וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתונה ממבט ראשון" עדיין דבילית ומופרכת, ואנחנו עדיין מתים עליה

אופיר סגרסקי

23.2.2020 / 7:57

העונה החדשה פחות הומוגנית, שזה נחמד, וגם מדגישה קשרי משפחה של הדמויות והתנהגותן בסביבה הטבעית, מה שמהווה שיפור רציני ביחס לתחושת המעבדה הסטרילית שאפפה את קודמתה. החששות, הריכולים ועיקומי האף המתבקשים מצד האורחים בחתונה סוף סוף זוכים לסיקור הראוי

פרומו, חתונה ממבט ראשון

העונה השלישית והמיוחלת של "חתונה ממבט ראשון" ("חתונמי", בשבילנו) נפתחה בקול תרועה וכרגיל גם חרטה עזה מצד כל הנוגעים בדבר. לפני הכל, אנו זוכים לבריף על כל משתתפיה החדשים של התוכנית, שמסכימים פה אחד כי היא בזויה. בזה אחר זה, מתפתלים המתמודדים בניסיון להצדיק את ההחלטה להתחתן בליינד בריאליטי.

"למרות שזה פורמט יוצא דופן, אנשים רואים בו דרך לגיטימית למצוא אהבה", מרככת יעל הפסיכולוגית. המומחים מספרים גם העונה יותר מתמיד בחרו את המתמודדים בפינצטה, באמצעות מבחני ריח, דנ"א והפעם גם פגישות אישיות שנועדו ליצור את ההתאמות הכי מדויקות, נכונות ומצלקות שאפשר.

בעצם כל חמש הדקות הראשונות של התוכנית מדוברות על ידי המומחים - יעל, השנייה וההוא עם הרי"ש המבלבלת. שלושתם מנסים בקדחתנות להשיב לנו את האמונה בתוכנית שלא הצליחה להנפיק מעולם זוגיות בריאה. חוץ משירי ולירן, שאמנם עברו מהמורות ונפרדו, אבל אז נזכרו שעמוק בלב הם בעצם מתגעגעים לקמפיינים.

חתונה ממבט ראשון עונה 3. קשת 12, צילום מסך
עיקומי האף המתבקשים. "חתונה ממבט ראשון"/צילום מסך, קשת 12

הטיעונים של המומחים לאמינות המדעית של השידוכים לא ממש משכנעים, אבל מעולם לא ציפינו מהם לשכנע אותנו. חבל על המאמצים - מדובר בטראש טהור וככה אנחנו מקבלים אותו. תגיעו כבר לרגע שכולם רבים בצרחות.

מלבד זה, בשורות משמחות - ההפקה שעתה לתחינותינו ותפגיש העונה גם גרושים עם ילדים. על הפרק דובי, בת 57 ממודיעין, אמא לשלושה וגרושה שמשודכת לאריק, 58, שני בנים, גרוש. לה נמאס משוק הבשר, לו נמאס מאפליקציות - וזה כנראה המכנה המשותף ביניהם. לדברי דני פרידלנדר, הם דומים גם בטמפרמנט, במרץ, בקרייריסטיות ובאמת אך ורק במילים שיש בהן רי"ש, זה מדהים.

אריק מתיישב על ספת המומחים. "זה שידוך הרבה יותר קשה", מדכאת יעל מראש כי למה לא אם אפשר. דובי מגלה שבעוד תשעה ימים היא מתחתנת, אבל עזבו את זה, קוראים לה דובי. בואו רק נשים את זה על השולחן.

עוד בוואלה!

"מאסתי בדייטים": חשיפה ראשונה של הדר, כלה ב"חתונה ממבט ראשון"

לכתבה המלאה
חתונה ממבט ראשון עונה 3. קשת 12, צילום מסך
פחות הומוגנית. "חתונה ממבט ראשון"/צילום מסך, קשת 12

אנו פוגשים במשפחתו של אריק, וכולם מביעים חשש שמא אריק לא יימשך לכלה המיועדת, מבלי להעלות על דעם תסריט הפוך. לא רק הבנים, אלא גם השופטים, אריק עצמו אפילו גרושתו של אריק נבהלת מכך שהוא מתחתן עם סבתא לנכדים כי אריק רגיל לצעירות. אכן, חבל לפספס קאץ' כמו אריק, איש שמזמין לחתונה שלו את האקסית המיתולוגית.

"צריך לגרום לאריק לצאת מאזור הנוחות שלו", מתכנסות אורחות החתונה לחמ"ל שכל מטרתו לדאוג לשלום אריק המסכן. בשלב הזה הדיון נעשה מתיש, במיוחד לאור העובדה שחיצונית דובי ממוקמת בבירור לפחות חמש רמות מעליו. לא ככה? לא יודעת, הכותבת סטרייטית.

כך או כך, מאכזב ברמה העריכתית שניתן מקום כה נרחב לעיסוק במראה של הכלה. ולצד האכזבה, ראוי לפרגן על פינוי הבמה לבני ה-50+ אחרי עונה שהייתה הומוגנית למדי. שאפו גם על הפניה לגרושים-פלוס, שכבר בפרק הראשון מוכיחים לנו כי הם נושאי המטענים המורכבים והמסקרנים באמת, עם תגובות כמו "את אמיתית?", "הזוי" ו"אין לי כוח אלייך" מצד משפחתה של דובי שהתבשרו זה עתה כי אמא עושה בושות. הבנים של אריק מקבלים את הגזירה די בסבבה, אבל טוב, הם מאוד בנים.

חתונה ממבט ראשון עונה 3. קשת 12, צילום מסך
כמה רמות מעל. "חתונה ממבט ראשון"/צילום מסך, קשת 12

בינתיים קיבלנו גם דגש נוסף על קשרי המשפחה של הדמויות והתנהגותן בסביבה הטבעית, מה שמהווה שיפור רציני ביחס לתחושת המעבדה הסטרילית שאפפה את קודמתה. החששות, הריכולים ועיקומי האף המתבקשים מצד האורחים בחתונה סוף סוף זוכים לסיקור הראוי, ועולמן של הדמויות משתקף הפעם כאנושי ומפורט יותר.

אגב סטריליות והיעדר תגובות אנושיות, מישהו יודע מה קרה לעידו רוזנבלום? יכול להיות שהוא הופיע ופשוט לא שמתי לב כי היה בלתי נחוץ בדיוק כמו בעונה הקודמת? עם כל ההערכה והחיבה לעידו רוזנבלום בתפקידי ההנחיה הקודמים שלו, אם מדובר בצמצום מכוון של תפקיד המנחה, הרי שמדובר בשינוי מבורך.

נראה שכמה לקחים הופקו מאז העונות הקודמות. אולי מוקדם מדי לשפוט, אבל לפחות ממבט ראשון (חה), עושה רושם ש"חתונמי" עשויה להציף הפעם דיונים קצת מעניינים יותר מאשר "האם הוא דוש או שהיא בכיינית", בד בבד שהיא עדיין דבילית ומופרכת להפליא. וככה אנחנו אוהבים אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully