וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בארה"ב: עבריין המין המורשע הארווי ויינשטיין נדבק בקורונה

22.3.2020 / 9:44

המפיק האמריקאי שהורשע בעבירות מין נדבק בנגיף הקורונה, וכך גם זמר האופרה הספרדי שהואשם בהטרדות מיניות. כל העדכונים השוטפים על הטלטלה בעולם התרבות לאור התפשטות הקורונה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

23:12: הארווי ויינשטיין נדבק בקורונה

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, הארווי ויינשטיין נדבק בנגיף הקורונה. כזכור, מוקדם יותר החודש הוא נידון למאסר של 23 שנה, לאחר שנמצא אשם בתקיפה מינית, זאת בנוסף למאות עדויות על עבירות מין אחרות שלו.

ויינשטיין מרצה את מאסרו במתקן כליאה ניו יורקי - ולפי הדיווחים, הועבר בו לבידוד. יחד עמו, גם אסיר נוסף נדבק בנגיף.

יש לציין כי ויינשטיין בן 68 ומצבו הבריאותי רעוע מלכתחילה, כך שהוא בקבוצת סיכון גבוהה ביותר למחלה.

מפיק הקולנוע הארווי וויינשטיין מגיע לבית המשפט בניו יורק בו מואשם בתקיפה מינית. רויטרס
קבוצת סיכון גבוהה. הארווי ויינשטיין/רויטרס

19:58 - זמר האופרה הספרדי פלאסידו דומינגו נדבק בקורונה

פלאסידו דומינגו הודיע כי נדבק בקורונה. זמר האופרה בן ה-79 כתב בעמוד הפייסבוק שלו שהוא מרגיש שזו "חובתו המוסרית" לשתף באבחנה שקיבל. הוא ומשפחתו נמצאים ב"בידוד לכמה זמן שיידרש מבחינה רפואית". דומינגו נשוי לזמרת האופרה מרטה דומינגו ולזוג שלושה ילדים, אולם הוא לא פירט מה מצבם הרפואי.

דומינגו תיאר את הסימפטומים שלו - חום ושיעול, וקרא לציבור "להיות זהירים ביותר" בעזרת פעולות כמו שטיפת ידיים ושמירת מרחק מאנשים אחרים. "ביחד נוכל להילחם בוירוס הזה ולעצור את המשבר העולמי. אנא שימרו על הנחיות הממשלות שלכם כדי להשאר מוגנים ולשמור לא רק על עצמכם אלא על הקהילה כולה".

מאז שנה שעברה התרחק דומינגו מאור הזרקורים לאחר שפורסמו בתקשורת עשרות עדויות מצד זמרות ושחקניות שטענו כי הזמר הטריד ואתן מינית. בתגובה לכך הודיעה אופרת מטרופוליטן כי היא מפסיקה את ההתקשרות איתו, והוא עזב את תפקידו כמנהל האופרה של לוס אנג'לס. למרות עדויות אלו הוא אמור להגיע לתל אביב באוקטובר במסגרת תחרות "אופרליה" לזמרי אופרה, ולנצח בשלב הגמר על התזמורת הסימפונית.

זמר האופרה הספרדי פלאסידו דומינגו. Greg Doherty/Getty Images, GettyImages
זמר האופרה הספרדי פלאסידו דומינגו/GettyImages, Greg Doherty/Getty Images

15:38: הוקדמה עלייתה לשידור של הסדרה "הפלמ"ח"

החדשות בשבועות האחרונים מתחלקות לשני סוגים: מה שנדחה, הוקפא או בוטל לאור המצב; או מה שהוקדם בגינו. והנה חדשות משמחות מהסוג השני: סדרת הנעורים "הפלמ"ח", שהיתה אמורה לעלות בסוף החודש, תעלה כבר ב-5.4, וזאת ב-yes VOD KIDS וב-STINGTV וכן בערוץ TeenNick.

כמשתמע משמה, הסדרה מתרחשת ב-1946 ועוסקת במחנה לגיוס נוער לפלמ"ח. הקאסט שלה לוהט במיוחד וכולל את יעל שלביה, עומר חזן, גל אמיתי,אביב פנקס ונאיה בינשטוק. גם צוות היוצרים מבטיח ומציג שמות כמו יונתן בר אילן ("אול אין") ועדן גוריון ("גאליס"). בקיצור: להיט פוטנציאלי.

פלמ"ח. באדיבות yes,
עוד לפני יום העצמאות. מתוך "פלמ"ח"/באדיבות yes

13:47 - הקומדי סטור מתאחדים לעונה בת עשרה פרקים חדשים שתשודר בפרטנר TV

חברי הקומדי סטור יתאחדו לעונה חדשה שתשודר בפרטנר TV. ישתתפו בה צביקה הדר, אסף אשתר, רובי דואניאס, גיל ססובר ואיתי שגב. בפרקים החדשים ישוב הדר לגלם את ז'וז'ו חלסטרה עם גרסה מנומרת למסכת הפה, ססובר יחזור לדמות הפרופסור הצרפתי שמוצא תרופה לקורונה, ואסף אשתר ישמיע שוב משחקי מילים בהתאם לימי המגפה העולמית. עונת האיחוד תכלול עשרה פרקים והיא מופקת על ידי טדי, שמשדרת בפרטנר TV את ערוץ הצחוק 'טדי'. נמסר כי העונה נכתבה וצולמה בימים האחרונים "בתנאים מאתגרים" ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. בתחילת החודש התאחדה החבורה לתכנית מיוחדת ששודרה בפורים בגלי צה"ל. טמירה ירדני מטדי הפקות מסרה: "הקומדי סטור הפכה כבר מזמן לסדרת קאלט שהכניסה ביטויים לז'רגון של דורות שלמים, ואני שמחה שהחמישייה כולה, צביקה, אסף, רובי, גיל ואיתי, חוזרת למסך כדי להרים את המורל ולעשות שמח".

צביקה הדר בדמות ז'ז'ו חלסטרה באיחוד של "קומדי סטור". יח"צ,
צביקה הדר בדמות ז'ז'ו חלסטרה באיחוד של "קומדי סטור"/יח"צ

12:59 - פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים בירושלים יידחה

פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים בירושלים, שאמור היה להתקיים בין התאריכים 11-14 במאי 2020, יידחה למועד אחר בהמשך השנה. בין הסופרים האורחים מחו"ל שהיו צפויים להגיע לפסטיבל נמנים מתיו ויינר, גאל פיי ויאן פיליפ סנדקר. בינתיים, מרכז התרבות של משכנות שאננים יעלה לאתר האינטרנט שלו ולרשתות החברתיות סרטונים של הרצאות, הקראות ושיחות בין יוצרים, אנשי רוח וסופרים מהארץ והעולם.

12:22 - פרקי "פרפר נחמד" עלו לשידור רציף ביוטיוב

על רקע משבר הקורונה והימצאות הילדים בבתים, תאגיד כאן העלה ליוטיוב שידור רציף של פרקי התוכנית לילדים "פרפר נחמד", שישודרו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בקרוב יעלו פרקים חדשים של התכנית בכאן חינוכית. התכנית עלתה בטלוויזיה החינוכית במרץ 1982 בהשתתפות הבובות שבי, אוזה, נולי, בץ ופינגי (אותם עיצבה יהודית גרינשפן), והשחקנים דודו זר, אפי בן ישראל, עפרה ויינגרטן, ושתי אגדות מוזיקה שהלכו מאז לעולמן - עופרה חזה ועוזי חיטמן. היא כללה קלאסיקות כמו "אני תמיד נשאר אני", "כך נולד הצבע", "בדיוק אותו דבר" ו"בוא אלי פרפר נחמד", וסיפורים ובהם "גברת קרש ומר מערוך", "אגוז של זהב", "מרק כפתור" ו"אליעזר והגזר".

9:55 - סרטי פסטיבל הקולנוע הצרפתי שבוטל יהיו זמינים ב-yes

כמדי שנה, פסטיבל הקולנוע הצרפתי היה אמור להיערך החודש בסינמטקים ברחבי הארץ. כמובן שהוא בוטל לנוכח המצב, אך מי שיש לו חסך בסרטים צרפתים חדשים יוכל להתנחם בעזרת ספריית ה-VOD של yes, שתציג את סרטי הפסטיבל - כל אחד מהם במחיר של 24.90 שקל.

בין הסרטים אפשר למצוא את "שיר ענוג", העיבוד לספרה של לילה סולימאני על האומנת שרצחה את הילדים בהם טיפלה; "חיי בית הספר", דרמת פרברים שהיתה להיט בצרפת; "האידיוט" בכיכובו של דני בון; וגם הקומדיה "עושים שכונה", שעוד הספיקה לעלות לאקרנים אצלנו ולשרוד בהם כשבועיים, עד המשבר.

עוד בוואלה!

ריאיון עם במאי הסרט "עושים שכונה"

לכתבה המלאה

8:49 - להקת הקילרז קיימה הופעה באמבטיה

גל ההופעות הביתיות של מוזיקאים ברשת על רקע התפשטות הקורונה, הולך צעד אחד קדימה עם הופעה מפתיעה של להקת הקילרז מחדר אמבטיה. זה קרה במסגרת תכנית האון ליין היומית מהבידוד של ג'ימי קימל. כמה שעות לאחר שלהקת האינדי רוק האמריקאית הוציאה קליפ לסינגל החדש, "Caution" שמו, מתוך אלבום חדש שייצא בקרוב, הסולן ברנדון פלאוורס והמתופף רוני ונוצ'י ג'וניור קיימו את ההופעה מהמקום הסטרילי. קימל שאל את חברי הלהקה אם הם ראו פעם את הסטריפ של לאס וגאס מושבת כמו שהרחוב עכשיו בגלל התפשטות הקורונה. "אני זוכר שאחרי שסינטרה מת, כיבו את האורות למשך כדקה", אמר פלוורס, "זה היה יוצא דופן. מתוך כבוד, כיבו את האור". אתם מוזמנים להדליק את האור בביתכם המבודד ולצפות בהופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully