וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדנה ארזי לתחנות הרדיו: השמיעו רק שירים ישראלים כדי לסייע למי שנפגע

18.3.2020 / 9:41

דיירי "האח הגדול" הגרמני התבשרו על משבר הקורונה והגיבו בסערה; אייל גולן ונסרין קדרי יופיעו הערב לייב ברשת; ירדנה ארזי קוראת לרדיו להשמיע רק שירים ישראלים, פסטיבל גלסטנברי 2020 בוטל. כל העדכונים השוטפים על הטלטלה בעולם התרבות לאור התפשטות הקורונה

האח הגדול

14:00 - פסטיבל גלסטנברי 2020 בוטל

מארגני פסטיבל גלסטנברי הבריטי הודיעו כי בשל המגפה הם מבטלים השנה את האירוע, שאמור היה להיות חגיגי במיוחד - חגיגות היובל לקיומו. בין האמנים שאמורים היו לככב בו נמנו פול מקרטני, קנדריק לאמאר, טיילור סוויפט, דואה ליפה ודיאנה רוס. "כמובן, זו לא הדרך שבה קיווינו ללכת באירוע חמישים השנים שלנו", נכתב בפייסבוק הרשמי של הפסטיבל, "אבל בהמשך לאמצעים הממשלתיים החדשים שהוכרזו השבוע - ובימים של חוסר ודאות כה חסר תקדים - זוהי כרגע האפשרות האמיתית היחידה שלנו".

הפסטיבל אמנם אמור היה להתקיים בסוף יוני, עוד זמן רב, אבל בהודעה בפייסבוק הודיעו המארגנים שלנוכח ההשבתה המלאה של החיים וחוסר היכולת להתקהל, העבודה הרבה הנדרשת עליו לא תתאפשר. 135 אלף רוכשי כרטיסים כבר שילמו מקדמה על כרטיסים לפסטיבל, ויקבלו את כספם בחזרה.

זו השנה השנייה ברציפות שבה הפסטיבל לא יתקיים, מאחר שב-2019 הייתה הפוגה שתאפשר לאדמה להתחדש אחרי מספר שנים רצופות של קהל עצום שעומד עליה, פרקטיקה שהפסטיבל מיישם מדי כמה שנים.

13:19 - נדחתה התחרות הבינלאומית לפסנתר על שם ארתור רובינשטיין 2020

הנהלת עמותת ארתור רובינשטיין הבינלאומית החליטה לדחות את התחרות הבינלאומית ה-16 לפסנתר, שאמורה הייתה להתקיים בין 5 ל-21 במאי בתל אביב, בעקבות החמרה בהנחיות החירום של משרד הבריאות. טרם נקבע מועד חדש. רוכשי הכרטיסים לתחרות יזוכו על ידי משרד הכרטיסים "איוונטים", בהתאם לאמצעי התשלום בו שילמו, כך נמסר.

12:46 - ירדנה ארזי קוראת לתחנות הרדיו: השמיעו רק מוזיקה ישראלית בתקופה הזו

ירדנה ארזי קוראת לתחנות הרדיו להשמיע רק מוזיקה ישראלית בתקופה זאת, כדי לסייע למוזיקאים שפרנסתם נפגעה. "בימים טרופים כאלה של חוסר ודאות וכשאין לדעת מתי הסיוט שעובר על העולם יסתיים, אמני ישראל זקוקים לקול", כתבה ארזי בעמוד הפייסבוק שלה. "היינו אתכם תמיד. בכל החזיתות. במלחמה וברגעי שמחה. במוצבים, במקלטים, בבתי חולים, וכמובן על הבמות. יותר מכל, היינו פס הקול של ישראל. שיקפנו את מצב הרוח הלאומי בטוב וברע ושרנו מתוך אהבה גדולה, אין סופית, לבית של כולנו. ועכשיו תורה של המדינה לזכור, להיזכר ולהזכיר את הקול שלנו. עד יעבור זעם, עד שנוכל לשוב ולפגוש את הקהל שלנו על הבמות ובהיכלי התרבות, אנחנו קוראים לדאוג שכל תחנות הרדיו ינגנו רק מוזיקה ישראלית מכל הסגנונות ומכל השנים כדי להגדיל את תמלוגי המבצעים והיוצרים שנמנע מהם להופיע ולהתפרנס. אל תתנו לקורונה להשתיק אותנו, כי את המנגינה הישראלית אי אפשר להפסיק!"

לארזי עצמה בוטלה הופעה חגיגית בהיכל התרבות שנקבעה לשישי האחרון, בה היתה אמורה לארח את קרן פלס והגבעטרון, לאחר שכבר היתה סולד אאוט, וכן בוטלה הופעה גדולה בהיכל מנורה מבטחים לרגל יום האישה הבינלאומית, בה היתה אמורה להופיע לצד זמרות נוספות - ריטה, מירי מסיקה ועדן בן זקן.

ירדנה ארזי. ראובן קסטרו
"אל תתנו לקורונה להשתיק אותנו, כי את המנגינה הישראלית אי אפשר להפסיק!". ירדנה ארזי/ראובן קסטרו

12:10 - בונו, סולן U2, פרסם שיר המוקדש לתושבי איטליה הנמצאים בהסגר

בונו, סולן להקת U2, יצר ופרסם שיר אותו הקדיש לתושבי איטליה הנמצאים בהסגר על רקע התפשטות הקורונה. השיר החדש, שנקרא "Let Your Love Be Known", עלה אמש בעמוד האינסטגרם של U2, והקדיש אותו "לאיטלקים, שנתנו השראה, לאירים, ולכל מי שיום פטריק הקדוש הוא זמן לחוץ אבל עדיין שרים. לרופאים, לאחיות, למטפלים שבחזית, לכם אנחנו שרים". מילות השיר נכתבו בהשראת שירת המרפסות של האיטלקים השוהים בהסגר. לפני שהחל בנגינת הפסנתר והשירה של הבלדה מביתו, אמר בונו: "גלויה קטנה מדבלין". השיר כולל את המילים:

I walk through the streets of Dublin and no one was near
Yes, I don't know you
No I didn't think I didn't care
You live so very far away
Just across the square
You can't touch, but you can sing across rooftops
Sing on the phone
Sing and promise me you won't stop
Sing your love be known

11:35 - אייל גולן ונסרין קדרי יקיימו הופעת רשת מביתו של גולן

לאור המצב, אייל גולן ונסרין קרדי יקיימו הערב ב-22:00 הופעה ספונטנית מביתו של גולן ברחובות, ללא קהל, שתועבר בלייב ברשתות החברתיות של גולן וקדרי. הם יבצעו שירים שהגולשים יבקשו ויענו על שאלות הצופים, תוך הקפדה על הוראות משרד הבריאות, כך נמסר. בשל התפשטות הקורונה והגבלות הממשלה, לגולן ולקדרי בוטלו עשרות הופעות באירועי חברה וחתונות, ובנוסף קדרי דחתה הופעה גדולה בהיכל מנורה מבטחים לחודש יוני במקום סוף מרץ.

אייל גולן ונסרין קדרי. אריאל אוחנה,
לייב פרום רחובות. אייל גולן ונסרין קדרי/אריאל אוחנה

10:32: הדחייה הזו - המופע המוזיקלי בכיכובם של קירל ומרגי נדחה לקיץ

"סופסטאר", המופע המוזיקלי בכיכובם של נועה קירל, סטטיק ובן אל, יונתן מרגי, אגם בוחבוט וסטפן, היה אמור להתקיים בהיכל מנורה בתל אביב בחול המועד פסח - אבל היום, כצפוי, הגיעה ההודעה על דחייתו לקיץ. נכון לעכשיו, הוא יתקיים בין ה-24 ביוני ל-28 ביוני.

סופרסטאר. סופרסטאר,
נתראה ביוני/סופרסטאר

09:51: שלל סרטים חדשים ב-VOD

מצבים יוצאי דופן מחייבים תגובות יוצאות דופן. וכך, נשברים החומות בין הפצה קולנועית וביתית, שהיו חסינים במיוחד בשוק הישראלי. ה-VOD של HOT, סלקום ו-yes עלה בימים הקרובים באופן בלעדי שלל סרטים טריים, כולל כאלה שרק עלו בקולנוע בימים או בשבועות האחרונים - "1917", אחד הכוכבים הגדולים של טקס האוסקר האחרון; "ג'ודי", בכיכובה של רנה זלווגר שזכתה באוסקר על הופעתה כג'ודי גרלנד; "יוצאים מן הכלל", הלהיט הצרפתי החדש של הצמד טולדנו ונקש ("מחוברים לחיים"); "עושים שכונה"", קומדיה צרפתית חיננית בכיכובו של ז'יל ללוש. "מאמי", העיבוד של קרן ידעיה לאופרת הרוק המיתולוגית, שהספיק לבלות באולמות בדיוק שלושה ימים; ולילדים "ויק ההורס" ו"חבורת חיות המחמד". מחיר סרט - 24.90 שקל, והפופקורן עליכם, אם נשאר בסופר.

עוד בוואלה!

שוט אחד, כמעט 5 כוכבים

לכתבה המלאה
יוצאים מן הכלל. קולנוע לב,
לפני שנייה בקולנוע, עכשיו בבית. מתוך "יוצאים מן הכלל"/קולנוע לב

09:44: מתמודדי "האח הגדול" הגרמני התבשרו על משבר הקורונה

לפעמים הראשונים להיכנס הם דווקא האחרונים להתעדכן: מבין כל תוכניות "האח הגדול" שמשודרות כעת, זו הגרמנית היתה הראשונה שעלתה לאוויר, כבר בפברואר האחרון. למרות זאת, המפיקים שלה משכו את הזמן, והמתמודדים בה היו האחרונים בעולם להתבשר על משבר הקורונה - אחרי שיושבי הבית בקנדה, ברזיל וגם בישראל כבר התעדכנו במציאות האפוקליפטית.

זה קרה אתמול בערב, לאחר שהמפיקים נכנעו ללחץ התקשורתי וחזרו בהם מסירובם לעדכן את המתמודדים בתירוצים המגוחכים ש"התקנון קובע שיש לבשר להם רק על מחלה ומוות במשפחה" ו"אנחנו דואגים להם להיגיינה מירבית".

וכך, 14 המתמודדים זכו להרצאה מפורטת מרופא גרמני שהסביר על הווירוס, התפשטותו וסכנותיו והאמצעים להתגונן מולו. לאחר מכן, הם צפו בסרטוני וידיאו של יקיריהם. כמובן שיושבי הבית הביעו דאגה לגורל משפחותיהם - כרגע, כולם בסדר, אבל אם אחד מהם מקרוביהם יחלה, הם יורשו לעזוב את הבית מיידית.

כמובן שהסיטואציה היתה אמוציונלית, ומתמודדי "האח הגדול" הגרמני התקשו לעצור את הדמעות, כפי שאפשר לראות בסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully