וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנות העשרים הסוערות: 15 סדרות חדשות שאנחנו מחכים להן ב-2020

1.1.2020 / 19:30

פיבי וולר-ברידג' חוזרת עם סדרה חדשה ב-HBO, אנשי "המשרד" האמריקאי גרג דניאלס וסטיב קארל חוברים ביחד לקומדיה חדשה של נטפליקס, ניקול קידמן משחקת בסדרה חדשה של יוצרת "שקרים קטנים גדולים", ועוד סדרות חדשות שיגיעו במהלך 2020 ואנחנו כבר לא יכולים לחכות להן

טריילר הסדרה "אווניו 5" של HBO/טריילר הסדרה "אווניו 5" של HBO

עשור חדש בפתח ואיתו שפע של סדרות חדשות ושירותי סטרימינג חדשים שיאכלסו אותם, שירצו להרעיף עלינו עוד ועוד תכנים. כבר בשנים האחרונות לא פשוט למצוא את הרגליים והידיים בתוך השפע הזה, מה שרק ילך וייעשה מסובך יותר. זאת אחת הסיבות לכתבה הזו - לנסות לסמן מראש כמה מהפרויקטים המעניינים, לפחות על הנייר, שצפויים לשזוף את המסך בשנת 2020.

השנה אמורות להגיע עונות חדשות ואולטרה-מסקרנות של כמה סדרות אהובות שנפקדו מהמסך במשך לא מעט זמן, בהן "הומלנד", "סמוך על סול", "ווסטוורלד", "פארגו", "זרה", "פחמן משודרג" ואולי גם "אטלנטה" (צילומי עונות 3 ו-4 ייערכו בצמוד אבל רק החל מהאביב הקרוב). יחד עם זאת, כאן נעסוק בסדרות חדשות בלבד שעולות בארצות הברית ובבריטניה. על חלקן עדיין לא ברור אם יגיעו גם לישראל, אבל הניסיון מלמד שרובן יעשו עלייה. אנחנו כמובן מחכים גם ל"בית הדרקון", סדרת הבת של "משחקי הכס", אבל ספק אם היא תגיע לפני 2021. הנה מה שיש בינתיים.

יו לורי, אווניו 5. HBO,
חזרת ניצחון. יו לורי, "אווניו 5"/HBO

אווניו 5

גוף שידור: HBO
מתי: 19 בינואר (למחרת ב-HOT, yes וסלקום tv)

ארמנדו יאנוצ'י, היוצר הגאון של "Veep", עזב אותה ב-2015 אחרי ארבע עונות ומאז היא נפגמה קשות. עכשיו הוא חוזר אל HBO עם קומדיה חדשה, בחזיתה עומד אחד הכוכבים האורחים של הסדרה הקודמת, יו לורי, ולצדו עוד קומיקאי אדיר מקומדיה של HBO שאך זה הסתיימה - זאק וודס מ"עמק הסיליקון". העלילה מתרחשת ארבעים שנים בעתיד, כשטיולים למערכת השמש הם דבר שבשגרה ומהווים עסק ענק של מיליארדי דולרים. לורי מגלם את הקפטן נעים ההליכות של ה"אווניו 5" - ספינת תענוגות חללית ויוקרתית, ומלבד שני אלה מונה הקאסט גם את ג'וש גאד ("לשבור את הקרח"), אם כי לא בטוח עד כמה זה יתרון.

Star Trek: Picard

גוף שידור: CBS All Access
מתי: 23 בינואר (למחרת באמזון פריים וידאו גם בישראל)

הקפטן הטוב והאהוב ביותר (הוכח מדעית) בתולדות זיכיון "מסע בין כוכבים" חוזר אל חיינו. פטריק סטיוארט שב לנעליו של ז'אן-לוק פיקארד מ"הדור הבא", שבדומה לסדרה עלילתה מתרחשת עשרים שנים אחרי הפעם האחרונה שבה ראינו את דמותו (ליתר דיוק, הפעם האחרונה הייתה בסרט "מסע בין כוכבים 10: נמסיס" מ-2002). מלבדו יגיעו גם דמויות נוספות מ"הדור הבא" ומ"וויאג'ר", בהם דאטה (ברט ספיינר), דיאנה טרוי (מרינה סירטיס), וויליאם רייקר (ג'ונתן פרייקס) ושבע מתשע (ג'רי ריאן). מרכיב נוסף ומאוד מסקרן בכל הסיפור הזה הוא שהשואוראנר של הסדרה, זה שמנהל הכל, הוא לא אחר מהסופר מייקל שייבון ("ההרפתקאות המדהימות של קוואליר וקליי", "ארגון השוטרים היידים").

עוד בוואלה!

מצעד 100 הסדרות של שנות העשרה: 20 הגדולות

לכתבה המלאה

Little Fires Everywhere

גוף שידור: הולו
מתי: 18 במרץ 2020

ספרה של סלסט אינג הפך ללהיט ענק בארצות הברית (ויצא לאור גם בישראל בהוצאת ידיעות ספרים), מה שאומר שעכשיו מגיעה הסדרה המבוססת עליו. בהתאם, היא הובילה למלחמת מחירים בין גופי שידור שונים עד שלבסוף הולו זכתה. קרי וושינגטון ("סקנדל") וריס וויתרספון מככבות בדרמה על שתי משפחות שונות זו מזו - האחת עשירה והשנייה דלת אמצעים - משייקר הייטס, עיר פרברית יוקרתית בפאתי קליבלנד, שמעצם היותה אחת הקהילות המתוכננות הראשונות בהיסטוריה של ארצות הברית, היא סמל לחיי מצוינות וסדר אמריקאיים. קשרים סבוכים ועזים מתחילים להירקם בין המשפחות. אל פקעת הרגשות ההולכת ומסתבכת נכנסים עד מהרה סודות ומחלוקות, ואלה מובילים לזעזועים לא רק בקרב שתי המשפחות, אלא גם בקהילה המקומית.

Boys

גוף שידור: ערוץ 4 הבריטי
מתי: קיץ 2020

שידוך שנועד לקרות: ראסל ט' דיוויס, יוצר הסדרה "השנים" שקרויה במקור "Years & Years", יצר סדרה בכיכובו של אולי אלכסנדר, סולן להקת Years & Years. העלילה נפתחת ב-1981 ועוקבת אחר קורותיהם של שלושה גברים צעירים וחברתם. ככל שנוקפות השנים החיים של הסובבים אותם מתחילים להיות מושפעים ממחלת האיידס.

Run

גוף שידור: HBO
מתי: במהלך 2020 (בצמוד גם ב-HOT, yes וסלקום tv)

ויקי ג'ונס, מחזאית וכותבת שעובדת בצמוד לפיבי וולר-ברידג' כבר שנים, כולל על "פליבג" ו"להרוג את איב", יוצרת לראשונה סדרה משלה שוולר-ברידג' היא אחת ממפיקיה (וגם משחקת בתפקיד משנה). קומדיית מתח בכיכובה של מריט וויבר ("לא ייאמן"), המגלמת אישה בעלת חיים משמימים שמקבלת הודעת טקסט שמזמינה אותה לממש שבועת נעורים עם אהובה מהעבר. כמובן, משם הכל מסתבך. דומנל גליסון ("הארי פוטר ואוצרות המוות") מככב אף הוא.

Space Force

גוף שידור: נטפליקס
מתי: במהלך 2020 (גם בישראל)

בהצלחה למתן את הציפיות לקראת הדבר הזה - קומדיה של נטפליקס המאחדת בין יוצר "המשרד" האמריקאי, גרג דניאלס, לבין כוכב אותה סדרה, סטיב קארל. בהסתמך על דבריו של דונלד טראמפ, שהעלה את הרעיון להקים "כוח חלל" שיהיה הזרוע השישית של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. כמו שמפרט התקציר: על הזרוע החדשה מוטל "להגן על לוויינים מהתקפות" ו"לבצע משימות אחרות הקשורות בחלל". או משהו כזה. זהו סיפורם של הגברים והנשים שצריכים לנסות להבין בעצמם מה הם בעצם צריכים לעשות.

מתוך "המשרד" עונה 8. NBC,
איחוד מרגש. סטיב קארל, "המשרד"/NBC

Hunters

גוף שידור: אמזון פריים וידאו
מתי: במהלך 2020 (גם בישראל)

אל פצ'ינו צד נאצים. מה עוד צריך לדעת מעבר לזה? עלילת המיני-סדרה של אמזון, שג'ורדן פיל נמנה על מפיקיה, מתרחשת ב-1977 בניו יורק ועוקבת אחר קבוצת ציידים שדמותו של פצ'ינו, במבטא יידישאי, היא מנהיגה. הציידים הללו מגלים שמספר בכירים מהמפלגה הנאצית זוממים ליצור רייך רביעי בארצות הברית ויוצאים לעצור אותם. עוד מונה הקאסט את ג'וש רדנור ("איך פגשתי את אמא"), ג'ריקה הינטון ("האנטומיה של גריי") וקרול קיין ("קימי שמידט").

The Falcon and The Winter Soldier

גוף שידור: דיסני פלוס
מתי: במהלך 2020

שירות הסטרימינג של דיסני עוד לא עשה את דרכו לישראל, וכנראה גם לא יעשה השנה, אבל כמו "The Mandalorian" ספק אם נוכל להימלט מהאימפקט של הסדרה הגדולה הבאה שלו. לאחר שהסתיימה הסדרה הקולנועית הראשונה של סרטי "הנוקמים", תגיע אל המסך הקטן-יותר סדרת פעולה שתתמקד בקורותיהם של שני הנוקמים המהונדסים, הפלקון וחייל החורף. בסרטים הקשר בין באקי בארנס לבין סם ווילסון היה קטן והתמצה ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", אך נשיא מארוול קווין פייגי מבטיח כי לא רק שנגלה קשרים נוספים ביניהם, אלא שלסדרה תהיה השפעה משמעותית על התפתחותו של יקום מארוול ביום שאחרי "הנוקמים: סוף המשחק". בסופו, כזכור (ספוילר אם אתם השניים שלא ראו את הסרט ועדיין מתכננים על זה), הפלקון קיבל את המגן של קפטן אמריקה.

Your Honor

גוף שידור: שואוטיים
מתי: במהלך 2020 (בסמוך גם ב-yes)

העיבוד האמריקאי לסדרה הישראלית "כבודו", בכיכובו של בריאן קרנסטון ("שובר שורות"). כמו במקור, קרנסטון יגלם שופט שבנו פגע בתאונה בחבר כנופיית פשע, ונקרע בין הצורך להסגיר אותו לידי החוק לבין הרצון להסתיר את הפשע כדי להציל את חייו של הבן. מאחורי העיבוד עומדים רוברט ומישל קינג, המפיקים והיוצרים של "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב", ועל התסריט אמון היוצר הבריטי המוערך פיטר מופט, שכתב את סדרת "צדק פלילי", עליה מבוססת "ליל האירוע" של HBO.

בלגרביה

גוף שידור: Epix
מתי: במהלך 2020

יוצר "אחוזת דאונטון", ג'וליאן פלוז, סיפק אדולן למעריצי הסדרה בספרו "בלגרביה" (שבעברית יצא לאור בהוצאת ידיעות ספרים) - "סיפור על שקרים וסקנדלים בלונדון של המאה ה-19". עתה הספר מעובד לסדרה של רשת הכבלים האמריקאית Epix ("תפוס את שורטי"). פלוז עצמו כתב את התסריטים, ומככבים בה פיליפ גלניסטר ("חיים על מאדים"), אליס איב ("סקס והעיר הגדולה"), טמסין גריג ("אפיזודס"), טום ווליקינסון ואחרים.

בריאן קרנסטון. Jason Merritt, GettyImages
ייכנס לנעלי יורם חטב. בריאן קרנסטון/GettyImages, Jason Merritt

Quiz

גוף שידור: ITV
מתי: במהלך 2020

דרמה בריטית החוזרת אל סיפור ניסיון ההונאה ב"מי רוצה להיות מיליונר", כאשר צ'ארלס ודיאנה אינגרם רימו את דרכם אל הפרס הגדול. מייקל שין ("הטובות לקרב", "בשורות טובות") מגלם את המנחה כריס טראנט ואילו את בני הזוג הסוררים מגלמים מתיו מקפיידן ("יורשים") ושון קליפורד ("פליבג").

Mythical Quest

גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: במהלך 2020 (גם בישראל)

רוב מקאלני (מק) וצ'רלי דיי (צ'רלי), שניים מחברי שלישיית "פילדלפיה זורחת", פינו זמן לטובת סדרה קומית חדשה עבור שירות הסטרימינג של אפל, שמתרחשת בסטודיו לפיתוח משחקי וידאו. מקאלני גם מככב לצד דני פודי ("קומיוניטי"), דיוויד הורנסבי (קריקט מ"פילדלפיה") ופ' מארי אברהם ("מלון גרנד בודפשט", הומלנד").

מייקל שין בכנס קומיק-קון 2010. Kevin Winter, GettyImages
מי רוצה להיות מיליונר. מייקל שין/GettyImages, Kevin Winter

Pachinko

גוף שידור: אפל טיוי פלוס
מתי: במהלך 2020 (גם בישראל)

דרמה בת שמונה פרקים שלפי הדיווחים היא אחת היקרות ביותר שמפיקה אפל, עם תקציב בסדר גודל של "הכתר" (100 מיליון ליש"ט). מדובר באפוס רחב יריעה המבוסס על הספר באותו שם ועוסק בסיפורם של ארבעה דורות של משפחת מהגרים קוריאנית, שמתחיל בסיפור אהבה אסור ונפרש לאורך שלוש מדינות: יפן, קוריאה וארה"ב, ולפיכך גם יסופר בשלוש שפות. סו יו (העונה הראשונה והמופלאה של "The Terror") כתבה את התסריט ותשמש כשואוראנרית, והסדרה תהיה אחד הבודדות בהיסטוריה שתכיל קאסט שרובו אסייתים-אמריקאים.

Mrs. America

גוף שידור: FX בהולו
מתי: במהלך 2020

דרמה עטורת כוכבות המגוללת את סיפורה האמיתי של פיליס שלאפלי, מי שכונתה אויבת הפמיניזם ובסדרה תגולם על ידי קייט בלאנשט ("שר הטבעות", "יסמין הכחולה"). בשנות השבעים היא הייתה עורכת דין שמרנית שעסקה בענייני חקיקה ועמדה בחוד החנית של ההתנגדות לארגוני שיוויון הזכויות והפמיניסטיות. מלבד בלאנשט מונה הקאסט גם את רוז ביירן (כגלוריה סטיינהם), אוזו אדובה, טרייסי אולמן, ארי גריינור, מלאני לנסקי, ג'יימס מרסדן, מרגו מרטינדייל, שרה פולסון, ג'ון סלאטרי, ג'ין טריפלהורן ואליזבת בנקס.

קייט בלאנשט בסדרה "גברת אמריקה" (Mrs. America). FX,
אויבת הפמיניזם. קייט בלאנשט מתוך "גברת אמריקה"/FX

Nine Perfect Strangers

גוף שידור: הולו
מתי: סוף 2020

הולו נשארת בעסקי "כוכבות 'שקרים קטנים גדולים' שמשתתפות בסדרות המבוססות על ספרים" - במקרה הזה מדובר בניקול קידמן, והפעם בסדרה המבוססת על ספר אחר של אותה ליאן מוריארטי שגם עומדת מאחורי "שקרים". קידמן מגלמת את המנהלת של אתר הבראה שמשתדלת לעזור לבאים להחלים ולהשתפר, ספציפית התשעה שבשם הספר/הסדרה, אלא שמה שעומד להגיע יקשה עליהם לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully