וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית הכלכלית החדשה של שרון גל פוסחת על מה שחשוב

18.11.2019 / 8:26

"שווה כסף", התוכנית החדשה של שרון גל ברשת 13, מגדירה את עצמה "חברתית-כלכלית", אבל היא אף אחת משתי ההגדרות האלה. במרוץ שלה אחרי אייטמים, בין רושפלד לדיסני, היא מדלגת על מה שחשוב באמת

פרומו "שווה כסף" עם שרון גל/רשת 13

לפני שבוחנים באופן ספציפי את "שווה כסף", התוכנית הכלכלית החדשה של שרון גל ברשת 13, כדאי להביט על התמונה הרחבה: שוב צומצמה נוכחות הנשים על המסך כמגישות מובילות ברצועות הפרה-פריים של רשת. זה התחיל בפרידה מלוסי אהריש, ויצירה של לוח שידורים חדש שכולל שלוש תוכניות בהובלת גברים (יעקב אילון, אמנון לוי ואודי סגל) ונגה ניר נאמן אחת. עם הורדת "ברקוד" עם ניר נאמן והחלפתה בגל, רצף הגברים הושלם בערוץ שרואה בעצמו אלטרנטיבה ליברלית. ללא קשר לליהוק הספציפי, זאת החלטה מאכזבת שמיישרת קו עם מגמות עגומות בחברה הישראלית בתחום של ייצוג נשים במרכז העניינים, ואף מציגה הליכה אחורה.

מעבר לכך, האם "שווה כסף" שווה בכלל את המאמץ? גל עשה לעצמו שם של שדרן לעומתי ובוטה, שמגיע אחרי קדנציה לא מרשימה במשבצת שישי אחר הצהריים עם רני רהב כתחליף צהוב ודל קלוריות לאופירה וברקוביץ'. השאלה שנמצאת על הפרק היא אם זאת בסך הכל במה נוספת לדמות שהוא מתחזק בשנים האחרונות, או שגל חוזר לתוכניות הכלכליות כדי להתמקד בתוכן.

"שווה כסף" עם שרון גל. רשת 13, צילום מסך
לא לגמרי כלכלית, לא לגמרי חברתית. "שווה כסף" עם שרון גל/צילום מסך, רשת 13

התוכנית הראשונה של "שווה כסף" מרמזת על פנייה לכיוון האפשרות השנייה. התוכנית הדי אינטנסיבית הציגה את גל רץ מאייטם לאייטם עם צוות של כתבים (ובעיקר כתבות, בהתייחס לטענה שפתחה את הביקורת) והמון אייטמים, שלחלקם כנראה לא הספיקה התוכנית כלל להגיע. אולי בגלל המרוץ המהיר, אולי בגלל הקונספט של התוכנית, גל היה ממוקד בסדר היום בעוד הדמות שלו נותרה בינתיים בצד.

"שווה כסף" מגדירה את עצמה כתוכנית "חברתית כלכלית", אבל היא לא לגמרי כלכלית, לא לגמרי חברתית, ומתמקדת בעיקר בנושאי צרכנות ומזווית מובהקת של המעמד הבורגני. כמקובל בז'אנר, זאת תוכנית קלילה שניתן לצפות בה גם ללא הבנה בסיסית בכלכלה. רוב הכתבות היו מעניינות ובעלות ערך לצופים, בין אם זה תחקירון בעלי המקצוע שנתן בדקות ספורות מה ש"יצאת צדיק" מורחת על פני שעות, או הכתבה על השירות הבנקאי החדש שגוגל מפתחת. בתוך השמיכה הרחבה של ה"חברתי-כלכלי", הוזמן השף יונתן רושפלד לבשל משאריות בבתים של משפחות. לכאורה מסר חברתי, למעשה תירוץ להוסיף עוד קצת תבלינים פופולריים לתוך המרק של "שווה כסף".

עוד בוואלה!

"לך תזדיין": התגובה של גברי בנאי לשיחה המפתיעה של שרון גל

לכתבה המלאה
"שווה כסף" עם שרון גל. צילום מסך
רצה בין אייטמים. "שווה כסף" עם שרון גל/צילום מסך

אלא שבין אלה בקושי התעכבה התוכנית על נושא חשוב פי כמה - העלייה במחירים במדדים רבים. על אף חשיבותו הרבה של הנושא, במרוץ אחרי האייטם הבא, הוקדש לו ולפרשנים שהובאו לאולפן, זמן קצר ביותר. עם כל הכבוד, זה חשוב יותר משירות הסטרימינג החדש של דיסני שפתח את התוכנית או מכל אייטם אחר שהופיע בה. אם "שווה כסף" רוצה לשרת באמת את הציבור בעידן הכלכלי הנוכחי, היא צריכה להציג לו פחות את מה שהכסף שלנו יכול לעשות - אלא את מה שהוא כבר לא יכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully