וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הולכים מכאן? השאלות הבוערות לקראת עונה 4 של "דברים מוזרים"

29.7.2019 / 19:45

זהירות, ספוילרים לעונה 3 של "דברים מוזרים": מיהו האיש שמוזכר בסצנת הסיום, האם אילבן איבדה את כוחותיה לנצח ואיזה נבל ישן עשוי להפציע ולשוב בתפקיד מכריע בעונה הבאה. אלה כמה מהחידות הגדולות ביותר שנותרו איתנו אחרי העונה השלישית

טריילר "דברים מוזרים" עונה 3/נטפליקס

מיהו "האמריקאי"?

סצנת הפוסט-קרדיטים של עונה 3 הפכה, כצפוי, לנושא החם ביותר בדיונים באתרים הגדולים ובפורומים של מעריצי "דברים מוזרים". כזכור, רגע לפני שצמד שומרים רוסים בבסיס הסודי בקמצ'טקה, מוציאים אסיר ביש מזל מתאו כדי להאכיל בו את הדמוגורגון, הם מזכירים אסיר אמריקאי שנמצא בתא הסמוך. מטבע הדברים, ההשערה המתבקשת היא שמדובר בהופר - שאמנם נראה כי קיפח את חייו במעבדה מתחת לקניון סטארקורט, אך מותו התרחש מחוץ למצלמה וגופתו מעולם לא הוצגה בפנינו.

רמז נוסף לכך שהופר חי נעוץ בקאבר של פיטר גבריאל ל-"Heroes" של דיוויד בואי, שמתנגן ברקע המכתב שלו לאילבן. אותו שיר בדיוק התנגן במהלך הפרק השלישי של העונה הראשונה, בסצנה בה גופתו של וויל נמצאת במחצבה. ומכיוון שוויל חי ובועט והדאפרים ידועים בחיבתם לניואנסים, קשה להאמין שהבחירה המוזיקלית הזאת היא עניין מקרי.

דברים מוזרים - עונה 3. נטפליקס,
האם הוא "האמריקאי"? "דברים מוזרים" עונה 3/נטפליקס

"אתם בוודאות לא צריכים להניח שום דבר", הגיב מאט דאפר בתשובה ל-Entertainment Weekly על גורלו של הופר. "השורה שהשומר הרוסי אומר נועדה במכוון כדי להצית דיון. אנחנו צריכים שאנשים ישאלו בדיוק את השאלות שהם שואלים עכשיו".

אבל אם לא מדובר בהופר, האמריקאי עשוי להתגלות כלא אחר מד"ר ברנר (מת'יו מודין). המדען הנכלולי שביצע את הניסויים על אילבן בעונה הראשונה והכניס את אמה לתרדמת, אמנם נחשב למת בסופה של העונה הראשונה לאחר מפגש עם הדמוגורגון - אך גם במקרה שלו לא ראינו מעולם הוכחה חד משמעית לכך. יתרה מכך, האחים דאפר בעצמם השתעשעו באפשרות בראיון לאתר IGN ב-2017. "הייתי אומר שאם היינו הורגים את ברנר… אז כצופה של הסדרה - אם זה היה המוות שלו - זה היה מאוד לא מספק עבורי שהמצלמה חותכת בדיוק כשהמפלצת קופצת עליו", הסביר מאט דאפר. "אז כן, יש אפשרות שעוד נראה אותו שוב". גם קאלי, "אחותה" של אילבן, סיפרה לה בעונה השנייה שהיא מאמינה כי ברנר חי.

עוד בוואלה!

הדואט שאינו נגמר: הרגעים הגדולים של "דברים מוזרים 3"

לכתבה המלאה

אם ד"ר ברנר חי, מה הוא עושה ברוסיה?

העונה השלישית לימדה אותנו שהרוסים רואים ב"עבר השני" פוטנציאל חשוב במאבק הגושי בין מזרח למערב. ניסיונותיהם להשיג גישה ליקום המקביל כדי להשתמש ביצורים השוכנים בו למטרותיהם נשאו לבסוף פרי, וכעת עומד לרשותם מי שמכיר אותם טוב יותר מכל אחד אחר. בין אם מדובר בעבודה מרצון או בכפייה תחת שוביו הסובייטים, זו נראית כמו הזדמנות פז עבור ברנר להשתלט מחדש על כוחותיה של אילבן. ואיזה תמריץ גדול יותר יכול להיות לה להגיע עד שם מאשר אביה המאמץ? זו עוד סיבה שהופכת את הסבירות שהופר הוא האסיר להגיונית יותר.

דברים מוזרים - עונה 3. נטפליקס,
הכוחות שלה לא יחזרו? "דברים מוזרים" עונה 3/נטפליקס

האם הכוחות של אילבן אבדו?

לאחר שננשכה על ידי "מצליף המוחות", איבדה אל את יכולותיה העל טבעיות. הכוחות הללו לא שבו אליה גם חודשים לאחר הקרב הגדול בקניון סטארקורט, כפי שסצנת סיום העונה הציגה בפנינו. וכך, לראשונה מאז פגשנו בה, היא נאלצת להתהלך בעולם כאחת האדם.

"לא רצינו סיום שבו אילבן שוב מגיעה בשנייה האחרונה, מושיטה יד ומצילה את היום", אמר רוס דאפר ל-Entertainment Weekly. "בהסתכלות לקראת עונה 4, שאלנו את עצמנו כמה פגיעים אנחנו רוצים שהגיבורים שלנו יהיו כקבוצה. בסופו של דבר, הרשע יצוף ויעלה מחדש. והפעם הם לא יוכלו לסמוך על אילבן. אנחנו חושבים שזה מעלה את רף הפחד משמעותית".

מילי בובי בראון חושבת שהשינוי הזה רק יועיל לאילבן. בריאיון משלה לאותו מגזין טענה ש"אילבן חזקה עם הכוחות שלה ובלעדיהם. אז אני חושבת שזה מסע מסקרן להתחקות אחריו בעתיד".

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
מוות לא אומר מוות. "דברים מוזרים" עונה 3/Jackson Lee Davis/Netflix

איך הרוסים הצליחו להשיג לעצמם דמוגורגון?

לאחר הכישלון בניסוי של קניון סטארקורט, השער בהוקינס נסגר מחדש לפני שהרוסים הצליחו לעשות בו שימוש. מדבריו של אלכסי הבנו שהבחירה בהוקינס כאתר הניסוי נבעה מכך שהשער בה כבר נפתח בעבר, ולכן קל יותר לפתוח אותו מחדש. לראיה, הניסוי הרוסי הכושל שפתח את העונה והוכיח לנו שאינם מסוגלים לעשות את המעבר בעצמם. והנה, כעבור שלושה חודשים, לא רק שהם פרצו אותו - אלא גם הצליחו להשיג לעצמם נשק קטלני במיוחד.

פתרון החידה הזאת יתברר מן הסתם בעונה הרביעית, אבל גם מעליו, כך נדמה, מרחפת רוחו של ד"ר ברנר. בהתחשב בכך שהרוסים שמעולם לא פגשו ביצור העל-טבעי ולמדו מעט מאוד, אם בכלל, על אודותיו, יותר מסביר להניח שדמות בעלת ניסיון מעורבת באחורי הקלעים של המהלך הזה.

דברים מוזרים - עונה 3. נטפליקס,
אוהבים לטייח. "דברים מוזרים" עונה 3/נטפליקס

מה קרה לקאלי (מספר שמונה) וחבורתה, והאם נראה אותם שוב?

יוצרי "דברים מוזרים" כבר התבטאו לקראת העונה השלישית בנוגע לרצונם לשוב ולעסוק באחיה ואחיותיה של אל לניסוי של ד"ר ברנר. רמז לשובה העתידי בעונה הבאה ניתן לראות ביעד שאליו בוחרת ג'ויס לעבור, ביחד עם מייק, ג'ונתן ואילבן. שיקגו היא המקום בו ראינו לאחרונה את קאלי, ושם גם התרחשה הפגישה הראשונה בין האחיות הבוגרות.

מהי תיאוריית צ'רנוביל?

לא מעט תיאוריות מסקרנות לגבי המשך דרכה של "דברים מוזרים" נולדו ב-Reddit עם סיום העונה, למשל כאלו שקושרות בין האזכור של "בחזרה לעתיד" לאפשרות של מסע בזמן בעונה הבאה. תיאוריית צ'רנוביל, שפורסמה על ידי הגולש Gamer_Nation, גורסת כי ישנה המשכיות עונתית בציר הזמן של הסדרה. העונה הראשונה התרחשה בחורף 1983, השנייה בסתיו 1984, השלישית בקיץ 1985, מה שאמור להוביל אותנו לאביב 1986. פיצוץ הכור האטומי בצ'רנוביל התרחש ב-26 באפריל, 1986.

אבל איך קשור האסון הגרעיני באוקראינה לעולם של "דברים מוזרים"? ראשית, הקשר הרוסי מובן וברור, ולאור ההתרחשות בסצנת סיום העונה - סביר מאוד שיימשך גם לתוך העונה הבאה. בנוסף, העניין שמקושר יותר מכל לצ'רנוביל הוא הטיוח וההסתרה שבהם נקט הממשל הרוסי, כדי למנוע מהעולם לגלות את היקף האסון. "דברים מוזרים" עצמה כבר עסקה לא מעט בטיוח ממשלתי, בין אם במותה של בארב, סגירתה של מעבדת הוקינס והפיצוץ של קניון סטארקורט. כולם חלפו באמתלה כזו או אחרת שהסתירה את הסיבה שמאחוריה.

האם האחים דאפר עשויים להשתמש בפיצוץ הכור כסיפור הכיסוי להתרחשויות העל-טבעית של העונה הבאה? הראיות לכאורה מסתדרות, אבל אין כמובן כל אישור רשמי לכך בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully