וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה זה קורה: כל מה שצריך לדעת לקראת האוסקר

9.2.2020 / 0:00

הלילה, בין ראשון לשני, ייערך טקס האוסקר ה-92. באיזה שעה זה קורה, איפה אפשר לצפות בו, מה צפויים להיות האירועים המרכזיים והמרגשים, למה כדאי לשים לב ומהן הנקודות המקומיות? כל מה שצריך לדעת לקראת הערב הנוצץ

יונייטד קינג

אחרי עונת פרסים מלאת תהפוכות, זה סוף כל סוף קורה: היום, בלילה שבין ראשון לשני שעון ישראל, יתקיים בלוס אנג'לס טקס האוסקר ה-92. כמו בשנה שעברה, גם הפעם לא יהיה מנחה, אלא מגישים ומגישות מתחלפים שיחלקו את הפרסים השונים. בין אלה, בולטת מנקודת מבט מקומית גל גדות, שתעשה זאת בפעם השנייה בקריירה שלה. בפעם הקודמת היא הגישה פרס בקטגוריית האיפור ועיצוב השיער, והפעם צפויה לעשות זאת בקטגוריה יוקרתית יותר.

חוץ מגדות, הנה עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם בטקס:

- קוונטין טרנטינו עשוי לעלות על הבמה לקבל את הפרס באחת מן הקטגוריות הבאות, בשתיים מהן או בשלושתן: הסרט, הבימוי או התסריט המקורי. במקרה שיעשה זאת, סביר להניח שכמו בגלובוס הזהב, שוב נשמע אותו מפטפט בעברית. מצד אחר, בהחלט ייתכן שייצא מהערב בידיים ריקות לחלוטין, והפעם כבר לא נשמע אותו מכריז "תודה, גברת".

- "1917" עשוי לזכות בשישה-שבעה אוסקרים, כולל בקטגוריית הסרט, ובכך להפוך לאחד הסרטים שזכו בהכי הרבה פסלונים בעשר השנים האחרונות. היחידים שקטפו כמות כה מסיבית של פסלונים בתקופה הזו היו "כוח משיכה" (שבעה) ו"מקס הזועם: כביש הזעם" (שישה), ואף אחד מהם לא זכה בפרס לסרט הטוב ביותר, כך שההישג של "1917" יכול להיות גדול יותר.

- לעומת זאת, "פרזיטים" עשוי להפתיע אותו בקטגוריית הסרט ולהפוך לסרט הראשון שזוכה בקטגוריה הזו אף שאינו דובר אנגלית ("הארטיסט" היה צרפתי, אבל כזכור היה גם אילם ולא דיבר בשום שפה).

גל גדות. GettyImages
מגישה, השאלה למי. גל גדות (צילום: אימג'בנק)/GettyImages

-שלושה מן הזוכים והזוכות בקטגוריות המשחק יעשו זאת לראשונה, מה שיהיה מרגש מבחינת הקהל מן הסתם גם מבחינתם. מדובר בחואקין פיניקס ובראד פיט (שחקן ראשי ושחקן משנה) ולורה דרן (שחקנית משנה). רנה זלווגר, הפייבוריטית בקטגוריית השחקנית הראשית, אמנם כבר זכתה באוסקר, אבל זה היה בקטגוריית שחקנית המשנה, אז גם מבחינתה מדובר יהיה בתקדים.

-בגזרה המוזיקלית, נוכל לצפות להופעה של בילי אייליש, לא ברור עדיין באיזה פורמט, וגם של אלטון ג'ון, שיבצע את"I'm Gonna Love Me Again" , הפייבוריט לזכייה בקטגוריית השיר המקורי, שכזכור נכתב לביוגרפיה הקולנועית שלו, "רוקטמן".

- סגמנט ה"לזכרם", המוקיר אושיות שהלכו לעולמן בשנה האחרונה, יהיה למרבה הצער עמוס, כולל בשני שמות שהצטרפו לשמים ממש לאחרונה - קובי בריאנט וקירק דאגלס

- ומה הסיכוי שהזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר יפיל את הפסלון על הבמה? סוכנויות ההימורים מציעות יחס אטרקטיבי של 1 ל-10, אז לכו על זה.

עוד בוואלה!

התחזית המלאה לאוסקר: כל ההימורים שלנו

לכתבה המלאה
פרזיטים. פסטיבל קאן,
האם ידהים? מתוך "פרזיטים" (צילום: יח"צ)/פסטיבל קאן

ואיפה ומתי רואים את הטקס?

הטקס ישודר בלעדית ב-yes1 וב-STINGTV, בלילה שבין ראשון לשני הקרוב. ב-1:30 יתחיל הסיקור של השטיח האדום וב-3:00 הטקס עצמו. יום לאחר מכן, בשני ה-10.2, הוא יהיה זמין ב-VOD yes ו-STINGTV, והגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר ב-yes1 וב-STINGTV בשלישי ה-11/2 בשעה 21:30.

1917. יונייטד קינג,
יילך עד הסוף? מתוך "1917" (צילום: יח"צ)/יונייטד קינג

רשימת המועמדויות המלאה

הסרט הטוב ביותר: "היו זמנים בהוליווד", "1917", "האירי", "פרזיטים", "ג'וקר", "סיפור נישואים", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "פורד נגד פרארי"

הבמאי הטוב ביותר: סם מנדס ("1917"), מרטין סקורסזה ("האירי"), קוונטין טרנטינו ("היו זמנים בהוליווד"), בונג ג'ון-הו ("פרזיטים"), טוד פיליפס ("ג'וקר")

השחקן הראשי הטוב ביותר: ליאונרדו דיקפריו ("היו זמנים בהוליווד"), חואקין פיניקס ("ג'וקר"), אדם דרייבר ("סיפור נישואים"), ג'ונתן פרייס ("האפיפיורים"), אנתוניו בנדרס ("כאב ותהילה")

השחקנית הראשית הטובה ביותר: רנה זלווגר ("ג'ודי - מעבר לקשת"), סקרלט ג'והנסון ("סיפור נישואים"), שרליז ת'רון ("פצצה"), סירשה רונאן ("נשים קטנות"), סינתיה אריבו ("הרייט")

שחקן המשנה הטוב ביותר: בראד פיט ("היו זמנים בהוליווד"), ג'ו פשי ("האירי"), אל פצ'ינו ("האירי"), טום הנקס ("יום יפה בשכונה"), אנתוני הופקינס ("האפיפיורים")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: לורה דרן ("סיפור נישואים"), מרגו רובי ("פצצה"), פלורנס פיו ("נשים קטנות"), קתי בייטס ("ריצ'רד ג'ול"), סקרלט ג'והנסון ("ג'וגו ראביט")

התסריט המקורי הטוב ביותר: "היו זמנים בהוליווד", "סיפור נישואים", "פרזיטים", "1917", "רצח כתוב היטב"

התסריט המעובד הטוב ביותר: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "ג'וקר", "האפיפיורים"

הצילום הטוב ביותר: "1917", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "האירי", "המגדלור"

העריכה הטובה ביותר: "פורד נגד פרארי", "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "ג'וקר", "פרזיטים"

עיצוב ההפקה הטוב ביותר: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "1917", "היו זמנים בהוליווד", "פרזיטים"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "האירי", "ג'וגו ראביט", "ג'וקר", "נשים קטנות", "היו זמנים בהוליווד"

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: "פצצה", "ג'וקר", "ג'ודי - מעבר לקשת", "מליפיסנט: אדונית הרשע", "1917"

האפקטים הטובים ביותר: "הנוקמים: סוף המשחק", "האירי", "מלך האריות", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

עריכת הסאונד הטובה ביותר: "1917", "פורד נגד פרארי", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקיווקר"

מיקס הסאונד הטוב ביותר: "1917", "ג'וקר", "אד אסטרה", "פורד נגד פרארי", "היו זמנים בהוליווד"

סרט הדוקו הארוך: "ארץ הדבש", "מפעל אמריקאי", "למען סאמה", "המערה", "קצה הדמוקרטיה"

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: "פרזיטים" (דרום קוריאה), "עלובי החיים" (צרפת), "כאב ותהילה" (ספרד), "קורפוס קריסטי" (פולין"), "ארץ הדבש" (צפון מקדוניה)

סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר: "צעצוע של סיפור 4", "מיסטר לינק", "היד האבודה", "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר", "קלאוס"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "ג'וקר", "נשים קטנות", "סיפור נישואים", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: "אחווה", "החלון של השכנים", "מועדון הכדורגל של נפטה", "סריה", "אחות"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "בת", "קיטבול", "אחות", "Hair Love", "Memorable"

סרט הדוקו הקצר הטוב ביותר:

"In the Absence"
"Learning to Skateboard in a Warzone"
"Life Overtakes Me"
"St. Louis Superman"
"Walk Run Cha-Cha"

השיר המקורי הטוב ביותר:

"I Can't Let You Throw Yourself Away"
"צעצוע של סיפור 4"
-------
"I'm Gonna Love Me Again"
"רוקטמן"
-----
"I'm Standing With You"
"Breakthrough"
----------
"Into the Unknown 2"
"לשבור את הקרח 2"
-----
"Stand Up"
"הארייט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully