וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצחת במטבח: אם נזכור משהו מהעונה המתישה של "מטבח מנצח" זה את רותי ברודו

25.12.2018 / 8:11

על פני שעתיים ארוכות, התמוטטויות עצבים במטבחים והדחות, עשו ארבעה זוגות את דרכם בגמר הגדול, שלמעשה היה פשוט תוכנית נוספת, לא שונה בתכלית מזו שקדמה לה ברצף של "מטבח מנצח". ומה שצריך לזכור מהעונה הזו זה את השופטת רותי ברודו שהייתה עניינית ולא מתנשאת

מטבח מנצח המטבח המנצח MKR חיים כהן רותי ברודו. צילום מסך
חיים כהן ורותי ברודו/צילום מסך

אחרי עונה ארוכה שהשתלטה על שבועות שלמים בפריים טיים של קשת 12 ומספר בלתי סביר של חצאי גמר, הגיעה אמש "MKR - מטבח מנצח" לסיומה. כשהיא התחילה, אי שם לפני יותר מחודשיים, היא נראתה חיננית ביחס לז'אנר: השופטים שלה דיברו לעניין, ליהוק המתמודדים היה מעניין והפורמט עצמו - אכיל ומשביע. אך הערב לחיך הפך לתפל באיזה שלב כנראה, כי הגמר שנפרש על פני יותר משעתיים היה מייאש ומייגע. למי יש כבר תיאבון אחרי כל כך הרבה קלוז אפים של אוכל וסיפור החוזר על עצמו כמעט בדיוק מדי פרק. אני אפילו לא מתעקש שזו התכנית, כמו הז'אנר הנלעס ונלעס עד בלי די.

הפריים טיים הטלוויזיוני מלמד שישראל היא מדינה שסובלת מאכילה רגשית, וזה לא רק המשפט העממי הידוע, הטוען כי סיפורו של חג הוא "ניסו להרוג אותנו - בואו נאכל". כמעט מדי ערב הופיעה באחד הערוצים בחודשים האחרונים תוכנית בישול כלשהי, ובאופן ספציפי: תכניות המתעסקות בבישול גורמה, כזה שלרוב הציבור אין כסף לאכול במקומות שמגישים אותו. תכניות האוכל מקהות את התסכול בנגיסות של נחמה, מגישות לחם כשעשועים, משכיחות לכמה שעות את החדשות - אבל כבר אי אפשר לשאת את הקינוחים הנימוחים והמנות הראשונות המפונפנות, ובעיקר את המונולוגים השטחיים על מה כל זה מסמל. בניגוד למה ששאל אתמול אייל שני, השאלה היא לא מה מסמל הקו העדין של המפרום. באמת שלא ברור לי למי אכפת מה הוא מסמל.

מטבח מנצח המטבח המנצח MKR חיים כהן רותי ברודו. צילום מסך
הזוכים הגדולים/צילום מסך

וכך, על פני שעתיים פלוס ארוכות, מרוץ נגד השעון, התמוטטויות עצבים במטבחים והדחות: ארבעה זוגות עשו את דרכם בגמר הגדול, שלמעשה היה פשוט תוכנית נוספת, לא שונה בתכלית מזו שקדמה לה ברצף של "מטבח מנצח". כדי לשוות לאירוע בכל זאת תחושה שמדובר באירוע יוצא דופן, הצטרף למנחים חיים כהן ורותי ברודו גם אייל שני, שהתפייט יתר על המידה עד שבסוגיה התיאורטית המובחנת "אדם צריך לשאול את עצמו למה הוא עושה רולדה", העמידה אותו ברודו במקום ואמרה אמת פשוטה: המנה של אחד הזוגות הייתה פשוט טעימה, וזהו. היתר הרבה פחות חשוב.

כמה משפטים בזכות ברודו: נקודת האור של הפורמט הייתה רענון הסרט הקבוע של השפים - הגברים כמעט תמיד - בתוכניות הז'אנר, באמצעות הבאתה של המנחה לצדו של כהן הוותיק. ברודו עניינית, קפדנית כשצריך אך לא מתנשאת, מבינה את העומדים מולה, מנומקת היטב ויודעת להגיד מילה טובה כשצריך. אם מישהו באמת ניצח את העונה הזו - זו היא. ובקשה קטנה מהזכייניות: הניחו לנו. תנו לנו כמה חודשים בלי מטבחים חדישים ומתכונים. אנחנו נסתדר טוב מאוד בלעדיהם.

עוד באותו נושא

גאולה אבן-סער פרשה בשידור מהנחיית מהדורת חדשות כאן 11

לכתבה המלאה
גאולה אבן פורשת מהגשת מהדורת החדשות של כאן 11. כאן 11, צילום מסך
גאולה אבן פורשת מהגשת מהדורת החדשות של כאן 11/צילום מסך, כאן 11

בקטנה

במפתיע, פרשה אתמול בסוף מהדורת החדשות של כאן 11 המגישה גאולה אבן מתפקידה. אבן לא נימקה את ההחלטה, אבל סביר להניח כי ההחלטה לא התקבלה במנותק מההכרזה על מערכת הבחירות המתקרבת, בה עשוי בעלה למלא תפקיד מרכזי. אם זו אכן הסיבה, ההחלטה של אבן נכונה: מקצוענית ככל שתהיה, במערכת בחירות כה יצרית היא ואנשי המהדורה יעמדו בין כה וכה תחת זכוכית מגדלת וכל מילה תמימה עשויה להיחשב כהטייה. מוטב לחסוך את הפארסה הזו, ולפרוש לפני שהבלאגן מגיע כשאיש לא יכול לפקפק ביושר שלה. יש לקוות כי במהרה, כיאה לעיתונאית בכירה ומנוסה כמוה, היא תשוב למסך בתפקיד ההולם את מעמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully