וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון מובטלים מורטים שיערות, אבל לכחלון בוער לדבר על עצמו

31.3.2020 / 0:00

נתניהו פתח את ההצהרה לתקשורת עם הערה תמוהה לפיה נאלץ לסדר לעצמו את האיפור והשיער כאילו זה מה שאכפת לאזרחים כרגע, וגם כחלון ניצל תזמון אומלל כדי להודיע על פרישה מהפוליטיקה. זאת לא רק טעות בטיימינג ובשיקול הדעת, אלא גם על גבול החוצפה

צילום: דוברות רה"מ

יש לציבור סיבות טובות להניח שמנהיגיו עסוקים הרבה מאוד בעצמם כשמסביב הכל קורס. ממשלה מנופחת או מפגני חנפנות הן רק חלק מהעדויות לכך. אמש הצטרפו סיבות נוספות, שמדגימות כיצד זמן מסך מופקע לעיסוק בפוליטיקאים עצמם, הגם בהקשרים שוליים לחלוטין ביחס למה שנמצא באמת על סדר היום.

אחרי עיכוב מתמשך וכמעט מיליון מובטלים נאותו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לפרסם תכנית סיוע למשק הישראלי - בהצהרה לתקשורת ששודרה בכל הערוצים הגדולים. נתניהו, שנחשף לחולת קורונה מאומתת, פתח את ההצהרה ממעונו בירושלים, תוך שהוא מסביר שנכנס לבידוד מרצונו, כאילו אינו מחויב בכך ממילא לפי הנחיות משרד הבריאות, כמו כל אחד אחר בסיטואציה דומה. תמוה יותר: הוא הסביר גם שנאלץ לסדר לעצמו את האיפור והשיער - כאילו זה מה שאכפת לאזרחי ישראל כרגע, בעודם ממתינים להבין מה ההגבלה החדשה שאיתם ייאלצו להתמודד או אם הקלה מסוימת תעזור לעסק שלהם לשרוד עוד קצת את המשבר.

בנימין נתניהו ביבי. לע"מ, צילום מסך
איפור-שיער לבד. נתניהו/צילום מסך, לע"מ

אבל היה זה כחלון שניצל תזמון אומלל באמת כדי לעסוק בעצמו. שר האוצר היוצא הודיע עוד לפני הבחירות כי אין בכוונתו להמשיך בחיים הפוליטיים מרגע שתקום ממשלה יציבה, ולאור המו"מ המתקדם בין הליכוד וכחול לבן - בחר בסוף רשימת הצעדים המפורטים בתכנית החירום לתת הצהרה קצרה בתזמון רע מאוד - על הערכים שספג בבית, על התחנות בחיים הפוליטיים, על הזכות לשרת בכל אלה ועל הדרך שעבר. זה יצא לו, לגמרי במקרה, בדיוק סביב השעה שמונה בערב - הזמן בו הישראלים נצמדים לחדשות. היה לו מורה טוב.

כחלון הוא דמות טראגית בפוליטיקה הישראלית, בסיפור מפואר באמת - מהבטחה ענקית להתרסקות בבחירות, ובתחנה האחרונה הדרמטית: שר אוצר שנאלץ לראות התרסקות של המשק בימים האחרונים שלו בתפקיד. אין מה לומר: זו דמות ששייכת כמעט לעולם הבדיון. עוד יהיה זמן לספר את הסיפור שלו על כל גווניו, רק שעכשיו, כשכולם צופים ומנסים לגלות מה יהיה - זה זמן ממש גרוע: לבעלי העסקים לא אכפת, למובטלים לא אכפת, אפילו למכורי הפוליטיקה לא ממש אכפת. לכולם יש דברים חשובים יותר על הראש, כולם על קוצים, כולם - לכל הרוחות - רוצים כרגע להבין איך ייראה מחר, לא איזה ערכים ספג שר האוצר בילדותו.

עוד בוואלה!

ההורות, ההפלה והפרידה מאבא: נתי קלוגר בריאיון עצוב וגם מצחיק

לכתבה המלאה
משה כחלון. דוברות משרד האוצר, צילום מסך
ספג ערכים בילדות. כחלון/צילום מסך, דוברות משרד האוצר

לא ברור מדוע דרש דווקא עכשיו שר האוצר את רגע התהילה הזה. אולי חשב שממילא לא יהיה זמן טוב יותר. אבל זאת לא רק טעות בטיימינג ובשיקול הדעת, אלא גם על גבול החוצפה. כחלון היה כבר צריך לדעת: אחרי שלוש מערכות בחירות, בעיצומו של משבר כה חריף, הדרך של איש מהפוליטיקאים לא באמת מעניינת כרגע. תעבדו בשבילנו וזהו, ותשאירו את המהדורות לעדכונים חשובים באמת. לטקסי הפרידה שלכם עוד יהיה זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully