וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוילר: זה מה שקרה בפרק האחרון אי פעם של "משחקי הכס"

20.5.2019 / 8:45

אחר הצהריים יעלה טור הביקורת שלנו על הפרק האחרון של "משחקי הכס", אבל בינתיים, אם אתם סקרנים לדעת מה קרה ולא איכפת לכם מספוילרים, אתם מוזמנים לקרוא את התיאור של מה שהתחולל בפרק. על אחריותכם

טריילר "משחקי הכס" עונה 8 פרק 6, הפרק האחרון/HBO

טור הביקורת שלנו על הפרק האחרון של "משחקי הכס" נמצא כאן.

אם אתם רק סקרנים לדעת מה קרה בפרק ולא איכפת לכם מספוילרים, אתם מוזמנים לקרוא את התיאור של מה שאירע בו. שוב אנחנו מזהירים, ספוילרים מכאן והלאה לפרק האחרון אי פעם של "משחקי הכס", על אחריותכם.

הפרק נפתח עם טיריון המשוטט ברחובות מעלה מלך החרבה. מעט מאחוריו צועדים ג'ון וסר דאבוס. אף שג'ון מציע לספק לו שומרים שיגנו עליו מפני הסכנה הצפויה לו, הוא מבקש ממנו להמשיך לבדו.

ג'ון ודאבוס מגיעים אל פאתי הארמון, שם הבלתי טמאים בהנהגתו של תולע אפור עומדים להוציא להורג את מפקד "פלוגות הזהב" וכמה מחייליו. ג'ון מבקש ממנו לקחת אותם בשבי ולחוס על חייהם, תולע אפור טוען כי הוא מבצע את הוראות המלכה שדרשה להרוג את כל תומכי סרסיי לאניסטר. ג'ון ודאבוס מבינים שיהיה עליהם לדבר עם המלכה, אך בינתיים תולע אפור מבצע את הדין והורג את החיילים השבויים.

טיריון משוטט ברחבי הארמון החרב, חולף על פני חדר המפות מכוסה האבנים והשברים ויורד אל מעמקי הארמון כדי לגלות את סרסיי וג'יימי קבורים מתחת לערימת סלעים. הוא מתאבל על שניהם.

ג'ון עושה את דרכו אל המדרגות לארמון, בעוד אריה מגיעה אל אותו המקום מכיוון אחר של העיר. הבלתי טמאים כבר עומדים במסדר באלפיהם, כשדרוגון ועליו דאינריז נוחתים. דאינריז מברכת את הדותראקים על שעזרו לה לשרוף את בתי האבן וחליפות הברזל של אויביה. היא ממנה את תולע אפור למפקד הצבא ומבטיחה לבלתי טמאים שהמלחמה לא תסתיים עד ש"ישוחררו" כל תושבי שבעת הממלכות, מווינטרפל ועד דורן.

טיריון שצופה בדברים באימה לצידה, צועד לפנים. היא מבחינה בו ואומרת לו שבגד בה כששחרר את ג'יימי מכלאו. טיריון עונה לה שהיא ביצעה טבח בעיר ומשליך את תג ימין המלך אל הקרקע. דאינריז פוקדת לאסור אותו.

משחקי הכס עונה 8 פרק 6, הפרק האחרון. HBO,
רודנית. מתוך הפרק האחרון של "משחקי הכס"/HBO

ג'ון פוגש באריה, שמספרת לו שהגיעה להרוג את סרסיי לפני שדאינריז הקדימה אותה. הוא מבקש ממנה להמתין לו מחוץ לחומות העיר, אך עוד לפני כן היא מנסה לדבר על ליבו. "אתה תמיד תהווה איום בשבילה", היא אומרת בקשר לדאינריז.

ג'ון מוצא את טיריון הכבול שהשלים עם גורלו ומחכה למות. אף שג'ון משוכנע שהמלחמה נגמרה, טיריון מסביר לו שדבריה של דאינריז מעידים על כך שברצונה לשלוט בכל תושבי הממלכה. הוא מתוודה על הטעות בתמיכתו בה, ומונה את האנשים בהם טבחה דאינריז בעבר בטענה שהיו רעים - אצילי מירין, אדוני העבדים, החאלים בני הדותראקי. "בכל מקום שאליו היא הולכת", הוא אומר, "אנשים רעים מתים והיא מתחזקת וכולנו מריעים לה". קו המחשבה הזה, הוא מסביר, יוביל אותה להפנות את האש בסופו של דבר גם אל ג'ון שמסכן את שלטונה בגלל האמת על מוצאו.

"האהבה ממיתה את רגש החובה", חוזר ג'ון על הדברים ששמע מהמלומד אאימון בעבר, כהסבר לתחושותיו כלפי דאינריז. "לפעמים החובה ממיתה את האהבה", משיב לו טיריון ומפציר בו לעשות את הדבר הנכון ולהיפטר מהאיום הגדול ביותר על הממלכה. רגע לפני שג'ון עוזב אותו, טיריון מזכיר לו שאחיותיו לא יסכימו לכרוע ברך בפני דאני, וכי הוא היחיד שיכול לבחור אחרת.

ג'ון עושה את דרכו אל אולם הכתר ופוגש בדרוגון בחצר. הדרקון הענק מתקרב אליו באיום אך מזהה אותו ומאפשר לו לעבור. בתוך אולם הכתר דאינריז רואה את התגשמות חלומותיה בדמות כס הברזל העומד מתחת לכיפת השמיים אחרי שהגג קרס בעקבות המתקפה. כשג'ון נכנס אל החדר הוא מתעמת איתה ושואל אותה מדוע הורתה להרוג חיילים ושרפה ילדים.

דאינריז משיבה שביקשה לעשות שלום עם סרסי, אך היא סירבה והשתמשה בתושבי העיר כמגן. היא טוענת שטיריון בגד בה ואינו ראוי למחילה. היא מספרת לג'ון שהיא מבקשת לבנות עולם טוב כי היא יודעת מהו טוב. "ומה לגבי כל השאר?", שואל אותה ג'ון, "מה עם כל האחרים שחושבים שהם יודעים מה טוב?". תשובה של דאינריז מספקת לו את ההוכחה הטובה מכולם לעתיד לבוא: "אין להם אפשרות בחירה".

דאינריז מבקשת ממנו להצטרף אליה, לשלוט יחד ולשבור את הגלגל. בעודם חבוקים הוא מבטיח לדאינריז שתמיד תהיה מלכתו, תוך כדי שהוא מוציא את חרבו והורג אותה. הוא מתאבל על מותה.

דרוגון שחש בכך מעופף אל החדר ומנסה לעורר את אמו. משהוא לא מצליח הוא פוער את פיו ונראה שהוא עומד לשרוף את ג'ון, אך אז מסיט את כיוון האש ומתיך את כס הברזל. לאחר שסיים, הוא אוחז את גופתה של דאינריז בטפריו ועף אל האופק מעבר לים הצר.

עוד באותו נושא

"משחקי הכס", הפרק האחרון בסדרה: חלום על אביב

לכתבה המלאה
משחקי הכס עונה 8 פרק 6, הפרק האחרון. הלן סלואן, HBO,
כבר לא ימין המלך. מתוך הפרק האחרון של "משחקי הכס"/הלן סלואן, HBO

טיריון מתעורר בכלאו כשהבלתי טמאים מגיעים לקחת אותו. הוא מובל אל חצר בה ישובים כל ראשי הבתים בשבע הממלכות. כשסאנסה דורשת לראות את ג'ון, טוען תולע אפור שהוא אסיר בגלל מעשיו. היא אומרת לו שאלפים מבני הצפון מקיפים את העיר.

סר דאבוס מבקש מהמכובדים שלצדו למצוא פתרון שימנע מלחמה נוספת. הוא מציע לתולע אפור אדמות במישור הנהרות, אך הוא מסרב ותובע צדק. טיריון מתערב וטוען כי רק אם יחליטו כל הנוכחים ביחד על מלך או מלכה, הם יוכלו לקבל צדק.

טיריון מציע את מועמדותו של בראן, בטענה שהסיפור שלו יאחד את תושבי הממלכה. הילד שנפל ממגדל גבוה ושרד, שידע שלא יוכל ללכת אז למד לעוף, שחצה את החומה והפך לעורב בעל שלוש העיניים. מי שמחזיק בכל הידע על עברה של הממלכה. סאנסה אומרת שבראן לא יכול להביא צאצאים, וטיריון מסביר שזו בדיוק הסיבה שבגללה הוא המתאים מכולם לתפקיד. "ילדיו לעולם לא ייסרו אותנו", הוא טוען. המלכים ייבחרו מעתה והלאה על ידי ראשי הבתים.

בראן מסכים לקבל על עצמו את התפקיד. ראשי הבתים מתחילים בהצבעה ובה כולם תומכים במועמדותו, מלבד סאנסה הקובעת כי הצפון יהיה ממלכה עצמאית שאינה כורעת ברך בפני איש. בכך מוכתר בראן למלך שש הממלכות. בראן ממנה את טיריון לימין המלך.

טיריון פוגש את ג'ון בכלאו, ומספר לו על העסקה שנכרתה בין הבלתי טמאים לבראן ומנעה מלחמה. ג'ון יחזור למשמר הלילה, ומתוקף כך לא יחזיק באדמות, לא יישא אישה ולא יביא ילדים לעולם. בעודם נפרדים אומר ג'ון שהוא חושב שלעולם לא יתראו שוב. טיריון משיב שאחרי כמה שנים כימין המלך, הוא בוודאי ירצה להשתין שוב מקצה העולם.

בעוד הבלתי טמאים מפליגים בספינותיהם לאי נאאת (מקום הולדתה של מיסאנדיי), ג'ון פוגש באחיותיו ובבראן ונפרד מהם. הוא אומר לסאנסה שהצפון לא יכול היה לבקש מלכה טובה יותר מבתו של נד. אריה חושפת שלא תשוב לצפון, ובמקום זאת תצא לתור את החלק המערבי לווסטרוז - המקום שבו נגמרות המפות.
בריאן יושבת מול ספר ההיסטוריה של שבע הממלכות ומעלעלת בדפיו עד שהיא מגיעה לעמוד על ג'יימי לאניסטר. היא משלימה את סיפורו של "קוטל המלך" בעצמה בתיעוד הצטרפותו למלחמה לצד בני האדם ומותו בהגנה על מלכתו.

מועצת המלך מתכנסת לראשונה. מלבד טיריון היא מונה את ברון, שכעת רמות גנים שייכת לו וקיבל את כל מה שהובטח לו, את סאם טארלי כמלומד העליון, בריאן מטארת' ודאבוס סיוורת'.

הפרק מסתיים עם ג'ון שמגיע אל טירת שחור, שם הוא פוגש בטורמונד ובפראים. הוא מתאחד מחדש עם אוב והחבורה כולה צועדת יחד אל מעבר לחומה לשטחים הבלתי מסומנים בצפון הרחוק.

seperator

הפרק האחרון של "משחקי הכס" זמין ב-HOT, yes וסלקום tv.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully