וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטים נסתרים: "לגזור ולתפור" ("Making The Cut") מנסה לתפוס את מקומה של "פרויקט מסלול"

בן בירון בראודה

29.3.2020 / 9:08

תוכנית הריאליטי החדשה של היידי קלום וטים גאן באמזון פריים וידאו עושה הכל כדי להיות גדולה יותר מהלהיט הקודם שהובילו, "פרויקט מסלול": היא חובקת עולם והמשימות בה גרנדיוזיות יותר. הבעיה היא שחלק מהפאן הלך לאיבוד. מזל שנעמי קמפבל כאן כדי להיות מרושעת

טריילר Making The Cut ("לגזור ולתפור") עם היידי קלום, טים גאן/אמזון פריים וידאו

תעשיית האופנה העילית, כמו מרבית התעשיות בעולם, נמצאת בעיצומו של משבר חסר תקדים. בדיוק בגלל זה, צפייה בפרקים הראשונים של "לגזור ולתפור" (התרגום הקצת פרווה שבחרו בפריים וידיאו ל-"Making The Cut") תחרות מעצבי-העל החדשה של אמזון פריים וידאו, עשויה להרגיש כחוויה קצת סוריאליסטית. תשכחו ממרחק של 100 מטרים ממקום מגוריכם, ארזו מזוודה וירטואלית וצאו למסע של הוט קוטור בניו יורק, פריז וטוקיו, ביחד עם 12 מעצבות ומעצבים שיתחרו זה בזו על פרס של מיליון דולר והפיכת המותג שלהם ל"מותג הגדול הבא".

היידי קלום וטים גאן, הסופר מודל וגורו האופנה שהפכו יחד את "פרויקט מסלול" לאחת מתוכניות הריאליטי המצליחות בעולם ולזוכת אמי סדרתית, הם הפנים והמוח שמאחורי "לגזור ולתפור", כך שתחושת דה ז'ה וו קלה לגמרי מובנת. חלפו יותר משנתיים מאז שהודיעו השניים שלא יחזרו להנחות עונה נוספת של "פרויקט" ובמקומה יפתחו ריאליטי אופנה אחר לשירות הסטרימינג של אמזון, עד שבסוף השבוע האחרון זכינו לראות את התוצאה המסקרנת. שיאו של משבר בריאות וכלכלי עולמי הוא לא זמן אידיאלי להשיק תוכנית חדשה אך אם בריחה מהמציאות זה מה שאתם מחפשים, אין ספק שכאן תמצאו אותה בשפע.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

Making The Cut ("לגזור ולתפור") עם היידי קלום, טים גאן. אמזון פריים וידאו,
הפנים והמוח שמאחורי "לגזור ולתפור". היידי קלום וטים גאן/אמזון פריים וידאו
נעמי קמפבל מכניסה ל"לגזור ולתפור" אנרגיות חיוניות של ריאליטי קלאסי בזכות ביקורת חדה וקצת מרושעת, ומסתמנת כאימת המתמודדים כולם. הרגע שבו היא מביטה מקרוב בבגד שאינה אוהבת ומגדירה אותו כ"עצלנות, עלבון וזלזול בהוט קוטור ובתוכנית כולה", הוא מה שנקרא מאסט סי טי

עושה רושם שב"לגזור ולתפור" חיפשה כמה שיותר דברים שיבדלו אותם מ"פרויקט מסלול" (שׁהמשיכה בינתיים בהנחייה של דוגמנית העל קרלי קלוס), בהתאם תמצאו כאן לא מעט הבדלים בפורמט. הראשון הוא הגלובליות - 12 המתמודדים והמתמודדות מגיעים ממגוון רב של מדינות, לצד מספר מתמודדים מארה"ב, יש כאן מעצבים מאיטליה, מלזיה, בלגיה, גרמניה וכן, גם מישראל (רינת מגן יבנה שלא ממש מורגשת בפרקים ששודרו עד כה). בנוסף, בעוד ב"פרויקט מסלול" ניו יורק הייתה לא רק הלוקיישן של הצילומים אלא ממש חלק מרכזי מה'עלילה' (ביקור בבית הספר לעיצוב פרסונס, ביקור בחנות הבדים מוד), כאן - ואין ספק שלכיס העמוק של אמזון יש יד בדבר - המתמודדים יוצאים למסע שאמנם מתחיל בניו יורק אבל מיד עובר לפריז, שם הם מציגים בתצוגות אופנה מושקעות במיוחד מול מגדל אייפל, בתוך מוזיאון לעיצוב ובעוד שלל מקומות שלא אספיילר לכם. העושר הוויזואלי של ההפקה מתבטא כאן בכל פריים, משל הייד וטים רוצים לומר: עזבנו את את תוכנית האם ואנחנו ממש לא מתגעגעים.

הבדל מרכזי נוסף הוא בפוקוס של התוכנית על עיצוב ולא על תפירה, בעוד ב"פרויקט מסלול" סיטואציות משמעותיות רבות הגיעו מאסונות תפירה של מעצבים שנאלצו בלחץ הזמן לשלוח דוגמניות חצי עירומות למסלול, כאן אומר טים בפירוש למתמודדים: אנחנו לא מחפשים את תופר העל הבא. ובאמת, עיקר האתגר של המעצבים הוא להעביר הנחיות תפירה מדויקות ככל הניתן לצוות של תופרות מסתוריות שמקבלות את ההוראות בשעת הלילה ותופרות את הבגדים שימתינו להם בבוקר שלמחרת. בהתאם, המשימות גדולות ומשמעותיות יותר, אם התרגלנו לראות אתגרים שמתרכזים בהכנת בגדי ספורט ממוצרים בחנות לחומרי בניין, כאן מצופה מהמעצבים להכין בכל פרק מיני-קולקציה של שני פריטים לפי סגנונות משתנים. מפרקי הפתיחה שעלו עד כה, נדמה שהשינוי גורם לזה שניתן לראות אופנה ברמה הרבה יותר גבוהה אך גם מאבד על הדרך חלק משמעותי מהפאן והמתח שהיה בתוכנית.

עוד בוואלה!

כת סקס, ברון סמים, ואורגיה עם טיגריסים - והכל בסדרה אחת

לכתבה המלאה
Making The Cut ("לגזור ולתפור") עם היידי קלום, טים גאן. אמזון פריים וידאו,
חוזים עימותים בין נעמי קמפבל וניקול ריצ'י. פאנל שופטי "לגזור ולתפור"/אמזון פריים וידאו

ההבדל השלישי והמשמעותי מכולם הוא בצוות השופטים. מעריצי "פרויקט מסלול" שהתרגלו לנינה גרסייה האגדית ומעצב העל מייקל קורס (שׁהתחלף בהמשך בזאק פוזן), יכירו כאן פאנל חדש ומרשים במיוחד. תמצאו כאן את קארין רויטפלד, עורכת ווג צרפת לשעבר ומי שמוצגת כשנייה בחשיבותה בתחום רק לאנה וינטור; את ניקול ריצ'י, בתו החורגת של ליונל ריצ'י, שחקנית ובעלת מותג אופנה; את מעצב העל ג'וזף אלטוזארה; וגולת הכותרת - נעמי קמפבל. אפשר ממש לחצות את הצפייה בתוכנית לשניים, עד הרגע בו קמפבל נכנסת לתמונה ומהרגע שבו היא מתיישבת על כס השיפוט. דוגמנית העל הבריטית, שמתוארת כאן גם כ"אקטיביסטית, שחקנית ויזמית", מכניסה ל"לגזור ולתפור" אנרגיות חיוניות של ריאליטי קלאסי בזכות ביקורת חדה וקצת מרושעת, ומסתמנת כאימת המתמודדים כולם. הרגע שבו היא מביטה מקרוב בבגד שאינה אוהבת ומגדירה אותו כ"עצלנות, עלבון וזלזול בהוט קוטור ובתוכנית כולה", הוא מה שנקרא מאסט סי טיוי.

נדמה שאפשר לצפות ללא מעט מתח בתוך שולחן השופטים, שתופסים כאן נפח חשוב במיוחד. אחרי תצוגת האופנה השבועית, הם מתייצבים בסטודיו העיצוב, שם הם קוראים למספר מתמודדים לשיחה שלאחריה הם נשאלים על ידי היידי האם הם שינו את דעתם לגבי אותו מעצב, כמות המודחים באותו פרק לא מוגבלת והביקורות חריפות וישירות במיוחד. אני צופה עימות חזיתי קרוב בין ריצ'י המנומסת לבין קמפבל הברוטלית, והייתי גם ממליץ להרחיק מהן את הבגדים היקרים כי אי אפשר לדעת אם טיפות דם לא יעופו לכל עבר. נחמד לראות את המסכות יורדות ולשמוע את כל השופטים מדברים בזלזול קל על בגדים שלא אהבו במהלך התצוגה, דבר שדי נמנעו ממנו ב"פרויקט". נדמה שכאן, כחלק מהרצון להציג תמונה אמיתית יותר של התעשייה, עושים את זה בחפץ לב.

Making The Cut ("לגזור ולתפור") עם היידי קלום, טים גאן. אמזון פריים וידאו,
ממתינים בפריז, חלק מההפקה המפוארת. "לגזור ולתפור"/אמזון פריים וידאו

אז האם קמה פה יורשת ראויה ל"פרויקט מסלול"? עדיין קשה לומר בוודאות. בזמן שחלף מרגע ההכרזה, קמה ל"לגזור ולתפור" גם מתחרה נוספת בדמות "האופנה הבאה" ("Next in Fashion"). התוכנית של נטפליקס, בהנחיית טאן פראנס ("עין קווירית") ואייקון האופנה אלכסה צ'אנג, מציעה תחרות שדומה בהרבה ל"פרויקט" בקלילות ובלחיצה על בלוטות הרגש של המתמודדים. "לגזור ולתפור" מנסה להיות אחרת, הרבה יותר מתקדמת אופנתית, בעלת ערכי הפקה גבוהים בהרבה ועם פחות שטיקים מעולמות הריאליטי.

בנוסף, בסוף כל פרק יכולים הצופים להזמין את הבגד הזוכה במשימה השבועית מהחנות של התוכנית באמזון. דבר שאמור ליצור כאן חוויה מושלמת של צפייה ומסחר. בימים כאלה, בהם רבים מתושבי העולם לא בטוחים האם יוכלו לקנות אוכל בחודש הבא, לא ברור עד כמה ההצעה הזאת אטרקטיבית, אבל אם לסמוך על החושים של היידי קלום ואמזון (ואין סיבה שלא), כנראה שהם עלו כאן על משהו מוצלח.

Making The Cut ("לגזור ולתפור") עם היידי קלום, טים גאן. אמזון פריים וידאו,
פחות שטיקים. "לגזור ולתפור"/אמזון פריים וידאו

שני פרקים חדשים של "לגזור ולתפור" עולים מדי יום שישי באמזון פריים וידאו, כולל תרגום לעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully