וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עונה היפראקטיבית, גמר "הכוכב הבא" היה משעמם ורצוף ביצועים רעים

5.2.2020 / 8:25

ערב הגמר של "הכוכב הבא" התגלה כמופע מנומנם ומשעמם, ערב שבוצע כמעט על אוטומט. גם מוזיקלית זה היה גמר די רע, מלבד ביצוע הגמר היפה של עדן אלנה. "הכוכב הבא" נכנסת לעונתה ה-8 כשממתק האירוויזיון נוטש אותה - והתכנית תצטרך לחשוב איך לא לצאת לכולנו מכל החורים

עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", פברואר 2020/קשת 12

(בסרטון: רגע הזכייה של עדן אלנה)

1. סוף פרק האירוויזיון של הכוכב הבא (קשת 12) מסמן גם את סופה של עונה שבה נרשם יחס ממש הפוך בין איכותם של המתחרים לבין שפע הרעשים, הקשקושים, פטפוטי ההבל ומשחקי הסרק של ההפקה, השופטים ובעיקר של צמד המנחים הבלתי נלאה אסי עזר ורותם סלע, עד לא מזמן מרעננים רשמיים של הפריים טיים הישראלי שהגזימו את עצמם לדעת ערב אחר ערב לאורכה של העונה השביעית.

בהתחשב בעובדה הזאת, להוציא כמה אפיזודות ביזאריות באמת - כמו למשל הופעתו של עזר כשוטר צבאי לצד המגויסת הטרייה נועה קילר, הופעה שנדמתה כפרודיה יותר מופרעת על המציאות הישראלית ממה שניתן בכלל לדמיין - דווקא ערב הגמר של התכנית התגלה כמופע סטנדרטי בואכה משעמם. ערב שבוצע כמעט על אוטומט, ואולי מוטב לומר: עם פלייבק (אני מניח שכולנו צריכים להעריך את האיפוק והבגרות של ההפקה לאחר שהצליחה לעצור את עצמה מלהביא את שפיטה לעוד מתיחה/מופע מביך). כמו חוסר הפרופורציה של המחמאות מחבורת השופטים, המשדר נכשל בלמצוא איזון בריא, ומההיפראקטיביות שכל כך אפיינה את התכנית לאורכה, הגיע גמר מנומנם.

הכוכב הבא. קשת 12, צילום מסך
פעם היו מרעננים רשמיים. אסי ורותם/צילום מסך, קשת 12

2. גם מוזיקלית זה היה גמר די רע, ובזה נכללות הופעות המתמודדים, השופטים והאורחים כולם. רביעיית אפרוחי הגמר היא אכן איכותית, גם אם לבד מהזוכה, שאליה עוד נגיע, אף אחד מהם לא הבריק במיוחד לאורך הערב. היופי היה שמדובר בחבורה מגוונת מבחינת הסגנון, מהפופ המלהיב של אלה-לי להב לבלדות הקודרות של גאיה שאקי. יחד עם זאת, כדאי לצנן את ההתלהבות: בניגוד להשתפכויות השופטים, מוקדם מאוד להצהיר שלכולם מחכה מקום בתעשיית המוזיקה הישראלית. איש לא זוכר רבים מהפיינליסטים של התכנית, ואפילו לקובי מרימי לא נמצא מקום במשדר הגמר. אפילו הזוכה עדן אלנה לא לגמרי מצאה את דרכה אחרי הזכייה באקס פקטור, בתקווה שהזכייה הפעם תוכיח שלא ניתן להתעלם ממנה.

אלנה, זמרת נהדרת שביצוע הגמר שלה ל"halo" של ביונסה היה הטוב ביותר בגמר בפער ניכר, היא בחירה מוצלחת לאירוויזיון: יש לה קול נפלא, כריזמה כובשת ואיכויות סול שלא נפוצות בישראל. אם גלי עטרי, דנה אינטרנשיונל ונטע ברזילי לימדו אותנו משהו, זה שאת האירוויזיון אנחנו מנצחים עם נשים מוכשרות ויוצאות דופן. עם שיר טוב, היא יכולה להגיע רחוק מאוד בתחרות.

בשולי הדברים, אלנה אמרה כמה מיוחד בעיניה להיות הישראלית האתיופית הראשונה לייצג את ישראל. הזכייה שלה מגיעה בשנה סוערת עבור בני הקהילה, שכללה בין היתר את הירי בסלמון טקה וההפגנות שבאו לאחר מכן. גם במקרה זה, כמו במקרה הזכייה של לינא מחול לפני כמה שנים בתכנית אחרת, הריאליטי הישראלי מספר לפעמים סיפור יפה יותר על הישראלים מאשר המציאות.

עוד בוואלה!

עדן אלנה זכתה ב"כוכב הבא" - והיא תייצג את ישראל באירוויזיון 2020

לכתבה המלאה
הכוכב הבא עדן אלנה. קשת 12, צילום מסך
נפלאה. עדן אלנה/צילום מסך, קשת 12

3. עד לפני כמה שנים הכוכב הבא הייתה פורמט אבוד ומיושן שלא ידעה מה היא רוצה לתת לצופים. היא התנפחה לכדי המפלצת-שהיא כשקיבלה לידיה את ממתק האירוויזיון, ויחד איתו את ההבנה שהתחרות יכולה להיות הרבה יותר מזמרים שנאבקים זה בזה, ועם הומור וקצת גלאם זאת יכולה להיות התכנית הכי שמחה בטלוויזיה.

לעונתה השמינית תיכנס הכוכב הבא כששני האלמנטים הללו מיצו את עצמם: קדם האירוויזיון יעבור לתאגיד השידור, ורכבת ההרים של טדי הפקות הגיעה לקצה גבול הסבלנות מבחינת גימיקים. כדי שלא לצאת לכולנו מכל החורים, בתכנית יצטרכו לעשות חושבים איך נותנים לצופים הרבה יותר מאשר פריכית מזהב.

הכוכב הבא. צילום מסך
איך ממשיכים מכאן? שירי מימון/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully