וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבורה שאנחנו צריכים: כל מה שכדאי לדעת לקראת "קפטן מארוול"

6.3.2019 / 0:06

מהו הסיפור מאחורי הדמות שמגלמת ברי לארסון במה שיהפוך לשובר הקופות החדש של מארוול? מה הם הכוחות המיוחדים שלה? כמה שונה תהיה עלילת הסרט מעלילת הקומיקס? כיצד תסייע לקשור בין הסיפור שלה למלחמתם של "הנוקמים" בת'אנוס? כל התשובות לשאלות הבוערות

טריילר "קפטן מארוול" בכיכובה של ברי לארסון/יח"צ

מי היא קפטן מארוול?

גרסת הקומיקס של קפטן מארוול (ברי לארסון) כוללת את אחד מסיפורי המקור הסבוכים והמורכבים של דמות מעולם גיבורי העל. קרול דנברס, טייסת קרב בחיל האוויר האמריקאי, נקלעת לקו האש בקרב בין לוחם חייזרי רב עוצמה מגזע הקרי בשם מאר-וול (Mar-Vell), ואויבו המושבע יון-רוג (Yon Rogg) - שזולג אל כדור הארץ.

במהלך הקרב בין השניים מתפוצץ מכשיר מסתורי העשוי טכנולוגיית קרי מתקדמת, כשהדף הפיצוץ פוגע הן במאר-וול והן בדנברס, הוא גורם למיזוג ה-DNA של הלוחם החייזרי בגופה של הטייסת, והופך אותה לגיבורה שמחציתה אנושית ומחציתה חייזרית. היא מקבלת את כוחותיו יוצאי הדופן של מאר-וול שהופכים אותה ללוחמת על, אך מנגד נותרת אנושית הן במראה החיצוני והן מבחינה רציונל ורגש. דנברס בוחרת בכינוי מיס מארוול, ויוצאת להילחם לצדו של מאר-וול בשלל אויבים המאיימים על השלום ברחבי הגלקסיה. היא שומרת על השם הזה עד מותו, ואז מ'מיס' היא הופכת ל'קפטן'.

מכאן הולך הסיפור ומסתבך עם שלל גרסאות הזויות פחות והזויות יותר, וכן ארבע נשים שונות שנשאו בשלב כזה או אחר את התואר של קפטן מארוול. לא נתעכב על הפרטים הללו כדי לא להוסיף לעומס, אבל פרט אחד כן חשוב לזכור מהימים שאחרי התאונה. קרול דנברס סבלה פעם אחר פעם מאובדן זיכרון.

קפטן מארוול, ברי לארסון. יח"צ,
חזקה יותר מכל מה שהכרנו. "קפטן מארוול"/יח"צ

כמה שונה תהיה עלילת הסרט מעלילת הקומיקס?

כמו בכל דבר שקשור באולפני מארוול, גם עלילת "קפטן מארוול" אפופה עננה כבדה של מסתורין. כל מה שניתן לומר בביטחון בשלב זה הוא שמפאת מורכבות הסיפור המקורי, זמן המסך הקיים, ההקשרים הנדרשים לסרטי "הנוקמים" והתקופה שבה מתרחשת העלילה - אנחנו צפויים לשינויים נרחבים ביחס לחומר המקור. מטבע הדברים, מעריצים שרופים של הקומיקס כבר מביעים את מחאתם על כך ברשתות החברתיות.

קו עלילה שבוודאות ישוחזר ממקורותיה של קפטן מארוול הוא עברה כלוחמת בצבא הקרי מול אימפריית הסקרול. בטריילרים נראית דנברס לובשת את החליפה הירוקה של הכוחות המיוחדים בצבא הקרי, והיא צפויה לבלות את חלקו הראשון של הסרט כלוחמת מן המניין. השתלשלות האירועים במלחמה והמזימה של הסקרול להסתנן אל כדור הארץ, תוביל אותה אל מקום היוולדה, שם היא תיחשף אט אט לפרטים על הנסיבות המיוחדות שהפכו אותה ללוחמת שהיא.

עוד באותו נושא

הסיפור של ברי לארסון: משחקנית ליודעי חן לדבר הכי חם בהוליווד

לכתבה המלאה
קפטן מארוול, ברי לארסון. יח"צ,
צפוי שינוי נרחב ביחס לקומיקס. "קפטן מארוול"/יח"צ

מהי מלחמת הקרי-סקרול ואיך היא משתלבת בעלילת הסרט?

צופים אדוקים של סרטי היקום המורחב כבר נתקלו בגזע הקרי ב"לוחמי הגלקסיה", בזכות רונאן "המאשים" המיליטנטי (לי פייס). כמוהו, גזע הקרי מורכב מלוחמי-על דמויי אדם בעלי עור כחול. הם מונהגים על ידי "האינטליגנציה העליונה" - אסופת המוחות הגדולים ביותר שנולדו לגזע והשתמרו בצורה שמזכירה מחשב על. בדרך הזו מספקת ההנהגה לבני הקרי הכוונה והנחייה.

ביקום המורחב עוד יותר של מארוול, הוצגו הקרי בסדרה "סוכני ש.י.ל.ד" כמי שהפכו את כדור הארץ למעבדת ניסוי, במטרה לייצר חיילי על מבני אדם. החיילים האלה הפכו ל"איניומנס", "הבלתי אנושיים" - גזע היברידי של בני אדם שעברו מוטציה, בזכותה קיבלו כוחות על - אליהם התייחסה הסדרה בהרחבה. ניסיון מדובר נוסף לעסוק באופן בלעדי בעולמם של האיניומנס נגמר באכזבה עם סדרה כושלת במיוחד שנשאה את שמם.

הסקרול הם גזע של חייזרים ירוקי עור בעלי יכולת ייחודית ללבוש צורה של כמעט כל אורגניזם בגלקסיה. היכולת הזאת אפשרה להם להתחזות לשלל גיבורים בהיסטוריית הקומיקס. על אף שבמקור הם אינם מוצגים כנבלים, הסרט יציג אותם ככאלה בעיקר בגלל החשדנות הגדולה שמעוררת היכולת שלהם להפוך בן ברית לאויב מבלי שאיש ישים לב לכך. בסדרת חוברות הקומיקס שמגוללות את עלילת המלחמה, מצליחים הסקרול להסתנן גם לשורות הנוקמים.

במקור תכננו במארוול להציג את הסקרול כבר בסרט הנוקמים הראשון כצבא החייזרים של לוקי שפולש אל כדור הארץ, אך ענייני זכויות הביאו להעדפה של גזע הצ'יטאורי.

המאבק המסועף בין שתי האימפריות נמשך כבר למעלה מאלף שנים, כשכדור הארץ - הממוקם בין כוכבי הבית של הסקרול והקרי - מהווה נקודה אסטרטגית נחשקת עבור שניהם. הן בגלל משאבי הטבע הרבים שמצויים בו ויקרים לשני הצדדים, לנוכח המשאבים המדלדלים בעקבות המלחמה הארוכה, והן בגלל היכולת של שני הגזעים להתערות באוכלוסיית בני האדם בקלות.

קפטן מארוול, סמואל ל' ג'קסון. יח"צ,
ראשית דרכו של ניק פיורי. סמואל ל' גקסון, "קפטן מארוול"/יח"צ

מהם הכוחות המיוחדים של קפטן מארוול?

קווין פייגי, הנשיא הכל יכול של אולפני מארוול, אישר שקפטן מארוול תהיה הגיבורה החזקה ביותר שראה היקום המורחב מאז היווצרו עם "איירון מן" ב-2008. גם במקרה הזה צפויים שינויים בין גרסת המקור הקומיקסית לגרסה הקולנועית.

כתוצאה מהמיזוג עם ה-DNA של מאר-וול, קיבלה קרול דנברס את היכולת לעוף, כוח פיזי על אנושי, סיבולת שמאפשרת לה להתמודד עם אתגרים אדירים ולהחלים מהר מפציעות, וזריזות על-אנושית. תכונה חשובה נוספת היא היכולת שלה לאגור בגופה אנרגיה ממקורות שונים - כולל כזו שמופנית נגדה - ולשחרר אותה בעוצמה אדירה מכפות ידיה.

באיזו תקופה תתרחש עלילת הסרט?

"קפטן מארוול" מוגדר כפריקוול שמתרחש בשנות התשעים, אך בניגוד לציפיות הטבעיות הוא אינו סרט מקור. קרול דנברס תתחיל אותו כשהיא כבר שולטת בכוחותיה. הסיבה שבגללה נבחרה התקופה הזאת היא הרצון של אולפני מארוול לחקור את תקופת טרום היקום המורחב, כשהמודעות לקיומם של גיבורי העל לא הייתה קיימת. התוצאה של ההחלטה הזו תהיה בכל זאת סיפור מקור משני - זה של ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) שהמפגש עם קפטן מארוול שינה את חייו ואת ייעודו למסלול שלמדנו להכיר.

קפטן מארוול, ברי לארסון, ג'וד לאו. יח"צ,
מתחיל בתור מנטור. ג'וד לאו עם ברי לארסון, "קפטן מארוול"/יח"צ

מי הן הדמויות המרכזיות הנוספות שיופיעו בסרט?

ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון)
כדי להתאים את פיורי לגרסה המוקדמת הזו של הקריירה שלו, הוא יעבור תהליך "הצערה" בעזרת מחשב כדי להקנות לו את דמותו במודל שנות ה-90 - עם שתי עיניים בריאות.

האינטליגנציה העליונה (אנט בנינג)
בינה מלאכותית שמשמשת כשליטה העליונה והסמכות הרוחנית של גזע הקרי. מיטב המוחות של הקרי מעלים את תודעתם אליה. בגרסת הקומיקס היא מוצגת כדמות הכלואה במעין עיסה ירוקה, אך נראה שבגרסה הקולנועית היא תלבש דמות המזכירה יותר אלים יוונים.

טאלוס (בן מנדלסון)
מנדלסון, שהפך למומחה לנבלים בשנים האחרונות - בין היתר עם אורסון קרניק ב"רוג אחת" ונולן סורנטו ב"שחקן מספר אחת" - ייכנס לנעליו של מנהיג גזע הסקרולים, טאלוס, שמנהל את תוכנית הפלישה לכדור הארץ. על פי חלק מהשמועות סביב הסרט, טאלוס עושה שימוש ביכולת לבישת הצורה שלו כדי להסתנן אל תוך שילד ולהתקדם במעלה הדרגות. הסרט יציג אותו כלא אחר מאשר המנהל הישיר של ניק פיורי.

רונאן המאשים (לי פייס)
הדמות שעשתה, כאמור, את הופעת הבכורה שלה ב"שומרי הגלקסיה" תשוב בגרסה פחות קנאית מזו שלמדנו להכיר. על פי חלק מההערכות, יהיו אלה ההשלכות של אירועי "קפטן אמריקה" שיובילו את רונאן למסלול של נוקם רצחני.

טריילר קפטן מארוול, ברי לארסון. יח"צ,
סובלת פעם אחר פעם מאובדן זיכרון. "קפטן מארוול"/יח"צ

מריה רמבו (לשאנה לינץ')
בגרסת הקומיקס משמשת בתה של מריה - מוניקה - כגיבורת על בשם פולסר שנלחמת לצד קפטן מארוול. הסרט לא צפוי להציג את פולסר, אך כן ישאב השראה מהכינוי המוקדם שלה - "פוטון". זה יהיה הכינוי של חברתה הטובה ביותר של קרול דנברס בחיל האוויר האמריקאי.

מינ-רבה (ג'מה צ'אן)
כוכבת "אנושיים" תיכנס לנעליה של הלוחמת המצטיינת בצבא הקרי, שנאלצת להתמודד עם תחרות בלתי צפויה כשקרול דנברס מצטרפת אל שורות הלוחמים.

פיל קולסון (קלארק קרג)
מי שיהפוך בהמשך הדרך ליורשו של ניק פיורי ולאחד מכוכבי "סוכני שילד", יפציע כאן בגרסה מוקדמת בתחילת שירותו בארגון. גם עבורו מדובר במשימה המגדירה קריירה, ושתסמן עבורו את המסלול שיהפוך אותו לדמות שהכרנו.

יון-רוג (ג'וד לאו)
במשך חודשים ארוכים העריכו רבים שלאו יגלם את דמותו של מאר-וול, הקפטן המקורי והמנטור של קרול דנברס. אך ימים ספורים לפני עליית הסרט אישרה מארוול שהוא יגלם דווקא את אויבו המר, ומי שהיה שותף לקרב שבו דנברס קיבלה את כוחותיה. מטבע הדברים, לא ברור עדיין כיצד יון-רוג ישתלב בעלילה והאם יישאר בצד "הנכון" של מאבקי הכוחות. מה שידוע בוודאות הוא שיתחיל את הסרט כמנטור של דנברס, המחזיק בדעות עוינות מאוד כלפי הסקרולים.

פוסטר הסרט קפטן מארוול. פורום פילם,
תוכל לשנות את מרחב הזמן החלל. פוסטר הסרט "קפטן מארוול"/פורום פילם

מי הם יוצרי הסרט?

במקור התכוונו במארוול לנקוט במעשה DC ולהציב במאית מאחורי סרט גיבורת העל הראשון שלהם, אך לבסוף בחרו דווקא בצמד של במאי ובמאית, אנה בודן וראיין פלק. השניים וכתבו ופלק ביים את דרמת האינדי המוערכת "חצי נלסון" מ-2006, שזיכתה את ראיין גוסלינג במועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר באוסקר. בנוסף ביימו וכתבו - לסירוגין וביחד - פרקים בסדרות כמו "מיליארדים", "חדר 104", "הרומן" ועוד.

זה יהיה סרטם המשותף הרביעי כבמאים אחר "Sugar" - דרמת בייסבול על כוכב דומיניקני שמצטרף לליגה האמריקאית; "סיפור מצחיק" - דרמה קומית על מתבגר שמאשפז את עצמו במכון פסיכיאטרי למבוגרים, ו"מה שקורה במיסיסיפי" - דרמה קומית על מכור להימורים ומומחה לפוקר שיוצאים למסע ברחבי ארה"ב כדי להרוויח את כל הכספים שהפסידו. בן מנדלסון, שמככב ב"קפטן מארוול", שיחק עבור השניים גם בסרט הזה.

האם יהיו סצנות לאחר כתוביות הסיום?

כן, יוצרי הסרט אישרו ששתי סצנות פוסט-קרדיטים כלולות ב"קפטן מארוול". באופן טבעי מה שיקרה בהן עטוף במסתורין גדול, אך ניתן להניח במידה גבוהה של ודאות שהן יסייעו לקשור את הסרט ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק".

מהו אורכו של הסרט?

124 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully