וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אברי גלעד: אתה גזען. אתה לא עיתונאי, ועובדות לא מעניינות אותך"

22.6.2019 / 23:27

בהמשך לעימות ביניהם סביב השריפה בנוטרדאם, אברי גלעד תקף את כתבת החוץ של רשת 13 עמנואל אלבז-פלפס בסוף השבוע, וזו לא נשארה חייבת והגיבה לו בחריפות. אברי גלעד הגיב: "הצטערתי שלא כוניתי גם פשיסט, הגידוף המקובל השני לאנשים כמוני"

אברי גלעד. רמי זרנגר
אברי גלעד/רמי זרנגר

שריפת הנוטרדאם ממשיכה להבעיר להבות בעולם התקשורת הישראלי. כזכור, לפני כחודשיים התפתח ויכוח בין אברי גלעד לכתבת החוץ המוערכת של רשת 13, עמנואל אלבז-פלפס, שמוצאה צרפתי. המגיש, שיש לציין כי אינו דובר צרפתית, העלה את הספקולציה כי מקורה של השריפה בטרור אסלאמי וביטל את עמיתתו כשזו ניסתה להפריך את דבריו בהתבסס על העובדות שעלו מן החקירות של הרשויות הרלוונטיות.

בסוף השבוע, ערך גלעד ריאיון מקיף ובו נשאל על הדברים שהטיחה בו בזמנו אלבז-פלפס. "אני רואה בזה תגובה של רובוטי פי.סי", אמר בתגובה. "עמנואל ונדב איל בצד הלא נכון של ההיסטוריה. הם איבדו כל יכולת לחשיבה עצמאית".

אלבז-פלפס לא נשארה חייבת והגיבה על כך הערב (שבת) בעמוד הפייסבוק ובחשבון הטוויטר שלה.
"אברי לא באמת מכיר אותי באופן אישי, מעולם לא שוחחנו מחוץ לאולפן חוץ משיחות נימוס, אבל זה לא הפריע לו לומר עלי עכשיו שאין לי 'יכולת לחשיבה עצמית'. אז הנה, עכשיו אני מגיבה. ברשותך, אברי, אעשה זאת עניינית. נבדוק משהו שאתה פחות מתחבר אליו כנראה: עובדות", כתבה.

בהמשך, אלבז-פלפס הביאה סקירה מפורטת ומלומדת של אותן עובדות, המראה כי בסבירות גבוהה מאוד, הניסיון לקשור בין השריפה לטרור אסלאמי או בכלל לומר כי ישנו גל הצתות של כנסיות צרפתיות בידי מוסלמים, אינו אלא פייק ניוז.

העימות בין גלעד ואלבז-פלפס

אלבז-פלפס התייחסה גם לטענה מפוקפקת אחרת של גלעד, לפיה ישנם סרטונים המראים "שני אנשים הולכים על הגג" של הנוטרדאם. "לא המצאת את הטענה הזאת כמובן, היא זכתה להפצה מיד לאחר השריפה, בחוגים מסוימים, כאלה שבהם פחות אוהבים עובדות", הסבירה כתבת החוץ. "כבר אגלה לך: הראשון הוא לא איש, אלא פסל. השני הוא כבאי שצולם ב-20:48 שעון צרפת, כשעתיים לאחר שנכנסו הכבאים הראשונים לכבות את האש".

בהמשך, אלבז-פלפס התייחסה גם לדבריו של גלעד על כך ש"הצרפתים" הכחישו שני מקרי רצח על רקע אנטישמי, ציטוטים שבהם נראה כי ייתכן ועשה סלט בין הרצח של אילן חלימי ב-2006 ושל שרה חלימי לאחרונה. "בפרשה האחרונה היה כשל ברור של מערכת המשפט שסירבה במשך יותר מעשרה חודשים לקבל את המניע האנטישמי, עד שכן", הבהירה הכתבת. "הכשל, התקוממות המשפחה, ארגונים יהודיים ולא רק לא הושתקו אף לא לרגע. הכל דווח כל הזמן בתקשורת בצרפת. וטוב שכך".

בסיום, התייחסה אלבז-פלפס לציטוט בוטה במיוחד של גלעד -"המוסלמים באו לאירופה כדי להשתלט, לאנוס, ולעשות כל הדברים המחרידים שהם מביאים מארצות מוצאם". באשר לכך, הצהירה: "תרשה לי פה לקבוע קביעה אחת: אתה גזען. זהו משפט של גזען".

עוד באותו נושא

אברי גלעד נגד התקשורת: "הניצחון של ביבי רשום על שמכם"

לכתבה המלאה
עמנואל אלבז פלפס. דני בר אדון,
עמנואל אלבז-פלפס/דני בר אדון

את המונולוג הארוך סיימה אלבז-פלס בדברים הללו: "בראיון אמרת גם 'אני לא עיתונאי'....או! הנה עובדה אחת נכונה. בעיניי (אם יורשה לי להסתכן בחשיבה עצמית) זו העובדה הכי חשובה: אתה לא עיתונאי. לכן מותר לך, כמו כל אחת ואחד, לומר כל דבר שעל לבך, בין אם יש לו או אם אין לו אחיזה במציאות. חשוב שהצופים יידעו זאת. מי שרוצה לדעת מה קרה באירוע כזה או אחר, בחו"ל או בארץ, שיחפש את העובדות בעצמו או יפנה לעיתונאים ועיתונאיות שאוספים מידע, בודקים ומצליבים. אתה, לא האיש הזה. עובדות, כבר הבנו, לא מעניינות אותך".

"אז אם לכנות את דבריי 'תגובה של רובוטי פי.סי' ואותי 'אחת שאבדה את היכולת לחשיבה עצמית' זה בעצם לומר עלי שאני עיתונאית שמאוד קנאית לעובדות - הכול נכון".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בזמן האחרון בה עובדים של רשת 13 יורים בתוך הנגמ"ש. בשבוע שעבר, כזכור, התנהל עימות מתוקשר וחריף בלשון המעטה בין רני רהב וליאור שליין, בסופו מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי שלח לעובדים מכתב והבהיר "המקרה לא מוסיף כבוד לרשת 13 ולא יחזור על עצמו בעתיד".

הפוסט המלא של אלבז-פלפס

(עדכון לשעה 13:30) אברי גלעד פרסם פוסט תגובה, שבו התייחס לטענה כי הוא גזען. "איסלאם אינו גזע. יש מוסלמים סינים מלוכסנים, ומוסלמים שחורים, ומוסלמים מזרח תיכוניים ומוסלמים מונגוליים ועוד ועוד. איסלאם הוא לא גזע ולכן אם אני יוצא נגדו איני גזען, ואם אני רואה במוסלמים על אדמת אירופה חשודים מיידיים במיני אירועים טרוריסטיים נגד מארחיהם וכלפי היהודים שם גם איני גזען. אני פשוט אדם עם עיניים. האמת, גם איני יוצא נגד האיסלאם בכללותו אלא נגד האיסלאם האימפריאליסטי הרצחני, המבקש לכבוש ארצות לא לו ותרבויות שאין להן קשר אליו ולהכריען בדם ואש וזרע וכנסיות שרופות. לא תשמעו ממני מילה רעה על הסופים למשל, ההיפך, אשמח להסתחרר איתם במעגל.

"אי ההכרה בכך שמתנהלת כרגע מלחמת עולם שלישית על אדמת אירופה ושהאירופים מפסידים, מראה לטעמי על חוסר יכולת לקרוא תמונה גדולה תוך התעקשות דקדקנית על פרטים קטנים", הוסיף. "מודה, אני פחות שולט בפרטים, אבל כשאני רואה לאן עיסוק בפרטים מוביל את כוהני הדיבור התקין, אני מצטער פחות ושמח יותר. זה שאתה יודע לראות פיקסלים לא אומר שאתה מבין את העולם. הצטערתי שלא כוניתי גם פשיסט, הגידוף המקובל השני לאנשים כמוני. כשקוראים לי גם גזען וגם פשיסט אני בטוח שאני צודק. רק גזען משאיר אותי תלוי באוויר. טוב, אכנס לטוויטר, בטח אמצא שם פשיסט שיחזק אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully