וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון זוכר: מה שצריך לדעת לקראת העונה האחרונה של "משחקי הכס"

12.4.2019 / 0:00

בלילה שבין ראשון לשני יגיע פרק פתיחת העונה השמינית והאחרונה בסדרה הגדולה של דורנו, "משחקי הכס". לראשונה עבר זמן רב בין החדשה לקודמתה, ששודרה ב-2017, כך שכדאי לרענן את הזיכרון בכל הנוגע למקום שבו העלילה והדמויות עומדות

באדיבות HOT

עוד רגע זה מתחיל - ששת הפרקים האחרונים של "משחקי הכס", הסדרה הגדולה של דורנו, מגיעים אל המסך בשידור שבועי. זה יקרה החל מהלילה שבין ראשון לשני ב-4:00 לפנות בוקר, במקביל לשידור בארה"ב, ב-HOT, yes וסלקום שני הפרקים הראשונים יהיו באורך המוכר, 54 ו-58 דקות, בהתאמה. ארבעת האחרונים, לעומתם, כבר ירחיבו את היריעה וינועו בין 78 ל-82 דקות.

הפעם האחרונה ש"משחקי הכס" שזפה את המסך הייתה לפני קרוב לשנתיים, באוגוסט 2017. ההפקה התובענית של העונה האחרונה, כולל חודשים שהוקדשו לצילומי הפרק שיציג את הקרב הגדול ביותר שידע המסך הקטן, דרשה משך זמן ארוך יותר כדי להשלים אותה. אם לא ניצלתם את ההפוגה הארוכה לשם צפייה נוספת מההתחלה, קרוב לוודאי שחלק מהפרטים בסיום העונה הקודמת נשמטו מזיכרונכם. למרבה המזל בשלב הזה של "משחקי הכס", כשכל הדמויות שהיו פזורות ברחבי הממלכות שברא ג'ורג' ר"ר מרטין מתאחדות ומתאגדות במספר מקומות מצומצם (שלא לדבר על כך שרבות מהן כבר אינן), קל יותר לזכור את המוקדים. הנה מה שצריך לדעת.

"משחקי הכס" עונה 7 פרק 7.
בבור הדרקון. "משחקי הכס"

במעלה מלך

אחרי המאורעות מעבר לחומה - שבמסגרתם לכדו ג'ון שלג והאחרים מת מהלך כדי להציג אותו בפני סרסיי, ובתוך כך איבדו את אחד מדרקוניה של דאינריז לחניתו של מלך הלילה - הגיעו המנהיגים אל מפגש הפסגה שאירגן טיריון בבור הדרקון. היו שם מפגשים של דמויות שמעולם לא נכחו באותו מקום, ומרגש מכך - דמויות שהופרדו במשך שנים ועתה התאחדו. כולם היו עדים לאותו מחזה: מתוך ארגז גדול יצא יצור שכולו עצמות ובכל זאת חי. כשכרתו את ידו, היא המשיכה לפעול. כשחצו את גופו לשניים, שניהם פעלו בנפרד. הדבר היחיד שעזר הוא שריפה או שימוש בזכוכית דרקון.

למראה הזה יורון, שמתעתד להינשא לסרסיי כדי לשלוט איתה, קם ממקומו ואמר שהוא חוזר אל איי הברזל, מקום שאליו המתים לא יוכלו להגיע מאחר שאינם יכולים לחצות מים. אלא שמאוחר יותר חשפה סרסיי בפני ג'יימי כי יורון נשלח על ידה לאסוס כדי להביא עמו את פלוגות הזהב, שכירי החרב שאת שירותיהם שכרה באמצעות הלוואת בנק הברזל.

זה היה רק שקר אחד מבין כמה כאלה שטוותה המלכה לנוכח מפגש הפסגה. בקשתם של דאינריז, ג'ון ואנשיהם הייתה הפסקת אש בלחימה על ווסטרוז, שתאפשר להם להילחם בצבא המתים ובמהלכים הלבנים. בתחילה סרסיי הסכימה להיעתר בתנאי שג'ון יכרע בפניה ברך, אולם ג'ון סירב ואמר שאינו יכול לשרת שתי מלכות - הוא כבר כרע ברך בפני דאינריז. על כן סירבה סרסיי להפסקת האש ועזבה את המפגש. מעט אחרי כן הציע טיריון ללכת לשוחח איתה בפרטיות, מה שאכן עשה. זה היה המפגש האישי הראשון שלהם מאז שהרג את אביהם ועזב את מעלה מלך, ועל אף שבמשך שנים ניסתה להביא למות אחיה הקטן, ולמרות נוכחותו של ההר בתצורתו הזומבית החדשה בחדר, סרסיי לא הביאה את עצמה להורות על רציחתו. כאשר נגעה בכרסה, הבין טיריון שאחותו בהיריון (בהערת אגב כדאי לשים לב שהמכשפה שניבאה את עתידה של סרסיי בילדותה, כפי שראינו בסצנת פלאשבק שפתחה את העונה הרביעית, אמרה לה שייוולדו לה שלושה ילדים בלבד, כולם ימותו בטרם עת).

באופן חשוד המשך השיחה בין סרסיי וטיריון לא הוצג בפנינו, אבל אחריו יצאו השניים אל האחרים. סרסיי הודיעה כי לא רק שהשתכנעה להיעתר להפסקת אש, אלא תשלח את צבאה אל הצפון כדי לעזור במלחמה. כאשר מאוחר יותר ג'יימי התכונן לרכוב עם הצבא, חשפה בפניו אחותו/אהובתו ששיקרה ואין לה שום כוונה לשלוח את צבאה. אחרי דין ודברים ביניהם, שבמהלכם איימה גם עליו, אחיה הנוסף, במוות, ג'יימי הנזעם עזב לבדו ורוכב צפונה בעוד פתיתי שלג התחילו לרדת על עיר הבירה.

עוד באותו נושא

סקר המתים הגדול: אילו דמויות של "משחקי הכס" לא ישרדו את העונה האחרונה?

לכתבה המלאה

ווינטרפל

במקרה של מקום משכנה של משפחת סטארק, ראוי להתייחס אל מאורעות העונה כולה. כמובן, סאנסה הספיקה להתאחד עם ג'ון כבר בעונה השישית כשהגיעה אל טירת שחור. היא אף סייעה לו לנצח את רמזי בולטון בקרב הממזרים כאשר נעזרה בפיטר בייליש, השליט העוצר של הבקעה עד שהנער רובין ארין יגדל, והזעיקה את הצבא שלרשותו. לאחר הלחימה, באולם המרכזי בווינטרפל הוכתר ג'ון כמלך בצפון על ידי אצילי האזור, כולל כאלה שסירבו להצטרף למלחמתו ברמזי (משפחות גלובר ומנדרלי), ואגב כך חס על בניהם של אלה שבגדו בו (משפחות קארסטארק ואומבר).

אך האידיליה לא נשמרה אחרי שג'ון הפליג אל דרגונסטון כדי לבקש מדאינריז לחצוב מהמקום זכוכית דרקון. סאנסה נותרה בווינטרפל וקיבלה את פניהם של שני אחים נוספים שחזרו הביתה, בראן ואריה. שניהם - ממש כמוה - היו שונים בתכלית מכפי שהיו כשעזבו לפני שנים. שובם הטריד את בייליש, שניסה לתקוע טריז בין סאנסה לבין אריה, וכאשר הבשורה על כך שג'ון, המלך בצפון, כרע ברך בפני דאינריז, אצבעון הגביר את מאמציו.

אלא שלא עלה בידו. לבראן יש כעת את היכולת לראות את העבר, והוא נחשף אל כל מעלליו של בייליש. הרעלת ג'ון ארין, הניסיון להרוג את בראן כשהחלים אחרי שנפל מהמגדל ולהפליל את טיריון, הבגידה בנד סטארק, רצח ליסה ארין מול עיניה של סאנסה. באותו אולם בווינטרפל, בפני כל ראשי הבתים, היא דנה את בייליש למיתה, ואריה ביצעה את גזר הדין, שיספה את גרונו באמצעות אותו פגיון שעמו המתנקש ניסה להרוג את בראן.

מעט אחרי כן הגיעו לווינטרפל סאם, גילי וסאם התינוק - הוא עזב את הכשרתו כמלומד במצודה עם ספרים שלקח מהמקום בלי רשות, כדי שיסייעו להם במלחמתם נגד המתים. סאם פגש שוב את בראן, אותו ראה לפני שנים בחומה כשהיה בדרכו מעבר לה, והשניים חלקו את המידע שגילו על מקורותיו האמיתיים של ג'ון: שמו האמיתי הוא אייגון טארגאריין. הוא בנם של ליאנה סטארק ושל ראיגר טארגאריין, בנו של המלך המשוגע, ועל כן היורש החוקי של הכס.

באותה עת באונייה שהשיטה אותם אל דרגונסטון, ג'ון ודאינריז, האחיין ודודתו, שכבו בפעם הראשונה בלי שידעו דבר מכל זה. מחוץ לתא עמד טיריון והביט בדלת הסגורה במבט חשוד. האם הוא מקנא בג'ון? האם הוא זומם משהו?

מצפה המזרח

טורמונד ואנשיו איישו את המבצר לבקשת ג'ון, בריק דונדריון נשאר שם אף הוא אחרי המשימה מעבר לחומה. הם הראשונים לראות את צבא המתים מגיע, ואת הנכס החדש והעצום שעומד לרשותם: דרקון קרח. מלך הלילה רכב על ויסריון המת-חי, שירק אש כחולה על החומה וביקע אותה על האנשים שמאיישים אותה, בכללם טורמונד ובריק שנסו על נפשם. לראשונה חצו עשרות אלפים מצבא המתים את גבול החומה השבורה לכיוון דרום.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully