וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימונים הזויים למדגם והדחה ב"אח הגדול": הערב המביך של החדשות

3.3.2020 / 8:25

חדשות 13 יצאו בהצהרה מוזרה "המדגם - לא לבעלי לב חלש" והראו איך נראה גוף שידור שחושב שצופיו מטומטמים, חדשות 12 הבטיחו את הבטחת חסרת הפשר "מדגם מותח במיוחד", "ארץ נהדרת" שעממו, "האח הגדול" הביכו: סיכום ערב מול משדרי הבחירות של 2020

צילום: מטה הליכוד

(בסרטון: נתניהו נואם במטה הליכוד: "לילה של ניצחון ענק")

1. יותר מהברברת של הגל הפתוח, יותר מסדר היום הלעוס, יותר מאחוז ההצבעה, יותר מפרשנויות לא מבוססות - הדבר הכי מעצבן של יום הבחירות הוא העיסוק הכפייתי בסוקרים ("איש השעה", נדמה לי, קראו לסוקר באחד הערוצים, ולא, נניח, לאנשי המפתח במרוץ הפוליטי), ובפרומואים הסתומים למדגמים. בין כל המידע חסר הערך שנמסר לצופים, יש מקום מיוחד לפניות מהאולפן לכתב שהוצב ליד קמיל פוקס כדי לנסות לדלות ממנו בהומור מידע על המדגם - הוא כמובן לא מגלה, מה שהופך את כל העניין לבדיחה - ובוודאי מההכרזות העלובות, חסרות הפשר: "מדגם מסקרן ומותח ביותר" שנתנו ב-13, להבדיל מהכותרת "מדגם מעניין ומותח במיוחד" שהבטיחו ב-12.

בדומה להבטחות פוליטיות ערב בחירות, גם הקדימונים האלה ששיבצו ערוצי הטלוויזיה לא היו למעשה שום דבר מלבד הבטחות ריקות, שלכשעצמן לא אומרות כלום והן חסרות ערך לחלוטין עבור הצופה המבקש לעצמו מידע מהימן. נכון, בעשר בלילה התוצאות שנאספו אכן נראו דרמטיות, אבל זה לא משנה: הכותרות הללו יכולות היו להתאים לכל תוצאה שלא תהיה, לכל מדגם באשר הוא מדגם, והצופה לא מקבל מהן דבר. לשיא הפתטי הגיעו חדשות 13 עם ההצהרה הבלתי סבירה "המדגם - לא לבעלי לב חלש". בעלי שכל חלש ושאינו חלש היו מגלים ישר: כך לא נראה משדר חדשות, אלא גוף שידור שחושב שצופיו מטומטמים.

חדשות 13 תמר איש שלום אודי סגל בחירות 2020. רשת 13, צילום מסך
לא לבעלי לב חלש?! אודי סגל ותמר איש שלום/צילום מסך, רשת 13

2. ממשיכים לחכות למדגמים דרך ההפוגות הקלילות - ריטואל שיש לתהות על חלקו בהפיכת משדרי הבחירות למעין קרקס היתולי. תוצאה מאכזבת סיפקה "ארץ נהדרת", שקליפ הפתיחה שלה לא הצליח להתקרב לקרסולי הפרודיה "אלף שבטים ומחנות" מהסבב הקודם, ואפילו בנט על פי זרחוביץ', המצפה לאמבוש מרינה מצליח, מחוויר לעומת המציאות. בכאן 11 קטע תם אהרון את משדר הבחירות עם מונולוג על רגעי השפל מהפסטיבל התקשורתי של יום הבחירות. זה לא היה עד כדי כך מצחיק, אבל מדהים - ואולי לא צריך היה להדהים - שגם במקרה הזה קשה להתעלות על מה שבאמת שודר. ברשת 13, שם שידרו בסבב הקודם כתבת פרומו ל"משחקי השף" בערב הבחירות, התעלו על עצמם מבחינת מבוכה והעבירו למשדר מיוחד של האח הגדול, שם בחרו הדיירים "ראש ממשלה של הבית". גם זאת סוג של בדיחה.

3. חדשות 13 הייתה גם המפסידה הגדולה של שלב המדגמים. בשעה 22:00, אחרי יום פוליטי ארוך, החליטו בערוץ לפתוח בהקדמה טקסית ארוכה ומיותרת שלאחריה עוד פרסומת - מעל דקה של בזבוז זמן מוחלט, באחד הרגעים הבודדים במערכת בחירות שהדבר היחיד שחשוב בו הם המספרים. אין לדעת כמה הכניסה הפרסומת, אבל אני די בטוח שבאותה דקה רשת הפסידה צופים למתחרים.

עוד בוואלה!

ולא רק בגלל הגובה: השידוך בין רוני ונועם נועד לכישלון, וכולם יודעים את זה

לכתבה המלאה
רפי רשף אילנה דיין בחירות 2020. קשת 12, צילום מסך
רשף ודיין, חדשות 12/צילום מסך, קשת 12

4. לפי המדגמים בשלושת הערוצים, אחד מכל ארבעה ישראלים שהלכו להצביע שלשלו בקלפי פתק של ש"ס, יהדות התורה או הרשימה המשותפת - המפלגה השלישית בגודלה בפער, שזכתה להישג יוצא דופן. כמה ערבים וחרדים השתתפו בפאנלים הדוברים או פרשנים בשלושת הערוצים לאורך הלילה? מספרים עלובים מאוד, רחוקים מחלקם האלקטורלי לכאורה. המונח הגזעני הבולט של מערכת הבחירות, "רוב יהודי", קיבל - ולא בפעם הראשונה - המחשה טלוויזיונית ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully