וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר וקשה לצפייה: כשהשוטרים ירו למוות בכוכבת ER ונסה מרקז

4.3.2020 / 23:08

תיעוד דרמטי שמגיע ממצלמת גוף של שוטרי משטרת פסדינה חושף את רגעיה האחרונים של השחקנית ונסה מרקז לפני שנורתה למוות בידי השוטרים. מרקז האגרנית נראית שוכבת בערימה של זבל במיטתה, רזה וחלשה, שולפת אקדח צעצוע ומבקשת מהשוטרים שיהרגו אותה

South Pasadena police

כוכבת הסדרה "אי.אר", ונסה מרקז, נורתה למוות בדירתה בדרום פסדינה, קליפורניה, ב-30 באוגוסט 2018 לאחר שאיימה על שוטרים באקדח. השבוע - יותר משנה וחצי לאחר מותה - נחשף תיעוד קשה לצפייה של רגעיה האחרונים, בהם היא מסרבת לבקשת השוטרים לגשת איתם לבית החולים לבדיקה פסיכיאטרית, דורשת מהשוטר שירה בה, מעלה פוסט בפייסבוק בו היא מבקשת מקרוביה שישרפו את גופתה וברגע נואש שולפת אקדח לכיוון השוטרים וחוטפת צרור יריות.

ונסה מרקז. אי.אר, אתר רשמי
ונסה מרקז בתפקידה ב"אי.אר"/אתר רשמי, אי.אר

בסרטון שפורסם ב-TMZ בשלישי האחרון - וצולם ממצלמת הגוף של אחד השוטרים - נראה השוטר מנסה להיכנס לביתה של מרקז, אז בת 49, לאחר שבעל דירתה הודיע למשטרה כי היא לא עונה לו ושהוא חושש למצבה. ביתה המבולגן מקשה על השוטר להיכנס פנימה, אך לבסוף הוא נכנס ומוצא את השחקנית שוכבת במיטתה המבולגנת, רזה ורועדת. מרקז מספרת לשוטר שעברה שבץ ומסרבת להתפנות לבית החולים. העניינים מקבלים תפנית דרמטית כשהיא שולפת מספריים חדשות - ומיד אחר כך גם אקדח מהשמיכה שלה. השוטר נראה נסוג לאחור וקורא למרקז להוריד את האקדח. מרקז מסרבת ומורה לשוטר להרוג אותה.

השוטר נראה יורד במהירות לקומה התחתונה, שם מחכה לו שוטר חמוש נוסף. "ונסה, תרימי ידיים", הוא נשמע קורא לה, "בלי האקדח, בסדר?". "ונסה, תזרקי את כל מה שיש בידיים שלך ברגע זה" הוא מוסיף, "תורידי את האקדח". מרקז לא נשמעת לבקשתו, יורדת במדרגות עם האקדח וחוטפת 12 כדורים מהשוטרים. הסרטון מסתיים כשמרקז נראית שוכבת בראש גרם המדרגות כשהאקדח מונח לרגליה. כשלוש דקות לפני שפתחו השוטרים בירי כתבה מרקז בפייסבוק: "תשרפו אותי ותפזרו את האפר שלי מעל השלט של הוליווד".

ונסה מרקז נמצאה שוכבת חלשה במיטתה. יוטיוב, צילום מסך
ונסה מרקז נמצאה שוכבת רועדת במיטתה/צילום מסך, יוטיוב
ונסה מרקז מאיימת בנשק. יוטיוב, צילום מסך
ונסה מרקז מאיימת בנשק/צילום מסך, יוטיוב

רק מאוחר יותר התברר שמרקז שלפה אקדח צעצוע הדומה מאוד למקור. שני השוטרים שירו בה, גילברטו קרילו וכריסטופר פרז, טענו כי הם פעלו מהגנה עצמית משום שחשבו שהאקדח היה אמיתי. רק לאחר חקירה ממושכת, החליטה הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום נגד השוטרים, שכן הראייה המתועדת מוכיחה שהשניים פעלו על פי חוק, לאחר שחששו שמרקז לוקה בנפשה ולא מודעת למעשיה. הפרקליטות ציינה גם כי מעשיה של מרקז הוכיחו מעל לכל ספק כי היא רצתה להתאבד. כעת, כשהמשטרה החליטה בשבוע שעבר לסגור את התיק, הראייה המרכזית פורסמה לציבור.

משפחתה של מרקז לא חיכתה לסיום החקירה הרשמית והגישה כבר בשנה שעברה תביעה נגד עיריית דרום פסדינה על סך 20 מיליון דולר בגין רשלנות. אמה, דליה מקלפרש, האשימה את המשטרה במות בתה וטענה כי על השוטרים היה לפעול אחרת. ויקי סרמיינטו, פרקליטה של מקלפרש, אמרה ל-NBCLA בפברואר 2019: "זה נוהל לא נכון מהרגע בו המשטרה החליטה להתערב".

צפו בתיעוד המשטרתי המלא של התקרית הקטלנית:

ונסה מרקז. פייסבוק, צילום מסך
השוטרים חששו שונסה סובלת מבעיות בריאותיות/צילום מסך, פייסבוק

מרקז ידועה בתפקידה כאחות וונדי גולדמן בסדרה "אי.אר" של רשת NBC, שם שיחקה בין השנים 1994 ל-1997. ב-2017 האשימה מרקז את כוכב הסדרה, ג'ורג' קלוני, בכך שעזר להכניס אותה ל"רשימה השחורה" של הסדרה לאחר שדיברה על הטרדות שהתבצעו לכאורה על הסט, כולל ספיגת הערות גזעניות וסקסיסטיות מעמיתיה. קלוני הכחיש את האשמות.

מרקז שיחקה גם בסדרות "סיינפלד", "מלקולם באמצע" ו"סוכן סמוי" ובתפקידה האחרון בסרט "לסניור באהבה" שיצא ב-1988. בשנת 2005 הופיעה מרקז בתכנית הריאליטי "התערבות" וחשפה שהיא שופוהוליק (מכורה לקניות)ו שמחלתה גרמה לה לבעיות כלכליות קשות.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.אר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully