וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל ב"קומדי סטאר" שמח, חמוד, משפחתי, נעים, עבש ומשעמם למות

אופיר סגרסקי

17.2.2020 / 23:17

מנטע אלחמיסטר ציפינו לנוכחות עציצית בתוכנית כמו זו. מה שמפתיע הוא שגם השופטים האחרים, המנחה והסטנד-אפיסטים הם סוקולנטים לתפארת. זו לא אשמת המתמודדים, שנבחרו בקפידה וממוטטים אולמות מחוץ לכותלי האולפן. כמו במקרים רבים אפשר להאשים רק את הפורמט

קטע מתוך "קומדי סטאר" של רשת 13/רשת 13

עוד בטרם עלתה לאוויר, הספיקה "קומדי סטאר" (רשת 13) להצית דרמה תקשורתית. בתחילת החודש נודע כי האישה היחידה שלוהקה לפאנל השופטים בתחרות הסטנד-אפ הטלוויזיונית בהנחיית צביקה הדר, בין הקומיקאים והיוצרים המנוסים גיא עמיר וחנן סביון, היא נטע אלחמיסטר. התגובות הזועמות ברחבי הרשת לא איחרו להגיע, ותגובה בולטת במיוחד הייתה של השחקנית מיה דגן, שפירסמה את מחאתה בסטורי שלה.

בעל כורחה תרמה דגן מנה יפה של באזז לתוכנית החדשה. גם מי שלא התכוון לצפות בה, סקרן עכשיו לדעת איזו שופטת תהיה הדוגמנית שהוסכם כבר מכל הכיוונים כי הקשר בינה לבין קומדיה מקרי כמו שידוך טינדר מצוי.

"כוכבת רשת בין לאומית, דוגמנית, אשת עסקים, שחקנית ואישה ששווה מיליון ואלף שש מאות עוקבים", מציג אותה הדר בפתיחת הפרק הראשון. "כאחת שבנתה את האימפריה שלה מהרשת, תוכלי לעזור לנו להחליט מי מהקומיקאים שלנו הכין סרטון ויראלי, מי מדבר בשפה עכשווית ונכונה, והכי חשוב, מה מצחיק", פונה הדר לאלחמיסטר, אבל בעצם למצלמות.

קומדי סטאר, צביקה הדר. מיכה לובטון,
מועדון לילה 2. צביקה הדר עם מתמודדי "קומדי סטאר"/מיכה לובטון

בכך מצדיק הדר בפני הצופים את הבחירה בדוגמנית לשיפוט קומדיה, הצדקה שלא הזדקק לה בהצגת השניים האחרים - תסריטאים, יוצרים וקומיקאים מנוסים עם קבלות בשטח. עושה רושם שההפקה מודעת לבעייתיות הליהוק בשנת 2020, מפני שגם הדר וגם השופטים שמכתרים את אלחמיסטר עושים מאמצים אדירים להרים לה לאורך כל הפרק. כמעט מקסים לשמוע אותם חוזרים על המילים "אני מאוד מכבד את דעתך", אבל האם אלחמיסטר עצמה מצדיקה את ההרמות?

לא, וזה לא מפתיע - כולנו ציפינו מאלחמיסטר לנוכחות עציצית. מה שמפתיע הוא שגם השופטים האחרים, המנחה והסטנד-אפיסטים הם סוקולנטים לתפארת. זו לא אשמת המתמודדים, שנבחרו בקפידה וממוטטים אולמות מחוץ לכותלי האולפן. כמו במקרים רבים ברשת 13, אפשר להאשים רק את הפורמט.

בניסיון מגושם לדבר אל דור ה-Z, כנראה, בחרה ההפקה בתחרות סטנד-אפ שכמעט לא כוללת הופעות לייב. המועמדים מתחרים זה בזה באמצעות סרטונים קומיים שהכינו מראש, וכך, מוותרת התוכנית מלכתחילה על מקדם המתח המרכזי שעומד בבסיסה של כל תחרות ריאליטי. אף צופה לא שואל את עצמו האם יצליחו המתמודדים להפציץ ברגע האמת, מפני שרגע האמת הזה לא ממש קיים.

עוד בוואלה!

שייקה אופיר, הגשש וג'ים קארי: 10 הקטעים שהכי מצחיקים את גיא עמיר וחנן סביון

לכתבה המלאה
קומדי סטאר, גיא עמיר, חנן סביון, נטע אלחמיסטר. מיכה לובטון,
מאוד מכבדים את דעתה. חנן סביון, נטע אלחמיסטר וגיא עמיר, "קומדי סטאר"/מיכה לובטון

כשאינם מתחרים, הקומיקאים יושבים לצד השופטים ויורים אחד על השני פאנצ'ים. נראה שכולם בתוכנית חיים עבור הפאנצ'ים האלה, כולל השופטים, שמספקים למתמודדים יותר דאחקות מוכנות מראש מאשר דברי ביקורת. אם התרעמנו על ליהוקה של אישה חסרת ידע רלוונטי בתחום הסטנד-אפ - אין לכם מה לדאוג, כי גם השופטים בעלי הידע לא ממהרים לחלוק אותו. ברגעים של חסד מעניקים סביון ועמיר נימוקים מעט משוכללים יותר מ"אהבתי", ביניהם "אתה מביא שילוב של טימטום ונוכלות" ו"את בקונפליקט של נתינה ורטינה". לשלושתם חסרה מידה בסיסית של ביקורת.

באופן כללי, קשה לומר שיש ב"קומדי סטאר" איזשהו רגע מותח, שמדביק את הצופה אל המסך. בדו-קרב האחרון עולים שניים להתחרות בחמש דקות של סטנד-אפ אז-איז, אבל שם פחות או יותר זה נגמר. אין מודחים (לא רק בפרק הזה, אלא בכל התוכנית), אין פאוזות דרמטיות, אין כמעט פסילות מצד השופטים ובכלל, אין כל כך רגעים שליליים. בהמשך לקו שהוצג ב"כוכב נולד", גם כאן צביקה הדר בא לעשות שמח, אלא שהפעם אין לו אפילו את ריקי גל לשם מעט אכזריות מאזנת. הכל שמח, חמוד, משפחתי, נעים ומשעמם למות. ואכן, מספיק להסתכל על הדינמיקה בין המתמודדים לשופטים ובינם לבין עצמם כדי להבין שהתחרות מעניינת להם את התחת.

קומדי סטאר, עידן ניידיץ. רשת 13, צילום מסך
חיים עבור הפאנצ'ים. עידן ניידיץ, "קומדי סטאר"/צילום מסך, רשת 13

בסופו של דבר, יותר מאשר תחרות יש כאן פאנל בדיחות אשתי-חמותי, או במילים אחרות, "מועדון לילה" גרסת רשת 13. יותר מזה, סביר להניח שאם תפתחו את הטלוויזיה באמצע התוכנית, לא תזהו באיזו אתם צופים מבין השתיים.

מה שמוביל לעניין מדכדך נוסף: האם באמת המיטב שתחרות סטנד-אפ טלוויזיונית מסוגלת להפיק הוא הומור מיינסטרים עבש? לבדיחות הקרש של הדר, שהן חינניות בדרכן אך לא ממש התפתחו מאז "הקומדי סטור", התרגלנו. אבל למה נדרש מכולם ליישר איתו קו? האם באמת מה שהיה חסר לנו בפריים טיים, אחרי "סברי מרנן" ו"מועדון לילה" המקורית, אלה חילופי דקלומים מסביב לשולחן? האם גם בתוכנית המוקדשת לסטנד-אפ - הבוטה שבאמנויות - לא נקבל קורטוב של בדיחות פוליטיות, אמירות חברתיות, אלתורים נועזים של הרגע או אפילו סתם גסויות לאיתגור הסדר הישן? אבל זו בכל זאת ישראל, 2020 כאמור, ועשר שנים עברו מאז הטרללת של "ביפ". עכשיו מותר לצחוק בפריים טיים רק בתנאי שלא פוגעים באף אחד, לא מנבלים את הפה ובעצם לא ממש אומרים שום דבר.

אחרי השלת כל זכר לחספוס אנושי, נותר מ"קומדי סטאר" מוצר תפל וסינטטי למדי, שמזיע ממאמץ להתחבב על כל הקהלים. כך גם הפינה של הדר בסוף התוכנית, שבה הוא יוצא מהאולפן לנסיעת-אירוח במכונית. אליה עולים ויורדים מספר כוכבים רשת שמחליפים איתו דברים סרי טעם, על רקע אנימציות קופצניות א-לה סנאפצ'ט. בסופו של דבר, "קומדי סטאר" נופלת על מה שממית כל בדיחה: היא פשוט לא חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully