וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב'אקס-מן' לא היה לי מה לעשות עם הדמות שלי": ריאיון עם אלן פייג' על "אקדמיית המטרייה"

18.2.2019 / 0:34

בריאיון מיוחד לרגל עליית "אקדמיית המטרייה", הסדרה החדשה של נטפליקס בכיכובה, מסבירה אלן פייג' למה היא הרבה יותר מעניינת מסרטי "אקס-מן" ומה עומד מאחורי המונולוג הוויראלי החריף שלה נגד ממשל טראמפ. ויש גם ד"ש לישראל

טריילר "אקדמיית המטריה"/נטפליקס

בתחילת החודש הגיעה אלן פייג' לתוכנית הלילה של סטיבן קולבר, והתוצאה היתה מונולוג שחרך את הרשת. השחקנית, שנישאה בשנה שעברה לאשת המחול אמה פורטר, תקפה את הממשל הנוכחי ובעיקר את סגן הנשיא על היחס שלהם לקהילה הגאה, והאשימה אותם באחריות לפשעי שנאה בארצות הברית. "אם אתה בעמדת כוח ואתה שונא אנשים ומבלה את הקריירה שלך בדאגה לכך שאכן יסבלו, מה אתה חושב שיקרה?", הטיחה השחקנית, הידועה כמי שאינה חוסכת את שבטה. "ברור שילדים יסבלו מהתנכלויות ויתאבדו ואנשים יוכו ברחובות".

למרות חריפות הדברים, איש לא הופתע לשמוע את פייג' אומרת אותם. אמנם כוכבים הוליוודיים לא בהכרח ידועים בשל אומץ לבם, אבל מאז פרצה לעולמנו בשלהי העשור הקודם עם "ג'ונו", השחקנית הקנדית מעולם לא נהגה לרסן את עצמה. בין השאר, היתה מהראשונות לצאת נגד מי שהפכו עם הזמן לשלושה מן הקולנוענים המושמצים בהוליווד, על רקע האשמות כי תקפו מינית: וודי אלן, בריאן סינגר וברט ראטנר.

במקרה של ראטנר, פייג' אף העידה כי הוטרדה בעצמה בידיו. הוא ביים אותה באמצע העשור הקודם ב"אקס-מן: המפלט האחרון", הסרט שהכניס אותה לעולם גיבורי העל, אליו חזרה לפני שש שנים ב"אקס-מן: העתיד שהיה" של בריאן סינגר. עתה, השחקנית שוב מבקרת במחוזות הסופר-הירוז, והפעם ב"אקדמיית המטרייה", הסדרה החדשה מבית היוצר של נטפליקס, שעלתה בסוף השבוע האחרון.

המונולוג של אלן פייג'

הסדרה המדוברת מבוססת על קומיקס של ג'ררד וויי, הידוע גם כסולן להקת מיי כמיקל רומנס. היא עוסקת בשבעה ילדים שנולדו בנסיבות מסתוריות לפני שלושים שנה בדיוק. הם אומצו בידי תעשיין שייעד אותם להציל את העולם, והכשיר אותם באכזריות לצורך זאת. כיום, כל מה שנותר להם מן החוויה הזו הן שלל טראומות ושתי שאלות גדולות - מה הוביל למות אביהם המאמץ, והאם אמנם יש בכוחם להציל את האנושות?

פייג' מגלמת את דמותה של ואניה, הידועה כ"הכינור הלבן" בשל נגינתה על כלי המיתר, ויש ביכולתה להשתמש בו כדי לחולל הרס רב. "זו דמות שסבלה מילדות קשה. כולם תמיד התעלמו ממנה והתייחסו אליה לא יפה", אומרת השחקנית בריאיון טלפוני מביתה שבלוס אנג'לס. "כאדם בוגר, היא נדרשת להתמודד עם דיכאון וחרדה, עם הרבה מתח בתוך המשפחה ועם השדים הפנימיים שלה".

איך את משווה את העבודה על "אקדמיית המטרייה" להתנסות הקודמת שלך בעולם הזה, "אקס-מן"?

"מבחינתי זה הבדל של שמיים וארץ. בסרטי 'אקס-מן', לא היה לי כל כך עם מה לעבוד. לא היה לי מה לחקור ולאן לצלול, ולא היה לי הרבה מה לעשות עם הדמות שלי. 'אקדמית המטרייה' הרבה יותר עמוקה, גם בגלל הפורמט הטלוויזיוני שלה - כבר בעונה הראשונה ניתנה לי כאן הזדמנות לספר סיפור של דמות במשך עשר שעות".

כמי שרבים רואים בה כקול של דור, את חושבת שגם את "אקדמית המטרייה" אפשר להגדיר בתור כזו?

"זו תהיה יומרה גדולה להצהיר זאת, אבל אני כן חושבת שמדובר במשהו חדש ומרענן. כבר כשקראתי את התסריט הרגשתי שמעולם לא ראינו משהו כזה בז'אנר גיבורי העל. אולי אפילו לא יהיה נכון להגיד שהיא משתייכת לז'אנר הזה, כי מדובר למעשה בדרמה משפחתית, עם אלמנטים של סופר-הירוז, וזה מה שמשך אותי לפרויקט. הפוקוס כאן הוא לאו דווקא על הפעולה והאפקטים אלא על הדמויות, וזה מה שהופך את התוצאה לאפקטיבית".

את חושבת שהסדרה יכולה לתרום לדיון הציבורי ההולך ומתגבר בהתמודדות עם טראומות נפשיות ופיזיות?

"כן, וזו אחת הסיבות שרציתי לעשות את הסדרה הזו. אני חושבת שמעל הכל, זה סיפור על ילדים שאדם נרקיסיסט התעלל בהם, חשף אותם למצבים מסוכנים והתעלל בהם, וכיום הם מבוגרים שנאבקים בטראומות שונות וצריכים לעבור מסע מפרך ועמוק כדי להתמודד איתן. אני חושבת שלכל אחד מן הצופים תהיה דרך להזדהות עם הדמויות האלה".

יש בדמות הזו נזילות מגדרית מובהקת, בעיקר בלבוש שלה.

"זה עוד אחד מן הדברים שקפצו לי מיידית כשקראתי את התסריט ומשכו אותי לפרויקט. רוב הסרטים והסדרות נוטים להתייחס למגדר כעניין של שחור ולבן - או שאתה גבר או שאת אישה. יהיה נהדר אם בעתיד הייצוג יהיה פחות בינארי, ונזילות מגדרית כמו זו ב'אקדמיית המטרייה' תהיה דבר מובן מאליו".

עוד באותו נושא

גשם של קלישאות: "אקדמיית המטרייה" מהנה אבל נראית כמו מיליון דברים אחרים

לכתבה המלאה
אלן פייג'. GettyImages
"יותר דרמה משפחתית מאשר סדרה על גיבורי-על". אלן פייג'/GettyImages

כמובן שאי אפשר לדבר עם פייג' בלי להתייחס להתבטאויות התקשורתיות החריפות שלה. "אנחנו חייבים לדבר, אסור לשתוק", היא אומרת. "כל מה שקורה עכשיו, זה עניין של חיים ומוות. בין אם מדובר בנושאים סביבתיים, בגזענות או במעמדה של הקהילה הגאה. להתקומם זו האופציה היחידה. אין כאן שאלה בכלל מבחינתי".

מאיפה את שואבת השראה לפעילות האקטיביסטית שלך?

"גם מהוגות דעות, אבל גם מאנשים שמבחינתם עצם ההליכה ברחוב בתור מי שהם היא אקט רדיקלי. מה שאני עושה זו לא חוכמה, כי אני מגיעה מתוך מקום מאוד פריבילגי. הסתובבתי הרבה בעולם ופגשתי אנשים שהיו צריכים להקריב את כל מה שהיה להם".

הכרת יוצרות מהרבה מדינות, ובהן הישראלית טלי שלום עזר שביימה אותך לפני שנתיים בדרמת האינדי "מרסי".

"טלי יוצרת מוכשרת להפליא ומלאת תשוקה. היא פיתחה את הפרויקט הזה בצורה כל כך יפה וזו היתה חוויה לצלול איתה לתוך סרט אינטנסיבי ורגיש כל כך. חווית הצילומים איתה באוהיו היתה נהדרת ואני בהחלט מתגעגעת אליה. אכתוב לה אחרי שנסיים את השיחה".

אלן פייג'. GettyImages
אלן פייג' עם טלי שלום עזר בהקרנת הבכורה של "מרסי", ובצידן איימי סיימץ/GettyImages

בעניין אחר, למדת לנגן על כינור לצורך התפקיד?

"כן, אבל כמובן שגם היתה לי נגנית כפילה בזמן הצילומים. היא ילדת פלא בת 16 שהיה תענוג להקשיב לה מנגנת בזמן הצילומים. אני מלאת הערכה כלפיה וכלפי כל מי שמנגן על הכלי, זו מלאכה כל כך קשה!"

איזה מקום יש למוזיקה בחיים שלך?

"מקום ענק וקשה לי למצוא את המילים להסביר זאת. מאז גיל 15 היא הדבר שעוזר לי להתחבר לרגשות שלי ומשרה עליי שלווה. היא חלק בלתי נפרד מן החיים המקצועיים והיומיומיים שלי".

מה השיר האחרון שהתמכרת לו?

"הקאבר של קט פאוור ל'Stay' של ריהאנה. שמעת את זה? זה ביצוע כל כך טוב, אני לא יכולה להפסיק להקשיב לו".

אקדמיית המטרייה, אלן פייג'. נטפליקס,
"מעריצה מי שמנגנים על כינור". מתוך "אקדמיית המטרייה"/נטפליקס
אלן פייג'. GettyImages
"להתקומם זו האופציה היחידה". אלן פייג'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully