וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא הייתי מגשימה את עצמי, הייתי מדוכאת": נועה קירל מדברת על הכול

מיקה בן נון ושגיא בן נון

24.7.2018 / 0:00

שגיא בן נון קיבל הזדמנות נדירה שבתו בת ה-11 וחצי תאהב אותו לנצח והוזמן יחד איתה לראיין את מושא הערצתה, נועה קירל. מי באמת מקבל את ההחלטות המקצועיות בחייה? מה גרם לריחוק מהחברים? ומה דעתה על אפליית הגייז? ריאיון כפול לקראת עליית המופע "כפולה"

נועה קירל מרואיינת על ידי מיקה בן נון לוואלה! תרבות (עריכה: אביב ארגז)

"מיקמיק, לא תאמיני את מי אבא עומד לראיין", סיפרתי בהתרגשות רבה לפני מספר חודשים למיקה (11 וחצי). "זה מטורף. אני אראיין את רינגו סטאר! המתופף האגדי של הביטלס, שהיא הלהקה הטובה בעולם", צהלתי מאושר. מיקה מצדה, ציננה את ההתלהבות באדישות מופגנת ואמרה: "תדבר איתי כשייסגר ריאיון עם נועה קירל".

התקרית המשפחתית הזו היא הוכחה נוספת מיני רבות לכוחה הגדול של נועה קירל. תאהבו או לא, קירל היא כוכבת פופ שלא נראתה בארץ מאז ימי רוני סופרסטאר. לא פחות מהצמד סטטיק ובן אל היא הפנים של הפופ הישראלי החדש והמעודכן. אולי אין לה את המנעד הכי גדול או יכולות טכניות עשירות במיוחד, אבל היא מושפעת מצבע ואפקטים קוליים שקורים ממש עכשיו בעולם. יותר מזה, היא נערה חרוצה במיוחד שעובדת בקצב שהדור מעליה כלל לא מכיר. כך שגם אם הביקורות לא ממהרות לחבק אותה (וזה אנדרסטייטמנט מוחלט) עם ההצלחה האדירה שלה אי אפשר להתווכח.

רוצים להישאר מעודכנים? עקבו אחר עמוד האינסטגרם של וואלה! תרבות

נועה קירל. ערוץ KidZ,
נועה קירל/ערוץ KidZ

בגיל 17 וקצת, רגע לפני שהיא מסיימת את הלימודים בתיכון, נועה קירל הפכה למותג מבוקש תחת ניצוח מדויק של הסוכן רוברטו בן שושן ואביה שמנווט אותה קדימה. היום היא בעיקר מתזזת בין חזרות למופע הקיץ "כפולה", שיעלה ב-9 באוגוסט בהיכל מנורה מבטחים כהמשך לסדרת הנוער המצליחה בעלת אותו השם, המשודרת בערוץ kidZ, לבין חזרות לפסטיגל הקרוב. בנוסף, קירל תמשיך לשבת על כיסא השופטת בעונה הבאה של הריאליטי "גוט טאלנט" ומככבת בקמפיינים. אם זה לא מספיק, אפשר למצוא בלו"ז המטורף שלה גם הופעות פרטיות, תפקיד בסדרה המדוברת "שלטון הצללים" ועמוד אינסטגרם עם למעלה מחצי מיליון עוקבים. וכן, זו רשימה חלקית בהחלט.

כשאיש יחסי הציבור של קירל הציע שאראיין אותה יחד עם בתי הצעירה, היה ברור שהוא פרץ לתוך דלת פתוחה. במקרה של מיקה (להלן "מיקמיק"), גם חלון לא היה מזיק, רק כדי שתוכל לקבל מספיק חמצן לנשום. ובקיצור: כך תסחוט סימפטיה מבתך - פרק ראשון: ראיון כפול עם כוכבת "כפולה".

עוד באותו נושא

"פעם הלכתי להפגנות, עכשיו הזמן ליהנות": ריאיון בלעדי עם גידי גוב

לכתבה המלאה
נועה קירל. עופר יעקב,
נועה קירל/עופר יעקב

חלק א': ריאיון עם שגיא בן נון. אבא וכתב וואלה! תרבות:

בתעשיה אומרים שהיום את יותר עצמאית, יותר דעתנית ויותר מתעקשת על דברים שאת רוצה מבעבר. את מרגישה שעשית מעבר מילדת פלא לנערה עצמאית?

"זה קורה באופן טבעי. בגלל שגדלתי לתוך הדבר הזה, בהתחלה היו אנשים שנתנו לי יותר כלים. כמובן שעדיין יש סביבי אנשים, הצוות שלי אפילו גדל, אבל למדתי יותר מה אני רוצה. בהתחלה לא היה לי כל כך ניסיון, ויותר הקשבתי לדעה המקצועית. היום אני יותר מבינה דברים כמו איזה שירים להוציא ואיזה קליפים לעשות. תמיד ההורים שלי מלווים אותי, והצוות שלי נשאר אותו דבר. אבל יש יותר בגרות".

מי מקבל יותר החלטות לגבי הקריירה שלך? את, או אבא ורוברטו?

"בסופו של דבר מי שמחליט זו אני. כי אני זו שצריכה לשיר ולהופיע. לשיר האחרון, 'בא לי', היה כבר קליפ מוכן שרוברטו ואבא חשבו שכדאי להוציא אותו, ואני אמרתי שצריך לעשות קליפ חדש. אז עשינו קליפ חדש ויצא מטורף. וזה שידרג מאוד את השיר".

לפני שלוש שנים, כזכור, הוריך ספגו ביקורות קשות על כך שאיפשרו לילדתם להופיע בצורה כה פרובוקטיבית. גם אני הפניתי אז לאבא שלך שאלות קשות. איך את מסתכלת על זה במבט לאחור?

"היינו מאוד בטוחים בעצמנו, שייקח קצת זמן, אבל כולם יבינו בסוף. הביקורות על אבא שלי לא עניינו אותו".

המבקר והעתונאי עינב שיף צייץ: "טרם נמצא מספיק מקום לווילה שיקים הפסיכיאטר העתידי של נועה קירל?". וזו עוד לא הביקורת הכי אכזרית.

"אני אגיד לך מה, הייתי צריכה פסיכיאטר אם לא הייתי עושה את מה שאני עושה היום, אם לא הייתי מגשימה את עצמי ועושה את מה שאני אוהבת, אז ללא ספק הייתי היום בדיכאון".

מי החברים האמיתיים שלך היום?

"יש לי חברים שאני עובדת איתם, שהם באמת חברים אמיתיים גם אחרי שעות העבודה. אין כל כך הרבה אנשים שאני מספרת להם הכל. יש הרבה ילדים בגיל שלי, שאני יכולה לדבר איתם אבל הם לא כל כך יבינו אותי. כי זה עולם אחר ממש".

ואיך זה הרגיש באמת כשחברות מאזור הגיל שלך, שגדלו איתך, לא הבינו את מה שאת חווה ונעלמו מהחיים שלך?

"היה ריחוק שהוא טבעי. יותר התחברתי לאנשים שכן מבינים אותי. זה פשוט קרה. מבית הספר יש לי אולי חברה אחת".

את רואה את עצמך עושה צעדים כדי להתמקצע יותר כשחקנית?

"הכוונה ללמוד כאילו? יכול להיות שזה יקרה בעתיד".

רוברטו מנהלה האישי מוסיף: "למה היא צריכה ללמוד? מי שמשחקת בסדרות, בפסטיגל ובסרט, למה אתה חושב שהיא צריכה ללמוד משחק? היא כבר שחקנית, היא כבר שם, היא רק משפרת את עצמה. אני מכיר הרבה שחקנים שכבר שיחקו, אחרי זה עברו לבית ספר למשחק, חזרו ממנו, ויכול להיות שזה אפילו קלקל את יכולות המשחק שלהם. נועה לומדת עם מורה פרטי מקסים, כשהיא מרגישה שהיא צריכה. היא כבר לא צריכה לדעתי".

את יכולה ורוצה לגלם תפקיד ראשי במחזה "ביבר הזכוכית" של טנסי וויליאמס בהבימה או בקאמרי?

"יכול להיות ש... האמת היא שבקאמרי הציעו לי משהו. תפקיד ראשי בקאמרי זה מהמם".

רוברטו: "הציעו לה תפקיד ראשי בקאמרי במחזמר, לא יכולים להגיד מה. גם הציעו לה תפקיד ראשי בסדרה בחו"ל, היא כבר עברה שלב ראשון ושני באודישן. היא לא יכולה לעשות את שני הדברים האלה מבחינת לו"ז. עד ינואר יש לה את 'גוט טאלנט', פסטיגל, צילומים לעונה השלישית של 'כפולה', הופעות ועוד".

הרצון שלך להצליח גם כזמרת בחו"ל עוד לא התממש. מי כמוך מבינה שבתחום מוזיקת הפופ הגיל הוא כן פקטור ואת הדוגמא לכך.

"יש מגעים, שלא סיפרנו עליהם, עם בכירים בתעשייה העולמית".

נועה קירל בקליפ לשיר "טיקיטאס". צילום: גלעד בר שליו,
נועה קירל מתוך הקליפ לשיר "טיקיטאס"/צילום: גלעד בר שליו

בשנות השמונים יצא הסרט "נועה בת 17", שבין השאר העביר ביקורת של שלטון מפא"י. מנועה הזמרת בת ה-17, דווקא לא הצלחתי לחלץ ביקורת או עמדה כלשהי על תקופה כל כך בוערת בארץ. גם כשנשאלה לגבי התפקיד ב"שלטון הצללים", סדרה שמעבירה ביקורת די מושחזת על השלטון, היא הבהירה: "אני לא מתעסקת בפוליטיקה. אני שחקנית ובאתי לשחק בסדרה. התחברתי לדמות שלי. אין משהו בשלטון שאני מוטרדת ממנו. תאמין לי שאני יותר מוטרדת שאני לא אפול בהרמות שיש לי בפסטיגל. פאדיחות".

עם זאת, בנושא אחר דווקא נמצאה השקה בין קירל לבין הסדרה שבה היא משתתפת. באחת מהסצנות, הדמות שמגלם תום אבני יוצאת מהארון באמצע דיון בוועדה בכנסת תוך מחאה על חוסר תמיכה בקהילת הלהט"ב בכנסת. על רקע ההפגנה הגדולה בנושא שהתקיימה שלשום (ראשון) בכיכר רבין - נראה שהנושא רלוונטי מתמיד. וכאן, אפילו לקירל שחוששת למעוד מהבמה - יש מה להגיד: "דורון מדלי, שכתב את השיר לאירוויזיון ואת השיר טיקיטאס, עשה סרטון עכשיו שאליו הוזמנו כל מיני אמנים. הוא פשוט ישב וחיכה איתם. וחיכה, וחיכה וחיכה. ואומרים שמחכים עד שיאשרו נישואים חד מיניים. לקחתי בזה חלק, וזה משהו שאני מקדמת אותו. מצער אותי שבארץ אין פונדקאות ואין נישואים לקהילה. בתעשיה הזאת רוב האנשים הם מהתעשיה הגאה, כולל חברים טובים שלי. זה נושא מאוד קשוח".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגשים עם נועה קירל. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

הדמות שלך ב"שלטון הצללים", בשמת, היא דתיה מרדנית, שמורדת באמא שלה. האם מתישהו את מרדת בהוריך?

"אני לא ממש מרדנית. האמת היא שאני ילדה יחסית קלה, בגלל שאני לא ממש נמצאת עם ההורים שלי, אני בעיקר עובדת. לפעמים יש לי את השטויות שלי, יש את הדברים שאני לא מסכימה איתם, יש חילוקי דעות איתם בנוגע לקריירה, ושם יוצאת יותר המרדנית".

הגיוס שלך לצה"ל הוא דבר שלא מוטל בספק? זה יהיה שירות מלא? ולאיזה יחידה תרצי להתגייס - להקה צבאית?

"אני מכוונת לשירות צבאי, ולא להשתמט מזה. גם אם מבחינה רפואית ימליצו לא לגייס אותי, אני אתגייס בטוח. יש לי עוד הרבה זמן, עוד לא ממש חשבתי לאיזו יחידה ארצה להתגייס. אני אחשוב על זה. לא יודעת עוד אם ללכת לכיוון שאני כבר עושה או דווקא משהו אחר".

גם כאן רוברטו מתבדח ומבהיר: "היא תהיה פקידה ותכין קפה". קירל: "אולי, אני ממש טובה בזה דרך אגב!".

נועה קירל והמראיינת הצעירה מיקה בן נון. מערכת וואלה
נועה קירל והמראיינת הצעירה, מיקה בן נון/מערכת וואלה

חלק ב': ריאיון עם מיקה בן נון (11.5). הבת והמעריצה:

את עומדת להשתתף בשלושה מופעי ענק: כפולה, פסטיגל, מופע הוט, ומשתתפת בהמון חזרות. מאיפה המשמעת שלך לחזרות ומתי היו רגעים של משבר מרוב עומס?

"נכון, אני כרגע בחזרות להרבה פרויקטים. אם את מדברת על משבר, אז לפני שבוע, בגלל שאני צריכה לרקוד הרבה בחזרות, כל הגוף שלי ממש נתפס, וכאב לי כל הגוף. צלעתי ובקושי יכולתי ללכת. צריך משמעת עצמית לדברים האלה. אני עושה את זה בגלל שאני אוהבת את זה. כשאת אוהבת משהו, אז גם אם קשה וגם אם זה אינטנסיבי, עדיין אני שמחה כל בוקר לקום ולעשות את זה".

את אוהבת מסיבות פיג'מות עם חברות? את עושה מסיבות פיג'מות?

"זו שאלה טובה. אני משתדלת להיפגש עם חברות וחברים. אין לי כל כך הרבה זמן פנוי, וכשיש לי זמן פנוי אז אני מעדיפה לנוח. אני לא עושה מסיבות פיג'מות. אבל יש לי פיג'מות".

רוברטו מציע לקירל: "אולי תעשי מסיבת פיג'מות עם ריף נאמן". קירל: "אולי באמת. דרך אגב, שחקנים ואמנים שאני עובדת איתם הם חברים מאוד טובים שלי. אז כשאני איתם בחזרות זה מרגיש שאנחנו עושים פגישות מחזור. את גם עובדת וגם בבונדינג. זה כיף".

נועה קירל. ערוץ KidZ,
נועה קירל/ערוץ KidZ

יש דברים שאת עושה לטובת הקריירה שלך שמשעממים אותך, אבל את יודעת שתלמדי מהם והם יקדמו אותך?

"גם בחיים בכלל אי אפשר לעשות רק דברים שאוהבים, וצריך לעשות דברים שפחות אוהבים, אבל זה משתלם בדרך זאת או אחרת. יש דברים כאלה, אבל בסופו של דבר הקריירה מאוד כיפית, התחביב שלי הפך למקצוע, אז רוב הדברים ממש כיפיים".

החיים שלך היום זה כמו שדמיינת? ומה לא?

"אני לא חושבת שמתישהו דמיינתי שזה יגיע לרמה שזה הגיע אליה היום. גם כשהתחלתי לא ידעתי ממש לאן זה יוביל. הכל התחיל די במקרה. וזה מדהים לאן שזה הגיע".

סיפרת בעבר שבגיל 10 ניגשת לבחינה לתכנית "בית ספר למוזיקה" ולא התקבלת. אם לא היית פורצת, היית מנסה שוב ללכת לריאליטי שירה ולאיזה?

"זו שאלה שאני שואלת את עצמי לפעמים. נראה לי שאם לא הייתי פורצת הייתי הולכת לריאליטי. נראה לי שכן. לאיזה ריאליטי אני לא יודעת. היה לי הרבה מזל שזה קרה לי בגיל מוקדם ולא הייתי צריכה את הריאליטי, זה פשוט קרה לבד. זה נתן לי גם המון הערכה למה שאני עושה. כי ריאליטי זאת פלטפורמה עם הצלחה מאוד מהירה, וזה גם מפחיד. מי שיוצא מתכנית ריאליטי פתאום אומר לעצמו: אוקיי, מה אני עושה עכשיו? בגלל שבניתי את הדרך שלי לאט לאט, זה גורם לי להעריך את הדרך שלי".

גוט טאלנט ישראל. אוהד רומנו,
נועה קירל עם צוות התכנית "גוט טאלנט"/אוהד רומנו

אם היית יכולה לשמוע רק שיר אחד כל החיים איזה שיר זה היה?

"וואו, איזו שאלה קשה. יש לך שאלות קשות. כשילדה שואלת אותך שאלות זה אחרת. איזה שיר? זה לא יהיה שיר שלי, אני נבוכה לשמוע את עצמי. לא עולה לי בראש שיר ספציפי כרגע, יוצאים כל כך הרבה שירים כל יום. אצלי זה בא בתקופות. יש תקופות שאני יכולה לחרוש על שיר אחד, במשך חודשיים, לשמוע כל יום את אותו שיר שאני הכי אוהבת, ואז יימאס לי ממנו ואני לא ארצה לשמוע אותו יותר בחיים".

את חוששת שבזמן שתהיי בצבא תאבדי את המעריצים שלך?

"גם זאת שאלה קשה. לא נראה שאני אאבד אותם. היום בצבא נותנים לאמנים את האפשרות להמשיך בדרך שלהם. הצבא לא עוצר אותך אלא דווקא תומך בך".

כל יום את עושה משהו שקשור בקריירה או שיש ימים שאת נחה?

"כרגע כל יום אני עושה משהו שקשור בקריירה. אם יהיה יום אחד שאני לא אשיר או משהו כזה, אז אני ממש אתחרפן. אבל זה חשוב גם לקחת חופש".

נועה קירל. ניר פקין
נועה קירל/ניר פקין

מה עוד לא יודעים עלייך?

"נראה לי שאין דבר כזה. יודעים הכל כזה, לא? אולי לא יודעים דברים שאני אוהבת לאכול, כמו סושי. אני חולה על סושי. סושי זה החיים".

אם היתה לך אפשרות לעסוק רק במשהו אחד במה היית בוחרת - שירה, משחק או ריקוד?

"זה כמו לבחור את מי אני יותר אוהבת, את אבא או אמא. התמזל מזלי ואני יכולה לעשות את כל שלושת הדברים, וזה משתלב ממש טוב".

איך לכוכבת ענקית כמוך יש חדר קטן כמו שלי, לפי מה שראיתי בטלוויזיה?

"נכון, היה לי חדר ממש קטן. מאז כבר שיפצנו את הבית, והחדר עכשיו הוא ענקי, סוויטה".

נועה קירל. רפי דלויה, איציק בירן,
נועה קירל/רפי דלויה, איציק בירן

אפשר באמת לשיר בלי פלייבק ולרקוד באותו זמן? את שרה עם פלייבק?

"תראי, זה מאוד מאוד קשה. כשביונסה שרה ורוקדת ביחד, היא לא ממש תרקוד באופן מלא. היא תדע באיזה מקומות היא צריכה לשיר ממש, ובאיזה מקומות יותר לרקוד. מתי יותר רוקדים, מתי יותר שרים, לקחת את האוויר, מתי לעשות את ההפסקות. זה מאוד מאוד מחושב. פיזית אי אפשר באמת לשיר ולרקוד ביחד. כשאת עושה את זה מחושב ומתוכנן, אז אפשר. לביונסה יש טריק של אימונים על זה - היא שרה על ההליכון. היא ממש מנוסה בזה. אבל גם היא אנושית. לגבי הפלייבק, יש הופעות כמו בת מצוות שבהן הסאונד הוא לא באולם כמו זאפה, אז שם שמים פלייבק מוזיקה, אבל אני שרה לייב. תמיד אני שרה בלייב, תמיד המיקרופון שלי פתוח ושומעים אותי. בהופעה בזאפה גם הנגנים בלייב".

גם בחיים התחפשת פעם לדמות אחרת, כמו שאת עושה בסדרה "כפולה" בהתחפשות לליבי עומר, כדי שאף אחד לא יכיר אותך?

"אני מאוד רוצה לעשות את זה, לצערי זה לא אפשרי. לפני שיצאה הסדרה, עשינו ניסוי - התחפשתי לליבי עומר ויצאתי עם הדמות שלה לאיזה קניון. גם אז כולם זיהו אותי. פעם הקרדשיאנס הביאו מאפרת מקצועית והתחפשו לזקנות. הלוואי והייתי יכולה גם, אם יביאו מאפרת ממש מומחית. אני אשמח לנסות את זה מתישהו".

נועה קירל בסדרה "כפולה" של ערוץ kidZ. רונן פדידה,
מתוך הסדרה "כפולה" של ערוץ kidZ/רונן פדידה

לקינוח, השאלון המהיר של וואלה! תרבות

עם איזה אדם, חי או מת היית מתה לאכול ארוחת ערב?

"וואו, זו שאלה קשה. נראה לי ביונסה. או אריאנה גרנדה. או ריהאנה. יש הרבה. אז משהו בסטייל הזה. או עם כולן ביחד, שזה גם יכול להיות!"

על איזה שיר את אומרת "הלוואי וזה היה שלי"?

"נראה לי השיר החדש של אריאנה גרנדה, `No Tears Left To Cry`".

מה הטוקבק או התגובה הכי רעים שקיבלת עד עכשיו?

"יש המון. אני לא זוכרת משהו ספציפי, אבל בעיקר על הגיל, יותר אנשים שזלזלו בגיל. אבל בסדר, הוכחתי להם, לא? הוכחתי!"

איפה תהיי בעוד 10 שנים?

"איפה אני אהיה ספציפית, אני לא נראה לי יכולה להגיד לך, כי אני לא יודעת. אבל איפה אני מקווה להיות? להמשיך לעשות את מה שאני עושה, ולהיות מאושרת ושמחה. זה הכי חשוב".

  • עוד באותו נושא:
  • נועה קירל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully