וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מנצחים: ההופעה של טירז פור פירז שיחזרה את ההצלחה

24.7.2019 / 7:34

רק לפני שנתיים טירז פור פירז היו כאן מול גלי האהבה של הקהל הישראלי, ולא פלא שחזרו, כי גם אתמול (שלישי) בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב הם קיבלו את אותה אהבה, וסיפקו הופעה שנעה רוב הזמן על הסקאלה שבין טוב מאוד למצוין

טירז פור פירז בהופעה בהיכל מנורה מבטחים בישראל. ליאור כתר,
התאהבו בצדק בקהל הישראל. טירז פור פירז בהופעה בישראל/ליאור כתר

ביולי 2017, כש-Tears for Fears הופיעו על במת היכל הספורט ביד אליהו, הם סיפרו כמה שהאנשים בתל אביב יפים, אפילו הבטיחו לבקר פה שוב. ההבטחה הזאת הזכירה שני חברים שנפגשו אחרי המון זמן ולדברי הפרידה אומרים שקרים מאוסים כמו "צריכים לעשות את זה יותר" ו"היה כיף, בוא נשב בהזדמנות לבירה". אחרי הכול, פעם אחת אמורה להספיק.

אבל רולנד אורזבל וקורט סמית' לא שיקרו. הם באמת התאהבו, ובצדק רב, בקהל הישראלי. הם באמת התכוונו לכך שצריך לעשות את זה יותר ואכן, שנתיים וטיפ-טיפה אחרי, עמדו על אותה במה מול אותם מעריצים וחלקו שוב את הלהיטים שחקקו אותם על לוח לבם של כל כך הרבה נערי אייטיז וניינטיז.

טירז פור פירז בהופעה בהיכל מנורה מבטחים בישראל. ליאור כתר,
היו גם ניסיונות מוזרים למתוח את המנעד. רולנד אורזבל, טירז פור פירז בהופעה בישראל/ליאור כתר

לערב הזה לא הייתה פתיחה אופטימית. הפסקת חשמל באולם שהחלה באזור שמונה, כשעה לפני זמן ההופעה המקורי, נטרלה את מערכות המיזוג והפכה את ההיכל לבריכת זיעה ואת הצופים לעצבניים. התקלה תוקנה מהר יחסית והאיחור היה סביר (הם עלו באזור 21:45, ראיתי כבר עיכובים גדולים יותר בלי הפסקות חשמל). אפילו האקוסטיקה, האויב הגדול של האולם הזה בעבר, הייתה סבבה הפעם. בסך הכול היכל מנורה מבטחים, שנוטה להיות קוטל הופעות, עמד במשימה בכבוד למרות הקשיים.

הופעות נוסטלגיות נוטות להיות מאוד צפויות. בניגוד לזמרים עכשוויים שיתנו לך להיטים מהיום ואת אלה של מחר, המחויבות של להקה כמו טירז פור פירז היא פשוט לשחזר את מה שעבד בעבר. ואכן, רולנד וקורט לא שינו יותר מדי. כל מה שהדליק את הקהל ביולי 2017 שלהב אותו גם הפעם. כשהם שאלו מי היה בהופעה הקודמת שלהם פה, רוב הגרונות באולם צעקו. לא היה שום ספק: האנשים שכבר נהנו מהם רצו עוד מאותו דבר גם הפעם.

עוד בוואלה!

סולן טירז פור פירז: "לא מסכים עם מדיניות נתניהו, אבל לא אעניש את הקהל"

לכתבה המלאה
טירז פור פירז בהופעה בהיכל מנורה מבטחים בישראל. ליאור כתר,
המחויבות שלהם היא לשחזר את מה שעובד. טירז פור פירז בהופעה בישראל/ליאור כתר

והם קיבלו. לא תמיד בקטע טוב, כי גימיקים ממצים את עצמם אחרי שימוש אחד. העלייה של הלהקה לבמה לצלילי הקאבר של לורד ל-"Everybody Wants to Rule the World" הייתה מקורית בהופעה שעברה, הפעם היא הייתה צפויה וסתמית. גם הקאבר הבינוני-מינוס ל-"Creep" של רדיוהד היה מיחזור ובעיקר הריץ לי במוח יוזמה להצעת חוק, לפיה אסור יהיה מעתה ועד עולם לאף אחד מלבד תום יורק לבצע את השיר הזה.

יחד עם אלה היו גם כמה רגעים פחות טובים שכללו שירים רדומים וניסיונות מוזרים של רולנד למתוח את המנעד האדיר שלו, אבל חלק הארי של ההופעה נע על הסקאלה שבין טוב מאוד למצוין. קורט נראה ונשמע רענן, בעוד רולנד הפציע עם לוק מפתיע של קאובוי אוסטרלי שבילה יותר מדי זמן מתחת לחור באוזון. הגרונות של שניהם במצב מעולה, הם שרים נקי, מנגנים נקי, נותנים תחושה ששום דבר לא באמת השתנה ב-35 השנים האחרונות. הם פתחו עם "Everybody Wants to Rule the World", דרך "Seeds of Love", המשיכו עם "Pale Shelter" האדיר, "Woman in Chains", "Mad World" ו-"Head Over Heels" וקינחו בהדרן (שוב, כמו בהופעה הקודמת) עם "Shout". בין לבין היו גם כמה שירים שלא הרימו את הצופים, אבל הסך הכול היה נהדר.

טירז פור פירז בהופעה בהיכל מנורה מבטחים בישראל. ליאור כתר,
כל האולם על הרגליים מהרגע הראשון. טירז פור פירז בהופעה בישראל/ליאור כתר

גם הפרש של שנתיים בלבד יכול להקהות את הקול, אבל רולנד וקורט, בסיוע זמרת הליווי הנהדרת קרינה ראונד, שומרים על סאונד צעיר ובועט והקהל מת על זה. זכרו, אלה אותם אנשים שראו את ההופעה הקודמת ונהנו להתענג על הביצועים של הצמד. כל האולם היה על הרגליים מהרגע הראשון, וזה לא מובן מאליו בהופעת ישיבה. לא בכדי הדגישו השניים שוב ושוב כמה הם אוהבים להופיע כאן. "נפלא לחזור לפה, תודה שהזמנתם אותנו", אמרו בכנות. עם סבב הופעות גדול מדי שנה, ניתן רק לנחש שהם לא מרגישים חיבור בעוצמות כאלה במקומות אחרים.

ההופעה הזו הייתה הוכחה לכך שלפעמים אפשר ליהנות מהשידור החוזר לא פחות מהמקורי. אלה שבאו אז יצאו מרוצים גם הפעם, אלה שהחמיצו קיבלו את ההזדמנות לתקן. בשורה התחתונה, מהערב הזה כולם יצאו מנצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully