וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוצפה שחברת החדשות משתמשת במסך של רשת כדי לקדם את קשת"

13.1.2019 / 15:42

בחדשות 13 (לשעבר חדשות עשר) זועמים שחברת החדשות (לשעבר חדשות 2) מקדמת מעל מסך רשת את הישארותה רק בקשת. מנגד, בחברת החדשות טוענים כי חדשות עשר שינתה לשם "חדשות 13" ואת הלוגו באופן שמזכיר את "החדשות". ובונוס: ההתכתבות הסוערת בין אברי גלעד לאבי וייס נחשפת

רינה מצליח, מגישת "פגוש את העיתונות", מקדמת באופן שנוי במחלוקת את הישארות חברת החדשות עם קשת בלבד, בתוכנית שמשודרת רק ברשת. צילום מסך
רינה מצליח, מגישת "פגוש את העיתונות", מקדמת את הישארות חברת החדשות עם קשת בלבד, אמש, בתוכנית ששודרה רק ברשת/צילום מסך

רגע לפני מיזוג הערוצים עשר ורשת ביום רביעי, מתחמם הקרב בין חברת החדשות (לשעבר חדשות 2) לחדשות 13 (לשעבר חדשות עשר), תוך הטחת האשמות הדדיות ויצרים סוערים. בערוץ הממוזג עשר-רשת זועמים על כך שחברת החדשות מקדמת בימים האחרונים בתכניותיה המשודרת מעל מסך רשת את הישארותה הצפויה של החברה עם קשת בלבד. מנגד, בחברת החדשות כועסים על חדשות עשר, שכאמור תיקרא "החדשות 13" בטענה שהם בחרו בלוגו ובשם חדשים שדומים מאוד ללוגו ולשמם ("החדשות") ובטענה לחוסר הגינות בהעלאת הבאנרים "מהדורת החדשות הטובה בישראל מגיעה לערוץ 13" עם תמונה של תמר איש שלום בזמן תוכניות חברת החדשות ברשת.

לאחר קבלת האישורים הסופיים, ביום רביעי יתמזג ערוץ עשר עם רשת 13, ומאותו יום רשת תיפרד מחברת החדשות לטובת חדשות עשר. חברת החדשות תמשיך לשדר רק בקשת 12. שלשום (שישי) בבוקר, במבזק של חברת החדשות שלפני התוכנית "העולם הבוקר" ברשת, אמר המגיש עופר חדד: "הרשות השנייה אישרה את המיזוג בשוק הטלוויזיה. ערוץ עשר יתמזג עם רשת וחדשות עשר תשודר בערוץ 13. חברת החדשות, כלומר אנחנו, תהיה חברת החדשות של קשת בערוץ 12. ולכן, החל מיום רביעי הקרוב כל תכניות חברת החדשות וכמובן המהדורה המרכזית שלנו תשודר רק בערוץ 12".

יוסי ורשבסקי בכנס אילת לעיתונות 2011. ברני ארדוב, ברני ארדוב
מנכ"ל חברת החדשות, אבי וויס, ומנכ"ל ערוץ 13, יוסי ורשבסקי/ברני ארדוב, ברני ארדוב

בתגובה לכך, מחה אברי גלעד בשידור: "עופר, וכל מי שאמר לו לעשות את מה שעשיתם עכשיו במהדורה, אנחנו עדיין ביחד, חברים. אתם לא יכולים להתחיל את מערכת היחסים החדשה שלכם בעודכם משדרים אצלנו. זה לא אתי. זה לא יפה".

לאחר מכן, כך נודע לוואלה! תרבות, החלה התכתבות טעונה בין אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות, לגלעד. וייס כתב לו כי הידיעה ששודרה "היא מאוד אינפורמטיבית, ומדווחת על שני הצדדים". הוא הוסיף בהודעותיו לגלעד צילומי מסך של שידורי חברת החדשות ברשת בהם הופיע באנר חדשות 13 עם הכיתוב "רביעי, 20:00, מהדורת החדשות הטובה בישראל מגיעה לערוץ 13" עם תמונה של תמר איש שלום. וייס כתב: "זה דווקא יותר בעייתי. על המבזק שלנו לשים 'מהדורה הטובה בישראל'". גלעד השיב לו: "זה לא יותר בעייתי, זה המסך של רשת. זה לא הופיע בקשת. אתם עשיתם פרומו על המסך של המתחרה בכפייה. זה לא יפה, לא אלגנטי ומאוד כוחני בעיני. אתם החזקים, אתם המנצלים, תתנהגו באבירות". וייס ענה: "לא ברור לי איך אתה חושב שזה אלגנטי ואבירי לשים על מהדורה שלנו, המשודרת אצלכם, כיתוב שהסאב-טקסט שלו אומר - אתם צופים במהדורה הפחות טובה". גלעד שלח לו בחזרה את המילים: "זה גם לא לטעמי. אני אומר - בואו נתגרש יפה. אין צורך בשיח מקטין. היו לנו זמנים יפים...". וייס פסק: "צודק!".

עוד באותו נושא

מנכ"ל ערוץ 13 הסתייג בעבר משי חי - אך אתמול אישר את כניסתו ל"אח הגדול"

לכתבה המלאה
אברי גלעד. רמי זרנגר
"בוא לא נזרוק הכל לפח רק כי נפרדים. הרי לא צריכים להיות גירושים מכוערים". אברי גלעד/רמי זרנגר

אבל אל תטעו: הרוחות ממש לא נרגעו. בשיחה עם וואלה! תרבות אומר היום אברי גלעד: "זאת התנהלות מכוערת, כוחנית, מיותרת ולא מכבדת. שמו פרסומת למהדורה שלהם על המסך שלנו. לא עושים דברים רק כי אפשר לעשות אותם. היו לנו ימים יפים, בוא לא נזרוק הכל לפח רק כי נפרדים. הרי לא צריכים להיות גירושים מכוערים".

בערוץ הממוזג כעסו במיוחד מכך שאתמול (שבת), בתוכנית "פגוש את העיתונות" בהגשת רינה מצליח, אותה מעבירה חברת החדשות ברשת בלבד ולא בקשת, הועלתה הודעה דומה מצד חברת החדשות כי מיום רביעי "החדשות" תשודר רק בקשת. עם זאת, מצליח ציינה גם כי ערוץ עשר יתמזג עם רשת, וחדשות עשר ישדרו בערוץ 13, והודתה לרשת "שאירחו אותנו כאן בבלעדיות בשנה האחרונה".

לוגו "החדשות 13", שנקראה בעבר חדשות עשר. יח"צ,
גורמים בחברת החדשות: "בחדשות עשר מנסים לגנוב את הדעת של הצופים. עשו לוגו ושם דומים, כדי שהצופה לא ישים לב". לוגו "החדשות 13", שנקראה בעבר חדשות עשר/יח"צ

"שימוש במסך של רשת כדי לקדם את המעבר שלה לקשת הוא דבר שלא יעשה", אומר גורם בכיר בעולם הטלוויזיה לוואלה! תרבות. "מדובר במשאב של רשת, וחברת החדשות ניצלו את המשאב הזה כדי להעביר צופים מרשת לקשת המתחרה. גם רינה מצליח, שמשודרת רק ברשת, ניצלה את זמן האוויר של רשת לעניין זה. זה אירוע לא הוגן. אתם רוצים להודיע על המעבר שלכם? תעשו את זה בפלטפורמה שלכם, על המסך של קשת, במאקו או בטוויטר שלכם. לא על המסך של רשת".

גורמים בחברת החדשות אמרו לוואלה! תרבות בתגובה: "אנחנו מודיעים במהדורות שלנו איפה הצופים שצופים בנו שנים יוכלו לצפות בנו מיום רביעי, וגם מציינים שחדשות עשר, למרות שהם החליטו משום מה למחוק את השם שלהם, ישדרו בערוץ 13. שהצופים ידעו הכל ומקווים שיבחרו נכון".

הגורמים, מצדם, מוסיפים ומעלים טענה נגדית: "אחרי שבמשך 15 שנה סיפרו לנו איזה מותג חזק זה חדשות עשר, ההחלטה היא למחוק אותו ברגע האמת. הם מחקו את 'המותג המצליח' (הגרשיים נכתבו על ידי הגורם - ש"ב) חדשות עשר, ומנסים לגנוב את הדעת של הצופים. עשו לוגו ושם דומה כדי שהצופה לא ישים לב, אחרי 25 שנה ששידרנו חדשות לצופי רשת. זה מהלך מלוכלך שלהם".

חדשות עשר מסרו: "התגובה האלימה של 'החדשות' (בעבר 'חדשות 2') מדברת בעד עצמה, ומעידה כאלף עדים בעיקר עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully