וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיסול חצי מאיתנו יביא להפסקת השידורים": שביתת המחאה של חדשות 13

6.4.2020 / 13:44

עובדי רשת וחדשות 13 מחריפים את המאבק בהנהלתם, לאחר ביטול ארבע תכניות. הם עתרו לבית הדין לעבודה בדרישה לצו מניעה לצמצומים הדרמטיים והפסיקו את עבודתם לשעה. מתן חודורוב לוואלה! תרבות: "האווירה קשה. חיסול מחצית מחדשות 13 יגרום לפגיעה אדירה במוצר העיתונאי"

מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים/מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים

עובדי רשת וחדשות 13 מחריפים את המאבק בהנהלה, לאחר שזאת הודיעה אתמול (ראשון) כי בעקבות משבר הקורונה היא מבצעת צעדי קיצוץ דרמטיים, במסגרתם יירדו מהאוויר ארבע תכניות. במחאה על הקיצוצים הפסיקו בשעה 12:30 כל עובדי חדשות 13 את עבודתם למשך שעה. בנוסף, ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים עתרו אמש לבית הדין האיזורי לעבודה בדרישה לצו מניעה לפיו על הנהלת חדשות 13 להימנע מביצוע כל החלטה או פעולה חד-צדדית של שינויים מבניים וארגוניים, לרבות פיטורים, שינוי בהיקפי משרה, הפחתות שכר, הוצאה לחל"ת או שינוי מבני הנוגע למעבר החברה ממקום משכנה ב"בית הוורד" ל"בית רשת" ברמת החייל. דיון דחוף בעתירה יתקיים מחר (שלישי) בבוקר.

כזכור, הנהלת רשת 13 הודיעה אתמול על קיצוץ הורדה מהאוויר של ארבע תכניות: שתיים מהן של חדשות 13 - "חדשות היום עם אלי ומירי" בהגשת אלי אילדיס ומירי נבו שעלתה רק בפברואר ו"מהדורת חמש" בהגשת יעקב אילון שעלתה בינואר 2019. בנוסף יירדו שתי תכניות של רשת: "הדו"ח היומי" בהגשת יעל בר זוהר וקובי מחט והתכנית "מאסט" המשודרת בלילה בהגשת שי לי שינדלר ועמית קוטלר.

דסק חדשות 13 בבית הוורד, גבעתיים, נטוש בשעת צהריים בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה

דסק חדשות 13 בית הורד, גבעתיים, נטוש בשעת צהריים ב-6 באפריל 2020 בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה/דסק חדשות 13 בית הורד, גבעתיים, נטוש בשעת צהריים ב-6 באפריל 2020 בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה

מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות 13, אמר לוואלה! תרבות: "אנחנו לא מנותקים מהמצב, וכל עוד היה מדובר בצעדים מידתיים שיש בהם לעזור לחברה לצלוח את משבר הקורונה, היינו ואנחנו עדיין עשויים להירתם. במסגרת הזאת כבר בוצע קיצוץ של עשרה אחוזים בשכר העובדים והוא לא נתקל בהתנגדות גדולה. לעומת זאת, מהלך שתכליתו קיצוץ של חמישים אחוז בחברת החדשות, כלומר חיסול מחצית ממנה באבחה אחת פשוט בלתי ניתן לביצוע, ויגרום לפגיעה אדירה במוצר העיתונאי שאנחנו מספקים לצופים. מהדורות החדשות שלנו נהנות מאמון גבוה של הציבור בימים אלה של קורונה, גם הרייטינג גדל מאוד. אנחנו שמחים שהציבור מכיר ומוקיר את העבודה של אנשי החדשות בימים אלה, אבל חשוב שגם הציבור יידע שבהינתן קיצוץ של חמישים אחוז, ואחד מכל שניים יילך הביתה, אי אפשר יהיה להמשיך בשידורים, לא באותה כמות ולא באותה איכות".

עוד בוואלה!

תקלה במיזוג: כך כשל המיזוג של רשת ועשר

לכתבה המלאה
דלת הכניסה לחדשות 13 על רקע מאבק העובדים בקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה. יח"צ,
דלת הכניסה לחדשות 13 על רקע מאבק העובדים בקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה/יח"צ

"האווירה קשה מאוד", הוסיף חודורוב, "בדסק החדשות יושבים מאות עובדים, שמתוכם מחצית צפויים לפיטורים על פי תכנית ההנהלה. תחושת הבלבול ואי הוודאות רק מחריפה לנוכח העובדה שטרם התקיימה פגישה בין ההנהלה לוועד העובדים, ולכן פרטי התכנית אפילו לא נמסרו לנו באופן רשמי".

גורם בכיר אחר בחדשות 13 אמר לוואלה! תרבות: "אנחנו מודאגים מאוד ובעיקר לא מבינים מה קורה ואיך הגיעו למצב הזה. המערכת נקרעת כל יום כדי לספק שעות של חדשות לציבור בימי הקורונה. אנחנו מנסים להבין האם הכל תירוץ. התנהלות תמוהה מאד של בעלי הערוץ".

עובדי חדשות 13 משביתים את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה. יח"צ,
עובדי חדשות 13 משביתים את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה/יח"צ

מוועד חדשות 13 נמסר: "כחלק מתכנית הקיצוצים הנרחבת, בהוראת הנהלת רשת בראשות אבי בן טל ונדב טופולסקי, הורידה בהתראה מיידית שתי תוכניות מהאוויר, והודיעה לצוותי התוכניות, חברים שלנו, שלא יתייצבו יותר לעבודה! הם מצטרפים ל-16 מחברינו שכבר הוצאו לחל"ת בגל הראשון לפני כשבוע. ובסך הכל מדובר כבר על כ-30 מחברינו שנשלחים הביתה! הנהלת רשת מכנה זאת כחל"ת, בחסות הקורונה, אבל אותה הנהלה ממש כבר הודיעה על פיטורים נרחבים בחברה, כך שהכוונה האמיתית מאחורי ה'חל"ת' כבר ברורה לכולם. אנחנו מתכוונים להיאבק בכך בכל אפיק. ארגוני, משפטי, ותקשורתי. צעדים קשים ייענו בצעדים קשים".

כנס חירום למען התאגיד: "לא להציל משרות הם רוצים, אלא למנוע עבודה עיתונאית". אבי כהן
"אווירה קשה". מתן חודורוב/אבי כהן

מספר כתבי ומגישי חדשות 13 כתבו בחשבונות הטוויטר שלהם אתמול הודעה משותפת: "לאחרונה התבשרנו בערוצים לא רשמיים על כוונת "רשת" לקצץ חצי מחברת החדשות של ערוץ 13. מעבר לפגיעה הקשה במאות משפחות, בעיצומו של משבר הקורונה, אנחנו חוששים שמהלך כזה יוביל לחיסולה של החברה כגוף עיתונאי חזק ותחרותי - דווקא במצב חירום, שבו סיקור המגפה נדרש לציבור עוד יותר מתמיד. מהיכרותנו עם נדב טופולסקי ואבי בן טל, אין לנו ספק שלא זו כוונתם. לכן נשמח להיכנס עמם לדיאלוג כן ורציני בראשות ועד העובדים, מתוך נכונות לפשרות ומתוך ראיית טובת הערוץ לטווח הארוך. לא נאפשר את חיסול חדשות 13. המשמעות של קיצוץ 50 אחוזים מהחברה היא חיסול החברה. בימים בו לחברה יש משמעות חיונית במיוחד נדמה לנו שהמינימום הנדרש הוא שהנהלת החברה תיכנס למו"מ עם ועד העובדים, כפי שנעשה בכל משבר בעבר, כדי לייצר ביחד תוכנית סבירה שתשאיר את חברת החדשות שרירית וחזקה".

יעקב אילון ערוץ 13. רשת 13, צילום מסך
מקוצץ. יעקב אילון/צילום מסך, רשת 13

"אנחנו קוראים לבעלי המניות - לן בלווטניק ואודי אנג'ל, יו"ר הדירקטוריון, נדב טופולסקי ומנכ"ל רשת, אבי בן טל, לשתף את הכתבים, התחקירנים, המפיקים, הצלמים וכל האנשים שנמצאים ממש עכשיו בבתי החולים ובאולפנים בכוונותיהם. עד עתה בעלי המניות הוכיחו מחוייבות בלתי ניתנת לערעור לעתיד החברה ואנחנו בטוחים שגם בשעה של משבר כזה, הם יוכיחו שכולנו באותה סירה".

יעקב אילון הגיב אתמול להורדת תכניתו בחשבון הטוויטר שלו: "מהדורת חמש של רשת יצרה הרגל צפיה משכנע ומבודל מהמתחרים בעלויות הפקה צנועות ויעילות. קשה לי לראות את התועלת שבהורדתה".

עובדי חדשות 13 משביתים את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה. יח"צ,
עובדי חדשות 13 משביתים את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה/יח"צ

"האווירה כאן קשה", אומר גורם ברשת לוואלה! תרבות. "אנשי החדשות עובדים הכי קשה מכולם וזה באסה. החליטו להוריד את כל מה שלא צמוד לחדשות של שמונה בערב. חשבו שמה שמשודר בארבע או בחמש פחות קריטי, אבל הכל קריטי, כי הצופים אמורים להצטבר כבר משעה שתיים-שלוש בצהריים. החליטו להוריד לתקופת החגים את כל הרצועות היותר מוקדמות. מירי ואלי ירד למרות שזו הייתה רצועה מצליחה, הם עשו מספרים יפים. ועדיין, בתקופת הקורונה ראינו מה שכבר הכרנו מתקופות של פיגועים למשל - בזמנים כאלה חדשות 2 היתה ברירת המחדל. זה לא משהו שאפשר לשנות ביום. הפערים יותר גדולים בתקופות כאלה. אם הקורונה תימשך לאורך זמן ימשיכו לרדת עוד ועוד דברים, וזה לא יסתיים בארבע התכניות שירדו. המצב קשה".

יעל בר זוהר. רשת 13, צילום מסך
ירדה מהאוויר. יעל בר זוהר/צילום מסך, רשת 13

"עם זאת, אחד היתרונות של רשת זה שיש לה שתי תכניות גדולות שכבר צולמו - עונה של 'המירוץ למיליון' ועונה של 'הישרדות', שהיא אחת התוכניות היחידות שממשיכים לערוך עכשיו. זה יתרון כי אי אפשר עכשיו לצלם כאלה תכניות. קשת למשל לא יכולים לצלם את 'נינג'ה', בעוד שתיכננה לצלם שתי עונות ולא ברור מתי תוכל לעשות את זה, יש לה על המדף רק את MKR".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully