וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה החרדית נסגרה? לא נורא, תעשו קלוז-אפ על אסף גרניט

5.12.2018 / 7:07

לא ברור מה עבר בראשם של מפיקי "מהפכה במטבח" כשהחליטו שפרק שמראה כיצד העזרה של גרניט לא מועילה ודווקא מובילה לקריסת המסעדה - הוא זה שצריך לפתוח את העונה הזאת של "מהפכה במטבח". אם זו רק דחייה של הקץ, למה צריך את התכנית הזו בעצם?

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: נועה לוי

בשלב שבו שורות אלה נכתבות, תכניות אוכל נמאסו באופן כזה שכבר מזמן אין לנו תיאבון. אין לנו צורך בכל כך הרבה שפים מלהגים על הפילוסופיה של הפשטידה. יש לנו, לכל הרוחות, צרות אמיתית. אבל מנה מנצחת כנראה שהערוצים לא יחליפו עד שכולנו כבר נקיא. כך הושקה אתמול עוד תכנית אוכל: עונה נוספת ל"מהפכה במטבח" (רשת 13) שבה השף המצליח אסף גרניט מנסה לשקם ולקדם מסעדות כושלות.

לזכותו של גרניט ייאמר שהוא כריזמטי, לא סנטימנטלי להבחיל ובאופן כללי מגיש לא רע, אבל אין לנו צורך בעוד מציל ומשקם. אין פסול בתכניות "מייק-אובר" אם עושים אותן בהגינות ובצניעות ופתוחים להקשבה. "קוויר איי" היא אולי הדוגמה הבולטת ביותר לאיך תכנית טלוויזיה יכולה למסגר היטב סיפור על דמות שזקוקה להעצמה תוך אחריות חברתית ואכפתיות אמיתית. "מהפכה במטבח" רחוקה משם, וכמו יותר מדי תכניות על המסך הישראלי - "אביב או אייל" היא הדוגמה הבולטת האחרונה - היא עסוקה יותר מדי בפנים שלה, כלומר בשופטים/מנטורים/מגישים, ושוכחת שאנחנו כאן בשביל האנשים הרגילים.

מהפכה במטבח עונה 4, אסף גרניט. צילום מסך
אסף גרניט, "מהפכה במטבח"/צילום מסך

אסף גרניט הלך להציל הפעם את מוישלה, חסיד שפתח מקום כושל באחת השכונות החרדיות בירושלים ומגיש אוכל מהמטבח היהודי, ששקע בחובות ולמעשה הפסיק להפעיל את המקום ואף הגיע בעצמו למצב של חרפת רעב, לפי עדויות חבריו. אבל ממילא, כאמור, גרניט הוא הגיבור שבמרכז התכנית, ולכן המצלמה מתמקדת בו.

אחרי שסבל במשך רוב התוכנית מהתיבול של האוכל, מהכלים החד-פעמיים, מהניקיון של השולחן, מהדברנות של האנשים סביבו, מטוב הלב של המארח ומכל הסיטואציה - החליט גרניט שהוא מוותר והציע קונספט משלו, עיצוב משלו ותפריט משלו, בלי כל תהליך משותף. תודה באמת לאיש העסקים החריף והשף הממולח - מהמבקר החמוץ והמריר - כי בזמן שידור הפרק המסעדה ממילא כבר נסגרה. "הכי מוזר שהיה לי", הוא מסכם. עוד חוויה לאוסף, כנראה.

עוד באותו נושא

תודה, נקסט: "הכוכב הבא" הוכיחה שהיא יכולה לבחור מנצח, וגם שהיא בידור טלוויזיוני אסקפיסטי

לכתבה המלאה
מהפכה במטבח עונה 4, אסף גרניט. צילום מסך
אסף גרניט, "מהפכה במטבח"/צילום מסך

התכנית לא הצליחה לפענח את דמותו של מוישלה. גרניט דורש ממנו תשובות אבל לא ממש מוכן להקשיב, ובכלל יש משהו לא נעים בדינמיקה הכעוסה הזאת. שום דבר בסיפור ההתנהלות של המסעדה לא היה מבדר - אלא בעיקר עצוב. זאת לא התרסקות שקשורה במאפיינים קומיים כלשהם, גם אם "מהפכה במטבח" חוגגת על הפולקלור החרדי כמוצאת שלל רב: חסידים רוקדים, קיגל ולוקשן, ואדם שמתפלל וקורא "טאטע" ביער בירושלים. בראבו, גיליתם את אמריקע. זה לא שהציר שבין חרדים וחילונים - כלומר בין גרניט ומוישלה - מפותח באמת או שמתנהלת איזו שיחה כנה בנושא, עם כל הכבוד ללב היהודי החם של כל הנוגעים בדבר.

לא ברור מה עבר בראשם של מפיקי התכנית כשהחליטו שפרק שמראה כיצד העזרה של גרניט לא מועילה, כיצד הוא לא באמת מצליח לשנות את ההתנהלות של המקום - ואמנם המסעדה קורסת שבועות אחדים לאחריה - הוא זה שצריך לפתוח את העונה הזאת של "מהפכה במטבח". אם זו רק דחייה של הקץ, וממילא לא מהנה במיוחד, אז בשביל מה בעצם צריך את התכנית הזאת?

מהפכה במטבח עונה 4, אסף גרניט. צילום מסך
אסף גרניט, "מהפכה במטבח"/צילום מסך
מהפכה במטבח עונה 4, אסף גרניט. צילום מסך
אסף גרניט, "מהפכה במטבח"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully