וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולמות ריקים, השחקנים מבודדים, המכירות צונחות: כך הקורונה פגעה בתיאטרון

10.3.2020 / 0:07

התפשטות הקורונה פגעה קשות גם בתיאטרון הישראלי: לוואלה! תרבות נודע כי מאות כרטיסים בוטלו בהבימה, התפוסה בתיאטרון באר שבע ירדה ב-50 אחוז, הצגה מחו"ל בוטלה בבית ליסין ושחקנים רבים, בהם אלי גורנשטיין, עמוס תמם ועלא דקה שחזרו מחו"ל - נשלחו לבידוד

טריילר להצגה "קרוב יותר" של תיאטרון הקאמרי/באדיבות תיאטרון הקאמרי

(בסרטון: טריילר להצגה "קרוב יותר" של תיאטרון הקאמרי, בה מככב עמוס תמם, שנשלח לבידוד)

וירוס הקורונה אמנם לא פוגע בהיקפים של המגפה הנוראה שפרצה במחזה "אדיפוס המלך" של סופוקלס, אבל הוא מספיק דרמטי כדי לפגוע קשות גם בתיאטרון הישראלי. לוואלה! תרבות נודע כי בעקבות התפשטות הקורונה ספגו התיאטראות בארץ צניחה דרסטית במכירות הכרטיסים, נרשמו ביטולים רבים של כרטיסים שנקנו ושל הופעות מכורות מראש, לפחות הצגה אחת מחו"ל בוטלה ולא מעט שחקנים מוכרים נכנסו לבידוד והוחלפו על ידי אחרים.

בתיאטרון הבימה מאות אנשים ביטלו או דחו את הכרטיסים שלהם להצגות או שקנו ופשוט לא הגיעו - כך גילה לוואלה! תרבות גורם בתיאטרון הלאומי. הזמר והשחקן אור טרגן, זוכה העונה העשירית של "כוכב נולד" שמשחק בתיאטרון במחזמר "מאמא מיה", לא יוכל לשחק בו בשל הבידוד אליו נשלח, ויוחלף על ידי שחקן אחר. "זה מצב לא פשוט", אמר הגורם בהבימה. "בהלת הקורונה מאטה את הפעילות, את המכירות ויוצרת ביטולים. אנשים חוששים להתקהל וזה מורגש. והדבר הכי בולט הוא ארגונים שקנו הצגות שלמות ומבקשים לדחות את האירוע. וזאת רק ההתחלה של האירוע. בתעשייה בכלל יש סימני שאלה גדולים לגבי אירועי פסח".

אזרח עוטה מסיכת מגן כשהוא צופה בסרט, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בהונג קונג.. רויטרס
מאות כרטיסים בוטלו בהבימה, התפוסה בתיאטרון באר שבע ירדה ב-50 אחוז, ומנכ"ל היידישפיל מודאג שהמצב יוביל לסגירת התיאטרון/רויטרס

בתיאטרון בית ליסין בתל אביב ספגו ביטול של הצגה מצרפת, "Corbeau Blanc" שמה, שהיתה אמורה לשכור אולם, בנוסף לביטולי הצגות מכורות מראש וביטולי כרטיסים. כך למשל אתר המכירות של התיאטרון מגלה כי ניתן כעת לרכוש כרטיסים ללהיט הגדול של בית ליסין, המחזמר "אפס ביחסי אנוש", בעוד שלפני כשבועיים לא ניתן היה להשיג אליו כרטיסים למשך שבועות ארוכים קדימה. מבית ליסין נמסר לוואלה! תרבות כי "ההצגות מתקיימות כמתוכנן, אך לצערנו יש ביטול של הצגה מחו"ל והצגות מכורות מראש. בנוסף, יש ביטולים של קוני כרטיסים, מחמת הבידוד. אנו מקווים לימים טובים יותר".

גם בתיאטרון הקאמרי יש האטה ברכישות הכרטיסים וביטולי הזמנות. מהתיאטרון נמסר כי הם בתפוסה של "כשמונים אחוזים ברוב ההצגות", וכי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, לרבות הקפדה יתרה על ניקיון האולמות, בית הקפה והשירותים. כמה משחקני הקאמרי שחזרו מחו"ל נכנסו לבידוד והוחלפו על ידי שחקנים אחרים. אלי גורנשטיין נכנס לבידוד לאחר שחזר מווינה שבאוסטריה הישר לבידוד, ולכן הספיק לשחק רק בהצגה אחת של "אניהו". את תפקידו יגלם אסף פריינטא. עמוס תמם שחזר מספרד נכנס לבידוד אף הוא ולכן יוחלף בהצגה "קרוב יותר" על ידי ערן מור. עם זאת, היום (שלישי) אמור להתקיים כמתוכנן אירוע חניכת אולם חדש בקאמרי שאליו יגיע ראש העיר רון חולדאי.

"הבידוד הוא סיוט", אמר גורנשטיין לוואלה! תרבות. "אני שחקן ואוהב לעבוד. לא רק בישראל הוחלפתי על ידי שחקן אחר. גם בווינה אני מוחלף על ידי שחקן גרמני כי ההצגה הרי חייבת להימשך ואני בבית בבידוד. נראה לי שזאת רק ההתחלה".

עוד בוואלה!

צילומי "המירוץ למיליון" נפגעו, הופעות בוטלו: הקורונה מטלטלת את תעשיית הבידור

לכתבה המלאה
אלי גורנשטיין ועמוס תמם. ראובן קסטרו
"הבידוד הוא סיוט". אלי גורנשטיין ועמוס תמם, שחקני הקאמרי שנמצאים בבידוד/ראובן קסטרו

בתיאטרון חיפה מדווחים גם כן על פגיעה קשה בהכנסות. "קודם כל שנהיה בריאים", אמרה מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי לוואלה! תרבות, "ביום רביעי הבכורה של 'הקומיקאים', קומדיה מאת ניל סיימון בכיכובם של שלמה בר אבא ומוני מושונוב, תתקיים כרגיל באולם תיאטרון חיפה. בסוף החודש אנו מעלים הצגה נוספת של ניל סיימון, 'הנשים של ג'ק', שם אחת השחקניות בבידוד ואיננה משתתפת בשלב זה בחזרות. קיימת האטה דרמטית ברכישת כרטיסים לצד ביטולים של אנשים מבוגרים".

בעקבות ביטולי כרטיסים רבים, המצב בתיאטרון היידישפיל אינו קל. מהתיאטרון נמסר כי "בשל מצב רגיש וכאוטי זה שוקל מנכ"ל התיאטרון, זליג רבינוביץ', בלב כבד ומתוך אחריות לקיומו ועתידו של התיאטרון, לבטל את מירב ההצגות בטווח הקרוב, וכן לנקוט צעדי זהירות כלכליים מתבקשים, ביניהם הוצאת מירב העובדים לחופשה מרוכזת ואף פיטורין וצמצום בכוח האדם". רבינוביץ מסר: "בתיאטרון כשלנו, חודש חודשיים ללא פעילות והכנסות יביא אותו ואת מורשתו התרבותית לסגירה"

תיאטרון הצפון בקריית חיים עובר חיטוי, בעקבות הודעת משרד הבריאות כי חולת קורונה, שחזרה ממדריד ונכנסה לבידוד ביקרה קודם בתיאטרון ב-4 במרץ. יח"צ,
תיאטרון הצפון בקריית חיים עובר חיטוי, בעקבות הודעת משרד הבריאות כי חולת קורונה ביקרה בו/יח"צ

מתיאטרון באר שבע נמסר כי האולמות בתפוסה של חמישים אחוזים בלבד, וכי ביטול הקהלים גדל מיום ליום. בנוסף, השחקן עלא דקה שמשחק בהצגה "הלוויה חורפית" חזר מסיני ולכן נמצא בבידוד.

להצגות תיאטרון אלעד האילתי מגיעות בימים רגילים בין היתר קבוצות מאורגנות של תיירים מהארץ ומחו"ל. באחרונה קבוצת תיירים מאורגנת ביטלה את הגעתה בשל כניסתה לבידוד - כך עדכנה סמנכ"לית התיאטרון מירון גינזבורג. עם זאת, לדבריה לא נרשמו ביטולים פרטניים בשל בהלת הקורונה וההצגות השוטפות ממשיכות כסדרן.

המשבר בעולם התיאטרון פקד גם את תיאטרון "נא לגעת", שבו בוטלו אירועים והצגות רבות במרץ ובאפריל בהיקף של כחמישים אחוזים, כך נמסר מהתיאטרון לוואלה! תרבות. זאת בין היתר בעקבות ביטולים של משלחות "תגלית" על רקע בהלת הקורונה, שגרמו לתיאטרון הפסדים בגובה עשרות אלפי שקלים. עוד נמסר מהתיאטרון כי "בתור התיאטרון היחיד בעולם שאנסמבל השחקנים שלו מורכב משחקנים חירשים, עיוורים וחירשים-עיוורים, מרכז 'נא לגעת' זוכה לביקורי משלחות מחו"ל, וכרגע משלחת של האיחוד האירופי (מיוון, גרמניה, פולין ושבדיה) ביטלה את ביקורה". אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז "נא לגעת" אומר כי הביטולים האלה הם מכה כלכלית קשה במיוחד לאור קיצוצים הצפויים בתמיכה של משרדי ממשלה במרכז שהוא עמותה ללא מטרות רווח. "יש פה סיכון אמיתי להמשך הפעילות שלנו בעתיד", אמר יצחקי, "אנחנו נוקטים בצעדים למזער נזקים אבל לא נצליח להמשיך לפעול לאורך זמן ללא התגייסות משרדי התרבות והרווחה".

(עדכון, 13:20): כתבנו יואב איתיאל מוסיף כי תיאטרון הצפון בקרית חיים עבר חיטוי (צפו בתמונה מעל), בעקבות הודעת משרד הבריאות כי חולת קורונה, שחזרה ממדריד ונכנסה לבידוד, ביקרה קודם בתיאטרון, בהצגה "סיבת המוות אינה ידועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully