וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לקראת "ספיידרמן: רחוק מהבית"

1.7.2019 / 0:04

איך הוא מתקשר ל"הנוקמים: סוף המשחק", מה האמת על הדמות שמגלם ג'ייק ג'ילנהול וכמה סצינות יש אחרי הקרדיטים? כל השאלות והתשובות (שאפשר כבר לגלות) לקראת הלהיט החדש של מארוול

יחצ

איפה ממוקם הסרט על ציר הזמן של יקום מארוול?

מאורעות "הנוקמים: סוף המשחק" העלו שאלות רבות לגבי הסרט שיגיע אחריו. העולם שאחרי הנקישה הקטלנית של תאנוס, המבצע המורכב להחזיר מחצית מהאנושות והקורבנות הרבים למען המטרה - כל זה לא דומה בשום אופן לאווירה הקלילה של "ספיידרמן: השיבה הביתה". אז למה לנעול את השלב השלישי ביקום המורחב דווקא עם סרט כזה? כרגיל אצל מארוול, שום דבר אינו מקרי.

"ספיידרמן: רחוק מהבית" מתרחש מיד לאחר מאורעות "הנוקמים: סוף המשחק", ומציב במרכזו את ההתמודדות של מי שחזרו אל העולם, כשהם צעירים בחמש שנים מאוכלוסיית השורדים של הנקישה. נשיא מארוול, קווין פייגי, אישר כי הסרט נועד לאפשר להם למתן מעט את ההיקף האדיר של התוצרים האחרונים, ולהתמקד ברובד האנושי של הגיבורים והסובבים אותם.

אין בכך כדי לומר שהטון של הסרט יהיה מדכא או אפל, אבל מטרתו היא לענות על לא מעט שאלות פתוחות שנותרו בעקבות "סוף המשחק", ובמקביל להעניק לפיטר פרקר הזדמנות לעכל את מותו הטראגי של טוני.

ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
שום דבר לא מקרי. מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

מהי עלילת הסרט?

פיטר וחבריו לתיכון, בראשם מושא אהבתו מישל ג'ונס בגילומה של זנדאיה (שכיכבה בסרט הקודם ומככבת כעת גם ב"אופוריה") יוצאים לטיול לאירופה. המסע תוכנן כדי לאפשר להם להתאוורר מהחוויות הקשות שחוו במולדתם. אולם המציאות צפויה להשיג את הגיבור במהירות, כשניק פיורי יגייס אותו למאבק בגזע חוצנים בשם יסודנים (Elementals) שמאיים להטיל את אימתו על היבשת הישנה. לעזרתו של ספיידי הצעיר נחלץ גיבור מסתורי בשם מיסטריו, אותו מגלם ג'ייק ג'ילנהול.

עוד באותו נושא

למה מי מת? כל מה שרציתם לדעת על העתיד של מארוול

לכתבה המלאה
ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
זנדאיה בכל מקום. מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

מיהו מיסטריו

בגרסת הקומיקס נחשב מיסטריו (או בשמו האמיתי, קוונטין בק) לאחד מאויביו המושבעים והמסוכנים ביותר של איש העכביש. מיסטריו, בעברו פעלולן ומומחה אפקטים מיוחדים בהוליווד, עושה שימוש ביכולות שצבר כדי להפוך לאמן אשליות שמבלבל ומנטרל את יריביו באמצעות שלל פיתוחים ותחבולות. כך, למשל, בגרסת הקומיקס הוא הצליח לנטרל את חוש העכביש של ספיידרמן בגז מיוחד, וכן לנטרל את יכולתו לטוות קורים.

הטריילרים של הסרט מציגים את מיסטריו דווקא כמי שנלחם לצדו של ספיידרמן ביסודנים, עליהם צבר ידע רב. עם זאת, כלל לא בטוח שהוא אכן יהיה סייד-קיק תמים ותו לא. העובדה שמדובר באשף בהעמדת פנים, רק מחזקת את התחושה שהדברים אינם פשוטים כפי שנדמה, ואיש העכביש עשוי למצוא את עצמו נאבק בנבל בלתי צפוי דווקא ברגע שיוריד את המגננות.

ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
מפגש פסגה. מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

מיהם היסודנים?

כפי ששמם מרמז, היסודנים הם חוצנים דמויי אדם, שביכולתם לתעל את ארבעת היסודות הטבעיים למטרותיהם. בהיסטוריית הקומיקס של מארוול קיימת חבורת נבלים שמכונה כך ושלטה לפני אלפי שנים בכדור הארץ, אך הסרט צפוי לבסס אותם על דמויות אחרות בעלילות ספיידרמן.

חוצן המים מבוסס על דמות בשם הידרו-מן, ימאי שבעקבות תאונה בה הושלך מן הסיפון על ידי ספיידרמן, זוכה בכוחות המאפשרים לו להפוך את גופו לנוזלי ולשלוט במים. חוצן האש מבוסס על דמות בשם מולטן מן (Molten Man, או האיש המותך בתרגום חופשי), עובד מעבדה שמבחנה המכילה סגסוגת ממטאור נשפכת עליו, והופכת את עורו לזוהר ולוהט כמו זהב מותך.

חוצן האדמה מבוסס על דמות בשם סנדמן, שאף הופיעה ב"ספיידרמן 3". פלינט מרקו הוא אסיר נמלט שנקלע לאתר ניסוי בחול על-טבעי. כתוצאה מהמפגש עם החומר, הופך גופו לנשק כפי רצונו. הוא מסוגל להיטמע בכל חומר ולהפעיל מניפולציות על האדמה.

חוצן הרוח הוא היחיד שאינו נראה בבירור בטריילרים ולגביו אין בשלב זה כל השוואה לדמות קיימת. אחת התיאוריות היא שמדובר בלא אחר מאשר מיסטריו עצמו.

מלבד יכולותיהם, השאלה החשובה באמת לגבי היסודנים היא מהיכן הם הגיעו. כאן מסתתרת תשובה שעשויה לאפיין את העתיד של יקום מארוול המורחב.

הכירו את מולטן מן

מהיכן הגיעו היסודנים?

שורת דיאלוג תמימה בטריילר השני של ספיידרמן חושפת שמקורותיו של מיסטריו הן מכדור הארץ, רק לא מכדור הארץ שלנו - שמכונה כעת "כדור הארץ 616". המשמעות היא שמאורעות "סוף המשחק" יצרו למעשה חור בין-ממדי, שמאפשר לבני אדם, גזעים ויצורים מעולמות מקבילים ומציאות חלופית להגיע לכדור הארץ. אם מיסטריו הוא אכן הנבל שמסתתר מאחורי היסודנים, ייתכן שהוא זה שסייע להם להגיע לכדור הארץ שלנו.

ההתפתחות הזאת היא למעשה התיאוריה שמלווה כעת את המעריצים של מארוול, בבואם להעריך כיצד ייראה עתיד היקום המורחב. היווצרותן של מציאויות מקבילות שמתרחשות זו לצד זו, תאפשר לקברניטי מארוול אופציות בלתי מוגבלות של סיפורים ודמויות, שחלקן (כמו אקס-מן למשל) לא היו יכולות להשתלב ביקום מארוול כפי שהתנהל עד היום.

ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
יש למה לחכות. מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

האם זאת הפעם האחרונה שנראה את ספיידרמן?

בתוך ההתרגשות הגדולה שחוללה הגעתו של ספיידרמן ליקום המורחב של מארוול, נשכחה העובדה שהזכויות הקולנועיות על דמות איש העכביש עדיין שייכות לאולפני סוני. ב-2015 נחתם הסכם שמאפשר לספיידרמן להצטרף למספר סרטים ביקום מארוול, אך "רחוק מהבית" יהיה האחרון שבהם. חוזים והסכמים חדשים כמובן עשויים להתבצע בהמשך הדרך, בייחוד לאור החשיבות הגדולה שמייחסת מארוול לדמות עכשיו ובעתיד, אך נכון לשלב זה מדובר בפעם האחרונה למשך תקופה ארוכה בה נראה את ספיידי כחלק מהיקום של מארוול.

ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
הפעם האחרונה? מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

האם כדאי לחכות לאחר הכתוביות?

כן, "ספיידרמן: רחוק מהבית" כולל שתי סצנות פוסט-קרדיטים.

מה אורכו של הסרט?

שעתיים ו-15 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully