וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח לא נופל רחוק מהשלט: כל סדרות המקור של אפל

25.3.2019 / 22:17

ענקית התקשורת הכריזה על שירות הסטרימינג שלה וחשפה שלל תכנים מרתקים ומסקרנים. כל הפרטים על הסדרות שהוכרזו בגל הראשון, כולל שמות כמו ג'ניפר אניסטון, ריס ווית'רספון סטיבן ספילברג - זמן פנוי? כן, אולי כדאי שתיפרדו מהקונספט הזה כבר עכשיו

לפני שנתיים זה עוד היה בגדר "מתישהו בעתיד" והנה זה כאן: אפל הכריזה הערב (שני) רשמית על +Apple TV שירות הסטרימינג שלה שינסה להתחרות בנטפליקס, אמזון, הולו ודיסני+. באירוע ההכרזה החגיגי ועתיר הכוכבים חשפה החברה את שלל הסדרות שעליהן עבדה בשנתיים האחרונות, כמו גם שותפויות עם גופי תוכן כמו HBO, שואוטיים ו-Starz, כדי ליצור את הרושם שאין מה לחפש במקום אחר.

אישים כמו סטיבן ספילברג, אופרה ווינפרי, ג'יי ג'יי אברמס, ג'ניפר אניסטון, ריס ווית'רספון, סטיב קארל, אוקטביה ספנסר, ארון פול, כריס אוונס, ברי לארסון ורבים אחרים אחראים על היצירות החדשות של אפל לפני ומאחורי הקלעים, ולהלן תוכלו למצוא פירוט ממצה של מה שמצפה לנו שם החל מהסתיו הקרוב, אז צפוי השירות החדש להגיע אל מעל 100 מדינות ברחבי העולם. עוד לא ברור אם ישראל תהיה אחת מהן, אבל נשמור על אופטימיות.

סטיב קארל, הסדרה "תוכנית הבוקר" של אפל טי וי פלוס. צילום מסך
והרי החדשות. סטיב קארל מתוך "תוכנית הבוקר"/צילום מסך

תוכנית הבוקר (The Morning Show)

זו ככל הנראה גולת הכותרת של אפל, שהתמודדה לפני כשנה וחצי במלחמת מכרזים מתישה על הסדרה מול HBO ונטפליקס, וזכתה בסופו של דבר בזכויות השידור תמורת התחייבות מראש לשתי עונות בנות 10 פרקים. הסיבה לבלאגן: ג'ניפר אניסטון (בקאמבק טלוויזיוני ראשון מאז "חברים") וריס ווית'רספון, שמתאחדות שוב על המסך הקטן לאחר שהאחרונה גילמה את אחותה של רייצ'ל, ג'יל - ומלבדן מככב גם סטיב קארל, שחוזר גם הוא לראשונה לתפקיד טלוויזיוני קבוע מאז "המשרד".

מדובר בקומדיה העוסקת במתרחש מאחורי הקלעים של הפקת תוכנית בוקר טלוויזיונית, על בסיס ספר בשם "Top of the Morning: Inside the Cutthroat World of Morning TV". מנהל התוכנית המקורי של הסדרה, ג'יי קרסון ("בית הקלפים"), ששימש גם כדובר של הילרי קלינטון בזמנו, הוחלף בשנה שעברה על ידי קארי אהרין ("אורות ליל שישי", "בייטס מוטל"), וקארל יגלם מגיש חדשות בוקר שנאבק להישאר רלוונטי.

מימי לדר ("המין החזק") תביים את רוב הסדרה, בה יככבו גם בילי קרודאפ ("כמעט מפורסמים") בתור נשיא חטיבת החדשות, מארק דופלאס ("כולנו יחד"), נסטור קרבונל ("אבודים") ואיאן גומז ("פליסיטי", "קוגר טאון"). לפי הניו יורק טיימס, צילומי העונה הראשונה של הסדרה כמעט הסתיימו, ובסוף השבוע האחרון נפוצו תמונות ראשונות של סט הצילומים.

עוד באותו נושא

המהפכה תשודר בטלוויזיה: האופן שבו נצרוך את הסדרות האהובות עלינו עומד להשתנות דראסטית

לכתבה המלאה
ברוקלין פרינס מתוך הסדרה "Home Before Dark", אפל טי וי פלוס. צילום מסך
היחידה שחוקרת מקרה רצח. ברוקלין פרינס המדהימה/צילום מסך

Amazing Stories

ריבוט לאנתולוגיה של NBC משלהי שנות השמונים (ששודרה גם אצלנו בערוץ הראשון), בהפקתו של סטיבן ספילברג, אשר מהווה מעין גירסה מד"בית של "אזור הדמדומים" עם פרקים שמכילים 10 סיפורים נפרדים ולא קשורים זה לזה, מעולמות הפנטזיה והדמיון. גם הסדרה הזו סבלה מעיכובים כתוצאה מחילופי מנהלים, כאשר הפכה להיות חוליה בשרשרת הסדרות מהן בריאן פולר ("חניבעל", "מתים במשרה חלקית") מתפוטר לאחר שהציג חזון קודר מדי שאפילו ספילברג לא סבל. לנעליו נכנסו אדוארד קיציס ואדם הורוביץ ("עד עצם היום הזה"). כמו כן ידוע שאדוארד ברנס ("להציל את טוראי ריאן", "האחת והיחידה") ישתתף באחד הפרקים. גם הסדרה הזו לא צפויה להפציע לפני הסתיו.

Truth Be Told

סדרת מתח בהשתתפותה של זוכת האוסקר אוקטביה ספנסר ("העזרה", "צורת המים"), על בסיס ספר בעל אותו השם, בה עיתונאית בעלת פודקאסט מתחקה אחר תיקים רצח ישנים ברוח ז'אנר הפשע האמיתי ומנסה לפתור אותם. מה שמעניין הוא שהיא מגובה בקאסט שכולל את ליזי קפלן ("סקס של מאסטרס") שתגלם שתי אחיות תאומות, ארון פול ("שובר שורות") בתור רוצח סדרתי שהורשע לפני 20 שנה וכעת מתגלות עדויות לחפותו, אליזבת' פרקינס ("העשב של השכן") בתור אמו של פול, רון סייפייס ג'וניור ("החיים עצמם") כאביה של ספנסר ומק'יי פייפר ("8 מייל", "E.R" בתור בלש לשעבר וחברה הוותיק של ספנסר. צילומי הסדרה, לפי הדיווחים, הסתיימו.

See

ג'ייסון מומואה ("משחקי הכס", "אקוומן") עומד במרכז סדרת הפנטזיה שמדמיינת עולם בו האנושות כולה איבדה את יכולת הראייה, ובני האדם נאלצים לפתח דרכים חדשות לבנות, לצוד ולשרוד - כל זאת עד שנולדים לפתע תאומים אשר מסוגלים לראות. מדובר באפוס גרנדיוזי של קרבות ופעלולים, בו מומואה מגלם את דמותו של באבא ווס, לוחם אמיץ ומנהיג, בעוד אלפרה וודוורד ("עקרות בית נואשות", "לוק קייג'") תגלם כוהנת ויועצת בכירה. סטיבן נייט ("כנופיית ברמינגהאם", "טאבו") עומד מאחורי ההגה ופרנסיס לורס ("משחקי הרעב") יביים.

For All Mankind

סדרת מד"ב בהנהגתו של רונלד ד' מור ("בטלסטאר גלקטיקה", "זרה") המדמיינת עולם אלטרנטיבי שבו התחרות הגדולה בין המעצמות במסגרת המירוץ לחלל של שנות ה-60 מעולם לא הסתיימה. לא הרבה ידוע על הסדרה הזו מלבד זהות הכוכב הראשי שלה, ג'ואל קינמן ("ההרג", "פחמן משודרג"), שיגלם אסטרונאוט מוביל של נאס"א, ומייקל דורמן ("פטריוט") שיפציע בתור בכיר בנאס"א.

ארון פול, הסדרה "Truth Be Told" של אפל טי וי פלוס. צילום מסך
רוצח סדרתי? ארון פול/צילום מסך

Mythical Quest

רוב מקאלני (מק) וצ'רלי דיי (צ'רלי), שניים מחברי שלישיית "פילדלפיה זורחת", רקחו סדרה קומית חדשה המתרחשת בסטודיו לפיתוח משחקי וידאו. מקאלני צפוי גם לגלם את התפקיד הראשי יחד עם דני פודי ("קומיוניטי"), דיוויד הורנסבי (קריקט מ"פילדלפיה") ופ' מארי אברהם ("מלון גרנד בודפשט", הומלנד").

Servant

מ' נייט שאמאלאן, במאי "החוש השישי" וטרילוגיית "בלתי שביר-ספליט-מיסטר גלאס", הפיק וביים סדרת מתח בהשתתפותם של לורן אמברוז ("עמוק באדמה"), טובי קבל ("קונג: אי הגולגולת", "כוכב הקופים") בתור בן הזוג שלה ורופרט גרינט (רון וויזלי מ"הארי פוטר") בתור אחיה. הסדרה עוסקת בזוג ששוכר אומנת צעירה כדי שתשמור על העולל החדש במשפחה, ומשם דברים מסתבכים ויש טוויסט. היא אמורה להכיל 10 פרקים בני חצי שעה כל אחד, ולפי דיווחים ראשוניים אפל נבהלה כשראתה לראשונה תמונות מהסט שבהן נוכחים צלבי קרס ואיימה להשבית את ההפקה, אך לבסוף התרצתה.

לורן אמברוז. GettyImages
חוברת למ' נייט שאמאלאן. לורן אמברוז/GettyImages

Little America

קומייל ננג'יאני ואשתו אמילי גורדון, שיצרו על בסיס סיפור חייהם את הסרט "חולי אהבה", כותבים כעת סדרת אנתולוגיה קומית יחד עם אלן יאנג ("מומחה לכלום", "מחלקת גנים ונוף") שבה פרקים בני חצי שעה, אשר כל אחד מהם מתמקד במהגר אחר שמגיע לארה"ב ומתיישב בה. הסדרה מבוססת על סיפורים אמיתיים שהתפרסמו במגזין "Epic".

Dickinson

קומדיה על חייה של המשוררת אמילי דיקנסון, בתפקיד הטלוויזיוני המרכזי הראשון של היילי סטיינפילד ("פיץ פרפקט", "באמבלבי") בתור אמילי, וג'יין קרקובסקי ("רוק 30", "קימי שמידט") כאמה.

Central Park

סדרת אנימציה מוזיקלית עם שירים מקוריים מבית היוצר של אנשי "Bob's Burgers", על משפחה שעובדת בסנטרל פארק ומסייעת בהצלתו. בדיבובם של ג'וש גאד ("לשבור את הקרח"), קירסטן בל ("המקום הטוב", "לשבור את הקרח"), סטנלי טוצ'י ("השטן לובשת פראדה", "ג'ולי וג'וליה"), קת'רין האן ("טרנספרנט"), דויד דיגס (המחזמר "המילטון") וטיטוס בורג'ס ("קימי שמידט").

הסדרה עבור כל האנושות (For All Mankind) של אפל טיוי פלוס, ג'ואל קינמן. אפל טיוי פלוס,
המירוץ לחלל נמשך. ג'ואל קינמן/אפל טיוי פלוס

Defending Jacob

מיני-סדרה על בסיס ספר מצליח בעל אותו השם, שבה כריס אוונס ("קפטן אמריקה") ומישל דוקרי ("אחוזת דאונטון", "חסרי אלוהים") מגלמים זוג נשוי אשר בנם הצעיר בן ה-14 (ג'יידן מרטל, "זה") מואשם ברצח והם נאלצים להוכיח את חפותו. מארק בובמק (תסריטאי "כוכב הקופים" ו"זיכרון גורלי") כותב ומנהל.

הפרויקט של ברי לארסון

נוקמת נוספת, ברי לארסון ("קפטן מארוול"), תככב בסדרה משלה על בסיס הספר "Life Undercover: Coming of Age in the CIA", העוסק בקורותיה של סוכנת CIA שמנסה לנווט את דרכה בסוכנות באמצעות קשריה האישיים. גם הפרויקט הזה יעמוד על טהרת הנשיות, כאשר מייגן מרטין ("Animal Kingdom") ככל הנראה תכתוב.

ברי לארסון קפטן מארוול. AP
סוכנת CIA בסדרה חדשה. ברי לארסון/AP

Pachinko

דרמה בת שמונה פרקים שלפי הדיווחים היא אחת היקרות ביותר שמפיקה אפל, עם תקציב בסדר גודל של "הכתר" (100 מיליון ליש"ט). מדובר באפוס רחב יריעה המבוסס על הספר באותו שם ועוסק בסיפורם של ארבעה דורות של משפחת מהגרים קוריאנית, שמתחיל בסיפור אהבה אסור ונפרש לאורך שלוש מדינות: יפן, קוריאה וארה"ב, ולפיכך גם יסופר בשלוש שפות. סו יו ("האימה") כתבה את התסריט ותשמש כשואוראנרית, והסדרה תהיה אחד הבודדות בהיסטוריה שתכיל קאסט שרובו אסייתים-אמריקאים.

שודדי הזמן (Time Bandits)

עיבוד טלוויזיוני לסרט המצליח של טרי גיליאם בעל אותו השם, אשר עוסק בילד צעיר שמצטרף לחבורת שודדי ים בעודם נוסעים בזמן ומחפשים אוצרות. טייקה ואטיטי ("ת'ור: ראגנרוק", "החיים בצללים"), אחד הבמאים המבוקשים של התקופה (שיהיה אחראי במקביל לסדרת "מלחמת הכוכבים" בדיסני) יכתוב ויביים גם את זה, יחד עם גיליאם עצמו שישמש כמפיק.

ג'ניפר אניסטון, ריס וויתרספון 2011. Matt Sayles, AP
מתאחדות שוב על המסך. ג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון/AP, Matt Sayles

My Glory Was I Had Such Friends

מיני סדרה המאחדת בין ג'ניפר גארנר מ"זהות בדויה" לאיש שיצר את "זהות בדויה", ג'יי ג'יי אברמס, על בסיס האוטוביוגרפיה המצליחה של איימי סילברסטין. אישה שנאלצת לעבור השתלת לב בפעם השנייה בחייה, מצטרפת לקבוצת תמיכה נשית אשר מסייעת לה בתקופה הקריטית בין חיים למוות.

Little Voices

פרויקט נוסף של ג'יי ג'יי אברמס, יחד עם הזמרת שרה בריילס, העוסק בעולם המוזיקלי בניו יורק ובצעירים בני עשרים ומשהו שמנסים למצוא בו את דרכם. עשרת הפרקים בני חצי השעה ייכתבו בין היתר על ידי התסריטאית והמחזאית ג'סי נלסון ("אמא חורגת", המחזמר "מלצרית").

ג'ניפר גארנר טקס אוסקר 2018. GettyImages
חוזרת לשתף פעולה עם ג'יי ג'יי אברמס. ג'ניפר גארנר/GettyImages

נבלות

עיבוד אמריקאי למיני סדרה הישראלית של HOT ששודרה כאן לפני כעשור (על בסיס ספרו של יורם קניוק) בכיכובם של יהורם גאון ויוסי פולק. בגרסה האמריקנית יככב לא אחר מאשר ריצ'רד גיר, כיוצא מלחמת וייטנאם שיוצא למסע רצח קטלני וטובח באנשי דור ה-Y משום שאינם מבינים את ההקרבות שנעשו עבורם. הסדרה הייתה בפיתוח ב-HBO לפני כמה שנים וכעת, לפי הדיווחים, יצאה מחדש לשוק כאשר גם נטפליקס וגם אמזון הציעו סכומי עתק עבורה, אך הפסידו לאפל. רבים תוהים איך התוכן המבוגר והבוטה ישלב עם מדיניותה הידידותית של אפל.

שאנטראם (Shantaram)

עיבוד טלוויזיוני לספרו של גרגורי דיוויד רוברטס על אסיר שנמלט מהכלא השמור באוסטרליה ומנסה לשרוד בעולם התחתון של בומביי, מאת אריק וורן סינגר ("חלום אמריקאי") ודיוויד מנסון ("בית הקלפים", "אהבה גדולה").

Home Before Dark

דרמה המבוססת על סיפור אמיתי, במסגרתה נערה צעירה עוברת עם אביה מברוקלין לעיירה נידחת על גדות האגם, ומגלה עדויות חדשות בתיק רצח שכולם בעיירה מנסים לקבור. במציאות זה קרה להילדה ליסיאק, אשר עלתה בטעות על פרשיית רצח בעיר הולדתה ומיהרה לדווח על כך בעיתון המקומי והחובבני שייסדה, ולאחר שאיש לא התייחס אליה ברצינות, החליטה להעלות את דבריה לרשת והפכה לסערה ויראלית שהסעירה את ארה"ב. ג'ון מ' צ'ו ("סטפ אפ", "האשליה 2") יביים וברוקלין פרינס בת ה-8 ("פרויקט פלורידה") תככב.

Foundation

ניסיון לעבד את יצירותיו של סופר המד"ב הפופולרי אייזק אסימוב למסך הקטן, כאשר דיוויד ס' גוייר ("האביר האפל", "באטמן נגד סופרמן") וג'וש פרידמן ("מלחמת העולמות", "יומני שרה קונור") מופקדים על התסריט. הסדרה עוסקת בעולם עתידני שבו אימפריה גלקטית שולטת בכל הכוכבים ביקום, בעוד היסטוריון אחד שמסוגל לראות את העתיד מנסה למנוע את מפלתה.

Swagger

דרמה על בסיס חייו של שחקן הכדורסל קווין דורנט, אשר מתארת את קורותיו כשחקן צעיר בליגת הכדורסל הלאומית בוושינגטון. הסדרה צפויה לעסוק בחייהם של שחקנים, מאמנים והורים. דוראנט ישמש כמפיק.

Home

סדרה דוקומנטרית בבימויו של מאט טירנואר ("האזרחית ג'יין: הקרב על העיר", "ולנטינו: הקיסר האחרון", "סטודיו 54") המציצה לתוך בתים מפוארים ויוצאי דופן של אנשים אמיתיים שאינם סלבריטאים, והסיפורים שמאחוריהם.

כריס אוונס. איאן גוון, GettyImages
יככב במיני-הסדרה החדשה "להגן על ג'ייקוב". כריס אוונס/GettyImages, איאן גוון

פרויקטים נוספים

מלבד כל אלה, יש לאפל הפקות נוספות בקנה שטרם ידועים עליהן פרטים ספציפיים. כך למשל, חתמה החברה חוזי הפקה עם אנשים כמו אופרה ווינפרי (שתפיק מיני סדרה, יצירות תיעודיות והשבתו לחיים של "מועדון הספר" שלה באמצעות שיחות עם סופרים), דמיאן שאזל ("לה לה לנד", "האדם הראשון"), ג'ייסון קייטימס ("אורות ליל שישי", "הורים במשרה מלאה") וסיימון קינברג (סדרת סרטי "אקס מן"), והזמינה הפקות של סדרות ילדים מהאולפנים האחראיים על "רחוב סומסום" וסדרות Peanuts (סנופי וחבריו).

נוסף לכך רכשה אפל זכויות שידור של מספר סרטים עצמאיים (כמו "Hala"), סדרות בקו-פרודוקציה עם ערוץ קאנאל פלוס הצרפתי ("Calls"), סדרה על בסיס המאמר "Losing Earth" בנוגע לשינויי האקלים שהתפרסם בניו יורק טיימס באוגוסט האחרון, ואף מפיקה סרט מקורי ראשון בשם "On the Rocks" שיאחד בין הבמאית סופיה קופולה לביל מאריי ("אבודים בטוקיו"), בתוספת ראשידה ג'ונס ("מחלקת גנים ונוף"), ויעסוק בבת שיוצרת קשר מחודש עם אביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully