וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה מסריח ורועש, אני לא חוזר לבריכה": ריאיון עם גיום קאנה על "לשחות או לא להיות"

4.4.2019 / 0:21

אחרי שצלח את השמועות לפיהן זוגתו מריון קוטיאר בגדה בו עם בראד פיט, גיום קאנה חזק מתמיד - כל עוד שלא מבקשים ממנו להצטלם עם בגד ים בתוך בריכה מלאת כלור בחמש לפנות בוקר, או שלא דורשים ממנו לעשות. ריאיון מיוחד לרגל צאת הלהיט הצרפתי הגדול של השנה

לשחות או לא להיות/רד קייפ

בנעוריו, הצטיין גיום קאנה על סוסים, ונראה היה שצפויה לו קריירה מזהירה בתחום. בגיל 18 הוא חווה תאונה קשה במהלך רכיבה, בה כמעט קיפד את חייו, והקריירה המקצועית שלו הסתיימה. כך, עולם הספורט הצרפתי הפסיד מדליסט אולימפי פוטנציאל, אבל תעשיית הקולנוע המקומית הרוויחה את אחד הכוכבים הגדולים שלה.

קאנה עשה הסבה מקצועית והחל לככב בסרטים, בהם "החוף" עם לאונרדו דיקפריו ו"משחקי ילדים", בו פגש את זוגתו כיום, מריון קוטיאר. בשלב מסוים החל לשלב את עבודת המשחק עם בימוי, וגם בכך עשה חיל, עם להיטים כמו "אל תגלה" ו"שקרים לבנים קטנים".

בצד פעילותו הקולנועית, ממשיך קאנה גם לעשות ספורט, אם כי כבר לא בצורה מקצוענית. הוא רוכב על סוסים, גולש על גלים ובזמנו הפנוי גם צופה בכדורגל. בשנה האחרונה, הזדמן לו לראשונה להתנסות גם בשחייה אמנותית, וזאת הודות להשתתפותו בדרמה הקומית "לשחות או לא להיות".

הסרט, שהיה אחד הלהיטים הגדולים של השנה בקופות צרפת, עוסק בחבורת לוזרים המפתיעים את כולם וגם את עצמם כשהם מקימים קבוצת שחייה צורנית, ואז ממשיכים להדהים ומצליחים להגיע איתה להישגים, שמרוממים את רוחם השפופה. קאנה, לעומת זאת, היה מרוצה פחות - "אם לדבר בכנות, אז הצילומים בתוך הבריכה לא היו החוויה הכי טובה שהיתה לי בחיים", אומר השחקן בריאיון לוואלה! תרבות, המתקיים לרגל עליית הסרט לאקרנים כאן בסוף השבוע. "המים מסריחים מכלור, יש הרבה רעש, ולמצוא את עצמך עושה כוריאוגרפיה בתוך בגד ים עד השעה חמש לפנות בוקר, זה לא כיף גדול. בקיצור, לא תמצא אותי שוב במקום הזה".

בניגוד לכך, אתה עדיין מאוד אוהב לרכב על סוסים ולגלוש. למה, ובאיזו מידה זה עוזר לך כשחקן?

"הספורט מאפשר לי להשתחרר מתקופות של לחץ בעבודה, וגם מספק את הצורך שלי באדרנלין. מעבר לכך, אני חושב שספורט הוא פילוסופיה מאוד אפקטיבית. זה דורש ממך לשמור על שיווי משקל ועל ריכוז, ולא להוריד את העיניים מן המטרה, וכל אלה עוזרים לך לא רק כשאתה על הסוס, אלא גם כשאתה מול המצלמה".

לשחות או לא להיות. רד קייפ,
שבר קופות בצרפת, ועכשיו מסתער על ישראל. מתוך "לשחות או לא להיות"/רד קייפ

את הסרט ביים ז'יל ללוש, שותפו המקצועי הקבוע של קאנה וחברו הקרוב. "אנחנו כמו אחים, לטוב ולרע", אומר השחקן על היחסים ביניהם. "היו בינינו הרבה מתיחויות, כי ככה זה בין אחים, אבל עברנו הרבה דברים ביחד. ז'יל הוא הסנדק של הבת שלי, אנחנו יוצאים לחופשות יחדיו. הקשר בינינו הוא הרבה יותר מקולנועי".

היה מובן מאליו מבחינתך שתשחק בסרט של ז'יל, לא משנה בכלל במה מדובר?

"בהתחלה הוא לא שלח לי את התסריט, אז אמרתי לו 'זה בסדר, אתה לא חייב'. בתגובה הוא שלח לי אותו וכתב 'להפך, יש פה לא פחות משתי דמויות שאתה יכול לשחק מבחינתי. רק תבחר". בחרתי את הדמות של מי שמעכיר שמחות, כי היא נגעה ללבי".

כמוך, ז'יל עבד לפני המצלמה עוד יותר מאשר מאחוריה. מבחינתך כשחקן, איך זה לעבוד עם במאי שיש לו ניסיון במשחק?

"זה שונה, ללא ספק. במאי כזה יודע איך לגשת לשחקנים, איך להסביר להם דברים ואיך להרגיע אותם. מעבר לכך, מלכתחילה הם כותבים את התסריט בצורה שמתאימה יותר לשחקנים. אני חושב שאם שחקן כותב תסריט, הוא משחק אותו תוך כדי הכתיבה - ממש קורא אותו לעצמו, ויש לו אוזן מספיק טובה כדי לכוון את זה כמו שצריך, ככה שהדיאלוגים יהיו מדויקים וריאליסטים. מאוד נוח לעבוד עם במאים כאלה".

הסרט שופע להיטי אייטיז, איך אתה מסתדר עם הסגנון הזה?

"לז'יל ואני יש אותו טעם מוזיקלי. האייטיז היא תקופה מוזיקלית שאני מאוד אוהב. אני לגמרי בתוך זה, מאוד נוסטלגי, וזו בדיוק המוזיקה שאני מקשיב לה ברכבת".

אחרי "לשחות או לא להיות" החלפתם תפקידים, וביימת את ז'יל בהמשכון של "שקרים לבנים קטנים", להיט שעקב כזכור אחר כמה צרפתיים בשנות השלושים לחייהם, החברות ביניהם והמשברים שלהם. למה היה לך חשוב ליצור לו המשכון?

"הסרט המקורי עסק בדור אחר ובתקופה אחרת בחיים שלי. אנחנו היום אנשים אחרים. יש לנו ילדים, סדרי העדיפויות השתנו ואנחנו אומרים

עוד באותו נושא

"עדיף לעשות את 'רומא' לנטפליקס מאשר את 'הנוקמים' לקולנוע": ריאיון עם ז'יל ללוש

לכתבה המלאה
גיום קאנה ומריון קוטיאר. GettyImages
גיום קאנה עם זוגתו, מריון קוטיאר/GettyImages

ואם כבר מדברים על אמת ושקרים, לפני כשלוש שנים מצא עצמו השחקן הצרפתי בכותרות של אתרי רכילויות אמריקאים. אלה נהנו להריץ שמועות שווא לפיהן זוגתו בגדה בו עם בראד פיט, ואף היו כאלה שטענו כי הכוכב האמריקאי הוא אבי בתה, ולא קאנה עצמו.

הכוכב הצרפתי, אדם סולידי ודיסקרטי, מעולם לא אהב להתייחס לסוגיה וכעת כבר מעדיף לשמור על שתיקה מוחלטת. לאחרונה אמר לתקשורת המקומית כי כל מה שיש לו להגיד זה - "אני מקווה שהילדים שלי חושבים שאני אבא טוב, שהחברים שלי חושבים שאני חבר טוב ושזוגתי חושבת שאני בן זוג טוב".

לאחרונה אמרת גם שאתה לא אוהב שאנשים ברחוב מבקשים ממך לעשות סלפי. מאיפה זה בא?

"תשמע, אם מישהו מבקש ממני סלפי, אני אעשה את זה. מה שמפריע לי זה שאנשים מבקשים את הסלפי כאילו זה משהו אוטומטי, כאילו הם רק באים לסמן וי, ואנחנו חייבים להגיד להם כן. אם מישהו עוצר אותי ברחוב, אני מעדיף לדבר איתו ולא סתם להצטלם איתו, מה עוד שנראה לי שהוא פחות מתעניין בי או בכל אחד אחר שיצטלם איתו, אלא בעיקר דואג לכך שיראו אותו בתמונה".

לשחות או לא להיות. רד קייפ,
סרט מהנה ומקסים. מתוך "לשחות או לא להיות"/רד קייפ
גיום קאנה. GettyImages
אורח קבוע בפסטיבלים. גיום קאנה בפרמיירת "לשחות או לא להיות" בפסטיבל קאן האחרון/GettyImages
לשחות או לא להיות. רד קייפ,
כשהחברים הכי טובים עושים סרטים יחד. מתוך "לשחות או לא להיות"/רד קייפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully