וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 20 שנה אחרי: אנשים נדהמים ממה שגילו בסרט "אמריקן פאי"

7.9.2018 / 0:06

סרט הקאלט של שנות ה-90 המאוחרות כבר לא יראה לכם אותו הדבר: אנשים שצפו בסרט לאחרונה סיפרו שהוא זיעזע אותם, "זה הסרט הטיפשי והסקסיסטי ביותר בכל הזמנים"

הטריילר לסרט "אמריקן פאי"/יונייטד קינג

זה ידוע שסדרות וסרטים שאהבנו לפני עשור או שניים כבר לא יחליקו לנו בגרון כמו פעם. עם השנים התרגלנו לקצב מהיר יותר, לעלילות מתוחכמות יותר, לאפקטים משוכללים יותר ובעיקר לפוליטקלי קורקטיות ואובר ביקורתיות, כך שצפייה חוזרת בסדרות ובסרטים שגדלנו עליהם לאו דווקא עושה עמם חסד. זה בדיוק מה שקרה לחובבי סדרת סרטי הנעורים שעשו צפייה נוסטלגית בסרט "אמריקן פאי", כמעט שני עשורים מאז שהסרט עלה לאקרנים, וגילו להפתעתם עד כמה הוא - ואנחנו מצטטים - "גרוע ופוגעני".

כן, בתקופה שלפני הפוליטיקלי קורקט ותנועת ה-Me Too, סרט שמציג נשים (בעיקר קטינות) כאובייקטים מיניים ובחורים כחולי מין שיעשו הכול כדי להשכיב אותן - הפך בקלות לקומדיית הנעורים המצליחה והמדוברת ביותר לזמנה. אז נכון, ביקורות רבות הופנו גם בזמן אמת לגבי הסרט ו"הומור תרבות האונס" שלו, אבל אלה לא מנעו את הצלחתו ואת ההמשכונים הרבים שהגיעו אחריו. בעידן הזה זה לא היה עובר חלק: הצופים של היום ביקורתיים הרבה יותר כלפי התוכן התקשורתי שהם צורכים ואם בעבר סצנה בה גבר מנסה לשכר אישה כדי שזו תסכים "לתת לו" זכתה מקסימום להרמת גבה, כיום היא לא הייתה עוברת בשתיקה.

גיף  אמריקן פאי. Giphy
למשל סצינה בה כל הבנים בתיכון מציצים לתלמידה שמתפשטת בחדרה/Giphy

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

זוכרים את נדיה מ"אמריקן פאי"? לא תאמינו מה היא עושה היום

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully