וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עפרה חזה הייתה כועסת": מנהלה לשעבר מאיים בתביעה נגד הליכוד

17.2.2020 / 15:42

פרסום ראשון: בצלאל אלוני, מנהלה של עפרה חזה ז"ל, שלח לליכוד מכתב התראה לפני תביעה בטענה ל"הפרת זכויות בוטה" בשימוש בשירו "תפילה" בכנס הליכוד ללא הסכמתו, תוך החלפת חלק מהמילים. "החליפו את האלוהים בביבי. זו חוצפה. עפרה הייתה כועסת על זה. אדרוש פיצוי גדול"

ילדה שרה לראש הממשלה בנימין נתניהו את השיר "תפילה" שביצעה עפרה חזה, תוך שינוי מילות אחד הבתים, מתוך כנס בחירות של הליכוד בלוד ב-11 בפברואר 2020/מתוך עמוד הפייסבוק של רה"מ בנימין נתניהו

"עפרה חזה הייתה כועסת על זה לדעתי", אומר לוואלה! תרבות בזעם בצלאל אלוני, שבמשך כ-30 שנה הפיק וניהל את אגדת המוזיקה עפרה חזה ז"ל וכתב לה להיטים. הסיבה לכעסו היא טענתו ל"הפרת בוטה של זכויות יוצרים וזכויות מוסריות" בשימוש הבעייתי שעשתה מפלגת הליכוד בקלאסיקה ששרה חזה, "תפילה", שאלוני כתב והנרי ברטר הלחין, בכנס בחירות שהתקיים ביום שלישי בלוד. לבמה הועלתה ילדה תושבת העיר ששרה את "תפילה", תוך שינוי אחד מהבתים. את מקומו של אלוהים בשיר המקורי החליפו אנשי הליכוד בדמותו של נתניהו. לוואלה! תרבות נודע כי אלוני שלח אתמול (ראשון) באמצעות אקו"ם מכתב התראה לפני תביעה ליועץ המשפטי של הליכוד ולמנהל מרכז ההסברה של המפלגה, בו הוא טוען להפרת זכויות יוצרים ולהפרת זכויות מוסריות בשימוש בשיר ללא הסכמתו, בניגוד לרצונו ולמורת רוחו. אלוני דורש לחדול מפרסום השיר ומגלה לוואלה! תרבות כי הוא מצפה ל"פיצוי גדול" מהליכוד.

"המילים החדשות לשיר שלי צמררו אותי מכעס. לא ייאמן שלקחו שיר שכתבתי על אמונה באלוהים והפכו את זה לאמונה בביבי. אתם השתגעתם?", אומר בצלאלי לוואלה! תרבות. "הרגשתי רע מאוד כששמעתי את זה. זו חוצפה. כדי לשנות טקסט של שיר צריך לבקש רשות מהיוצרים, ולא ביקשו שום רשות. זו הפרה בוטה של זכויות יוצרים וזכויות מוסריות. העברתי את הנתונים לאקו"ם והם שלחו מכתב התראה שלפני תביעה לליכוד".

עופרה חזה בריאיון לדן שילון. באדיבות חינוכית דיגיטל,
"עפרה הייתה כועסת על זה, וחורה לי שזה קורה בתקופה שמציינים 20 למותה". עפרה חזה/באדיבות חינוכית דיגיטל

מילות הבית החדש שנכתב בכנס הליכוד לשיר "תפילה" אותו שרה הילדה לנתניהו היו: "הוא שנלחם בסיירת מטכ"ל / הוא שאיבד אח בקרב / הוא שהציל את הכלכלה / כדי שיהיה טוב כאן / הוא שסבב בבירות העולם / כדי להביא ביטחון / הוא הראוי ביותר לניצחון". השיר עורר ביקורות שליליות בתקשורת וברשתות. "במקום נתניהו הייתי מובך מהמעמד הזה", אמר למשל בשבוע שעבר אביב בושינסקי, לשעבר דוברו של ראש הממשלה נתניהו, בתוכנית "חמש עם רפי רשף" בערוץ 12. "בושינסקי כל כך צדק", אומר בצלאל אלוני לוואלה! תרבות, "אני עצמי התביישתי".

"לדעתי גם עפרה חזה הייתה כועסת על זה", מוסיף אלוני. "אני כתבתי לעפרה חזה שיר על אלוהים כי היא הייתה בקטע של אלוהים, וזה מעליב איך ששינו אותו. כשהייתי בסופרמרקט וגם כשמילאתי דלק, אנשים שאלו אותי - מה, האלוהים שלך הוחלף באלוהים של בלפור? עושים מזה שימוש בבחירות בלי לבקש רשות, בלי לשאול, בלי כלום. זאת הרגשה של הפקרות. זה פוגע, תקשיב, ולא משנה מה דעתי הפוליטית. גם אם מפלגה אחרת הייתה עושה את זה, הייתי כועס באותה מידה. חורה לי שזה קורה בתקופה שבה מציינים 20 שנה למותה של עפרה. זה אחד הלהיטים הראשונים והגדולים של עפרה. כל העולם שר את זה. שמענו מתפללים מבית כנסת רפורמי בארצות הברית שרים את זה. לקחת את התפילה הזאת ולמען אותה לבן אדם? זה לא יפה. זה יותר מלא יפה".

דובר מפלגת הליכוד סרב להגיב.

עוד בוואלה!

"הפרו זכויות ויצרו פייק ניוז": הבמאית שתובעת את הליכוד

לכתבה המלאה
בצלאל אלוני. צילום: אוגניה אלוני, באדיבות משפחת אלוני, באדיבות המצולמים
"לא ייאמן שלקחו שיר שכתבתי על אמונה באלוהים והפכו את זה לאמונה בביבי". בצלאל אלוני/באדיבות המצולמים, צילום: אוגניה אלוני, באדיבות משפחת אלוני

השיר "תפילה" הוא אחת הקלאסיקות הישראליות הגדולות ביותר. הוא יצא לאור ביולי 1981, כסינגל מתוך אלבומה השני של חזה, "בוא נדבר", וזכה להצלחה עצומה. מעניין לציין בהקשר זה שמלחין השיר "תפילה", הנרי ברטר, לאורך השנים גם היה חתום על הלחנת מוזיקה ללא מעט תשדירי בחירות בישראל. הוא הלחין בין השאר את הג'ינגל "רק הליכוד יכול" ב-1988, את "הליכוד זה נכון" במערכת הבחירות של 1992 שבה עבד במקביל עם מרצ, והלחין מוזיקה גם לקמפיינים של אהוד ברק ואריאל שרון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
בצלאל אלוני: "מה שהליכוד עשה זו חוצפה. אדרוש פיצוי גדול". רה"מ בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully