגב. ראובן קסטרו
מירי רגב/ראובן קסטרו

האופוזיציה לא הסתירה את שמחתה מההישג שלה. ח"כ עפר שלח (יש עתיד), שהיה נציג האופוזיציה במשא ומתן מול משרד התרבות, אמר היום בסיום הדיון בועדת החינוך והתרבות: "אחרי ההצלחה בחוק הכרזת המלחמה, עוד הוכחה שאפשר לנצח גם באופוזיציה: בלמנו את חוק הקולנוע של שרת האי-תרבות, עם סיכוי של ממש לשנות אותו מהיסוד".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה: "חוק הקולנוע או בשמו האמיתי - חוק מאגר החברים של רגב הוא חוק מושחת ורע. נמשיך להיאבק בו בכל האמצעים הפרלמנטרים שלנו. יש אופוזיציה בישראל".

עוד באותו נושא

דיון סוער בכנסת: "מנסים להפוך את הקולנוע הישראלי למאגר החברים של מירי רגב"

לכתבה המלאה
וואלה טוק  - הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותמר זנדברג 20.3.18. ראובן קסטרו
יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג/ראובן קסטרו

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) מסר: "היום נבלם הניסיון המסוכן של שרת התרבות לשלוט ישירות בענף הקולנוע ולהחליט בעצמה מי ראוי לקבל תקציב לסרט. רגב ניסתה להעביר במחטף חוק שיצור מאגר ממשלתי של לקטורים אשר יוכלו לקבוע לגבי כל סרט שיופק בארץ. הדבר הזה הוא סכנה ברורה לחופש הביטוי והיצירה. פרקטיקה השאובה באופן ישיר מדיקטטורות שבהן התרבות והאמנות מגוייסות לחלוטין לטובת תעמולת המשטר".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) מסר: "החוק שהוצע הוא לא יותר מסרט אימה עבור הקולנוע הישראלי. צנזורה במסווה של פייק סיוע לפריפריה. אם שרת התרבות באמת רוצה לחזק את הפריפריה, שתגדיל את תקציב התמיכות ותקבע תמריצים למי שמצלם בפריפריה".

IFB עם ח"כ עפר שלח, על פרסום דו"ח לוקר. מור שאולי
ח"כ עפר שלח/מור שאולי

בין עיקרי הרפורמה של רגב, שהוצגו בשבוע שעבר במסיבת העיתונאים: הקמת מאגר לקטורים שיבחנו את התסריטים המוגשים לקרנות הקולנוע, "בדיוק כפי שיש מאגר דירקטורים ומאגר רואי חשבון", כלשון השרה; אפשרות לערעורים בערכאות שונות, פנימיות וחיצוניות, על כל החלטה של כל קרן; מסלול "חוכמת ההמונים", שיפנה תקציבים למען עידוד של סרטים מסחריים תוצרת הארץ שהצליחו בקופות; גיוון יתר בהרכב הלקטורים: 30 אחוז מתוכם יהיו נשים, 40 אחוז יבואו מהפריפריה; הקמת קרן אזורית לעידוד יוצרים מהפריפריה ומיהודה ושומרון; מענקים כספיים ומנגד גם סנקציות, שיעודדו שילוב נשים בהנהלות של גופים קולנועיים וימנעו משך כהונה ארוך של מנהלי קרנות ושל חברי ועד המנהל; ושקיפות מוחלטת בפני הציבור של כל מהלכי הקרנות.

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully