וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהוב עמוק: קשה שלא לחוש חמלה כשחיים אתגר עושה שיימינג למתחזה

13.1.2019 / 8:32

חיים אתגר פעל בחוכמה כשלקח איתו לשלב העימות עם המתחזה את אחת הנשים שנפגעו ממנו, וכך נתן לה הזדמנות לנצח את האיש ששיקר לה. הבעיה הייתה אצל אתגר עצמו, שהופך ולא בפעם הראשונה את שלב העימות להשפלה, כזו הגורמת דווקא למתחזה להיראות כקורבן מסכן

המתחזים אילנה אביטל חיים אתגר. צילום מסך
המתחזים אילנה אביטל חיים אתגר/צילום מסך

בערב צהוב עמוק בערוצי הטלוויזיה, פרק נוסף בשורת משדרי המתחזים (קשת 12) של חיים אתגר עלה לאוויר. הפעם היה זה גבר שרכש את אמונן של נשים רבות וניהל עימן מערכות יחסים רומנטיות ממושכות כשהתחזה לאדם עשיר ומצליח תוך שהוא מוכר בהצלחה לא מבוטלת בדיה אחר בדיה. ללא ספק זהו סיפור מעניין, אך בשום פנים ואופן לא כזה שראוי להתפרש ולהימתח על פני כשעתיים מייגעות. גם אם הייתה הצדקה לעסוק בו בהרחבה, בסוף המשדר כבר אבדה לחלוטין הסבלנות אליה.

מתקפת הפרומואים למשדר שניסה להילחם במשדר הפתיחה של האח הגדול של הערוץ המתחרה, הבטיחה את סיפורה הלא ייאמן של הזמרת אילנה אביטל, שנפלה אף היא ברשתו של האיש. הרושם שנוצר היה שאביטל היא זאת שתעמוד במרכז התחקיר - אלא שבסופו של דבר אביטל הופיעה במעט זמן מסך יחסית מן המשדר הארוך.

המתחזים אילנה אביטל חיים אתגר. צילום מסך
מה עם העומק המתבקש? המתחזה/צילום מסך

מסכת השקרים של האיש שבמרכז התחקיר ארוכה ומפורטת וחוזרת על עצמה. חיים אתגר מתאר אותה בעוד דוגמה ועוד דוגמה ועוד דוגמה ועוד דוגמה, עד שבסוף הוא מפריך את סיפוריו אחד לאחד. אלא שאתגר עושה לעצמו חיים קלים: יש לו שם ופנים ושלל סיפורים, אך הוא לא מתעניין באיש מעבר לשקריו. למרות שהתחקיר נמתח ונמתח, התכנית לא מתחקה אחר מקורותיו של הנוכל, קורות חייו האמיתיים (לבד מגניבה בה הורשע) או הנסיבות שהובילו אותו למקום הזה. במקום לספר סיפור שלם, אתגר מגרד בקושי את פני השטח, נמנע מלהוסיף עומק מתבקש.

על מה אתגר לא מוותר כמובן? - על שלב השיימינג האהוב, זה שבלעדיו אין קתרזיס ואין גאולה. זה דווקא התחיל מעניין ואפילו חכם: אתגר לקח איתו לשלב העימות את אחת הנשים שנפגעו מהמתחזה, וכך נתן לה הזדמנות לנצח את האיש ששיקר לה. זאת הייתה בחירה ראויה ומרשימה ללא ספק. הבעיה הייתה אצל אתגר עצמו, שהופך ולא בפעם הראשונה את שלב העימות להשפלה, כזו הגורמת דווקא למתחזה להיראות כקורבן מסכן. מעשיו של האיש חמורים מספיק כשלעצמם, מדוע חייב היה אתגר להטיח באיש שהוא תועד ישן בחנות בקניון, תגלית שהודה בעצמו ובקולו שהיא בלתי נעימה?

בפאנל שסיכם את "המתחזים" אמש נשאלה השאלה: כיצד מזהים מתחזה? זאת לאחר שאתגר תיאר את מבול הפניות שמגיעות אליו לאחר כל תכנית. משתתפי הפאנל הציעו לצופים לבקש תעודות זהות, לבדוק בגוגל, ו"לחפש את הדברים הרעים". זה תוצר הלוואי האמיתי של משדרי "המתחזים", היורשת החוקית של "יצאת צדיק": מקרי התחזות ונוכלות לא יסתיימו בעקבותיה, אבל היא תפורר עוד ועוד את האמון בין אנשים ותזרע עוד בהלה ועוד חשדנות בחברה מסוכסכת ממילא. במובן הזה, "המתחזים" המהוגנת לא שונה בהרבה מתכנית הריאליטי ששודרה באותו זמן בערוץ המתחרה.

עוד באותו נושא

"האח הגדול VIP": פרק הפתיחה שהוריד את כולנו לביוב

לכתבה המלאה
חיים אתגר המתחזים. צילום מסך
מבול פניות. חיים אתגר/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully