וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדויות לגלובוס הזהב: "סגן הנשיא" מוביל

6.12.2018 / 15:46

הסרט על דיק צ'ייני, בכיכובו של כריסטיאן בייל, מוביל עם שש מועמדויות לגלובוס הזהב. "כוכב נולד" ו"המועדפת" דולקים אחריו. שלושה סרטים של במאים שחורים עשו היסטוריה, וגם ג'וליה רוברטס. ישראל, כרגיל, בחוץ

AP

תא העיתונאים הזרים בהוליווד הודיע היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס על המועמדויות לטקס הפרסים השנתי שלו, גלובוס הזהב. יוקרת הפרס המתוקשרת אמנם שנויה במחלוקת, אך הוא נחשב אינדיקטור לא רע לקראת העיטור החשוב יותר, האוסקר.

בהמשך לסדר היום שנקבע השבוע בארצות הברית לאחר מותו של ג'ורג' בוש האב, הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "סגן הנשיא" על ידיד המשפחה דיק צ'ייני, בגילומו של כריסטיאן בייל. באופן מפתיע למדי הוא קיבל שש שכאלה. "כוכב נולד"' "המועדפת" ו"הספר הירוק" דולקים אחריו עם חמש מועמדויות. "שחור על לבן" ו"מרי פופינס חוזרת" התכבדו בארבע שכאלה.

יחד עם "כוכב נולד" מועמדים בקטגוריית הדרמה גם "רפסודיה בוהמית", "הפנתר השחור", "שחור על לבן" ו"אם רחוב ביל יכול היה לדבר" - כלומר, שלושה סרטים של במאים שחורים. לעומת זאת, גם השנה אף אישה לא זכתה למועמדות בקטגוריות הבימוי. לאורך ההיסטוריה, רק קולנוענית אחת זכתה בגלובוס הזהב על בימוי, ברברה סטרייסנד, וארבע במאיות נוספות היו מועמדות לו לאחר מכן.

לפרס הסרט הקומי/מוזיקלי, חוץ מ"סגן הנשיא" ו"המועדפת", מועמדים גם "עשיר בהפתעה" "הספר הירוק" ו"מרי פופינס חוזרת".

יש לציין כי "רומא" המדובר והמהולל לא היה יכול מלכתחילה לקבל מועמדות בקטגוריית סרט הדרמה, כיוון שכתוצר מקסיקאי דובר ספרדית הוא מועמד בקטגוריית הסרט הזר. המאוכזבים הגדולים הם "אלמנות" שלא קיבל אף מועמדות, "האדם הראשון" שקיבל שתיים בלבד, אף אחת מהן לא בקטגוריית הסרט או הבימוי, וכן "אהבה בימים קרים" הפולני ו"בערה" הקוריאני שלא קיבלו מועמדויות בקטגוריה הזרה. גם ישראל, כרגיל, מחוץ למשחק.

סגן הנשיא. פורום פילם,
מתוך "סגן הנשיא"/פורום פילם

בגזרה הטלוויזיונית, השמות הבולטים הם "הרצח של ורסצ'ה" עם ארבע מועמדויות. לשלוש שכאלה זכו
"האמריקאים", "Homecoming", "בארי", "שיטת קומינסקי", "גברת מייזל המופלאה", "חפצים חדים" ו"שערורייה אנגלית למדי".

לפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר מועמדים "האמריקאים", "שומר הראש", "השיבה הביתה" "להרוג את איב ו"פוזה". לפרס הסדרה הקומית מועמדים: "בארי", "המקום הטוב", "ילדותי", "שיטת קומינסקי", "גברת מייזל המופלאה". היסטוריה קטנה נרשמה כאשר ג'וליה רוברטס, מכוכבות הקולנוע הגדולות בדורנו שכבר זכתה בשלל פרסים בתחום, קיבלה לראשונה מועמדות לגלובוס הזהב על הופעה בסדרה - "Homecoming".

ההפתעות/אכזבות הגדולות: "החיים עצמם" ו"לא בטוחה" שלא קיבלו שום מועמדות, רובין רייט שלא קיבלה מועמדות על "בית הקלפים" ו"סיפורה של שפחה", "אטלנטה" ו"פטריק מלרוז" שלא קיבלו מועמדויות מעבר לקטגוריות המשחק.

כמו כן, כיאה לעידן הזהב הטלוויזיוני בו אנו חיים, הוכרז על חלוקת עיטור חדש, מהסוג שמחולק כבר שנים בתחום הקולנוע - פרס מפעל חיים בטלוויזיה. בימים הקרובים יוכרז במי מדובר.

הטקס עצמו ייערך בעוד כחודש, כשהשנה כבר תהיה 2019, בלילה שבין ראשון ה-6.1 לשני ה-7.1 שעון ישראל. כפי שפורסם הבוקר, ינחו אותו אנדי סמברג וסנדרה או.

עוד באותו נושא

"כוכב נולד": ליידי גאגא נפלאה, הסרט פחות

לכתבה המלאה
הסדרה Homecoming של אמזון פריים וידאו, ג'וליה רוברטס. אמזון פריים וידאו,
ג'וליה רוברטס ב-"Homecoming"/אמזון פריים וידאו

רשימת המועמדויות המלאה

סרט הדרמה הטוב ביותר: "כוכב נולד", "הפנתר השחור", "שחור על לבן", "רפסודיה בוהמית", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר"

הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר: "עשיר בהפתעה", "המועדפת", "הספר הירוק", "מרי פופינס חוזרת", "סגן הנשיא"

הבמאי הטוב ביותר: אלפונסו קוארון ("רומא") בראדלי קופר ("כוכב נולד"), פיטר פארלי ("הספר הירוק"), ספייק לי ("שחור על לבן"), אדם מק'קי ("סגן הנשיא")

השחקנית הראשית בסרט דרמה הטובה ביותר: ליידי גאגא ("כוכב נולד"), גלן קלוז ("האישה"), ניקול קידמן ("Destroyer") מליסה מקארתי ("Can You Ever Forgive Me?"), רוזמונד פייק ("מלחמה פרטית")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסרט דרמה: בראדלי קופר ("כוכב נולד"), ווילם דפו ("בשערי הנצח"), לוקאס הדג'ס ("ילד מחוק"), ראמי מאלק ("רפסודיה בוהמית"), ג'ון דיוויד וושינגטון ("שחור על לבן")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסרט קומי: אמילי בלאנט ("מרי פופינס חוזרת"), אוליביה קולמן ("המועדפת"), אלזי פישר ("כיתה ח'") שרליז ת'רון ("ואז הגיעה טלי") קונסטנס וו ("עשיר בהפתעה")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסרט קומי: כריסטיאן בייל ("סגן הנשיא"), לין-מנואל מירדנה ("מרי פופינס"), ויגו מורטנסן ("הספר הירוק"), רוברט רדפורד ("הג'נטלמן והאקדח"), ג'ון סי.ריילי ("סטן ואולי")

שחקן המשנה הטוב ביותר: מהרשלה עלי ("הספר הירוק"), טימותי שאלאמה ("ילד יפה") אדם דרייבר ("שחור על לבן") ריצ'רד אי.גרנט ("Can You Ever Forgive Me?"), סם רוקוול ("סגן הנשיא")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: איימי אדמס ("סגן הנשיא"), קלייר פוי ("האדם הראשון"), רג'ינה קינג ("אם רחוב ביל היה יכול לדבר"), אמה סטון ("המועדפת"), רייצ'ל ווייז ("המועדפת")

התסריט הטוב ביותר: "רומא", "המועדפת", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר", "סגן הנשיא", "הספר הירוק"

הסרט בשפה זרה הטוב ביותר: "רומא" (מקסיקו"), "כפר נחום" (לבנון), "יצירה ללא מחבר" (גרמניה), "נערה" (בלגיה), "המשפחה שלי" (יפן)

סרט האנימציה הטוב ביותר: "משפחת סופר-על 2", "אי הכלבים", "מיראי", "ראלף שובר את האינטרנט", "ספיידרמן: ממד העכביש"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "מקום שקט", "אי הכלבים", "הפנתר השחור", "האדם הראשון", "מרי פופינס חוזרת"

השיר המקורי: "Shallow" של ליידי גאגא ובראדלי קופר ("כוכב נולד"), "All the Stars" של קנדריק לאמאר ו-SZA ("הפנתר השחור"), "Girl in the Movies" של דולי פרטון ("גדולה מהחיים"), "Requiem for a Private War" של אנני לנוקס ("מלחמה פרטית"), ו""Revelation" של טרוי סיון ("ילד מחוק")

המועדפת. פסטיבל ונציה,
מתוך "המועדפת"/פסטיבל ונציה

ובתחום הטלוויזיה:

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "האמריקאים", "שומר ראש", "Homecoming", "להרוג את איב", "פוזה"

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "בארי", "המקום הטוב", "ילדותי", "שיטת קומינסקי", "גברת מייזל המופלאה"

המיני סדרה או סרט הטלוויזיה הטוב ביותר: "רצח אופי", "הרצח של ורסצ'ה", "הבריחה מדאנמורה", "חפצים חדים", "שערורייה אנגלית למדי"

השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרת דרמה: ג'ייסון בייטמן ("אוזרק"), סטיבן ג'יימס ("Homecoming"), ריצ'רד מאדן ("שומר ראש") בילי פורטר ("פוזה"), מת'יו ריס ("האמריקאים")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה: קטרינה באלף ("זרה"), אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה"), סנדרה או ("להרוג את איב"), ג'וליה רוברטס ("Homecoming"), קארי ראסל ("האמריקאים")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרה קומית: סאשה ברון-כהן ("מי זו אמריקה?") ג'ים קארי ("ילדותי"), מייקל דאגלס ("שיטת קומינסקי"), דונלד גלובר ("אטלנטה"), ביל היידר ("בארי")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרה קומית: קריסטן בל ("המקום הטוב") קנדיס ברגן ("מרפי בראון"), אליסון ברי ("Glow"), רייצ'ל ברוסנהאן ("גברת מייזל המופלאה") דברה מסינג ("וויל וגרייס")

השחקן הטוב ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה: אנטוניו בנדרס ("גאון: פיקאסו"), דניאל ברוהל ("רצח אופי"), דארן קריס ("הרצח של ורסצ'ה"), בנדיקט קמברבאץ' ("פטריק מלרוז"), יו גרנט ("שערורייה אנגלית למדי")

השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה: איימי אדמס ("חפצים חדים"), פטרישיה ארקט ("הבריחה מדאנמורה"), קוני בריטון ("Dirty John"), לורה דרן ("הסיפור"), רג'ינה קינג ("שבע דקות")

שחקן המשנה: אלן ארקין ("שיטת קומינסקי"), קירן קאלקין ("יורשים"), אדגר רמירז ("הרצח של ורסצ'ה"), בן ווישו ("שערורייה אנגלית למדי"), הנרי ווינקלר ("בארי")

שחקנית המשנה: אלכס בורסטיין ("גברת מייזל המופלאה"), פטרישיה קלרקסון ("חפצים חדים"), פנלופה קרוז ("הרצח של ורסצ'ה"), טנדי ניוטון ("ווסטוורלד"), איבון סטרחובסקי ("סיפורה של שפחה")

מתוך הסרט רפסודיה בוהמית. יחצ,
מתוך "רפסודיה בוהמית"/יחצ
עשיר בהפתעה. טוליפ מדיה,
מתוך "עשיר בהפתעה"/טוליפ מדיה
הרצח של ורסצ'ה. יח"צ,
מתוך "הרצח של ורסצ'ה"/יח"צ
הסדרה חפצים חדים של HBO, איימי אדמס. HBO,
מתוך "חפצים חדים"/HBO
מתוך הסרט רומא. נטפליקס,
מתוך "רומא"/נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully