וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוזיקה הייתה המפלט שלי מהקשיים": ריאיון עם עדן אלנה, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון"

5.2.2020 / 11:02

קשיי יוצאי אתיופיה ("אמא לא נתנה לי לראות את הקושי"), החזרה בשאלה ("עד היום אני שרה 'איכה' לאלוהים"), החשש מקטילות כמו שספג קובי מרימי ("תמיד אנשים יגידו דברים") והאמנות ששימשה כמפלט בחייה. ריאיון עם עדן אלנה, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון"

עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", פברואר 2020/קשת 12

"לא יודעת איך קרה המחדל הזה, שמישהי לא תימניה תייצג את ישראל באירוויזיון", צוחקת עדן אלנה, הזוכה הטריה של "הכוכב האחרון לאירוויזיון", "טוב, כנראה שהגיע לי". אלנה רשמה כמה שיאים: הזוכה הראשונה של "הכוכב הבא" שמשפחתה יוצאת העדה האתיופית, וגם האמנית הראשונה שזכתה בשתי תכניות ריאליטי ישראליות - הרי "אקס פקטור" היו הראשונים לזהות. בשיחה איתה בבוקר שלאחר הזכייה מספרת אלנה על הקושי של יוצאי אתיופיה ("לאמא היה קשה אבל היא לא נתנה לי לראות"), על החזרה בשאלה ("עד היום אני שרה 'איכה' לאלוהים") על החשש מקטילות כמו שספג קובי מרימי ("גם אם השיר יהיה טוב תמיד אנשים יגידו דברים") ועל המוזיקה והריקוד שתמיד שימשו כמפלט בחייה.

אומרים שזו הייתה עונה מאוד מוצלחת של "הכוכב הבא" והיו מתחרים מאוד חזקים. למה דווקא את זכית?

"כנראה שהקהל אהב אותי, והייתי טובה, וקרעתי את עצמי. עבדתי על כל שיר מלא. אני באתי לנצח".

דעה רווחת ברשתות ובביקורות על הגמר הייתה שההופעות של מתחרייך, הצעירים ממך, בשידור החי הראשון היו הרבה פחות טובות מההופעות בתכניות המוקלטות מראש. נראה היה שהם לא עמדו בלחץ. לעומתם, ההופעה שלך הייתה מדוייקת ומקצועית יותר. הניסיון שלך שיחק לטובתך?

"לא יודעת, אני שמעתי את הביצועים שלהם ואני חייבת לומר שהביצועים של כולם היו מעולים. הם נתנו פייט מטורף. האם היה להם קושי? אני לא יכולה לדבר בשמם. נכון שיש לי את הניסיון שלי ממגמת המוזיקה ומ'אקס פקטור'".

עדן אלנה הכוכב הבא. אורטל דהן,
"אמא לא נתנה לי לראות את הקשיים שעברה". עדן אלנה/אורטל דהן

מרחף סימן שאלה האם "הכוכב הבא" תשמור על הצלחתה לאחר שפרס ייצוג ישראל באירוויזיון יילקח ממנה, גם בגלל שמתמודדים מסוימים עשויים לבחור לא ללכת לתחרות שלא זוכים בה בהופעה באירוויזיון. אחרי אקס פקטור, את היית עושה ריאליטי נוסף לולא הפרס הזה?

"לא, לא. לא הלכתי ל'הכוכב הבא' כי זאת תכנית ריאליטי, באתי כי זה אירוויזיון, אחד הדברים הכי גדולים שיש היום, אחת הבמות הכי גדולות שיש היום בעולם. עוד תחנה בדרך של הקריירה שלי שהייתי חייבת לעבור, חייבת".

הפיינליסטית שהפסידה לך, גאיה שאקי, סיפרה בריאיון לוואלה! תרבות שהיא לא צפתה מעולם באירוויזיון. ומבחינתך, האירוויזיון היה חלום שהתגשם?

"האירוויזיון היה חלום, אבל הבנתי שזה חלום אחרי העונה של קובי מרימי. אמרתי לעצמי, אני חייבת, אני חייבת לבוא לזה".

אם הזכרת את מרימי. הוא ספג ביקורות שליליות רבות, לפעמים ממש ברוע. האם את חוששת לספוג תגובות קטלניות כמוהו ושיגידו שאיכזבת את המדינה?

"יש את החשש הזה אבל אני סומכת על עצמי ואני סומכת על האנשים שמלווים אותי, שלא משנה מה יהיה - יהיה טוב. הרי גם אם יהיה שיר טוב וגם אם יהיה שיר לא טוב, אנשים תמיד יגידו דברים, טוקבקים תמיד יהיו. צריך ללמוד לשים את זה בצד. קובי עמד בזה מצוין. הוא היה חדור מטרה, ואני לוקחת את זה ממנו. יצא לי לפגוש אותו והוא פשוט בנאדם קסם, קסם. כל הכבוד לו, באמת. אני חושבת שמרימי היה מטורף".

עוד בוואלה!

אחרי עונה היפראקטיבית, גמר "הכוכב הבא" היה משעמם ורצוף ביצועים רעים

לכתבה המלאה
עדן אלנה הכוכב הבא. אורטל דהן,
חוששת לספוג קטילות כמו קובי מרימי. עדן אלנה/אורטל דהן

נטע ברזילי אמרה אמש, בגמר "הכוכב הבא": "לפעמים ההחלטה לנסוע לאירוויזיון יכולה גם להרוס".

"אוקיי. אני לא מכניסה את זה לראש שלי, כי ברגע שאת מכניסה את זה לראש - את נותנת לזה את האופציה לקרות. מחשבה יוצרת מציאות. לא משנה מה יהיה, מבחינתי הכל חיובי".

באיזה רגע בעונה הזאת של "הכוכב הבא" חווית הצפה רגשית או משבר?

"אחרי שביצעתי את 'היי שקטה'. זה היה הרגע הכי קשה בגלל התגובות וכל האדומים מהשופטים. היה נורא קשה לקבל את זה פתאום בבום. זה היה מאני טיים, לעלות לגמר. הייתי צריכה להיות הכי על זה, והרגשתי שלא הצלחתי, די איכזבתי את עצמי. אבל בשיר הבא כבר נתתי בראש, צלחתי את זה והגעתי לגמר".

פרס ייצוג ישראל באירוויזיון עוזב עכשיו את "הכוכב הבא". ועל רקע העובדה ש"אקס פקטור" היו הראשונים לזהות אותך, וקיים חשש שהתכנית לא תשאר ברשת, אולי המסקנה היא שהתאגיד יקנה את "אקס פקטור"?

"שיעשו שת"פ!"

עדן אלנה הכוכב הבא. אורטל דהן,
"באתי כדי לנצח". עדן אלנה/אורטל דהן

סיפרת בעבר על ילדות לא קלה - ההורים התגרשו כשהיית בת שנתיים בגירושים לא טובים, כהגדרתך, הקשר עם אבא לא נשמר, היית בת יחידה לאם יחידנית. איך התבטאו הקשיים בילדות ועד כמה האמנות שימשה לך כמפלט?

"האמת שמוזיקה וריקוד תמיד היו מקום מפלט שלי. יש הרבה סיטואציות בחיים שלי שאני מרגישה רע, ותמיד יש בהן שיר מאוד ספציפי שמלווה אותי. הייתי נורא קטנה בגירושים. היה לי קשה אבל לא באמת ידעתי מה זה. אמא שלי הייתה איתי יד ביד, ודודה שלי הייתה כמו אבא בשבילי, והייתה את אחותי".

רבים מיוצאי אתיופיה עברו התמודדויות לא קלות בארץ. אמך גם חוותה את זה?

"כן, לאמא היה קשה, אבל היא תמיד מצאה דרך להסתכל על הדברים באופן חיובי, היא תמיד צחקה על דברים ותמיד חייכה. אמא אף פעם לא נתנה לי לראות שקשה, אף פעם".

הכוכב הבא עדן אלנה. קשת 12, צילום מסך
"לא יודעת איך קרה המחדל הזה, שמישהי לא תימניה תייצג את ישראל באירוויזיון". עדן אלנה/צילום מסך, קשת 12

באיזה רגע שאבת כוח רב ועידוד מיוחד משיר מסוים?

"כשחזרתי בערך בשאלה היה שיר שליווה אותי, 'איכה' של שולי רנד, שעד היום איתי. אני זוכרת שהייתי שרה אותו לאלוהים עם עצמי, ככה הייתי מתפללת אליו, ועד היום אני עושה את זה".

מה התובנה הכי משמעותית שלך מההשתתפות שלך ב"הכוכב הבא"?

"תמיד להישאר חיובית, לא משנה כמה הכל נראה שחור".

ואיפה תהיי בעוד עשר שנים?

"עושה מוזיקה שאני אוהבת, ומצליחה איתה, בעזרת השם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully