וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך לשאול את השאלה הקשה: למה בכלל צריך תחזיות מזג אוויר בקיץ הישראלי?

29.7.2019 / 0:00

כן, בהחלט הבנו, אנחנו ממשיכים בקיץ. תודה על זה, חברים. בחורף ובעונות המשוגעות, כשאנחנו באמת זקוקים להם, טוב שהם שם. בקיץ הישראלי העומד, אלו נראות היום כמו הדקות הכי מיותרות בטלוויזיה

תחזית מזג האוויר, מתן יעקב. צילום מסך
מדהים, התחממות. תחזית מזג האוויר/צילום מסך

"אנחנו בתחזית להתחממות למחר. מבחינת עומסי החום - אז מחר הכבדה בעומסי החום" (מתן יעקב, חדשות 12)

בימים כאלה, כשיש בחירות פעמיים בשנה, החדשות נראות ממילא כאילו הן חוזרות על עצמן. פוליטיקה בצד, בקיץ הזה יש דבר אחד קבוע שאפשר לסמוך עליו אפילו יותר מהרגיל - שיהיה כאן חם כמו בגיהנום. לצפות בתחזית מדי ערב זאת חוויה כמעט חסרת ערך בימים אלה: דבר לא משתנה, רק המוח נוזל בין 30 ל-32 מעלות. יש לחות במישור החוף? מי היה מאמין. עומס חום בבקעה? נעבוד על המבט המופתע שלנו. 41 מעלות באילת? סקופ עיתונאי מהדהד.

אפילו הפרסומות יודעות: לפני השקופית של התחזית ששודרה בכאן 11, עלתה חסות של חברת המזגנים טורנדו, כי טיימינג זה הכל בחיים: "והתחזית לשבוע", הבטיחה הפרזנטורית רותם סלע, "סחוניה דל מות. אין". הגרף שהוצג אחר כך בתחזית האמיתית היה מעט שונה, אבל אמר בעצם את אותו הדבר: אין שינוי של ממש. תכל'ס צדקה רותם סלע: כל מילה מיותרת.

תחזית מזג האוויר, דני רופ. צילום מסך
הדקות המיותרות בטלוויזיה? תחזית מזג האוויר/צילום מסך

"אנחנו ממשיכים בקיץ כמובן, במגמה של התחממות לימים הקרובים. מגמת התחממות צפויה לנו גם מחר, ברביעי וחמישי טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה, מזג אוויר יחסית סטטי, עם שינויים מאוד קלים בטמפרטורות" (מתן יעקב, חדשות 12, יום שני)

כן, בהחלט הבנו, אנחנו ממשיכים בקיץ. תודה על זה, חבר. בחורף ובעונות המשוגעות, כשאנחנו באמת זקוקים להם, טוב שהם שם. בקיץ הישראלי העומד, אלו נראות היום כמו הדקות הכי מיותרות בטלוויזיה. מעלה לפה או לשם לא תשנה לנו את הלבוש, לכולם יש אפליקציה בטלפון שמראה להם בדיוק מה מזג האוויר לאורך היום, ובכלל: למה שיהיה למישהו אכפת בתשע בערב מה יהיו הטמפרטורות מחר בבריסל, אם לנתון הזה אין משמעות נוספת (ר' להלן). זה רק רעש לבן של מעלות, שהאמת היא שכולנו יכולים להסתדר גם בלעדיו, ולהסתפק פשוט במשפט: "מחר יהיה חם ומגניב".

"ערב טוב לכם, הטמפרטורות עלו היום. בימים הקרובים אין יותר מדי שינוי" (אילנית אדלר, חדשות 12, יום שלישי)

רגע של רצינות: בימים הקרובים אין יותר מדי שינוי, כמו שאמרה החזאית, אבל בטווח הארוך כולנו מתים, כמו שאמר פעם מישהו אחר. חודש יוני היה החם ביותר שנמדד אי פעם, כך שבעידן ההתחממות הגלובלית, סיקור מהימן והעלאת נושא שינויי האקלים על סדר היום הוא עניין ששייך לחזית המהדורה, ולא לפילרים המשועשעים שבסופה (אני מסתכל עליך, הפרד שהלך לאיבוד והגיע בטעות לטרמינל 1, וחמור מכך: למהדורות החדשות). זה באמת התפקיד החשוב של החזאים, וצריך לקחת אותו יותר ברצינות, בהיקף יותר גבוה ובמיקום יותר מרכזי. טוב עשו לאחרונה במהדורות כשעסקו בשיאי הטמפרטורות הנשברים באירופה, אבל, איך אומרים: זה רק קצה הקרחון.

עוד בוואלה!

נכון. גזענות זה נושא חשוב. אבל נמאס מהצקצקנות של ערוצי הטלוויזיה

לכתבה המלאה
תחזית מזג האוויר, מתן יעקב. צילום מסך, צילום מסך
תגידו אתם, איך אפשר לעמוד בפני החיוך הזה? מתן יעקב, תחזית מזג האוויר/צילום מסך, צילום מסך

"מזג האוויר היום עדיין היה חם מהרגיל לעונה" (אילנית אדלר, חדשות 12, יום רביעי)

נסיים בכל זאת עם רגע אחד של נחת: אם כבר חדשות ישנות, זה כבר מזמן סוד גלוי, אבל החזאי הקבוע של חדשות 12, מתן יעקב, הוא האיש שבכל זאת מצדיק את העובדה שגם מחר יהיה חם ומגניב. גם כשהתחזית נראית משוכפלת, חביבות אמיתית זה דבר שאי אפשר לזייף באמת, בטח לא בחום של 41 מעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • תחזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully